Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2007, 09:43   #301
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het probleem ligt dus bij het te lang laten aanmodderen van de rechtspraak. Zou dat kunnen zijn omdat al diegenen die bij dat apparaat betrokken zijn zo zorgen voor hun eigen werkgelegenheid en geldgewin?
Waarom niet meer rechters en advocaten, aangepast aan de behoeften, ipv sommige dingen jarenlang in dossiers te laten liggen?
Neen, in mijn opinie ligt het probleem bij de taktiek die gevolgt wordt door het parket, namelijk zoveel mogelijk mensen in voorarrest steken en dat zolang mogelijk laten duren.

Zo heb ik eens 4 maanden in voorarrest gezeten terwijl het enige dat in het dossier gebeurde een huiszoeking was de avond voor ik moest verschijnen voor de raadkamer waar beslist word of men in voorarrest blijft. Dan staat de onderzoeksrechter daar te roepen, juist nog een huiszoeking gedaan, moet allemaal nog onderzocht worden! Allee, weer een maand erbij terwijl er in het onderzoek niets gebeurt.

Weer een maand wachten en een maand lang genbeurt er niets in het onderzoek en surprice, weer een huiszoeking de avond voor ik moet verschijnen. Weer een maand erbij.

En weer een maand.

En weer een maand.

Zo werkt het parket.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be