![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de Jezuïeten was het uiteraard ondenkbaar om moederdag in mei te vieren... ![]() 1 mei werd er ook uitgelegd als een Mariafeest... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#3262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Smaak te pakken? Ik vind ze lekker geschreven maar een beetje naïef. Ach ja, is ook al lang geleden.
Buiten de kwestie: ik heb al die reeksen van Jacq (ik heb nog een derde, ehm, "rechters van de woestijn" of zoiets) thuis liggen en die nemen plaats in. Je mag ze gerust hebben als je wil. ![]()
![]() |
![]() |
#3263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja.
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben niet van plan nu meteen de andere reeksen te lezen, maar dat komt misschien later nog wel.
![]() |
![]() |
#3265 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() The Zeitgeist Movement (& The Venus Project) al van dichtbij bekeken ?
http://www.thezeitgeistmovement.be/joomla/ Weekly meetings on Teamspeak ![]() Eerste indruk : de teksten zijn vrij vaag, maar er lijkt toch een evolutie aan de gang naar iets subtieler dan het 'new world order' discours. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb vanzelfprekend indertijd de Zeitgeist "film" bekeken. Geen van de drie delen heeft ook maar enige waarde, behalve in de zin dat ook een stilstaande klok twee keer per dag de juiste tijd aanwijst. Standaard conspiracistische onzin, met alle bekende denkfouten, halve waarheden, hele leugens, herkauwen van reeds lang ontkrachte zever, enz ... Over het Venus project, en met name de "Circular city", heb ik eens een thread op JREF gelezen, en daar werd toch ernstige kritiek op het concept zelf gegeven. Nu, dit is natuurlijk van een andere orde dan de waardeloze Zeitgeist "film". Dat men over utopieën nadenkt, daar is niks mis mee, integendeel. Ook al zijn er allerlei bezwaren tegen elementen van de utopie. Het wordt pas problematisch wanneer men u de kop inslaat in naam van deze utopie. Ik denk niet dat we de jongens en meisjes van het Venus project daar voorlopig van kunnen verdenken.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 19 augustus 2010 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3267 |
Minister-President
|
![]() Money as debt al gezien? En?
![]() |
#3268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#3269 |
Minister-President
|
![]() lol
![]()
![]() |
#3270 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Is atheïsme een ziekte van de ziel ?
( Het antwoord van Firestone zal m'n overspannen brein waarschijnlijk drie �* vier minuten rust bezorgen ? ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zou niet weten waarom atheïsme een ziekte van de ziel zou zijn. Evenals ik niet begrijp waarom sommigen geloof als ziekte of teken van domheid bestempelen. Enerzijds benijd ik wel mensen die zo zeker van hun stuk zijn (of dat dan atheïsten of gelovigen zijn), zo leven zonder twijfels moet soms wel handig zijn. Anderzijds kan ik hun zekerheid moeilijk vatten, en ik vrees dat ik nog lang bij de twijfelaars, de agnosten, zal horen.
![]() |
![]() |
#3272 |
Minister-President
|
![]() Ooit zei je eens dat je niet uitsluit dat de wetenschap ooit ook de juiste ethiek kan ontdekken. Hoe zou die er dan uitzien? Hoe kan je uit was is, afleiden wat moet? Is dat niet onmogelijk? Je hebt toch altijd een stelregel nodig om je gegevens te interpreteren?
![]() |
#3273 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het beste adres voor filosofische vragen: Firestone!
Citaat:
Citaat:
Ik dacht dat Knipp bedoelde of morele begrippen ooit strikt wetenschappelijk verklaard konden worden. Zo van: "waarom is de éne altruïstisch en de andere een egocentrische klootzak?" Uit mijn antwoord blijkt dat ik me dat niet echt kan voorstellen. Anderzijds is het gewoon dom om te stellen dat wat ik me niet kan voorstellen ook nooit zal gebeurern. Dat morele begrippen wetenschappelijk verklaard kunnen worden is nog wat anders dan wetenschappelijk de "juiste" ethiek bepalen. Daarover ben ik het met jou eens: ik zie ook niet in hoe zoiets mogelijk zou zijn.
![]() |
![]() |
#3274 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorlopige codenaam van het project: De Vuursteen der wijzen.
![]() |
![]() |
#3276 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3277 | |
Europees Commissaris
|
![]() Voor herhaling vatbaar? Met de kleine dan, natuurlijk, niet met jezelf. Waarom wel/niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#3278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets langer antwoord: Dit is een moeilijk te beantwoorden vraag, hoor. Al was het maar omdat ik bezwaarlijk kan antwoorden met: "ja, zie maar hoe fantastisch ik eruit ben gekomen!" ![]() Zoals ik al eerder schreef was één van mijn eerste "inzichten" op school dat er meer dan één officiële waarheid bestond. Dat vond (en vind) ik verrijkend (om d�*t geliefde woord eens te gebruiken ![]() Mijn ouders hebben me naar de joodse school gestuurd opdat ik Hebreeuws zou leren en ook wat over Joodse geschiedenis en cultuur. Bij de overgang naar het middelbaar hebben ze even getwijfeld om me naar een andere school te sturen, maar uiteindelijk is dat niet gebeurd. Ik heb daar geen spijt van. Mijn Nederlands is wat schools en verre van perfect, maar ik heb daar op de universiteit en op het werk geen problemen van ondervonden. Ook mijn voorbereiding wat wiskunde en fysica betreft bleek prima. Waarom misschien niet? Je kan natuurlijk een heel verhaal opzetten over integratie ed ... Nu, eerlijk gezegd, ik beschouw mezelf als geïntegreerd (boeiende debatten in perspectief over wat dat nu precies betekent), al weet ik dat er marginale idioten zijn die me het land buiten willen sjotten omdat mijn voorouders niet aan de Guldensporenslag meededen. Daar kan ik weinig aan doen, en geen enkele schoolkeuze voor mijn kind(eren) zal daar iets aan veranderen.
![]() |
![]() |
#3279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je beschouwt jezelf als "geïntegreerd"? Tante Shulamith, waarom zou jij in godsnaam niet geïntegreerd kunnen genoemd worden?
Maak je dat mee, dat een joodse identiteit als iets losstaand van een Belgisch/Vlaamse wordt gezien? Vaak? Want uiterlijk "miszie" je toch niets, niet?
![]() |
![]() |
#3280 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoals reeds verteld soms een onnozelaar met één of ander idioot vooroordeel. De realiteit is wat dat betreft eigenlijk veel beter dan wat ik op dit forum soms tegenkom. Beter zo dan omgekeerd, natuurlijk.
![]() |