![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3221 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een verschil tussen de beleving van homoseksualiteit en heteroseksualiteit is dat je bij het ene absoluut geen rekening moet houden met eventuele nakomenlingen en bij het andere absoluut wel. Kun je het zo aanvaarden? Citaat:
En als je wil dat homoseksualiteit als gelijkwaardig gezien wordt aan heteroseksualiteit, dan doe je dat niet door de oogjes te sluiten voor de verschillen en je te focussen op de gelijkenissen, want dat is struisvogelpolitiek. Neen je mag de verschillen niet uit de weg gaan als je een eerlijke strijd wil strijden. Je moet ze durven bespreken en verdedigen als het moet. Door de redens, waarom het als iets anders gezien wordt onder de mat te vegen, en te doen alsof deze er niet zijn, ga je nooit kunnen overtuigen. Integendeel gaan mensen zich vragen stellen waarom je dat zo doet. Beweren dat homosexuelen net zo goed kinderen kunnen krijgen is technisch geproken misschien wel waar, maar het klinkt heel erg ongeloofwaardig om dat als tegenargument te gaan gebruiken en je weet best wel waarom. En ongeloofwaardigheid kun je missen als de pest als je voor gelijke rechten strijdt. Dat is trouwens een heel oneerlijke manier van discuteren. Bepaalde zaken onbespreekbaar maken om toch maar je groot gelijk te krijgen, is een methode die niet werkt op lange termijn. Citaat:
Citaat:
Je verwart de individuele invulling van sexualiteit met de reden waarom we met sexualiteit zijn uitgerust. Mensen beleven niet altijd sex in functie die voortplanting, met homosexualiteit kan je dat zelfs niet, maar sexualiteit op zich doet dat zeker wel en bestaat ook om die reden. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 25 december 2006 om 17:09. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3222 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3223 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Snap je waarom dat de reden om 'kunnen voortplanten' los te zien van sexualiteit nergens op slaat? Trouwens is het juist dat het 'voortplanten' niet per definitie gebeurd bij elke sexualiteitsbeleving, maar het 'kunnen voortplanten' is een constante eigenschap, aanwezig of afwezig bij hetero- dan wel homoseksualiteit.. Sexualiteit hoef helemaal niet steeds tot voortplanting te leiden, maar dat neemt niet weg, dat de mens weldegelijk daartoe met sexualiteit is uitgerust. Heterokoppels die geen voorbehoedsmiddelen nemen, lopen de kans wel twintig kinderen te krijgen tot ze niet meer vruchtbaar zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij weigert een gefundeerd antwoord te geven op de vraag waar de sexuale lust dan wel vandaan zou komen. Je raakt daarin niet verder dan een cirkelredenering in de trend van de-lust-is-ervoor-de-sex-en-de-sex-voor-de-lust. Als jij niet wil doordenken, dan kun je mij dat niet verwijten. De lust in sex gaat gepaard met geslachtsrijpheid en ook castraten bewijzen dat de lust afhankelijk is van de bruikbaarheid van voortplantingsorganen. Dat gegeven zegt heel veel over de lust en zijn verband met het kunnen voortplanten. Dat gegeven straal negeren wijst op een zwakte in je stelling. Al wat jij zegt is, dat het niet waar is, en dat ik het tegendeel niet kan bewijzen. Zonder verdere uitleg kan ik dan ook niet anders om inderdaad mijn argumenten te herhalen. Je moet eerlijk blijven. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 25 december 2006 om 20:00. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3224 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee, dat bewijzen ze niet. Castratie leidt tot een vermindering van het libido, niet tot een algehele verdwijning ervan. Dat lust niet gepaard gaat met geslachtsrijpheid, zal elke kinderarts je kunnen vertellen. Zelfs zuigelingen spelen omwille van het genot met hun piemeltje of hun spleetje en geloof me dat voortplanting daar ab-so-luut niets mee te maken heeft.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Paulus : 25 december 2006 om 20:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3226 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat precies, snap je dan niet?
Citaat:
Als ik zeg: Citaat:
Citaat:
Ik snap de relevantie van jou reactie naar mijn posting totaal niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De lust in sex gaat gepaard met geslachtsrijpheid en ook castraten bewijzen dat de lust afhankelijk is van de bruikbaarheid van voortplantingsorganen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 25 december 2006 om 20:34. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die hele constructie die je daar in elkaar draaide om dan tot een conclusie te komen die er in het geheel geen verband mee houdt.
Dat beweert toch ook helemaal niemand. Jouw voortplantingsverhaaltje is hier niet relevant omdat ook homoseksuelen zich kunnen voortplanten. Je moet seksualiteit hier dus niet louter als aspect van de voortplanting beschouwen, maar als een veel breder geheel van activiteiten die een uiting zijn van paarbinding, liefde, genegenheid, vriendschap, vertrouwen, intimiteit, geborgenheid, romantiek, tederheid,... Dat zeg ik nu toch al 160 bladzijden lang: seksualiteit is oneindig veel meer dan louter seks en klaarkomen.
![]() |
![]() |
![]() |
#3228 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je bent pleitbezorger voor een brede kijk op seksualiteit, maar de reden waartoe de mens met sexualiteit is uitgerust gaan aan je voorbij. Al de rest staat daar in functie van. Zou je het aannemen als ik twee aanvaardbare websites zou kunnen duiden die precies bevestigen wat ik zeg? Ik ben bereid om jou stelling aan te nemen als je één aanvaardbare website kan duiden die beweert dat de mens uitgerust is met seksualiteit maar niet om zich voort te planten in de eerste plaats. Deal? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 25 december 2006 om 20:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3229 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee, geen deal, want dat is niet wat ik gezegd heb.
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom is het al dan niet kunnen voortplanten niet relevant als criterium voor jou in de discussie of homoseksualiteit een normale seksualiteitsbeleving is of juist niet?
Je snapt toch dat het geen zin heeft om door te draven op de dingen waarin homoseksualiteit en heteroseksualiteit exact hetzelfde doen? Als je het verschil in functie niet als relevant criterium wil nemen, dan weiger je in feite te erkennen dat er een verschil in functioneren is en dan kan ik niet anders dan tot besluit komen dat er voor jou geen verschil is, omdat je het verschil negeert. In de realiteit echter is dat verschil reëel aanwezig. paarbinding, liefde, genegenheid, vriendschap, vertrouwen, intimiteit, geborgenheid, romantiek, tederheid,...enz... kun je volgens mij veel gemakkelijker los zien van seksualiteit dan voortplanting toch? Kinderen bijvoorbeeld kunnen een beste vriend hebben waarmee ze genegenheid, liefde en vriendschap, geborgenheid enz...kunnen ervaren zonder ook maar één seksuele handeling te verrichten. Pubers kunnen proeven van de romantiek de vlinders in de buik zonder sexuele handelingen te verrichten met een partner. Maar voortplanten...zonder sexuele handelingen lijkt me een stuk moeilijker toch? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 25 december 2006 om 21:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom is het dat wel? De bewijslast ligt op dit punt bij u. En aangezien u zelf de evolutietheorie niet aanvaardt, leg dan maar eens uit hoe u uw conclusies trekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2 Omdat volgens mij de mens precies omwille van het voortplanten uitgerust is met seksualiteit. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 25 december 2006 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3233 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3234 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat niet wil zeggen dat de homoseksueel technisch gezien de job niet zou kunnen klaren, maar toch niet met pure homoseksualiteit. Ieder normaal mens snapt wat ik bedoel. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 25 december 2006 om 22:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee Paulus, ieder normaal mens snapt dat dat criterium hier niet relevant is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3236 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#3239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor. Ik aanvaard alleen geen irrelevante criteria.
![]() |
![]() |
![]() |
#3240 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||
![]() |