Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2003, 16:39   #3261
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Terror
ps: Merk je ook op dat wanneer een jongen veel sex wil, gewoon een 'jongen' is, en wanneer een meisje veel sex wil, dat daar speciaal een moeilijk woord voor uitgevonden wordt?
Ja, dan ben je zogezegd een uitzondering. Heb nooit gesnapt waarom dat er zo'n rollen toebedeeld worden. Vrouw heeft zogezegd minder zin in sex..... Heb het omgekeerde al meerdere keren ervaren
Ik nog maar 1 keer, en dat is verdomd ambetant als die om de vijf minuten met haar tong in uw oor zit terwijl ze u overal zit te wrijven terwijl ge naar de voetbal aan het kijken zijt. Nog een geluk dat ze den afwas hebben uitgevonden.
Kunt gij dan maar één ding tegelijkertijd?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 16:44   #3262
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Tja, elk beestje is anders gebouwd hé pipo. 8)
als gij het zegt trezebezeke 8)
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 16:54   #3263
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Brain Research, vol 974, iss 1-2
Author : Schmued LC

Methylenedioxymethamphetamine (MDMA, Ecstasy) is a powerful releaser of serotonin. Increasing recreational use of this stimulant and hallucinogenic drug has raised concerns about its potential to produce brain damage. The vast majority of previous research studies have focused on the compound's ability to deplete serotonin (5-hydroxytryptamine, 5-HT) from axon terminals. Despite extensive research on this `5-HT terminal neurotoxicity', a much less studied aspect of MDMA toxicity involves its ability to actually kill nerve cells. Only two prior studies mention the existence of MDMA-induced neuronal degeneration, as reflected by a limited number of argyrophylic neurons within the somatosensory cortex, following very high doses of MDMA. The development of Fluoro-Jade B as a simple and reliable marker of neuronal degeneration has allowed us to conduct the first comprehensive localization of MDMA induced neuronal degeneration throughout the entire rat forebrain. In addition to the previously reported neuronal degeneration within parietal cortex, degenerating neurons were also observed in the insular/perirhinal cortex, the ventromedial/ventrolateral thalamus, and the tenia tecta. The extent of neuronal degeneration observed generally correlated with the degree of hyperthermia achieved.
Kijk eens aan, ik ben het 100% eens met deze tekst en toch is mijn conclusie anders. Hypothermia kan je tegengaan met grote hoeveelheden water en 'very high doses of MDMA' is net als alle andere dingen: Overdaad schaadt. De Axon terminals ondervinden inderdaad permanente schade door de tijdelijke overproductie. Net als andere hersencellen aangetast worden als u elk week end twintig pintjes binnenkapt. Niemand zal daartegen argumenteren. Daarom maakt het dat nog steeds geen onaanvaardbaar risico om recreatief kleine dosisen te gebruiken van een niet verslavende drug.

Note dat ik geen junk ben, en ook niet pro legalizatie van al dat druggezever ben. Ik wil enkel een genuanceerde visie over de risicos in plaats van desinformatie gebaseerd op 1 enkele studie waar overdosisen aan ratten worden toegediend.
het onderzoek naar de gevolgen van MDMA startten reeds in de jaren '50, (hoewel die gegevens pas 20 jaar later zijn vrijgegeven), en omvat letterlijk honderden studies. uw conclusies baseren op deze ene studie die ik ter indicatie heb aangegeven, is nogal voorbarig.

De dosissen die in deze ene studie werden toegediend aan die ratten : 10 mg/kg ; 20 mg/kg ; 40 mg/kg, elke keer single dosis. Zelfs bij 10 mg/kg was de hersenschade al substantieel. Deze dosis komt overeen met zwaar gebruik.

Verder is het geen hypothermia (onderkoeling) maar hyperthermia (overhitting). Dit is niet zomaar tegen te gaan met veel water. Het vele water dat men moet drinken is om het verlies aan water dat gepaard gaat met deze toestand, aan te vullen. Hyperthermia wordt trouwens ook regelmatig geconstateerd bij occasioneel gebruik van XTC bij mensen.

Gebruik is eigen keus, maar niemand kan zeggen dat ze niet gewaarschuwd waren. Voorzichtig zijn is de absolute boodschap, en mengen is absoluut uit den boze.

met vriendelijke groeten

PS : wil je meer weten, gebruik dan o.a. de databank van Pubmed :

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=PubMed

Typ gewoon "ecstasy" of "MDMA" in, en je krijgt gegarandeerd een leuke lijst artikels voorgeschoteld. De volledige teksten zijn jammer genoeg niet altijd beschikbaar

Deze is een leuke (vrij beschikbaar) over de wisselwerking tussen cannabis, MDMA en geheugen, en de problemen die rijzen bij epidemiologisch onderzoek. :

http://www.blackwell-synergy.com/ope...e=7&spage=1003
Oud 18 juli 2003, 17:02   #3264
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Terror
ps: Merk je ook op dat wanneer een jongen veel sex wil, gewoon een 'jongen' is, en wanneer een meisje veel sex wil, dat daar speciaal een moeilijk woord voor uitgevonden wordt?
Ja, dan ben je zogezegd een uitzondering. Heb nooit gesnapt waarom dat er zo'n rollen toebedeeld worden. Vrouw heeft zogezegd minder zin in sex..... Heb het omgekeerde al meerdere keren ervaren
Ik nog maar 1 keer, en dat is verdomd ambetant als die om de vijf minuten met haar tong in uw oor zit terwijl ze u overal zit te wrijven terwijl ge naar de voetbal aan het kijken zijt. Nog een geluk dat ze den afwas hebben uitgevonden.
Kunt gij dan maar één ding tegelijkertijd?
Ik kan een pintje drinken, een zakske chips eten, commentaar geven en voetbal kijken allemaal samen!
Oud 18 juli 2003, 17:02   #3265
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Citaat:

Wat is nu een SCHAMELE zes uur?! Wij verdienen veel meer, hé, Elle!
Zes uur?

En is dat met het obligate dineetje en film meegerekend?

Neen, tuurlijk niet! Af en toe es indommelen mag, maar niet teveel.
Uw gynaecoloog zal u waarschijnlijk een interessant geval vinden.
6 uur, en zonder glijmiddel?
dineetje? Wie wil er nu eten als je wat anders kunt doen.....
filmke? als je daar al iets van ziet.....
indommelen? een ietsiepietsieke....
glijmiddel? niet nodig hoor.
Indommelen... in elkaars armen dan wel hé.
Oud 18 juli 2003, 17:13   #3266
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Citaat:
Citaat:
Brain Research, vol 974, iss 1-2
Author : Schmued LC

Methylenedioxymethamphetamine (MDMA, Ecstasy) is a powerful releaser of serotonin. Increasing recreational use of this stimulant and hallucinogenic drug has raised concerns about its potential to produce brain damage. The vast majority of previous research studies have focused on the compound's ability to deplete serotonin (5-hydroxytryptamine, 5-HT) from axon terminals. Despite extensive research on this `5-HT terminal neurotoxicity', a much less studied aspect of MDMA toxicity involves its ability to actually kill nerve cells. Only two prior studies mention the existence of MDMA-induced neuronal degeneration, as reflected by a limited number of argyrophylic neurons within the somatosensory cortex, following very high doses of MDMA. The development of Fluoro-Jade B as a simple and reliable marker of neuronal degeneration has allowed us to conduct the first comprehensive localization of MDMA induced neuronal degeneration throughout the entire rat forebrain. In addition to the previously reported neuronal degeneration within parietal cortex, degenerating neurons were also observed in the insular/perirhinal cortex, the ventromedial/ventrolateral thalamus, and the tenia tecta. The extent of neuronal degeneration observed generally correlated with the degree of hyperthermia achieved.
Kijk eens aan, ik ben het 100% eens met deze tekst en toch is mijn conclusie anders. Hypothermia kan je tegengaan met grote hoeveelheden water en 'very high doses of MDMA' is net als alle andere dingen: Overdaad schaadt. De Axon terminals ondervinden inderdaad permanente schade door de tijdelijke overproductie. Net als andere hersencellen aangetast worden als u elk week end twintig pintjes binnenkapt. Niemand zal daartegen argumenteren. Daarom maakt het dat nog steeds geen onaanvaardbaar risico om recreatief kleine dosisen te gebruiken van een niet verslavende drug.

Note dat ik geen junk ben, en ook niet pro legalizatie van al dat druggezever ben. Ik wil enkel een genuanceerde visie over de risicos in plaats van desinformatie gebaseerd op 1 enkele studie waar overdosisen aan ratten worden toegediend.
het onderzoek naar de gevolgen van MDMA startten reeds in de jaren '50, (hoewel die gegevens pas 20 jaar later zijn vrijgegeven), en omvat letterlijk honderden studies. uw conclusies baseren op deze ene studie die ik ter indicatie heb aangegeven, is nogal voorbarig.

De dosissen die in deze ene studie werden toegediend aan die ratten : 10 mg/kg ; 20 mg/kg ; 40 mg/kg, elke keer single dosis. Zelfs bij 10 mg/kg was de hersenschade al substantieel. Deze dosis komt overeen met zwaar gebruik.

Verder is het geen hypothermia (onderkoeling) maar hyperthermia (overhitting). Dit is niet zomaar tegen te gaan met veel water. Het vele water dat men moet drinken is om het verlies aan water dat gepaard gaat met deze toestand, aan te vullen. Hyperthermia wordt trouwens ook regelmatig geconstateerd bij occasioneel gebruik van XTC bij mensen.

Gebruik is eigen keus, maar niemand kan zeggen dat ze niet gewaarschuwd waren. Voorzichtig zijn is de absolute boodschap, en mengen is absoluut uit den boze.

met vriendelijke groeten

PS : wil je meer weten, gebruik dan o.a. de databank van Pubmed :

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=PubMed

Typ gewoon "ecstasy" of "MDMA" in, en je krijgt gegarandeerd een leuke lijst artikels voorgeschoteld. De volledige teksten zijn jammer genoeg niet altijd beschikbaar

Deze is een leuke (vrij beschikbaar) over de wisselwerking tussen cannabis, MDMA en geheugen, en de problemen die rijzen bij epidemiologisch onderzoek.

http://www.blackwell-synergy.com/ope...e=7&spage=1003
Hyperthermia idd.

Ik vind het serieus hypocriet van de medische wereld om te gaan waarschuwen tegen iets dat misschien wel eens een ziekte zou kunnen versnellen waarvan men niet eens weet of je er wel aanleg voor hebt. In tussentijd zie je wel weer de Prozacplantjes rondlopen in de maatschappij, om nog te zwijgen van Lithium. waarvan ge er helemaal onderdoor gaat.

Straling is ook ongezond, misschien moeten we ineens ook stoppen met MRI, X-rays etc? Want ge krijgt daar vroeger kanker van. En de schadelijkheid daarvan ligt nog een streepke hoger hoor baas.

Bij alles geld hetzelfde: Overdaad schaadt.
Oud 18 juli 2003, 17:15   #3267
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Wat is nu een SCHAMELE zes uur?! Wij verdienen veel meer, hé, Elle!
Zes uur?

En is dat met het obligate dineetje en film meegerekend?

Neen, tuurlijk niet! Af en toe es indommelen mag, maar niet teveel.
Uw gynaecoloog zal u waarschijnlijk een interessant geval vinden.
6 uur, en zonder glijmiddel?
dineetje? Wie wil er nu eten als je wat anders kunt doen.....
filmke? als je daar al iets van ziet.....
indommelen? een ietsiepietsieke....
glijmiddel? niet nodig hoor.
allé, dan toch knuffelen.
Oud 18 juli 2003, 17:21   #3268
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Mja, Paulus, zoals Elle ook zegt, het zijn doorgaans de mannen die de zwaarste fysieke inspanning leveren hé. Ik ben zelden moe noch uitgeput na een orgasme hoor. Kheb zelfs es gelezen dat vrouwen alleen maar meer energie krijgen zelfs.
Oud 18 juli 2003, 17:23   #3269
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mja, Paulus, zoals Elle ook zegt, het zijn doorgaans de mannen die de zwaarste fysieke inspanning leveren hé. Ik ben zelden moe noch uitgeput na een orgasme hoor. Kheb zelfs es gelezen dat vrouwen alleen maar meer energie krijgen zelfs.
Dat knuffelen is louter ingelast om jullie te laten recuperen. (amaai, da zou een goei zijn hé... )
Oud 18 juli 2003, 17:24   #3270
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn gedacht is toch nog altijd dat als ze door haar trillende benen zakt van plezier dat ze liever ook eerst wat naar adem hapt.
Oud 18 juli 2003, 17:26   #3271
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat knuffelen is louter ingelast om jullie te laten recuperen. (amaai, da zou een goei zijn hé... )
En orgasmes faken ze omdat ze denken dat ons hun plezier iets kan schelen?
Oud 18 juli 2003, 17:30   #3272
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
En orgasmes faken ze omdat ze denken dat ons hun plezier iets kan schelen?
Faken... doe ik niet. Ik ben een eerlijk meisje. En daarbij: dan wordt de volgende keer beter hé, enfin als ie geeft om je tenminste...
Oud 18 juli 2003, 17:31   #3273
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
allé, 'power chick' is een ander woord voor 'de gemiddelde vrouw'.
8)
Oud 18 juli 2003, 17:38   #3274
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
allé, 'power chick' is een ander woord voor 'de gemiddelde vrouw'.
8)
Paulus begeeft zich op glad ijs
Oud 18 juli 2003, 17:40   #3275
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet of jullie het je wel realiseren, maar al die heterosex is hier wel volkomen misplaatst hoor
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 17:42   #3276
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of jullie het je wel realiseren, maar al die heterosex is hier wel volkomen misplaatst hoor
Het topic is gegaan van perversiteit, over homoseksualiteit, over masturbatie, naar zever over sex in het algemeen... Waarom niet hé?

Paulus, powerchicks know what they want! That's the point...
Oud 18 juli 2003, 17:47   #3277
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard is het juist geplaatst. Als we uiteindelijk tot de conclusie komen dat de power-chicks the chauvinist pigs niet begrijpen komen we onmiddellijk terug bij homosex uit.
Oud 18 juli 2003, 17:47   #3278
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het serieus hypocriet van de medische wereld om te gaan waarschuwen tegen iets dat misschien wel eens een ziekte zou kunnen versnellen waarvan men niet eens weet of je er wel aanleg voor hebt. In tussentijd zie je wel weer de Prozacplantjes rondlopen in de maatschappij, om nog te zwijgen van Lithium. waarvan ge er helemaal onderdoor gaat.
Nooit gezegd dat de medische wereld logica kende Maar dat ze waarschuwen voor XTC-gebruik, vind ik wel terecht, gezien de waslijst aan studies die schadelijke effecten constateren op geheugen, serotonine-concentraties, receptorgevoeligheid, enz enz...

Citaat:
Straling is ook ongezond, misschien moeten we ineens ook stoppen met MRI, X-rays etc? Want ge krijgt daar vroeger kanker van. En de schadelijkheid daarvan ligt nog een streepke hoger hoor baas.
MRI is volledig onschadelijk. Dat is geen straling, maar het meten van schommelingen in electromagnetische velden (vandaar Magnetic Resonance Imaging). Doen we hier ook trouwens

X-rays, da's inderdaad gevaarlijker. Maar de dosissen liggen zo laag dat, tenzij je elke week onder de X-rays kruipt, het effect van de achtergrondstraling die overal aanwezig is groter is.

Citaat:
Bij alles geld hetzelfde: Overdaad schaadt.
Sola dosis facet venenum (Paracelsus) (het is de dosis die het vergif maakt) Ze wisten het al in de middeleeuwen

met vriendelijke groeten
Oud 18 juli 2003, 17:50   #3279
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het topic is gegaan van perversiteit, over homoseksualiteit, over masturbatie, naar zever over sex in het algemeen... Waarom niet hé?

Did you try everything? Then how can you be certain?
Oud 18 juli 2003, 19:08   #3280
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Did you try everything? Then how can you be certain?
Neen, I'm pretty certain... dat ik zeker nog niet alles geprobeerd heb. Maar ja, er is niks mis met leren hé.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be