![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf dan wist iedere inwoner dat deze faciliteitengemeenten Vlaams waren en dat de ambtelijke taal er het Nederlands was. Ook iedere nieuwe inwoner wist dat. Echter, in plaats van zich als loyale burgers op te stellen, hebben de steeds talrijker wordende Franstalige inwoners (grotendeels daar gekomen door uitwijking uit Brussel) ervoor gekozen die gemeenten te zien als tweetalige gemeenten net als Brussel dat is. Bijgevolg weigerden ze ook maar enigszins de moeite te doen zich te integreren. Vanaf het begin heeft men geageerd en blijft men dat doen tot op de dag vandaag. Bijgevolg kan er niet ingegaan worden op deloyaal gedrag. Deze gemeenten zijn Vlaams en zullen Vlaams blijven, ongeacht of daar nu een meerderheid is die Frans, Arabisch, Turks, Italiaans, Nederlands met Hollands accent of wat-weet-ik-nog-allemaal-niet wordt gesproken. Borgerhout wordt ook geen Marokkaanse gemeente, alhoewel daar toch een Marokkaanse meerderheid woont. En het West-Vlaamse Nieuwkerke wordt ook geen Franse gemeente, alhoewel het aantal Fransen met de dag stijgt en misschien de oorspronkelijke bevolking binnenkort overvleugt. Enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3222 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De attitude is niet van vandaag maar die wisselt nogal naargelang deze van de tsjeven wisselt.
![]() |
![]() |
#3224 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Bovenstaande non-sequitur is van het caliber om een professor logica ter plekke, instant, doch niet volledig pijnloos te laten doodvallen. Beschouw jij forum(deelname) @ politics.be als ultieme bron van goede inlichtingen? Citaat:
Gezien je grote vertrouwen in politics.be als infobron, kan ik je bovenop twee topics citeren. In het eerste spreekt Dewever zich ten aanzien van directe democratie uit als staalharde voorstander. Hij beweerde een voortsander te zijn, die het op 't congres net niet kon waarmaken. In het tweede zegt prof. Storme zwart op wit dat Dewever op het congres op de proppen kwam als notoire tegenstander van directe democratie. Wat je daar dus citeert van Dewever betekent nogabollen, en kan als louter tactisch spel gezien worden. Kan je je indenken welk gezichtsverlies hij zou ondergaan als hij 'aan de zijlijn wordt gezet'? Ik hoor zijn Belang'vrienden' al schateren tot hier. Citaat:
Waar staan de flaminganten dan nog eens de cactus uit Letermes broek geschud wordt, of minstens zijn stekels afgevijld? Citaat:
Laat ons stellen: we zwaaien gewoon nog steeds verder. Citaat:
Citaat:
'Gisteren' nog brak het Vlaams Kartel door. Vandaag lijkt het stilaan doodgedrukt en een brok afgeknepen. Maar ga rustig door met overschatting van de separatistische krachten en onderschatting van The Real Belgian Force (may she be with us all) Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3225 |
Europees Commissaris
|
![]() En wat dan? Oranjeblauw met (maximum) 76 zetels en de verkiezingen van 2009 in het vooruitzicht? Of een tripartite met Reynders aan het hoofd?
Dat wordt smullen voor de oppositie, in beide gevallen. Niet te verwaarlozen de kans dat LDD en NVA een kartel vormen en... Hoe je het ook draait of keert, het ziet er niet goed uit hé voor de unité belge, hé? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3226 | |||||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Helemaal niet : hoe kan dit 'discussieforum' nu bron zijn van betrouwbare info ? Maar blijkbaar was je ergens goed weggeborgen (in de lommerte van 't bos , tussen kreupelhout en mos ?) zodat je niet wist dat Dewever 'zegde' geen ministerpost te ambieren (en dat in de pers Frieda Brepoels al was naar voren geschoven - een ferme Vlaamse Madam) . Citaat:
Wat politikers zeggen kan inhoudelijk zijn of louter tactisch of iets ertussenin ; dat geldt vorr alle exemplaren . Dewever was zelf ondersteboven van zijn verraad tov Dedecker en heeft er alles aan gedaan om het goed te maken ...natuurlijk ook met het (politieke) oog op de electorale veldslag van 2009 Citaat:
Blijkbaar ben jij het die in de informatieve waarde van het forum geloofd ... andere bronnen dan het incestueus citeren van eigen topics ? Links aub ? Citaat:
Directe democratie of representatieve , ze hebben allebei hun verdienste ; De laatste bestaat nergens ter wereld in zuivere vorm , slechts in een mengvorm met de eerste (Zwitserland is het beste voorbeeld ). Feit is dat de belgicistische partijen er vooral schrik van hebben om het in België in te voeren . Wat mij betreft , laat maar komen .... . Of Dewever ertegen zou zijn , betwijfel ik toch sterk , eerder ertegen dat zijn partij er een belangrijk strijdpunt van zou maken . Vermits de partij vlaams-nationalistisch is en dat als zijn belangrijkste werkdomein beschouwt . Citaat:
In politiek heeft alles een tactische kant natuurlijk . Maar ik zou eerlijk gezegd Dewever zelf wel graag als minister zien in de toekomstige regering : zijn intelligentie en vlotte spreekstijl zouden een verademing zijn .... Citaat:
Ik denk niet dat hij gezichtsverlies zou lijden door partijleider te blijven ....Het zou gewoon zijn wat hij al heeft laten doorschemeren . Spijtig wel natuurlijk. Citaat:
Of Leterme er zelf veel beter van zou worden , betwijfel ik sterk . Citaat:
Ondanks de massale oproepen valt het gezwaai wat tegen ... Citaat:
Als die onderhandelde oplossing aanvaardbaar is , is die beter . Hij wil dit wel een kans geven . Maar ik verwacht niet dat het zal lukken . Dat hij beweerde dat het meerderheid tegen minderheid ondemocratisch zou zijn is een leugen . Citaat:
Maar vroeg of laat zal het een confederatie worden , daar ben ik van overtuigd . Citaat:
![]() |
![]() |
#3227 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3229 |
Europees Commissaris
|
![]() Je blijft dit herhalen, maar daardoor wordt het nog geen leugen. BDW heeft wel degelijk gezegd dat men in een democratie geen dingen kan stemmen tegen de minderheid in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Luc Bekaert
Mijn hele punt was om Bart Dewever af te schilderen als een onbetrouwbaar sujet. Als onderbouwing volstond in feite reeds de affaire met Jean Marie Dedecker. Daar kan niemand onderuit, die ligt te vers in het geheugen om ze staalhard te ontkennen. Hoogst triestig vind ik het wanneer u mijn bijkomend argument, gepuurd uit eerdere forumsessies, teniet probeert te doen door het te discrediteren omdat ik er geen link bijplaatste. Dit is één van de vele zielige debattechnieken die me indertijd forummoe maakten, en er snel weer zullen in slagen. Om desondanks toch aan u en andere forumdeelnemers te bewijzen dat ik niet zomaar uit mijn nek klets, zal ik u de gevraagde illustratie bezorgen. Citaat van Dewever zelve (dus niet zoals u insinueert gezegd door iemand die zei....): Ik geef wel toe dat de keuze van n-va tegen de directe democratie wat mij betreft wat te radicaal is Vervolgens de ware toedracht: Storme: Dewever was een absolute tegenstander van directe democratie De discussie over directe en representatieve is hier niet aan de orde. Ik bewees er enkel mee dat Dewever harder kan liegen dan een koerspaard schijten. Als u zich op dergelijke gasten moet betrouwen voor het bereiken van uw doel, de illusie van en valse hoop op een zelfstandig Vlaanderen (eigenlijk het initiële onderwerp van deze topic) dan wens ik u veel succes. Ik ben er heel gerust in: een onafhankelijk Vlaanderen is een luchtkasteel (vervang in de rest van uw naïeve tekst de datum 2009 gerust door een volgende als het weer eens niet lukt zoals nu) ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 18 oktober 2007 om 12:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3231 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wb ! en vooral : waar heb jij in godsnaam uitgehangen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3232 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is duidelijk dat Staaf heel goed op de hoogte is gebleven. Staaf toont gewooon aan dat wat De Wever zegt en wat hij doet zijn twee verschillende dingen zijn. Dat heeft De Wever meer dan één keer bewezen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is dus niet van 'horen zeggen' dat wij dit weten maar van de betrokkenen zelf. Citaat:
De Wever zal zich niet laten pramen, wees maar gerust dat hij minister wordt als hij de kans krijgt. De partijstatuten zullen daar deze keer ook niet meer voor moeten aangepast worden, denk ik... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 oktober 2007 om 13:03. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik al die moeite doen om Luc van antwoord te dienen. ![]()
![]() |
![]() |
#3234 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#3235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#3236 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Welcome back... Ik zie dat gij de recente geschiedenis toch blijven volgen zijt vanuit uw bibliotheek "style flamand moderne". Met deze wetenschap in het achterhoofd ben ik er zeker van dat het je onmogelijk kan ontsnapt zijn dat uw waalse vriendjes er niets beter op hebben gevonden dan hier in onze "plat pays" onder het striemen van de noorderwind een separatismemachinerie op te starten die zijn weerga niet kent in onze kronieken. Ik ben er vrijwel zeker van dat het U dan ook de afgelopen 126 dagen ivm uw belgiekske soms nogal dun door de broek is gelopen. Daar ik maar al te goed weet dat ook de grootste royalisten en staatspatriotten niets menselijks vreemd is zal ik desalnietemin de allerlaatste zijn om deze voorgaanden als reden aan te halen van verlengende oorzaak aan uw forumgewijs onderduiken. Maar laat mij nu net, samen met mijn goed hart, een barslecht karakter hebben. Om deze reden het volgende: Nu ge echter hebt vast kunnen stellen dat een gedeelte van onze volksmenners, onze intellectuele leiders, onze voormannen, kortom onze electorale beloftebrakers in hetzelfde eeuwenoude bedje ziek zijn eens de macht in hun begerig zichtveld opduikt, ja nu, nu kom je de brave en lichtjes naieve niveaanse volksnationalist nog wat zout in zijn verse wonden smeren. Alhoewel kwa waarheid niks van af te dingen is dat niet schoon van U. Ikzelf ben geen niveaan. Maar in naam van deze eens te meer belogen en bedrogen brave borsten: awoert! Ps: naar horen zeggen hebben sommigen op dit forum U serieus gemist. Geen hond die snapt waarom... ![]()
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 18 oktober 2007 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3237 | |
Banneling
|
![]() [quote=Fieseler;3006226]
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3238 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik merk dat jij hier volhardt in de boosheid. ![]() Citaat:
Fijn dat jullie mijn analyse smaken en zelfs delen, zelfs al staan we qua appreciatie totaal verschillend tegenover de beschreven gang van zaken. Een bewijs dat ook flaminganten een heldere kijk op de zaak kunnen hebben. ![]() Citaat:
Nu maak ik me stilaan zorgen hoor. Zowat 3/4 van de flaminganten strijkt hier zeem aan mijn baard dat het niet lief meer is. ![]() Citaat:
Na de RTBF-uitzending kreeg ik vele angstige telefoons van mijn panikerende Waalse broeders, die verbouwereerd uitschreeuwden dat we nu verdomd (merdedieu) in een ander land woonden, en niet langer 'compatriottes' waren. Ze waren de wanhoop nabij! En dit is geen Staviaanse gechargeerde overdrijving! Toen de heibel over die fake splitsing wat luwde, begonnen CD&V + hun N-Va-poedels kwistig separatistische kiesbeloften te spuien. Gelukkig kunnen we zoals reeds vele decennia rekenen op onze politici, die klokvast (op een paar honderd dagen na) klaar staan om zichzelf in de eerste plaats van een flinke schep Belgische suiker te bedienen, zelfs al moeten ze daarvoor over hun collegae bezuiden de taalgrens Sinterklaasgewijs ook een pak zoetigheid laten nederdalen (weliswaar uit de zak van de bevolking). Goodaboy Weverke. ![]() Citaat:
Maar om mijn afwezigheid daaraan te wijten, neen, dat is er over. Volgens sommige bronnen ben ik al meer dan een jaar niet present (writersblock + dégout van sommige forumfiguren) Citaat:
Ik draag mezelf ook een goed hard toe, en werk daarom mijn slecht karakter hier uit. Citaat:
Het pleit voor u. Citaat:
Zelfs de meest rabiate flamingant, weet diep in zijn hart dat zijn Vlaamse republiek een ferme sprong in het donkere, diepe water is. Het doet hen daarom deugd om af en toe eens de weldaden horen te bezingen van België, ons Koninkrijk aan de Noordzee. Zo weten ze zich ondanks hun streven naar Vlaamse chaos, veilig en gekoesterd door onze Vorst, die over onze Vrijheden, en onze Rechten waakt.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 18 oktober 2007 om 17:02. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3239 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3240 | |
Europees Commissaris
|
![]() Maar ik daar nog mijn steentje aan bijdragen?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |