![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Burger
|
![]() Een Miss Belgian Beauty, oke. Maar een Miss België moet de 2 talen deftig spreken. Geef mij maar Jade, een echte Vlaamse die de leeuw gekozen heeft omdat het zo één machtig dier is.
![]() Hup hup Jade. (En splitsen die handel! Miss Vlaanderen hoi hoi!) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Men heeft er ook Basken, Corsicanen, Bretoenen, Catalanen, Provençalen, en in het Noorden van Frankrijk zelfs nog een paar ouderwordende mensen die Vlaams praten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Parlementslid
|
![]()
![]() |
#306 |
Minister-President
|
![]() Nee, ze zei: de leeuw = voor de sponsor van het (Franse) automerk Peugeot dat de hoofdprijs was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En idd,kiest voor de leeuw;niet alleen een machtig dier,maar ook fierheid,schoonheid en tja,ik ben van sterrenbeeld een leeuw,ik was verkocht ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mogen we dit trouwens ook verwachten van Rouard, u weet wel de organisatrice van die belgicistische betoging die beloofd had Nederlands te leren? Hoe zit het bij die dame met haar taalpogingen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Welnu, ze heeft me aangenaam verrast en mocht ze een taalbad volgen, ze zal er vlug mee weg zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze wist zelfs met al haar talenkennis niet wat "kinky" betekende alhoewel haar foto die slogan mocht verduidelijken; en verder heeft nog drie spaanse woorden gedeclameerd en aan die domme vlaamse boeren laten horen dat ze zowaar Tsjechisch kan praten. Wat U bedoelt met "vormen van Nederlands" is me een raadsel. Tenzij het "vormen van Frans" betekent, iets waarvoor de meeste Vlaamse studenten een buis krijgen als ze menen dat dit een taal is?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die na zoveel jaar slechts een beperkt aantal zinnen in het Nederlands weet op te zeggen, zal heus niet na een taalbad vlot Nederlands spreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geloof ik niet want toen Frieda haar vragen in het FR stelde, probeerde ze toch een antwoord te geven in het NL; dat herken ik als de juiste spirit. Wie zich niet meteen gewonnen geeft, maakt vaak snel vorderingen. En... ik ken ook VL die het Engelse leenwoord "Kinky" niet kennen. Dat pleit in hun voordeel. Dat woord staat ook niet bij de 2000 frequentste woorden in het NL en men gaat ervan uit dat iemand die in een Europese taal de basiswoordenschat van 2000 woorden beheerst al een vrij goed niveau heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Mij interesséért het niet te weten wat "kinky" betekent. 3. Ik ben blij in de plaats van 'die domme vlaamse boeren' (zoals mijne pa zal je bedoelen ?). Hier hoor ik vooral heel veel Pools, en ik begrijp er nog steeds niets van, maar dat zal niet lang meer duren. Swoboda. 4. Afrikaans, Surinaams, West-Vlaams, Limburgs, Waals-Vlaams, Bargoens, Aalgemien Pl�*t AEntw�*�*�*�*rps, Poldernederlands, Brusseleirs, ..., zoiets ? 5. Ik buis de meeste van mijn leerlingen Nederlands ook. En terecht. Ik zou het met Vlaamse studenten niet anders doen, aan hùn Frans te horen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() In Debby & Nancy moest het al wat spontaner dan de drie voorgeprogrammeerde zinnen in het Belgicistisch pamflet van De Laatste Show. Het werd weer een afgang voor dat Tjechische meisje...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Minister-President
|
![]() Helaas(?) niet gezien en heeft ze al een taalbad gevolgd? De eerste weken na de verkiezing zijn heel druk hé.
|
![]() |
![]() |