Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2005, 19:16   #3221
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder polemieken, zonder uitlachen, zonder uitvluchten, kan je mij zeggen wie of wat je bedoelt met "Pîso familie"?

Had het je best willen zeggen , maar iemand was mij voor

En ik sluit me daar bij aan.

Icke is natuiurlijk geen goeroe, maar een zeer goede onderzoeker van de illuminati en de NWO
en alles wat daaraan hangt ja.

met vriendelijke groeten

Pindar

Laatst gewijzigd door Pindar : 20 oktober 2005 om 19:18.
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 19:21   #3222
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar
Had het je best willen zeggen , maar iemand was mij voor

En ik sluit me daar bij aan.
Ok, het gaat dus over het NT.
Dat was de reden dat ik de vraag stelde. Bij Bijbel denk ik uiteraard ook aan de Hebreeuwse bijbel (of OT), en dan leek me zo'n hypothese al helemaal onwaarschijnlijk.
Oud 20 oktober 2005, 19:25   #3223
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje

Inderdaad. Toch spijtig dat niet iedereen klakkeloos aanneemt wat je schrijft hé
Pfff,zoek zelf eens iets op;zoals Puud deed.Natuurlijk moet je niet zomaar aannemen wat ik zeg...
Puud post behoorlijk goed vind ik.Niet al te ridiculiserend en hij schrijft in zijn posts ook een waarom in tegenstelling tot de meesten.Het ontbreekt me aan tijd en herhaling van de materie om de juiste antwoorden te geven,maar als je je in die materie verdiept en een tijdlang uren en vaak nachtenlang leest,dan wordt duidelijk hoe de vork in elk geval niet aan de steel zit...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Blablabla. Of denk je dat door zaken te herhalen het plots meer "waar" is?

Nee,maar als jij enkel herhaalt wat Puud al heeft gepost...tja,dan herhaal ik soms mijn antwoord.
Ik doe dat echter niet meer.Er kruipt teveel tijd in dit forum-jammergenoeg,want ik forum anders wel graag.Het is gewoon een merde....ik werk 10u per dag,ga dan een uur hardlopen en dan kom ik thuis en moet ik soms 5 p. doorlezen vooraleer ik kan selecteren op wat ik ga antwoorden.It sucks man.
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 20:33   #3224
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto

Wel lees ik, dat Isis = Semiramis.

Wie snapt het nog??
Israel:Isis + Ra (zonnegod) + El (gemoderniseerde representatie van El is de god Saturnus (Satan) -beiden "dark gods" die erom bekend stonden hun eigen kinderen op te eten).

Symboliek van vervlogen beschavingen;doorgegeven o.m. door esotherische kennis.
Symboliek van vervlogen beschavingen,net als dit:Het standbeeld van hooggeplaatst vrijmetselaar George Washington,in dezelfde positie als Baphomet.De afbeelding van Baphomet is dan weer quasi gelijk aan die van Cernunnos van bij de Kelten +- 1000 BC.Cernunnos betekent:"horned one"-en het gaat nog verder terug in de tijd.All the way to the mistery caves...
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 20 oktober 2005 om 20:35.
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 23:49   #3225
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En heb je er ooit al eens bij stilgestaan dat deze bewuste beïnvloeding van het collectief, die jullie nastreven, een net-zo-verwerpelijke gooi naar de macht behelst als al die groeperingen die jullie zogezegd als 'evil' beschouwen?
Dus van gedachten wisselen, schijnbaar evidente dingen in vraag stellen, sensibiliseren voor een andere visie is volgens jou verwerpelijk?? ...
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 23:53   #3226
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wellicht is het zelfs de bedoeling van enkele van die Illuminati om jullie dit te laten doen, te laten denken. Om zo, mede door jullie strijd tegen de huidige 'macht', zelf de macht in handen te krijgen.
Dus ben je nu plots wel een believer??
Oud 21 oktober 2005, 00:07   #3227
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Anders gesteld: het is onmogelijk om je ogen hiervoor te sluiten. Als je gelooft in die NWO dan zul je er ook naar moeten leven. Allereerst wens ik je veel plezier met het Big Brother-gebeuren. Want dat is speciaal gemaakt voor mensen als jullie. Daarnaast wens ik je alvast heel veel sterkte met die nieuwe machthebbers, die dankzij jullie beïnvloeding van het collectief zullen zijn opgestaan..
Bedankt voor het compliment... ik kijk geen TV, tenzij wat duidingsprogrammas en het nieuws.

Big Brother is pulp inderdaad. Een klein plasje in de enorme beerput van pulp. En die pulp is juist een goed voorbeeld van de "brood en spelen" mentaliteit. Hou de massa wat kalm met brood en spelen en er zal niemand zin hebben om lastige vragen te stellen...
Oud 21 oktober 2005, 07:38   #3228
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca
Israel:Isis + Ra (zonnegod) + El (gemoderniseerde representatie van El is de god Saturnus (Satan) -beiden "dark gods" die erom bekend stonden hun eigen kinderen op te eten).

Symboliek van vervlogen beschavingen,net als dit:Het standbeeld van hooggeplaatst vrijmetselaar George Washington,in dezelfde positie als Baphomet.De afbeelding van Baphomet is dan weer quasi gelijk aan die van Cernunnos van bij de Kelten +- 1000 BC.Cernunnos betekent:"horned one"-en het gaat nog verder terug in de tijd.All the way to the mistery caves...

Dit zijn inderdaad wil interessante fenomenen, Symboliek en oorsprong van godsdiensten en mythische figuren, ...

Toch raar dat er blijkbaar ergens een oerbron voor die dingen moet bestaan uit een periode waarin communicatie tussen stammen laat staan over werelddelen nog nie zo mogelijk was.

Ofwel zitten we dus inderdaad ergens met eerste oervorm van mensen die reeds toen al bepaalde ideën hadden en uitgezwermd zijn over de hele wereld, ofwel is er een voor alle aardlingen hetzelfde fenomeen gebeurd, waaruit ze bepaalde ideën gehaald hebben.

Als eens Von Danicken gelezen ? ik heb er uit curieusiteit zo eens eentje doorgenomen. Die vent is echt gedreven in zijn theoriën, maar als je logisch nadenkt, dan stel je je natuurlijk wel nog een aantal andere vragen ook, maar er staan best wel merkwaardige dingen in.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 09:57   #3229
spaz322
Burgemeester

Standaard

Von Danicken was voor mij een ogenopener toen ik 15 was. Ik las toen zijn eerste boek "Chariots of the gods, was god an astronaut?".
Of je nu waarde hecht aan wat hij te zeggen heeft of niet, punt blijft dat zijn theoriën je kopke wel aant denken zet.

Ik kan me perfect vinden in een soort alien/divine intervention in ons verre verleden. Waarom niet?
Lees je geschiedenis boeken er op na, voor 5000 BC wordt ons aangeleerd dat we vruchtenplukkende, dierenjagende wezens waren die de ijstijd beter zijn doorgekomen dan de neanderthalers. Von Danicken gelooft dit niet en zoekt verklaringen via monolitische bouwwerken over heel de wereld.
Spijtig genoeg werd deze man nooit serieus genomen, zeker niet door fanatieke gelovigen of mensen met een oogkleppen mentaliteit.

Graham Hancock is nog zo'n figuur die meer recentelijk op zoek ging naar verklaringen achter de monolitische structuren.

Wat beiden gemeen hebben en waar mijn interesse ook naar uitgaat is het bestaan van ancient civilizations. De bouwheren van welleer. Iedereen heeft al wel eens gehoord van Atlantis. Maar er zijn meer verloren gegane beschavingen dan Atlantis alleen. De maya's en hun bouwwerken. De tempels in Cambodja, de onderwater-stad naast Okinawa, natuurlijk de pyramiden van de egyptenaren,...

Zowel Von Danicken als Hancock zijn aan te raden autheurs. Maar een open mind is nodig om hun werk op waarde te apprecieren. Hancock is iets wetenschappelijker onderbouwd waar Danicken eerder de theoreticus is.

"Others are engaging even in an eco type of terrorism, whereby they can alter the climate, set off earthquakes or volcanos remotely, through the use of electromagnetic waves." American Secretary of Defense William S. Cohen, April 1997.
spaz322 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 10:09   #3230
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

There are only so many positions you can take, and most of them are already "posessed" by all kinds of devils..
Serieus: pak eens een lukrake houding, die een beetje statig aandoet. Gegarandeerd dat ze al minstens 1000x is gebruikt. Zowel voor mensen als voor mythische afbeeldingen.
Oud 21 oktober 2005, 10:12   #3231
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spaz322
Von Danicken was voor mij een ogenopener toen ik 15 was. Ik las toen zijn eerste boek "Chariots of the gods, was god an astronaut?".
Of je nu waarde hecht aan wat hij te zeggen heeft of niet, punt blijft dat zijn theoriën je kopke wel aant denken zet.

Ik kan me perfect vinden in een soort alien/divine intervention in ons verre verleden. Waarom niet?
Lees je geschiedenis boeken er op na, voor 5000 BC wordt ons aangeleerd dat we vruchtenplukkende, dierenjagende wezens waren die de ijstijd beter zijn doorgekomen dan de neanderthalers. Von Danicken gelooft dit niet en zoekt verklaringen via monolitische bouwwerken over heel de wereld.
Spijtig genoeg werd deze man nooit serieus genomen, zeker niet door fanatieke gelovigen of mensen met een oogkleppen mentaliteit.

Graham Hancock is nog zo'n figuur die meer recentelijk op zoek ging naar verklaringen achter de monolitische structuren.

Wat beiden gemeen hebben en waar mijn interesse ook naar uitgaat is het bestaan van ancient civilizations. De bouwheren van welleer. Iedereen heeft al wel eens gehoord van Atlantis. Maar er zijn meer verloren gegane beschavingen dan Atlantis alleen. De maya's en hun bouwwerken. De tempels in Cambodja, de onderwater-stad naast Okinawa, natuurlijk de pyramiden van de egyptenaren,...

Zowel Von Danicken als Hancock zijn aan te raden autheurs. Maar een open mind is nodig om hun werk op waarde te apprecieren. Hancock is iets wetenschappelijker onderbouwd waar Danicken eerder de theoreticus is.
Sorry spaz, maar ik vind mensen die geloven dat de wereld is geschapen, of iets dergelijks, kortzichtig. Dat zou simpelweg teveel eer zijn voor het dier dat wij mens noemen. Want dan hebben wij in 5000 jaar tijd de aarde overbevolkt en om zeep geholpen, met 0 kans op zelfredzaamheid (we zijn immers gepland, niet ontstaan & ontwikkeld?).

En daar geloof ik niet in. Sterker: ik vind dat een zeer gevaarlijke en vooral kortzichtige (5000 jaar, da's nogal weinig) visie.
Oud 21 oktober 2005, 10:15   #3232
Mephisto
Minister

Standaard

ps.
Pacifal & Turkje: GA DOOR GA DOOR!

Ik wil hier meer over weten, het naadje van de kous om precies te zijn..
Wisten jullie trouwens al dat de meeste nylons uit de jaren '50 fake waren? (da's toch ook bijna 57?) Het zwarte naadje!!

Laatst gewijzigd door Mephisto : 21 oktober 2005 om 10:17.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 10:16   #3233
spaz322
Burgemeester

Standaard

Euh hallo. Voor je reageerd. Heb ik ergens gezegd dat de wereld geschapen is?
Von Danicken zegt dit niet noch Hancock.

Waar zij vanuit gaan is dat er beschavingen op aarde waren die veel verder terug in de tijd gaan dan dat men ons wil doen geloven.

"Others are engaging even in an eco type of terrorism, whereby they can alter the climate, set off earthquakes or volcanos remotely, through the use of electromagnetic waves." American Secretary of Defense William S. Cohen, April 1997.
spaz322 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 10:17   #3234
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Bedankt voor het compliment... ik kijk geen TV, tenzij wat duidingsprogrammas en het nieuws.

Big Brother is pulp inderdaad. Een klein plasje in de enorme beerput van pulp. En die pulp is juist een goed voorbeeld van de "brood en spelen" mentaliteit. Hou de massa wat kalm met brood en spelen en er zal niemand zin hebben om lastige vragen te stellen...
Dat was ook niet de Big Brother die ik bedoel..
Oud 21 oktober 2005, 10:22   #3235
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spaz322
Euh hallo. Voor je reageerd. Heb ik ergens gezegd dat de wereld geschapen is?
Von Danicken zegt dit niet noch Hancock.

Waar zij vanuit gaan is dat er beschavingen op aarde waren die veel verder terug in de tijd gaan dan dat men ons wil doen geloven.
Dat heeft niets met "wil doen" te maken en alles met gebrekkig bewijs. We hebben ondertussen lijken opgegraven die 100.000 jaar oud zijn en er aardig mensachtig uitzien. Dus toen was er ook al zoiets als de mens zoals wij zijn. De pyramides en de sfinx: die dateren tot voor 8.000 ?* 9.000 voor Christus, zelfs. Zoiets.

Het lijkt er zelfs op dat de sfinx nog een tijd flink onder water heeft gestaan. Dit zijn echter onderzoeken van de afgelopen 20 jaar en doen niets af aan de gekende, populaire geschiedenis. Data worden wat meer toegespitst en verschoven. Ik zie daar geen kwade wil in; ik zie daar mensen die naar beste vermogen een schatting doen en die wordt geloofd. Tot het tegendeel bewezen wordt natuurlijk.

Dat je ook mensen hebt die misbruik maken van de goedgelovigheid van de mens, dat leidt geen twijfel. Maar om nu het ontstaan van de mensheid als geheel in twijfel te gaan trekken, vind ik een beetje zoeken naar -hoe heet dat?- stenen op laag water?
Oud 21 oktober 2005, 11:38   #3236
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pfff,zoek zelf eens iets op;zoals Puud deed.Natuurlijk moet je niet zomaar aannemen wat ik zeg...
Puud post behoorlijk goed vind ik.Niet al te ridiculiserend en hij schrijft in zijn posts ook een waarom in tegenstelling tot de meesten.Het ontbreekt me aan tijd en herhaling van de materie om de juiste antwoorden te geven,maar als je je in die materie verdiept en een tijdlang uren en vaak nachtenlang leest,dan wordt duidelijk hoe de vork in elk geval niet aan de steel zit...
Man, man, man toch. Ik zal je eens iets bijbrengen over de "nieuwe spelling" (zoals jij dat denkt te noemen). Puud heeft je vierkant uitgelachen dmv een zeer sarcastische post, die jij duidelijk niet begreep.

Neem zijn eerste opmerking over "IHS" (lees die opnieuw). Daarin verwoordt Puud exact hetzelfde argument als ik, met name dat er onmogelijk "IHS" op "Egyptische hosties" had kunnen staan omdat de Egyptenaren nu eenmaal schreven mbv hiërogliefen en niet met Grieks-Romeinse lettertekens. Alleen heb jij dat zo overduidelijk niet door dat je er nog in slaagt 1) om totaal naast de kwestie te antwoorden op zijn post (je begint te zeveren over god-isis-seb (het beste !) en weet ik wat nog allemaal) en 2) te poneren dat Puud niet ridiculiseerde (hoe noem je sarcasme dan ?) en toch "veel betere posts aflever dan ik". How low can you go?

Citaat:
Nee,maar als jij enkel herhaalt wat Puud al heeft gepost...tja,dan herhaal ik soms mijn antwoord.
Dat is niet erg. Ik had, toen ik mijn antwoord schreef, trouwens nog niet door dat iemand anders (= Puud) al een paar opmerkingen had gemaakt. Punt is echter dat je helemaal niet antwoord op Puuds opmerkingen (en dus ook niet op de mijne).
Oud 21 oktober 2005, 11:45   #3237
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is blijkbaar gepikt uit dezelfde ethymologische studie die aan de naam België de volgende betekenis gaf:

België: BE (=tweede letter van het alfabet, na de A, of alpha, de tweede god en daarmee ook de "dark god") + LGI (=Lucifer Generat Iurem, letterlijk vertaald "Lucifer schept de wet", verwijzend naar het feit dat onze grondwet door satan hemzelf is geschapen) + E (= verwijst naar het Einde, de Apocalyps)

Laatst gewijzigd door Turkje : 21 oktober 2005 om 11:46.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 12:30   #3238
Mephisto
Minister

Standaard

é, die laatste vind ik wel wijs. "België" van Het Goede Doel in een heel ander daglicht: het paradijs op aarde, want hier zal het einde der tijden wèl naderen..
ps. Vooral die buitenaardse tomaat vind ik erg goed, heb je er zo nog?

Laatst gewijzigd door Mephisto : 21 oktober 2005 om 12:30.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 13:30   #3239
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ps. Vooral die buitenaardse tomaat vind ik erg goed, heb je er zo nog?
Nee, sorry, ik ga een beetje afstand nemen van deze thread want
op het laatst begon ik redelijk woest te worden op bepaalde
posters hier. Niet goed.

Dat de believers liegen, rond de pot draaien en 'bewijzen' verdraaien en herhalen tot in het oneindige, dat tot daar nog aan toe.
Maar dat ze het doen met een air van serieux van hier tot in Venezuela, dat begint me tegen te steken.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 13:34   #3240
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Dat de believers liegen, rond de pot draaien en 'bewijzen' verdraaien en herhalen tot in het oneindige, dat tot daar nog aan toe.
Maar dat ze het doen met een air van serieux van hier tot in Venezuela, dat begint me tegen te steken.
Totaal onwaar. Een air van serieux? Als we vinden dat iets aandacht verdient dan mogen we wel serieus zijn zeker? De NWO vormt een bedreiging voor de vrijheid van de mensheid en is al verantwoordelijk geweest voor onnoemelijk veel leed en bloedvergieten. Als dat niet serieus is. Wereldoorlogen , terroristische aanslagen, totalitaire regeringen... Is wat anders dan blauwe tomaten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be