Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2022, 15:55   #32721
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
ALLES is energie. Zij hebben er zo veel om nooit nog op te krijgen, en wij vriezen straks met veel honger dood.

Zij hebben problemen?
Mochten zij met hun energie iets kunnen doen, dan zouden ze zich niet amuseren met wat bij de buren binnen te vallen met een janettenleger, maar dan zouden ze ongelofelijk veel rijkdom hebben opgebouwd. Ze zijn daar gewoon niet toe in staat. Dat komt door hun maffiozenmentaliteit. In plaats van de investeren, op te bouwen, en te groeien, kopen ze slagschepen van luxejachten om mee gaan te stoefen. Ze verkwanselen hun potentiele rijkdom, en hebben niks gedaan met hun bronnen.

Dat is als een enorme weide hebben met enorm veel mogelijkheden, waarop je een groep varkens los laat. En dan ga je redeneren dat die varkens bijzonder rijk moeten zijn, want ze bezitten een enorm gebied met enorm veel mogelijkheden. En toch beperken ze zich tot in de modder wroeten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 oktober 2022 om 15:58.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2022, 15:56   #32722
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
NAVO leidt deze oorlog, de organisatie, inlichtingendiensten, wapens, zelfs veel huurlingen zijn NAVO. Alleen het kannonnenvlees is Oekraiens.

Zoals ik al zei NAVO kon zelfs niet winnen in Afghanistan.
"Winnen" hangt natuurlijk af van wat uw doel is.

Het is nooit de bedoeling geweest om Afghanistan te annexeren. De hoop was dat we daar een regime in het zadel konden laten zitten dat zich kon weren tegen de Taliban etc. Dat is naïef gebleken.

Maar de reden van vertrek is niet omwille van militaire nederlagen hé. Het is niet zo dat de Amerikanen daar massaal werden afgemaakt door Taliban strijders.

We hebben gewoon veel te laat ingezien dat Afghanistan een hopeloze zaak is. Het feit dat de Taliban zonder enig noemenswaardig gevecht Afghanistan kon heroveren, toont aan dat de bevolking er blijkbaar geen probleem mee heeft om onder Taliban regime te leven. Dat is iets dat het Westen verkeerd heeft ingeschat.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2022, 16:09   #32723
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat blijft uiteraard altijd een aanname, tot het te laat is. Het historische voorbeeld van Hitler en de grote gelijkenis met nu is voldoende om die aanname plausibel te maken.
amai gunther:

de spreuk : geef ze een vinger (de krim) ze pakken een hand (oekraine)

Dus sowieso als we RU laten begaan en zich sterk voelen gaan ze niet stoppen.. Dat is voor mij en sommige verstandige mensen op het forum heel duidelijk

Er is niets of niemand die tot nog toe serieuze weerstand geboden heeft ivm de annexatie van Krim, net zoals de wereld nauwelijks gereageerd heeft op de annexatie van Nepal, Signapore bij china

Idemdito moet het ons niet verwonderen dat vroeg of laat chinese broer zich gaat roeren tegen het gebied Mongolie zo democratisch ingelijfd door RU

we gaan het zien, de wereld zal nog een tijdje onrustig zijn op die manier, en het verpletteren van de russische macht zal een soort vacuum scheppen waar bepaalde federaties gebruik gaan van maken om uiteen te vallen uit de USSR boot

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 oktober 2022 om 16:10.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2022, 16:33   #32724
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mochten zij met hun energie iets kunnen doen, dan zouden ze zich niet amuseren met wat bij de buren binnen te vallen met een janettenleger, maar dan zouden ze ongelofelijk veel rijkdom hebben opgebouwd. Ze zijn daar gewoon niet toe in staat. Dat komt door hun maffiozenmentaliteit. In plaats van de investeren, op te bouwen, en te groeien, kopen ze slagschepen van luxejachten om mee gaan te stoefen. Ze verkwanselen hun potentiele rijkdom, en hebben niks gedaan met hun bronnen.

Dat is als een enorme weide hebben met enorm veel mogelijkheden, waarop je een groep varkens los laat. En dan ga je redeneren dat die varkens bijzonder rijk moeten zijn, want ze bezitten een enorm gebied met enorm veel mogelijkheden. En toch beperken ze zich tot in de modder wroeten.
Dat is een louter emotionele benadering van de situatie.

Misschien zijn het emotioneel onderontwikkelde varkens inderdaad. Die goed kunnen schaken dan toch. En goei ingenieurs voortspruiten misschien.

Maar wel varkens met veel energie.

"Wij" zijn misschien fijnbesnaarder. Arroganter. Meer hautain. Wij kunnen misschien beter portretjes schilderen. En kerken en monumenten bouwen. Of schoon kostuums naaien, en sportwagens ineen schroeven. En schone muziek componeren.

Maar dan wel in de kou en met honger.
Oud 20 oktober 2022, 16:36   #32725
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
amai gunther:

de spreuk : geef ze een vinger (de krim) ze pakken een hand (oekraine)

Dus sowieso als we RU laten begaan en zich sterk voelen gaan ze niet stoppen.. Dat is voor mij en sommige verstandige mensen op het forum heel duidelijk

Er is niets of niemand die tot nog toe serieuze weerstand geboden heeft ivm de annexatie van Krim, net zoals de wereld nauwelijks gereageerd heeft op de annexatie van Nepal, Signapore bij china

Idemdito moet het ons niet verwonderen dat vroeg of laat chinese broer zich gaat roeren tegen het gebied Mongolie zo democratisch ingelijfd door RU

we gaan het zien, de wereld zal nog een tijdje onrustig zijn op die manier, en het verpletteren van de russische macht zal een soort vacuum scheppen waar bepaalde federaties gebruik gaan van maken om uiteen te vallen uit de USSR boot
Ik heb geen enkele emotionele verbintenis met de vorige "eigenaren" van die streken die U opnoemt, noch met de nieuwe.

Ik kijk op een pragmatische manier naar de wereld, en zie vanalles veranderen, waar ik tracht gepast op te reageren, als dat nodig is. Ik bescherm mezelf, en het gezin dat ik met mijn vrouw gesticht heb. Ik eis van al diegenen daarbuiten dat ze dat ook doen, want ik vraag en geef niets.

De rest is zoals kijken naar het voetbal. A tegen B.

Brood en spelen voor de debielen.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 20 oktober 2022 om 16:38.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2022, 18:58   #32726
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Volgens de "Putzger Historischer Weltatlas" (98e druk)
die ik hier op pagina 101 heb opengeslagen
(kaarttitel: 'Sprachen Mittel-, Ost- und Südosteuropas um 1910'),
werden rond dat jaar 1910 op de Krim vier talen véél gesproken:

Oekraïens, Tartaars, Duits en Jiddisch.

Ik ben ook hier een beetje beginnen te lezen: https://en.wikipedia.org/wiki/Russification_of_Ukraine

Welke bronnen raadpleegde u?

https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Crimea

Eind 19de eeuw waren ongeveer evenveel Russen als Krim-Tataren op de Krim, vanaf begin 20ste eeuw waren de Russen een duidelijke meerderheid. Oekraieners waren er steeds een kleine minderheid, en Oekraieners die Oekraiens praatten een nog kleinere minderheid.

Uw bron "Russification of Ukraine" gaat niet over de Krim, dat pas sinds 1956 deel uitmaakte van Oekraine. Deze "russificatie" onder de tsaren niet eens nodig in de Oost- en Zuid-Oekraiense steden, die sinds hun ontstaan grotendeels Russisch talig waren. ODESSA bvb. was Turks tot de Russen het veroverden. Vanaf dan werd er vooral Russisch gesproken, geen Oekraiens.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2022, 19:01   #32727
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Geen slecht resultaat lijkt me...
De Russen kunnen dat ook in Oekraine hoor, moesten ze willen. Gewoon heel de boel plat bombarderen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2022, 19:03   #32728
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dat is eentje om tomm uit zijn kot te krijgen

https://www.newsweek.com/russia-ukra...omarev-1753527

Citaat:
I think there is no chance that may happen. That's why we are preparing for this and that's why we're preparing military elements with Russians right now in Ukraine, which are fighting alongside the Ukrainian army on the frontlines...they're ready to go to Russia at the decisive moment."
Oud 20 oktober 2022, 19:11   #32729
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

heeft putin geen wet gemaakt die het overgeven aan ukraine extreem strafbaar maakt ? in het genre van 10 jaar siberie..

https://english.nv.ua/nation/over-3-...-50278164.html

zijn er nu al 3000 die ipv doodgeschoten zich overgegeven hebben aan dat tempo zitten strakes 100.000 russsiche soldaten in UKR als krijgsgevangene

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 oktober 2022 om 19:12.
Oud 21 oktober 2022, 07:10   #32730
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Crimea

Eind 19de eeuw waren ongeveer evenveel Russen als Krim-Tataren op de Krim, vanaf begin 20ste eeuw waren de Russen een duidelijke meerderheid. Oekraieners waren er steeds een kleine minderheid, en Oekraieners die Oekraiens praatten een nog kleinere minderheid.

Uw bron "Russification of Ukraine" gaat niet over de Krim, dat pas sinds 1956 deel uitmaakte van Oekraine. Deze "russificatie" onder de tsaren niet eens nodig in de Oost- en Zuid-Oekraiense steden, die sinds hun ontstaan grotendeels Russisch talig waren. ODESSA bvb. was Turks tot de Russen het veroverden. Vanaf dan werd er vooral Russisch gesproken, geen Oekraiens.

Volgens de tabel in dat artikel beschouwde in 1939 nog altijd niet meer dan 49,6% van de bevolking van de Krim zich als "Russisch" (en in 1897 was dat blijkbaar 33,11%, wat toch helemaal géén 'duidelijke meerderheid' is).

In 1959 was dat aantal gestegen tot 71,4 %.

Wat is er gebeurd in de twintig jaar tussen beide metingen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 21 oktober 2022 om 07:14.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 07:13   #32731
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Misschien zijn het emotioneel onderontwikkelde varkens inderdaad. Die goed kunnen schaken dan toch. En goei ingenieurs voortspruiten misschien.

"Wij" zijn misschien fijnbesnaarder. Arroganter. Meer hautain. Wij kunnen misschien beter portretjes schilderen. En kerken en monumenten bouwen. Of schoon kostuums naaien, en sportwagens ineen schroeven. En schone muziek componeren.

Geef toe, tussen de twee, dan ga je toch voor het tweede he.

Of nee, dan ga je je geraffineerde intelligentie gebruiken om aan varkensteelt te doen en domestikeer je die varkens, en neem je hun energie, nee ?
Oud 21 oktober 2022, 07:15   #32732
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik eis van al diegenen daarbuiten dat ze dat ook doen, want ik vraag en geef niets.
Dat is een beetje naief he. Ik zie de antilope al zeggen tegen de leeuw: ik eis van U dat gij mij en mijn familie gerust laat, want ik vraag en geef U niks.

Het punt is natuurlijk dat anderen zich niet houden aan uw "eisen", als ge die niet met geweld afdwingt. En als ge dan toch bezig zijt om met geweld uw eisen af te dwingen, is het een beetje onnozel om dat niet te gebruiken om zelf op rooftocht te gaan, niewaar.
Oud 21 oktober 2022, 07:27   #32733
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je KAN de huidige periode ECHT niet vergelijken met het interbellum. Dat je het daarmee niet eens bent, dat is je goed recht.

ALLES is energie. Zij hebben er zo veel om nooit nog op te krijgen, en wij vriezen straks met veel honger dood.

Zij hebben problemen?
Bah, nee die miljarden doden zijn al dood gegaan met de covid-vaccinaties
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 09:04   #32734
gunter5148

Standaard

Citaat:
Dat is een beetje naief he. Ik zie de antilope al zeggen tegen de leeuw: ik eis van U dat gij mij en mijn familie gerust laat, want ik vraag en geef U niks.

Het punt is natuurlijk dat anderen zich niet houden aan uw "eisen", als ge die niet met geweld afdwingt. En als ge dan toch bezig zijt om met geweld uw eisen af te dwingen, is het een beetje onnozel om dat niet te gebruiken om zelf op rooftocht te gaan, niewaar.
Zoals Cufi lang geleden zei; als je niet bereid bent te sterven of naar den bak te gaan voor uw idealen zijt ge gene vrije mens.

Ge moogt altijd aan mijn voordeur "ne leeuw" komen spelen als ge wilt.

Als ge binnenkomt staat er u een schoon ver(r)assing te wachten.
Oud 21 oktober 2022, 09:04   #32735
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Bah, nee die miljarden doden zijn al dood gegaan met de covid-vaccinaties
de teller loopt.
Oud 21 oktober 2022, 09:05   #32736
gunter5148

Standaard

Citaat:
Geef toe, tussen de twee, dan ga je toch voor het tweede he.

Of nee, dan ga je je geraffineerde intelligentie gebruiken om aan varkensteelt te doen en domestikeer je die varkens, en neem je hun energie, nee ?
Ik ben content met de vruchten van mijn eigen arbeid.
Oud 21 oktober 2022, 09:11   #32737
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ga geen kou of honger lijden. Ik snap niet waarom ge dat blijft herhalen.
Oud 21 oktober 2022, 09:17   #32738
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Russen kunnen dat ook in Oekraine hoor, moesten ze willen. Gewoon heel de boel plat bombarderen.
Dat blijf je maar herhalen die boude uitspraak. Feit is dat de Russen hier voor heel de wereld zijn afgegaan (en nog steeds afgaan btw). Ik denk dat moesten ze het kunnen, dat ze het wel gedaan hadden.

Je adolatrie voor de Russen verblind je voor de realiteit: de Russen zijn hier zwaar afgegaan.
Oud 21 oktober 2022, 09:18   #32739
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zoekt hulp.
Geef het tf nummer.
Oud 21 oktober 2022, 09:22   #32740
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ik ook niet. Ik ben voorbereid, en redelijk, maar zeker nog niet genoeg, onafhankelijk.

Ik herhaal het om de nutteloosheid van "onze positie" aan te halen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be