Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2007, 09:30   #3221
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janPieter Bekijk bericht
En wat als er in de gemeenteraden van de franstalige gemeenten in de vlaamse rand nu eens "Vijf minuten politieke moed" zou getoond worden tijdens de volgende gemeenteraadszittingen"die in het frans zullen gehouden" worden. En die gemeenten zich eens afscheurden van Vlaanderen.
Dan sta je daar schoon met je vlaemssche kl*** in de wind.
Laat toch die beslissingen over aan de steden en de gemeenten in plaats van in de commissie. Zo wordt er echte democratie toegepast op het gemeentelijk vlak, echt aan de basis waar de gewone mensen leven en wonen.
U schijnt de zaak niet zo goed te begrijpen, me dunkt. Toen in de jaren zeventig de taalgrens werd vastgelegd, was er in de faciliteitengemeenten rond Brussel een meerderheid van Nederlandstaligen. Slechts een minderheid sprak Frans. Daarom werd de gemeente, overeenkomstig de criteria van het Centrum-Harmel, bij de Vlaamse provincies ingedeeld. Omdat de Franstalige minderheid echter een zeker % van de bevolking uitmaakte, werden faciliteiten ingesteld opdat er een gemakkelijke ("facilités" => "facile", n'est-ce pas?!) integratie mogelijk zou zijn van deze Franstalige minderheid in een Nederlandstalige gemeente. De doelen staan breed uitgeschreven in het eindrapport van het onderzoekscentrum Harmel.

Vanaf dan wist iedere inwoner dat deze faciliteitengemeenten Vlaams waren en dat de ambtelijke taal er het Nederlands was. Ook iedere nieuwe inwoner wist dat.

Echter, in plaats van zich als loyale burgers op te stellen, hebben de steeds talrijker wordende Franstalige inwoners (grotendeels daar gekomen door uitwijking uit Brussel) ervoor gekozen die gemeenten te zien als tweetalige gemeenten net als Brussel dat is. Bijgevolg weigerden ze ook maar enigszins de moeite te doen zich te integreren. Vanaf het begin heeft men geageerd en blijft men dat doen tot op de dag vandaag.

Bijgevolg kan er niet ingegaan worden op deloyaal gedrag. Deze gemeenten zijn Vlaams en zullen Vlaams blijven, ongeacht of daar nu een meerderheid is die Frans, Arabisch, Turks, Italiaans, Nederlands met Hollands accent of wat-weet-ik-nog-allemaal-niet wordt gesproken. Borgerhout wordt ook geen Marokkaanse gemeente, alhoewel daar toch een Marokkaanse meerderheid woont. En het West-Vlaamse Nieuwkerke wordt ook geen Franse gemeente, alhoewel het aantal Fransen met de dag stijgt en misschien de oorspronkelijke bevolking binnenkort overvleugt. Enzovoort.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 09:39   #3222
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U schijnt de zaak niet zo goed te begrijpen, me dunkt. Toen in de jaren zeventig de taalgrens werd vastgelegd, was er in de faciliteitengemeenten rond Brussel een meerderheid van Nederlandstaligen. Slechts een minderheid sprak Frans. Daarom werd de gemeente, overeenkomstig de criteria van het Centrum-Harmel, bij de Vlaamse provincies ingedeeld. Omdat de Franstalige minderheid echter een zeker % van de bevolking uitmaakte, werden faciliteiten ingesteld opdat er een gemakkelijke ("facilités" => "facile", n'est-ce pas?!) integratie mogelijk zou zijn van deze Franstalige minderheid in een Nederlandstalige gemeente. De doelen staan breed uitgeschreven in het eindrapport van het onderzoekscentrum Harmel.

Vanaf dan wist iedere inwoner dat deze faciliteitengemeenten Vlaams waren en dat de ambtelijke taal er het Nederlands was. Ook iedere nieuwe inwoner wist dat.

Echter, in plaats van zich als loyale burgers op te stellen, hebben de steeds talrijker wordende Franstalige inwoners (grotendeels daar gekomen door uitwijking uit Brussel) ervoor gekozen die gemeenten te zien als tweetalige gemeenten net als Brussel dat is. Bijgevolg weigerden ze ook maar enigszins de moeite te doen zich te integreren. Vanaf het begin heeft men geageerd en blijft men dat doen tot op de dag vandaag.

Bijgevolg kan er niet ingegaan worden op deloyaal gedrag. Deze gemeenten zijn Vlaams en zullen Vlaams blijven, ongeacht of daar nu een meerderheid is die Frans, Arabisch, Turks, Italiaans, Nederlands met Hollands accent of wat-weet-ik-nog-allemaal-niet wordt gesproken. Borgerhout wordt ook geen Marokkaanse gemeente, alhoewel daar toch een Marokkaanse meerderheid woont. En het West-Vlaamse Nieuwkerke wordt ook geen Franse gemeente, alhoewel het aantal Fransen met de dag stijgt en misschien de oorspronkelijke bevolking binnenkort overvleugt. Enzovoort.
Inderdaad. Daarenboven is het de grootste onzin te beweren dat een gemeente zelf zou kunnen beslissen tot welke (deel)staat ze wil behoren . Dat is nergens ter wereld het geval . De simpele zielen die daarin geloven moeten dringend eens wat internationaal recht bekijken ...
Oud 18 oktober 2007, 09:56   #3223
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Nagels met koppen, Luc.

Waarom komen deze info en deze attitude pas naar boven als Superstaaf opduikt?
Deze info staat vandaag pas in de krant te lezen.
De attitude is niet van vandaag maar die wisselt nogal naargelang deze van de tsjeven wisselt.
Oud 18 oktober 2007, 09:58   #3224
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Je bent wel slecht ingelicht , maar dit kan ook niet anders als je bijna twee jaar ondergedoken blijft ...

Bovenstaande non-sequitur is van het caliber om een professor logica ter plekke, instant, doch niet volledig pijnloos te laten doodvallen.
Beschouw jij forum(deelname) @ politics.be als ultieme bron van goede inlichtingen?

Citaat:
Ter informatie: Dewever heeft al laten weten dat hij geen ministerpost ambieert .
Vraag eens aan Jean Marie Dedecker hoeveel je kan betrouwen op wat Bart Dewever allemaal uitkraamt, en zelfs plechtig belooft.

Gezien je grote vertrouwen in politics.be als infobron, kan ik je bovenop twee topics citeren.
In het eerste spreekt Dewever zich ten aanzien van directe democratie uit als staalharde voorstander. Hij beweerde een voortsander te zijn, die het op 't congres net niet kon waarmaken.
In het tweede zegt prof. Storme zwart op wit dat Dewever op het congres op de proppen kwam als notoire tegenstander van directe democratie.

Wat je daar dus citeert van Dewever betekent nogabollen, en kan als louter tactisch spel gezien worden.
Kan je je indenken welk gezichtsverlies hij zou ondergaan als hij 'aan de zijlijn wordt gezet'? Ik hoor zijn Belang'vrienden' al schateren tot hier.

Citaat:
Als NVA in de regering stapt -wat langsom minder waarschijnlijk wordt -
Exactly my point.
Waar staan de flaminganten dan nog eens de cactus uit Letermes broek geschud wordt, of minstens zijn stekels afgevijld?

Citaat:
Maar ook op andere punten wat tevroeg met de nationalistische vlag gezwaaid :
Te vroeg?
Laat ons stellen: we zwaaien gewoon nog steeds verder.

Citaat:
BHV zal uiteindelijk toch in de commissie moeten gesplitst worden : een compromis lijkt mij meer en meer onmogelijk .
Nochtans for what it's worth, prefereert 'betrouwbare' Dewever een onderhandelde oplossing, boven een beslissing meerderheid over minderheid (ondemocratisch! in zijn bizarre denkwereldje)

Citaat:
En in 2009 wacht de grote doorbraak van de partijen die België naar confederalistischer vaarwater zullen voeren .
Morgen scheert men gratis.
'Gisteren' nog brak het Vlaams Kartel door.
Vandaag lijkt het stilaan doodgedrukt en een brok afgeknepen.
Maar ga rustig door met overschatting van de separatistische krachten en onderschatting van The Real Belgian Force (may she be with us all)

Citaat:
Geniet ondertussen rustig verder van de 'nationale eenheid' , het is jou gegund .
Mijn dank zal u eeuwig achtervolgen.
Oud 18 oktober 2007, 10:03   #3225
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Exactly my point.
En wat dan? Oranjeblauw met (maximum) 76 zetels en de verkiezingen van 2009 in het vooruitzicht? Of een tripartite met Reynders aan het hoofd?

Dat wordt smullen voor de oppositie, in beide gevallen.

Niet te verwaarlozen de kans dat LDD en NVA een kartel vormen en...

Hoe je het ook draait of keert, het ziet er niet goed uit hé voor de unité belge, hé?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 10:46   #3226
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bovenstaande non-sequitur is van het caliber om een professor logica ter plekke, instant, doch niet volledig pijnloos te laten doodvallen.
Beschouw jij forum(deelname) @ politics.be als ultieme bron van goede inlichtingen
?

Helemaal niet : hoe kan dit 'discussieforum' nu bron zijn van betrouwbare info ?
Maar blijkbaar was je ergens goed weggeborgen (in de lommerte van 't bos , tussen kreupelhout en mos ?) zodat je niet wist dat Dewever 'zegde' geen ministerpost te ambieren (en dat in de pers Frieda Brepoels al was naar voren geschoven - een ferme Vlaamse Madam) .

Citaat:
Vraag eens aan Jean Marie Dedecker hoeveel je kan betrouwen op wat Bart Dewever allemaal uitkraamt, en zelfs plechtig belooft
.
Wat politikers zeggen kan inhoudelijk zijn of louter tactisch of iets ertussenin ; dat geldt vorr alle exemplaren .
Dewever was zelf ondersteboven van zijn verraad tov Dedecker en heeft er alles aan gedaan om het goed te maken ...natuurlijk ook met het (politieke) oog op de electorale veldslag van 2009

Citaat:
Gezien je grote vertrouwen in politics.be als infobron, kan ik je bovenop twee topics citeren
.

Blijkbaar ben jij het die in de informatieve waarde van het forum geloofd ... andere bronnen dan het incestueus citeren van eigen topics ? Links aub ?

Citaat:
In het eerste spreekt Dewever zich ten aanzien van directe democratie uit als staalharde voorstander. Hij beweerde een voortsander te zijn, die het op 't congres net niet kon waarmaken.
In het tweede zegt prof. Storme zwart op wit dat Dewever op het congres op de proppen kwam als notoire tegenstander van directe democratie.
Iemand heeft gezegd dat hij gezegd heeft dat .....Met wat houdt men zich bezig ?
Directe democratie of representatieve , ze hebben allebei hun verdienste ; De laatste bestaat nergens ter wereld in zuivere vorm , slechts in een mengvorm met de eerste (Zwitserland is het beste voorbeeld ).
Feit is dat de belgicistische partijen er vooral schrik van hebben om het in België in te voeren . Wat mij betreft , laat maar komen .... .
Of Dewever ertegen zou zijn , betwijfel ik toch sterk , eerder ertegen dat zijn partij er een belangrijk strijdpunt van zou maken . Vermits de partij vlaams-nationalistisch is en dat als zijn belangrijkste werkdomein beschouwt .

Citaat:
Wat je daar dus citeert van Dewever betekent nogabollen, en kan als louter tactisch spel gezien worden
.
In politiek heeft alles een tactische kant natuurlijk .
Maar ik zou eerlijk gezegd Dewever zelf wel graag als minister zien in de toekomstige regering : zijn intelligentie en vlotte spreekstijl zouden een verademing zijn ....

Citaat:
Kan je je indenken welk gezichtsverlies hij zou ondergaan als hij 'aan de zijlijn wordt gezet'? Ik hoor zijn Belang'vrienden' al schateren tot hier
.
Ik denk niet dat hij gezichtsverlies zou lijden door partijleider te blijven ....Het zou gewoon zijn wat hij al heeft laten doorschemeren . Spijtig wel natuurlijk.

Citaat:
Exactly my point.
Waar staan de flaminganten dan nog eens de cactus uit Letermes broek geschud wordt, of minstens zijn stekels afgevijld?
Inderdaad , dan is het wachten en krachten verzamelen voor 2009.
Of Leterme er zelf veel beter van zou worden , betwijfel ik sterk .

Citaat:
Te vroeg?
Laat ons stellen: we zwaaien gewoon nog steeds verder
.
Ondanks de massale oproepen valt het gezwaai wat tegen ...

Citaat:
Nochtans for what it's worth, prefereert 'betrouwbare' Dewever een onderhandelde oplossing, boven een beslissing meerderheid over minderheid (ondemocratisch! in zijn bizarre denkwereldje
)

Als die onderhandelde oplossing aanvaardbaar is , is die beter . Hij wil dit wel een kans geven . Maar ik verwacht niet dat het zal lukken .
Dat hij beweerde dat het meerderheid tegen minderheid ondemocratisch zou zijn is een leugen .

Citaat:
Morgen scheert men gratis.
'Gisteren' nog brak het Vlaams Kartel door.
Vandaag lijkt het stilaan doodgedrukt en een brok afgeknepen.
Maar ga rustig door met overschatting van de separatistische krachten en onderschatting van The Real Belgian Force (may she be with us all)
Ik denk dat men zijn tegenstander nooit mag onderschatten .... Dat doe ik zeker ook niet voor de belgicistische krachten .
Maar vroeg of laat zal het een confederatie worden , daar ben ik van overtuigd .

Citaat:
Mijn dank zal u eeuwig achtervolgen
Allez eeuwig en drie dagen dan ....maar ik meende het wel : ook in een confederatie kan wie zich nog Belg wil voelen dat rustig verder doen ...hopelijk dat men dan ook respect opbrengt voor wie zich vlaming wil voelen en het internationaal erkende recht op zelfbeschikking wil uitoefenen.
Oud 18 oktober 2007, 10:51   #3227
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ze moeten dringend iets doen aan de Wet Lezjeun.
Een jaar en een maand in ons Vlaemsch prizon en nu al vrij.
Schandalig.
???
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 10:55   #3228
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet eerlijk toegeven: ...
Wie we daar weer hebben! Dat is pas lang geleden!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 11:06   #3229
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Dat hij beweerde dat het meerderheid tegen minderheid ondemocratisch zou zijn is een leugen .
Je blijft dit herhalen, maar daardoor wordt het nog geen leugen. BDW heeft wel degelijk gezegd dat men in een democratie geen dingen kan stemmen tegen de minderheid in.
Oud 18 oktober 2007, 12:22   #3230
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Luc Bekaert

Mijn hele punt was om Bart Dewever af te schilderen als een onbetrouwbaar sujet.
Als onderbouwing volstond in feite reeds de affaire met Jean Marie Dedecker. Daar kan niemand onderuit, die ligt te vers in het geheugen om ze staalhard te ontkennen.

Hoogst triestig vind ik het wanneer u mijn bijkomend argument, gepuurd uit eerdere forumsessies, teniet probeert te doen door het te discrediteren omdat ik er geen link bijplaatste.
Dit is één van de vele zielige debattechnieken die me indertijd forummoe maakten, en er snel weer zullen in slagen.

Om desondanks toch aan u en andere forumdeelnemers te bewijzen dat ik niet zomaar uit mijn nek klets, zal ik u de gevraagde illustratie bezorgen.

Citaat van Dewever zelve (dus niet zoals u insinueert gezegd door iemand die zei....):
Ik geef wel toe dat de keuze van n-va tegen de directe democratie wat mij betreft wat te radicaal is

Vervolgens de ware toedracht:
Storme: Dewever was een absolute tegenstander van directe democratie

De discussie over directe en representatieve is hier niet aan de orde.
Ik bewees er enkel mee dat Dewever harder kan liegen dan een koerspaard schijten.

Als u zich op dergelijke gasten moet betrouwen voor het bereiken van uw doel, de illusie van en valse hoop op een zelfstandig Vlaanderen (eigenlijk het initiële onderwerp van deze topic) dan wens ik u veel succes.
Ik ben er heel gerust in: een onafhankelijk Vlaanderen is een luchtkasteel (vervang in de rest van uw naïeve tekst de datum 2009 gerust door een volgende als het weer eens niet lukt zoals nu)

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 18 oktober 2007 om 12:28.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 12:29   #3231
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Good Morning Belgiuuuuuuuuum!!!!!!!!!!

Wat fijn om mijn favoriete topic hier nog eens opgekrikt te zien.

Ik moet eerlijk toegeven: sinds de laatste verkiezingen was ik even op mijn ongemakken. Hoewel Leterme zijn 800.000 stemmen niet noodzakelijk omwille van zijn nogal confederalistische programma binnenrijfde (ik gok eer op anti-paars ressentiment als reden) bleken de Vlaamse onderhandelaars toch enigszins 'met een stijf been' aan de tafel aan te schuiven. Een onwillige Milquet, leek die rigeur zelfs nog wat te bevorderen, en het zootje leek totaal vast te lopen toen Leterme naar onze Vorst trok, het hoofd een beetje triest naar beneden, totaal formatorisch gefaald. Voor nationale politiek leek onze onnutte Vlaamse regeringsleider wat te klein van gabariet.

Mijn ongerustheid i.v.m. Belgiës voortbestaan verdween al grotendeels toen Leterme zijn 'tweede zit' schijnbaar heel vroeg aanvatte, na koninklijk bemiddelingswerk door Van Rompuy. Zelfs voor een tsjeef zou het waarlijk té dom zijn, om zonder kans op slagen (lees: voorakkoord!) opnieuw de arena in te stappen, Reynders of zelfs Joëlle voor de leeuwen gooien leek heel me wat gunstiger als tactiek, i.p.v. ongewapend als aangeschoten wild de politiek jungle in te trekken.

Maar dan was er nog de N-VA. Wat daarmee?(Quid?)
De Wever leek te beseffen dat hij in de schoonste positie zat die je je tactisch maar kon indenken: op de wip! Hij wrong en dwong de Roomse onderhandelaars in een ietwat ongemakkelijke rol, die heel wat Vlaamser klonk dan menige zuil van CD&V welgevallig was. Hem dumpen was zelfs voor een gewone meerderheid riskant, laat staan voor een regering die met 2/3 aan een al dan niet grote staatshervorming zou moeten beginnen.

Maar gelukkig bestaat er nog steeds zoiets als het klassieke drama (tragedie voor flaminganten?) dat zich bijna onontkoombaar volgens dezelfde patronen afwikkelt. Stilaan leek Dewever het toch wel felbegeerde Belgische zitje te ontglippen. Zeker in een eventuele 3-partite waar de spoeling dunner wordt. En een paar dagen terug brak Dewevers veer. En hij werd nerveus. Hij stuurde niet langer aan op B-H-V splitsing via gewone parlementaire stemming (ondemocratisch volgens zijn bizarre visie) maar verklaarde liever dit heikele dossier te onderhandelen, gewapend met suikerpot en lepel.

Een snuggere flamingant zou al heel snel voorgesteld hebben om als suikerklontje Dewevers begeerde ministerpost en Letermes 1e ministerschap aan onze Waalse broeders door te schuiven. Maar ja,....... dergelijk spitsvondigheid ben ik op geen enkel nieuwsforum tegengekomen. De conclusie ligt dan ook voor de hand.

Als we dan ook nog het signaal van het talmende parlement juist interpreteren, dan lijkt de bocht weldegelijk gemaakt.
It looks like Belgium is here to stay, alive and kicking.
Ik hou van de geur van verschroeide flamingantenbuik.
Gogogogooooooooo Dewever.

terug, en met de vinger op de pols blijkbaar ... goeie analyse Super ... ik deel ze, t zal voor de Vlaams Nationalisten niet met deze Cd&v of met deze N-VA zijn ... da's duidelijk

wb !

en vooral : waar heb jij in godsnaam uitgehangen ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 12:57   #3232
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert

Helemaal niet : hoe kan dit 'discussieforum' nu bron zijn van betrouwbare info ?
Maar blijkbaar was je ergens goed weggeborgen (in de lommerte van 't bos , tussen kreupelhout en mos ?) zodat je niet wist dat Dewever 'zegde' geen ministerpost te ambieren (en dat in de pers Frieda Brepoels al was naar voren geschoven - een ferme Vlaamse Madam) .
Ik zou me maar niet mispakken aan iemand van wie jij denkt dat hij verscholen zit in de lommerte van het bos...
Het is duidelijk dat Staaf heel goed op de hoogte is gebleven. Staaf toont gewooon aan dat wat De Wever zegt en wat hij doet zijn twee verschillende dingen zijn. Dat heeft De Wever meer dan één keer bewezen.

Citaat:
Wat politikers zeggen kan inhoudelijk zijn of louter tactisch of iets ertussenin ; dat geldt vorr alle exemplaren .
Dewever was zelf ondersteboven van zijn verraad tov Dedecker en heeft er alles aan gedaan om het goed te maken ...natuurlijk ook met het (politieke) oog op de electorale veldslag van 2009
Juist.....

Citaat:
Blijkbaar ben jij het die in de informatieve waarde van het forum geloofd ... andere bronnen dan het incestueus citeren van eigen topics ? Links aub ?
Jij kent Staaf duidelijk niet.....

Citaat:
Iemand heeft gezegd dat hij gezegd heeft dat .....Met wat houdt men zich bezig ?
Directe democratie of representatieve , ze hebben allebei hun verdienste ; De laatste bestaat nergens ter wereld in zuivere vorm , slechts in een mengvorm met de eerste (Zwitserland is het beste voorbeeld ).
Feit is dat de belgicistische partijen er vooral schrik van hebben om het in België in te voeren . Wat mij betreft , laat maar komen .... .
Of Dewever ertegen zou zijn , betwijfel ik toch sterk , eerder ertegen dat zijn partij er een belangrijk strijdpunt van zou maken . Vermits de partij vlaams-nationalistisch is en dat als zijn belangrijkste werkdomein beschouwt .
Je zou beter wat aandachtiger lezen wat Staaf schrijft. Dat De Wever loog over directe democratie (hij beweerde op dit forum voorstander te zijn van d.d.) heeft iedereen die de forumsessie met hem persoonlijk volgde kunnen vaststellen. Toen later Matthias Storme in een andere forumsessie dezelfde vraag werd gesteld kwam aan het licht dat het Storme was die pro referenda was. De Wever en de partijtop waren absoluut tegen....en zij kregen de meerderheid achter zich.
Het is dus niet van 'horen zeggen' dat wij dit weten maar van de betrokkenen zelf.

Citaat:
In politiek heeft alles een tactische kant natuurlijk .
Maar ik zou eerlijk gezegd Dewever zelf wel graag als minister zien in de toekomstige regering : zijn intelligentie en vlotte spreekstijl zouden een verademing zijn ....
.

De Wever zal zich niet laten pramen, wees maar gerust dat hij minister wordt als hij de kans krijgt. De partijstatuten zullen daar deze keer ook niet meer voor moeten aangepast worden, denk ik...

Citaat:
Ik denk niet dat hij gezichtsverlies zou lijden door partijleider te blijven ....Het zou gewoon zijn wat hij al heeft laten doorschemeren . Spijtig wel natuurlijk.
De Wever is een politicus met ambitie. Die mannen laten nogal veel 'doorschemeren'. Wedden dat De Wever met een schitterende excuustruus komt als hij de schemerzone verlaat en voor het ministerschap kiest? En dat de N-VA-getrouwen het, net als jij, zullen toejuichen?

Citaat:
Inderdaad , dan is het wachten en krachten verzamelen voor 2009.
Of Leterme er zelf veel beter van zou worden , betwijfel ik sterk .
Leterme is een tweede Verhofstadt. Eerst Belgisch premier worden, het koningdom redden, en daarna zolang mogelijk aan de macht proberen te blijven uit schrik voor 'extreem rechts' en in de hoop dat er intussen wonderen gebeuren.

Citaat:
Als die onderhandelde oplossing aanvaardbaar is , is die beter .
Wetende wat een onderhandelde 'oplossing' met de Franstaligen betekent betwijfel ik dat ten zeerste. Het is in alle geval niet wat de N-VA beloofde en wat de burgemeesters én het Vlaamse volk willen.

Citaat:
Hij wil dit wel een kans geven .
Waarmee je toegeeft dat er al een paar weken een doorzichtige show wordt opgevoerd in de commissie....

Citaat:
Maar ik verwacht niet dat het zal lukken.
Het zal in alle geval niet aan de CD&V liggen als het niet lukt....

Citaat:
Het zou me ten zeerste verwonderen dat Staaf iets beweert dat hij niet kan bewijzen...

Citaat:
Ik denk dat men zijn tegenstander nooit mag onderschatten .... Dat doe ik zeker ook niet voor de belgicistische krachten.
Maar vroeg of laat zal het een confederatie worden, daar ben ik van overtuigd.
Ik denk zelfs niet dat Staaf je dit zal tegenspreken. Belgique is daarmee immers evengoed voor langere tijd gered.

Citaat:
Allez eeuwig en drie dagen dan ....maar ik meende het wel : ook in een confederatie kan wie zich nog Belg wil voelen dat rustig verder doen ...hopelijk dat men dan ook respect opbrengt voor wie zich vlaming wil voelen en het internationaal erkende recht op zelfbeschikking wil uitoefenen.
Het woordje dat ik in het vet zette spreekt boekdelen....

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 oktober 2007 om 13:03.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 12:59   #3233
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@Luc Bekaert

Mijn hele punt was om Bart Dewever af te schilderen als een onbetrouwbaar sujet.
Als onderbouwing volstond in feite reeds de affaire met Jean Marie Dedecker. Daar kan niemand onderuit, die ligt te vers in het geheugen om ze staalhard te ontkennen.

Hoogst triestig vind ik het wanneer u mijn bijkomend argument, gepuurd uit eerdere forumsessies, teniet probeert te doen door het te discrediteren omdat ik er geen link bijplaatste.
Dit is één van de vele zielige debattechnieken die me indertijd forummoe maakten, en er snel weer zullen in slagen.

Om desondanks toch aan u en andere forumdeelnemers te bewijzen dat ik niet zomaar uit mijn nek klets, zal ik u de gevraagde illustratie bezorgen.

Citaat van Dewever zelve (dus niet zoals u insinueert gezegd door iemand die zei....):
Ik geef wel toe dat de keuze van n-va tegen de directe democratie wat mij betreft wat te radicaal is

Vervolgens de ware toedracht:
Storme: Dewever was een absolute tegenstander van directe democratie

De discussie over directe en representatieve is hier niet aan de orde.
Ik bewees er enkel mee dat Dewever harder kan liegen dan een koerspaard schijten.

Als u zich op dergelijke gasten moet betrouwen voor het bereiken van uw doel, de illusie van en valse hoop op een zelfstandig Vlaanderen (eigenlijk het initiële onderwerp van deze topic) dan wens ik u veel succes.
Ik ben er heel gerust in: een onafhankelijk Vlaanderen is een luchtkasteel (vervang in de rest van uw naïeve tekst de datum 2009 gerust door een volgende als het weer eens niet lukt zoals nu)

Lap!
En ik al die moeite doen om Luc van antwoord te dienen.
Oud 18 oktober 2007, 13:07   #3234
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf
Als onderbouwing volstond in feite reeds de affaire met Jean Marie Dedecker. Daar kan niemand onderuit, die ligt te vers in het geheugen om ze staalhard te ontkennen
Luc bevestigt de onbetrouwbaarheid van De Wever hier zélf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert
Oud 18 oktober 2007, 13:10   #3235
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
???
Grapje van Stab.
Oud 18 oktober 2007, 16:09   #3236
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Good Morning Belgiuuuuuuuuum!!!!!!!!!!

Wat fijn om mijn favoriete topic hier nog eens opgekrikt te zien.
Awel awel awel...gij vermaledijde tricolore vendelzwaaier.
Welcome back...

Ik zie dat gij de recente geschiedenis toch blijven volgen zijt vanuit uw bibliotheek "style flamand moderne".
Met deze wetenschap in het achterhoofd ben ik er zeker van dat het je onmogelijk kan ontsnapt zijn dat uw waalse vriendjes er niets beter op hebben gevonden dan hier in onze "plat pays" onder het striemen van de noorderwind een separatismemachinerie op te starten die zijn weerga niet kent in onze kronieken.
Ik ben er vrijwel zeker van dat het U dan ook de afgelopen 126 dagen ivm uw belgiekske soms nogal dun door de broek is gelopen.
Daar ik maar al te goed weet dat ook de grootste royalisten en staatspatriotten niets menselijks vreemd is zal ik desalnietemin de allerlaatste zijn om deze voorgaanden als reden aan te halen van verlengende oorzaak aan uw forumgewijs onderduiken.

Maar laat mij nu net, samen met mijn goed hart, een barslecht karakter hebben.
Om deze reden het volgende:

Nu ge echter hebt vast kunnen stellen dat een gedeelte van onze volksmenners, onze intellectuele leiders, onze voormannen, kortom onze electorale beloftebrakers in hetzelfde eeuwenoude bedje ziek zijn eens de macht in hun begerig zichtveld opduikt, ja nu, nu kom je de brave en lichtjes naieve niveaanse volksnationalist nog wat zout in zijn verse wonden smeren.

Alhoewel kwa waarheid niks van af te dingen is dat niet schoon van U.

Ikzelf ben geen niveaan. Maar in naam van deze eens te meer belogen en bedrogen brave borsten: awoert!

Ps: naar horen zeggen hebben sommigen op dit forum U serieus gemist.
Geen hond die snapt waarom...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 18 oktober 2007 om 16:11.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 16:28   #3237
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=Fieseler;3006226]
Citaat:

Welcome back...

Ik zie dat gij de recente geschiedenis toch blijven volgen zijt vanuit uw bibliotheek "style flamand moderne".
Met deze wetenschap in het achterhoofd ben ik er zeker van dat het je onmogelijk kan ontsnapt zijn dat uw waalse vriendjes er niets beter op hebben gevonden dan hier in onze "plat pays" onder het striemen van de noorderwind een separatismemachinerie op te starten die zijn weerga niet kent in onze kronieken.
Ik ben er vrijwel zeker van dat het U dan ook de afgelopen 126 dagen ivm uw belgiekske soms nogal dun door de broek is gelopen.
Daar ik maar al te goed weet dat ook de grootste royalisten en staatspatriotten niets menselijks vreemd is zal ik desalnietemin de allerlaatste zijn om deze voorgaanden als reden aan te halen van verlengende oorzaak aan uw forumgewijs onderduiken.

Nu ge echter hebt vast kunnen stellen dat een gedeelte van onze volksmenners, onze intellectuele leiders, onze voormannen, kortom onze electorale beloftebrakers in hetzelfde eeuwenoude bedje ziek zijn eens de macht in hun begerig zichtveld opduikt, ja nu, nu kom je de brave en lichtjes naieve niveaanse volksnationalist nog wat zout in zijn verse wonden smeren.

Ikzelf ben geen niveaan. Maar in naam van deze eens te meer belogen en bedrogen brave borsten: awoert!

lol ! een pareltje Fieseler ... een pareltje !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 16:59   #3238
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Lap!
En ik al die moeite doen om Luc van antwoord te dienen.
Hoi, Knuppel!
Ik merk dat jij hier volhardt in de boosheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
terug, en met de vinger op de pols blijkbaar ... goeie analyse Super ... ik deel ze, t zal voor de Vlaams Nationalisten niet met deze Cd&v of met deze N-VA zijn ... da's duidelijk
Dank je, Anna List
Fijn dat jullie mijn analyse smaken en zelfs delen, zelfs al staan we qua appreciatie totaal verschillend tegenover de beschreven gang van zaken.
Een bewijs dat ook flaminganten een heldere kijk op de zaak kunnen hebben.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Welcome back...
Ave Fieseler!

Nu maak ik me stilaan zorgen hoor.
Zowat 3/4 van de flaminganten strijkt hier zeem aan mijn baard dat het niet lief meer is.

Citaat:
Zekere tendenzen kan ik inderdaad niet langer meewarig glimlachend aan de kant schuiven.
Na de RTBF-uitzending kreeg ik vele angstige telefoons van mijn panikerende Waalse broeders, die verbouwereerd uitschreeuwden dat we nu verdomd (merdedieu) in een ander land woonden, en niet langer 'compatriottes' waren. Ze waren de wanhoop nabij! En dit is geen Staviaanse gechargeerde overdrijving!

Toen de heibel over die fake splitsing wat luwde, begonnen CD&V + hun N-Va-poedels kwistig separatistische kiesbeloften te spuien.
Gelukkig kunnen we zoals reeds vele decennia rekenen op onze politici, die klokvast (op een paar honderd dagen na) klaar staan om zichzelf in de eerste plaats van een flinke schep Belgische suiker te bedienen, zelfs al moeten ze daarvoor over hun collegae bezuiden de taalgrens Sinterklaasgewijs ook een pak zoetigheid laten nederdalen (weliswaar uit de zak van de bevolking).
Goodaboy Weverke.

Citaat:
Ik kan het niet ontkennen, het heeft er tijdens Letermes eerste poging niet goed uitgezien.
Maar om mijn afwezigheid daaraan te wijten, neen, dat is er over.
Volgens sommige bronnen ben ik al meer dan een jaar niet present (writersblock + dégout van sommige forumfiguren)

Citaat:
Wij zijn waarlijk heel gelijkend.
Ik draag mezelf ook een goed hard toe, en werk daarom mijn slecht karakter hier uit.

Citaat:

Ik merk dat ge dus mijn visie deelt, hoewel ze u ook heel pijnlijk over de Vlaamse rug striemt.
Het pleit voor u.

Citaat:
Verklaring:
Zelfs de meest rabiate flamingant, weet diep in zijn hart dat zijn Vlaamse republiek een ferme sprong in het donkere, diepe water is.
Het doet hen daarom deugd om af en toe eens de weldaden horen te bezingen van België, ons Koninkrijk aan de Noordzee. Zo weten ze zich ondanks hun streven naar Vlaamse chaos, veilig en gekoesterd door onze Vorst, die over onze Vrijheden, en onze Rechten waakt.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 18 oktober 2007 om 17:02.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 17:04   #3239
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het Vlaams kartel vertoont nu openlijk de eerste barsten.
Noem jij dit verschrikkelijk misbaksel een "Vlaams Kartel"? Tjeven-belgicisten en (voor het ogenblik altans) ongevaarlijke N-VA'ers? VB-lijst DD-N-VA d�*t zou een kartel zijn die naam waardig. En niet uitgesloten dat het werkelijkheid wordt.
Citaat:
Maar geen paniek, Dewever heeft intussen een mondje meer te voeden, en zal binnenkort als de rekening van 't doopsuiker en de pampers binnenkomen wel tweemaal denken vooraleer hij zijn vooruitzicht op een Belgische ministerpost (van onnutte zaken?) hypothekeert.
De kliek in Laken heeft inmiddels ook een mondje meer te voeden, met dat verschil dat BDW zelf moet opdraaien voor zijn pampers.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 17:06   #3240
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nu maak ik me stilaan zorgen hoor.
Maar ik daar nog mijn steentje aan bijdragen?

Citaat:
Zowat 3/4 van de flaminganten strijkt hier zeem aan mijn baard dat het niet lief meer is.
Uw gewrochten lezen blijft een plezier! Een oase in de stijlloosheid van politics.be. Uw Belgicisme nemen we erbij als een vroeggtijdige historische getuige aan het onzalige verleden, een soort prematuur Bokrijk als het ware.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be