Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Duveltje382?
1 1 3,70%
2 0 0%
3 0 0%
4 0 0%
5 2 7,41%
6 1 3,70%
7 0 0%
7.5 2 7,41%
8 5 18,52%
8.5 2 7,41%
9 3 11,11%
9.5 5 18,52%
10 6 22,22%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2007, 12:40   #301
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
je kan ook "foert" zeggen tegen vreemde nooddurftige bejaarden & je moet geloven dat indien we de walen, de illegalen enz.; niet meer zullen "financieren" het "eigen volk" niet meer in arren moede zal moeten leven
(maar dan moet je wel een partijaart kopen: om tot "het eigen volk" te behoren moet je partijlid zijn)..

het is iets wat je niet dikwijls leest over "armoede" - ik had het levensverhaal van een oude dame gelezen, die momenteel een maandinkomen van € 700, - beurt, huishuur betaalt en € 50,- per maand spaart om een jaarlijkse uitstap naar de zee te financieren en bovendien zegt : ".. ik zou mezelf niet als arm omschrijven"

jij bent trots op je kleinkind.. ik zou jou niet als "arm" omschrijven, het is waarschijnlijk geen kwestie van inkomen (of toch "minder" dan men denkt).
Ik ben trost op mijn kleinkind en voel me zeker niet arm,ik ben alleen arm
Maar ongelukkig zekers niet meer hoor
Oud 1 november 2007, 12:43   #302
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Kan geld uitgeven aan bier niet eerder worden beschouwd als geldverspilling ?

Water (van de kraan) is toch veel goedkoper én gezonder én beter voor de lijn ?
Een arme mag toch ook eens iets hebben om zich goed te voelen,en ik lig hier niet dag in dag uit te zuipen,daar heb ik het geld niet voor,en water gebruik ik voor de plantjes drinken mee te geven
Oud 1 november 2007, 12:50   #303
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik heb het dan ook niet enkel over Marokkanen,ik denk zelfs dat zijn een minderheid uitmaken van de probleem allochtonen zal ik ze maar noemen hé
Er zijkn zelfs geboren en getogen "vlamingen" waar mensen "last" van hebben : zouden we die ook niet beter "allochtonen" noemen ? Dan zijn we misschien duidelijker. Rijke indische diamanthandelaars en "expats" van angelsaksisiche oorsprong zijn dan weer geen "allochtonen".. een kwestie van definities.. & ja er is een samenlevingsprobleem - een absolute paniek om eens naar elkaar "te luisteren".

Dat gaat soms heel ver: er kwam hier naast mij iemand wonen die met veel bombarie verkondigde dat hij "gelukkig uit borgorokko" was kunnen verhuizen, want hij had daar toch zoveel last van marokkaanse jongeren..
ze zijn hem zelfs achtervolgd.. Wat de man waarschijnlijk vandaag nog altijd niet weet is dat zijn dochter "vlijtig" met een van die jongeren vrijt...

..

Zeker zijn er problemen, het begint ermee elkaar niet als mens maar als vertegenwoordiger van een of ander kwaad, of als puur "gereedschap"
als "domme werkkracht" te aanzien.. elkaar als "medemens" beschouwen
doet eigenlijk mirakels ontstaan.
Oud 1 november 2007, 12:52   #304
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Het was een pastiche ...

Ironie op het Internet, het blijft een probleem.
Lastig he Er bestaat een ironie-teken maar het staat (nog) niet op je keyboard.

Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2007, 12:56   #305
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijkn zelfs geboren en getogen "vlamingen" waar mensen "last" van hebben : zouden we die ook niet beter "allochtonen" noemen ? Dan zijn we misschien duidelijker. Rijke indische diamanthandelaars en "expats" van angelsaksisiche oorsprong zijn dan weer geen "allochtonen".. een kwestie van definities.. & ja er is een samenlevingsprobleem - een absolute paniek om eens naar elkaar "te luisteren".

Dat gaat soms heel ver: er kwam hier naast mij iemand wonen die met veel bombarie verkondigde dat hij "gelukkig uit borgorokko" was kunnen verhuizen, want hij had daar toch zoveel last van marokkaanse jongeren..
ze zijn hem zelfs achtervolgd.. Wat de man waarschijnlijk vandaag nog altijd niet weet is dat zijn dochter "vlijtig" met een van die jongeren vrijt...

..

Zeker zijn er problemen, het begint ermee elkaar niet als mens maar als vertegenwoordiger van een of ander kwaad, of als puur "gereedschap"
als "domme werkkracht" te aanzien.. elkaar als "medemens" beschouwen
doet eigenlijk mirakels ontstaan.
Als je mijn discussie de laatste dagen had gevolgd zou het meteen duidelijk zijn wat ik bedoel,het aantal mensen bv die illegalen onderdak verlenen is niet normaal meer(meestal dan nog criminele) het is soms wel echt 5 voor 12 hoor
Maar dan kan ik op een openbaar forum weer niet meer vertellen
Oud 1 november 2007, 12:58   #306
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Ben jij zeker dat ze ooit al op de maan geweest zijn?
...
Jij doelt op dit, en het waaiend vlaggetje?
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2007, 13:02   #307
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee als alleenstaande man (die wel moet opbrengen voor kind) heb je daar nooit recht op,wat eigenlijk wel dik onterecht is.Ook mannen zijn mensen die noden kunnen hebben
Dit is pertinent onwaar : een alleenstaande vriend van ons (70 jaar) moest dringend een woning hbben, nadat het appartement dat hij betrok verkocht was en hij opgezegd was door de nieuwe eigenaar. Binnen de 4 weken had hij van een sociale huisvestingsmaatschappij een woning toegewezen in Deurne Noord aan een betaalbare huishuur.

Aangezien de man een schatrijke zoon heeft, die absoluut een appartement kon kopen om zijn woonprobleem op te lossen, zijn we erin geslaagd om hem om te praten, zodat een échte arme van deze woning zou kunnen genieten.

Je mag hier stellen dat er "te weinig" gedaan wordt voor de armen & dat de verleende bijstand bovendien "paternalistisch " is & de "inspraak" onvoldoende - maar vertel geen onwaarheden & bedenk eens hoeveel het OCMW jaarlijks moet "bijpassen" om de RVT bewoners aan bekwame bejaardenhelpers zoals jij een karig loon te betalen. Dat budget is het eerste wat zal sneuvelen dank zij jouw "Foert" stemgedrag.
Oud 1 november 2007, 13:03   #308
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Het was een pastiche ...

Ironie op het Internet, het blijft een probleem.
Likewise (Kiel la sama)
Oud 1 november 2007, 13:05   #309
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Idd maar je moet altijd eten hé,en zo duur zijn fritten nu toch ook weer niet hé
Zelf brood bakken bespaard ongeveel € 1,5 per dag, daar kan je een internetverbinding van betalen.
Oud 1 november 2007, 13:16   #310
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is pertinent onwaar : een alleenstaande vriend van ons (70 jaar) moest dringend een woning hbben, nadat het appartement dat hij betrok verkocht was en hij opgezegd was door de nieuwe eigenaar. Binnen de 4 weken had hij van een sociale huisvestingsmaatschappij een woning toegewezen in Deurne Noord aan een betaalbare huishuur.

Aangezien de man een schatrijke zoon heeft, die absoluut een appartement kon kopen om zijn woonprobleem op te lossen, zijn we erin geslaagd om hem om te praten, zodat een échte arme van deze woning zou kunnen genieten.

Je mag hier stellen dat er "te weinig" gedaan wordt voor de armen & dat de verleende bijstand bovendien "paternalistisch " is & de "inspraak" onvoldoende - maar vertel geen onwaarheden & bedenk eens hoeveel het OCMW jaarlijks moet "bijpassen" om de RVT bewoners aan bekwame bejaardenhelpers zoals jij een karig loon te betalen. Dat budget is het eerste wat zal sneuvelen dank zij jouw "Foert" stemgedrag.
70 jaar mss wel,maar een alleenstaande man van middelbare leeftijd zal nooit een sociale woning toegewezen krijgen,en dat durf ik hier zo zeggen
Oud 1 november 2007, 13:16   #311
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als je mijn discussie de laatste dagen had gevolgd zou het meteen duidelijk zijn wat ik bedoel,het aantal mensen bv die illegalen onderdak verlenen is niet normaal meer(meestal dan nog criminele) het is soms wel echt 5 voor 12 hoor

Je kan veel vertellen. Het grote nieuws van de laatste dagen was de ontsnappingsexpertallochtonegangster die dan uiteindelijk opgepakt werd in Den Haag. Het nieuws over de "autochtone" antwerpenaar die zijn 750 ùiljoen drugswinsten aan het verteren was in Thailand haalde nauwelijks het nieuws & wie zou de meeste doden & de meeste ongelukkige mensen op zijn geweten hebben dacht je ?

Criminaliteit is een groot probleem & het is een feit dat er een groot deel van de "vreemdelinen-immigranten" in die bepaalde klasse verzeild geraken, waar een bepaalde vorm van criminaliteit hoogtij viert. Er zijn nog andere
vormen van criminaiteit - het zijn de media die de "focus" op deze of gene vorm leggen.

De multiculturele samenleving is een heel ander thema ; met orthodokse joden, je weet wel die mannen met die pijpekrullen en die rare hoeden, waarvan de vrouwen zich kaal scheren en een pruik dragen is er dan weer geen probleem. Jonge meisjes op den tram 3 met enge jeans en een lichtblauw op "islamietische wijze" geknoopt hoofddoek is weer wel een probleem... Ongetwijfeld lopen er te veel "negers" rond in Antwerpen.
Dat is ongetwijfeld de reden dat er veel "armen" de weg niet vinden naar buurthuizen waar ze voor bijna geen geld met elkaar gezellig een babbel kunnen doen.. je loopt daar inderdaad veel gevaar om mensenniet als vreemdeling, maar als individu te leren kennen..

Whu Lang is een chinees.
Oud 1 november 2007, 13:18   #312
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelf brood bakken bespaard ongeveel € 1,5 per dag, daar kan je een internetverbinding van betalen.
Fritten kan je namelijk ook zelf maken,en dan is het gewoon niet duurder dan brood
Oud 1 november 2007, 13:22   #313
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Misschien zouden ze aan mensen die illegalen aangeven bij één of andere speciale "dienst voor opsporing en uitwijzing van illegalen", een premie moeten geven per illegaal die opgepakt wordt als gevolg van een dergelijke aangifte.
Hoe staat u tegenover een dergelijk constructief voorstel ?
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2007, 13:22   #314
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
70 jaar mss wel,maar een alleenstaande man van middelbare leeftijd zal nooit een sociale woning toegewezen krijgen,en dat durf ik hier zo zeggen
Het is helaas zo dat er te weinig sociale woningen zijn, stem verder "foert" en er zullen er nog minder komen, daarom bestaan er voorrangsregels naargelang de "dringendheid" van de situatie: iemand die een woning heeft, zal duidelijk minder snel een "sociale woning" toebedeeld krijgen dan iemand die juist op straat gezet is.

& er is vanzelfsprekend ook wel wat a-sociaal gedrag zoals een alleenstaande gescheiden vrouw die een sociale woning huurt, maar in feite met een man samenleeft in diens woning maar de woning aanhoudt als "reserve". Een lat-relatie hebben en elk een eigen woning is ook een vorm van luxe.
Oud 1 november 2007, 13:28   #315
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Misschien zouden ze aan mensen die illegalen aangeven bij één of andere speciale "dienst voor opsporing en uitwijzing van illegalen", een premie moeten geven per illegaal die opgepakt wordt als gevolg van een dergelijke aangifte.
"Het streven naar geluk" is een onvervreemdbaar mensenrecht. Ik kan alleen bewondering en respect hebben voor mensen die alles in het werk stellen om hun nakomelingen een betere toekomst te gunnen. Blinde repressie zal het "migratieprobleem" niet oplossen. Er is op deze planeet veel werk aan de winkel - er is behoefte aan meer en goed opgeleide mensen, die op die plaatsen waar de nood het hoogst is ingezet moeten kunnen worden. Internationale samenwerking om migratiestromen nuttig te kunnen leiden is de enig aangewezen weg. Woestijnen moeten vruchtbaar gemaakt worden, lager gelegen dichtbevolke gebieden moeten tegen het wassende zeewater beschermd worden, landbouw ter zee moet wilde uitputtende visvangst vervangen, de landbouw in ontwikkelingslanden moet gemoderniseerd worden om een vrije markt te kunnen verdragen..

Het inrichten van "bidonvilles" rondom onze steden is inderdaad geen optie...
Oud 1 november 2007, 13:50   #316
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tzou een goed voorstel zijn als het niet zo gevaarlijk moest zijn,ik riskeer mijn leven er in ieder geval niet voor,de reden zal Uw wel duidelijk zijn hé
Oud 1 november 2007, 13:53   #317
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Jij doelt op dit, en het waaiend vlaggetje?
At your service ...
Moon Landing A Fake or Fact part 1
Moon Landing A Fake or Fact part 2
Moon Landing A Fake or Fact part 3
Moon Landing A Fake or Fact part 4
Moon Landing A Fake or Fact part 5
Moon Landing A Fake or Fact part 6
Moon Landing A Fake or Fact part 7
Moon Landing A Fake or Fact part 8
Moon Landing A Fake or Fact part 9
Oud 1 november 2007, 13:54   #318
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Ze zijn er nooit (NOOIT) geweest beste duveltje382, de Amerikanen hebben gewonnen van de Russen in hun media-oorlog en hun leugens

Na één dag forumsessies maakt jouw draad de beste start door sinds Raf (en dit zonder baseballpolitieker en Trajanu$) geeft jou dit een aangenaam gevoel?
Oud 1 november 2007, 13:57   #319
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja idd daar sta ik van te kijken GUN ik wist dat totaal niet
Oud 1 november 2007, 14:10   #320
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

duveltje, ooit gedacht om sm te doen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be