Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 december 2017, 21:50   #3281
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De mogelijkheid bestaat natuurlijk altijd, beste Jan, dat jij deskundiger bent dan iemand die tolk is van opleiding. Dat kan. Ik sluit dat niet uit.
Deskundiger? Ik maak een opmerking over de eenzijdigheid van uw conclusie. U concludeert op basis van het tweede kind, maar laat het eerste kind buiten beschouwing. Dan stel ik de logische vraag: hoe komt het dat het in het eerste geval wel lukte, maar niet bij het tweede?

En uw antwoord...

... gaat plotseling over... mij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2017, 21:51   #3282
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Over esperanto ga ik geen uitspraken doen, dat is ongetwijfeld een leuke hobby voor geïnteresseerden. Zoals kantklossen of vinkenzetting. Maar ik sprak over een taal.
Esperanto is een taal, beste. Ook al doet u er schamper over.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2017, 22:06   #3283
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 31.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In mijn sector ben ik nummer 2 in België. Dat is niet met onder mijn Vlaamse kerktoren te blijven zitten.
Bravo met die prestatie,

maar zou het ook niet kunnen ,

dat de nummer 1 van Uw sector handel drijft met de Engelstalige markt

en dat U nummer 2 bent omdat U zich beperkt tot de Franstalige markt.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2017, 22:52   #3284
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.840
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Wij zijn IT ingenieurs.
Een IT'ertje dat zichzelf ingenieur noemt, hoe schattig.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2017, 23:02   #3285
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Normaliter gaan die ook terug, maar de deze was een familielid van u tegen het lijf gelopen blijkbaar
Hij kan nog altijd terug.
Als hetzelfde die Vlaming overkomt met zijn school-Frans dan kan hij nog altijd aan den dop. Tenzij hij buiten de school Engels heeft opgeraapt.
Verstandigen slagen daar wel in. Maar als je een goede electricien; lasser of schrijnwerker bent dan hebben ze geen behoefte aan uw kunnen buiten de Benelux. Ik ken een paar onderlegde verplegers die.....Engels hadden opgeraapt buiten de school. Ze zijn vertrokken naar Nieuw Zeeland en Australië. Geen haar op hun hoofd denkt er aan om ooit nog terug te keren.
Ondertussen zitten wij hier in de hoofdstad van Europa waar je kunt in een kliniek de poot worden geamputeerd als je een amandelontsteking hebt.
Derdegraads geneeskunde noem ik dat.
We zitten hier zelfs met dokters die niet weten dat verlamming verschijnselen kunnen wijzen op een trombose. Als ze dan nog kortgerokt zijn en mooie enkels hebben dan kun je vermoeden hoe ze aan hun diploma geraakt zijn.
En als je in een kliniek onder narcose geraakt voor een probleempje aan het velletje van je piemel ontdek je bij het ontwaken dat ze een jood van je hebben gemaakt. En ongevraagd uiteraard. Als je slaapt heb je zeker niks meer te zeggen.
Recent kreeg ik een diepe kniewonde wegens een val.
En dat spul genas maar niet. Tot er een dag was dat ik eens grondig vloekte en mijn werkhuis in trok. En daar maakte ik mezelf een platte plaat van silicone. Ik sneed er een gat in ter grootte van de wond zodat de lucht er aan kon. Resultaat? Binnen de twee dagen was die wond dicht en nu dus na bijna veertien dagen volledig genezen. Dus ik weet het beter dan de dokters. Over wat praten die mensen nog feitelijk?
Ik neem bloedverdunners. Als ik mij kwets in de tuin plak ik eenvoudig een sigarettenblaadje op de wond; ontsmet het; trek een windel er over en trek handschoenen aan en......ik kan verder werken. Simpel toch?
Ik heb dat al honderd keer gezegd tegen alle mogelijke dokters.
Er waren er bij die mij uitlachten. Zij weten het altijd beter.
Vroeger zag ik regelmatig mensen met een sigarettenblaadje op hun face.
Accidentjes bij het scheren.
Zwijg me stil over dokters. Ik heb nog erger stoten meegemaakt met dat corps. Maar ik ga jullie niet verder vervelen met de materie.
Maar ondertussen loop ik al vijftien jaar gehandicapt rond.
Dank zij een kortgerokte freule.
Een maat van mij zei vroeger reeds dat hij spijt had geen vrouw te zijn.
Want voegde hij er aan toe; Ik had een gat zoals een paardenmolen. Daar mag ook iedereen op zitten mits betalen.
Die wist toen reeds wat ik nog maar recent weet.
Ik ben altijd al een trage geweest.
Geen bloed meer dus.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2017, 23:12   #3286
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

[quote=werkman;8595419]
Hij kan nog altijd terug.
Als hetzelfde die Vlaming overkomt met zijn school-Frans dan kan hij nog altijd aan den dop. Tenzij hij buiten de school Engels heeft opgeraapt.
Verstandigen slagen daar wel in. Maar als je een goede electricien; lasser of schrijnwerker bent dan hebben ze geen behoefte aan uw kunnen buiten de Benelux. Ik ken een paar onderlegde verplegers die.....Engels hadden opgeraapt buiten de school. Ze zijn vertrokken naar Nieuw Zeeland en Australië. Geen haar op hun hoofd denkt er aan om ooit nog terug te keren.
Ondertussen zitten wij hier in de hoofdstad van Europa waar je kunt in een kliniek de poot worden geamputeerd als je een amandelontsteking hebt.
Derdegraads geneeskunde noem ik dat.
We zitten hier zelfs met dokters die niet weten dat verlamming verschijnselen kunnen wijzen op een trombose. Als ze dan nog kortgerokt zijn en mooie enkels hebben dan kun je vermoeden hoe ze aan hun diploma geraakt zijn.
En als je in een kliniek onder narcose geraakt voor een probleempje aan het velletje van je piemel ontdek je bij het ontwaken dat ze een jood van je hebben gemaakt. En ongevraagd uiteraard. Als je slaapt heb je zeker niks meer te zeggen.
Recent kreeg ik een diepe kniewonde wegens een val.
En dat spul genas maar niet. Tot er een dag was dat ik eens grondig vloekte en mijn werkhuis in trok. En daar maakte ik mezelf een platte plaat van silicone. Ik sneed er een gat in ter grootte van de wond zodat de lucht er aan kon. Resultaat? Binnen de twee dagen was die wond dicht en nu dus na bijna veertien dagen volledig genezen. Dus ik weet het beter dan de dokters. Over wat praten die mensen nog feitelijk?
Ik neem bloedverdunners. Als ik mij kwets in de tuin plak ik eenvoudig een sigarettenblaadje op de wond; ontsmet het; trek een windel er over en trek handschoenen aan en......ik kan verder werken. Simpel toch?
Ik heb dat al honderd keer gezegd tegen alle mogelijke dokters.
Er waren er bij die mij uitlachten. Zij weten het altijd beter.
Vroeger zag ik regelmatig mensen met een sigarettenblaadje op hun face.
Accidentjes bij het scheren.
Zwijg me stil over dokters. Ik heb nog erger stoten meegemaakt met dat corps. Maar ik ga jullie niet verder vervelen met de materie.
Maar ondertussen loop ik al vijftien jaar gehandicapt rond.
Dank zij een kortgerokte freule.
Een maat van mij zei vroeger reeds dat hij spijt had geen vrouw te zijn.
Want voegde hij er aan toe; Ik had een gat zoals een paardenmolen. Daar mag ook iedereen op zitten mits betalen.
Die wist toen reeds wat ik nog maar recent weet.
Ik ben altijd al een trage geweest.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2017, 23:15   #3287
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Verdomd. Dat forum vertoont weer kuren!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2017, 23:18   #3288
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

2 x
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2017, 23:20   #3289
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

[quote=werkman;8595419]Hij kan nog altijd terug.
Als hetzelfde die Vlaming overkomt met zijn school-Frans dan kan hij nog altijd aan den dop. Tenzij hij buiten de school Engels heeft opgeraapt.
Verstandigen slagen daar wel in. Maar als je een goede electricien; lasser of schrijnwerker bent dan hebben ze geen behoefte aan uw kunnen buiten de Benelux. Ik ken een paar onderlegde verplegers die.....Engels hadden opgeraapt buiten de school. Ze zijn vertrokken naar Nieuw Zeeland en Australië. Geen haar op hun hoofd denkt er aan om ooit nog terug te keren.
Ondertussen zitten wij hier in de hoofdstad van Europa waar je kunt in een kliniek de poot worden geamputeerd als je een amandelontsteking hebt.
Derdegraads geneeskunde noem ik dat.
We zitten hier zelfs met dokters die niet weten dat verlamming verschijnselen kunnen wijzen op een trombose. Als ze dan nog kortgerokt zijn en mooie enkels hebben dan kun je vermoeden hoe ze aan hun diploma geraakt zijn.
En als je in een kliniek onder narcose geraakt voor een probleempje aan het velletje van je piemel ontdek je bij het ontwaken dat ze een jood van je hebben gemaakt. En ongevraagd uiteraard. Als je slaapt heb je zeker niks meer te zeggen.
Recent kreeg ik een diepe kniewonde wegens een val.
En dat spul genas maar niet. Tot er een dag was dat ik eens grondig vloekte en mijn werkhuis in trok. En daar maakte ik mezelf een platte plaat van silicone. Ik sneed er een gat in ter grootte van de wond zodat de lucht er aan kon. Resultaat? Binnen de twee dagen was die wond dicht en nu dus na bijna veertien dagen volledig genezen. Dus ik weet het beter dan de dokters. Over wat praten die mensen nog feitelijk?
Ik neem bloedverdunners. Als ik mij kwets in de tuin plak ik eenvoudig een sigarettenblaadje op de wond; ontsmet het; trek een windel er over en trek handschoenen aan en......ik kan verder werken. Simpel toch?
Ik heb dat al honderd keer gezegd tegen alle mogelijke dokters.
Er waren er bij die mij uitlachten. Zij weten het altijd beter.
Vroeger zag ik regelmatig mensen met een sigarettenblaadje op hun face.
Accidentjes bij het scheren.
Zwijg me stil over dokters. Ik heb nog erger stoten meegemaakt met dat corps. Maar ik ga jullie niet verder vervelen met de materie.
Maar ondertussen loop ik al vijftien jaar gehandicapt rond.
Dank zij een kortgerokte freule.
Een maat van mij zei vroeger reeds dat hij spijt had geen vrouw te zijn.
Want voegde hij er aan toe; Ik had een gat zoals een paardenmolen. Daar mag ook iedereen op zitten mits betalen.
Die wist toen reeds wat ik nog maar recent weet.
Ik ben altijd al een trage geweest.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 07:39   #3290
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Bravo met die prestatie,

maar zou het ook niet kunnen ,

dat de nummer 1 van Uw sector handel drijft met de Engelstalige markt

en dat U nummer 2 bent omdat U zich beperkt tot de Franstalige markt.
Ik exporteer evengoed naar Saudie Arabia, Dubai, UK Finland, Italië, Spanje, USA etc, zelfs China. Er zijn continu nieuwe prospects. Met taal wordt geen rekening gehouden. Grondige kennis en zelfs het kunnen spelen met Frans is wel zeer belangrijk met een Franstalige interlocuteur.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 08:24   #3291
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Een IT'ertje dat zichzelf ingenieur noemt, hoe schattig.
terwijl die zijn job mss zou snappen en beter doen mocht m eindelijk inzien dat m vertaler/tolk is.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 08:28   #3292
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Neen, in Franstalig België leven ze al in de 21ste eeuw.
Denken ze in hun franstalige kop maar met hun gat zitten ze nog altijd in de negentiende...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 08:29   #3293
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunnen we dan eindelijk zaken doen met de Franstalige wereld in het Engels?
roep daar maar niet te hard op, als een Franstalige je vraagt Frans of Engels, en dan als Vlaming daar eens Engels op antwoorden ... dat is een beginnersfout die je slechts één keer maakt ... als je niet weet waar ik t over heb, moet je t maar eens uitproberen...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 08:30   #3294
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik exporteer evengoed naar Saudie Arabia, Dubai, UK Finland, Italië, Spanje, USA etc, zelfs China. Er zijn continu nieuwe prospects. Met taal wordt geen rekening gehouden. Grondige kennis en zelfs het kunnen spelen met Frans is wel zeer belangrijk met een Franstalige interlocuteur.
wauw zeg, knap van jou, een interlocuteur nog wel!

ik ben helemaal onder de indruk.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 08:32   #3295
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, maar ik heb nu nog geen link naar beeldmateriaal, hé.
Luister zelf een paar dagen naar de franstalige TV en je hebt linken zo veel je wil...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 08:47   #3296
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.554
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Conclusie die niet echt klopt, want het is schijnbaar wel gelukt bij het eerste kind. De vraag moet dan eerder gesteld worden: wat is de oorzaak van het verschil?

Ik ken zelf iemand uit het Esperantomilieu waar de kinderen drie talen van kindsbeen af hebben geleerd. Met succes. Bij alle twee de kinderen.
Daar is een heel simpele verklaring voor. Ik heb dat bij mijn eigen kinderen gezien. Alhoewel wij als ouder steeds thuis met onze eigen kinderen de Limburgse streektaal spraken, is het duidelijk dat de jongste deze taal minder beheerst dan de oudsten.
Reden: op het moment dat de oudsten naar de kleuterschool gingen spraken ze daar AN. Automatisch begonnen ze met elkaar, en dus ook met de jongste meer en meer AN te spreken. De jongste kinderen krijgen in verhouding minder taaltraining van de ouders dan de oudsten. Vandaar dat de oudste(n) de moedertaal beter beheersen.

Mijn eigen ervaring bevestigt dus de stelling van Pandareus.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 08:48   #3297
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De mogelijkheid bestaat natuurlijk altijd, beste Jan, dat jij deskundiger bent dan iemand die tolk is van opleiding. Dat kan. Ik sluit dat niet uit.

Over esperanto ga ik geen uitspraken doen, dat is ongetwijfeld een leuke hobby voor geïnteresseerden. Zoals kantklossen of vinkenzetting. Maar ik sprak over een taal.
Het probleem bij het tweede kind is het eerste kind... Indien de moeder wou dat het tweede kind ook Nederlands zou leren had ze het eerste kind moeten gebieden om Nederlands te praten met het tweede...
Indien het eerste kind of frans of spaans sprak is het tweede kind meestal verloren...
Dat gebeurt zo in meerdere tweetalige families waar wel het eerste, maar niet de volgende kinderen al of niet perfect tweetalig zijn...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 08:51   #3298
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Ten eerst het onderwerp was >>>>Ze zullen hem niet krijgen, onze Vlaamse Parking C… en dat moet ook voor mij niet kunnen om dat dat weer past in de strategie om Vlaanderens electorale meerderheid te doen krimpen! De voetbal op zich is dus wéér en alleen oogverblindende sjoemel van de Franstaligen, waar enkelen hopen er meteen ook financial beter van te worden. 30 jaar lang 1,4 miljoen € bv.
Wat bewezen word >>>door dat zelfs beslist werd dat de wereldkampioenschappen hier niet zullen gespeeld worden de Brusselse, Franstalige clan toch verder te doen. Niet de voetbal telt maar grondgebied uitbreiding Franstalige politieke electorale groei ten aanzien van Vlaanderen….
Ik verklaar mij nader: Het probleem is dat mensen die leven op Vlaamse bodem >> welke taal ze ook mogen spreken << worden uitgebuit in het sjoemel merk België, dorpen-gemeenschap Brussel, Brussels gewest, Bruxel-Wallon. Via en van af oprichting sjoemel merk België discrimineerde systeem dat taal gebruikt/misbruikt van de “sale-flamand” om mensen die leven op Vlaamse boden financieel met opgedrongen solidariteit dat steeds richting Franstaligen stroomt te kunnen misbruiken.

De taal-theater (net zoals BHV) word gebruikt/misbruikt om dat het emotioneel werkt en de mensen dan niet verder meer kijken dan de poppenkast die hen al decennia voorgeschoteld word: Bovendien zijn de Franstaligen al decennia stelselmatig bezig het stemgerechtigd grondgebied van Vlaanderen aftepeuzel om zo hun % minderheid in België te verkleinen om zo de democratische meerderheid van Vlaanderen te omzeilen.

Net zoal de creatie van sjoemel Brussels gewest, sjoemel Bruxel-Wallon, sjoemel achterkamer senaat om zo de democratische meerderheid van Vlaanderen steeds weer federaal te counteren. Sjoemel, sjoemel, sjoemel.
Dus stop AUB met kleinzielig te blijven reutelen en ter plaatse te blijven trappelen over de taal want net dat is wat de Franstaligen als afleiding maneuver juist willen.

Reutelen over de taal, maar niet dat gans Vlaanderen en zij die leven op Vlaamse bodem, welke taal men ook spreekt al decennia financieel uitgemolken word, en de CD&V, sp.a, Open VLD, Agalev-Groen, PVDA samen met hun Franstalige broeders ostentatief weigeren iets aan te doen!.

Wat spijtig genoeg een zéér enge politieke keuze uitlokt indien men op verandering hoopt! Hoopen dat ooit Deelstaat Vlaanderen volledig zelfbeslissend ze de eigen financiën kan en mag regelen en beslissen waar het geld WEL of NIET naar toe gaat, wat bv wel kan in de kantons van Zwitserland of deelstaten in Duitsland!!!!!

Betreft de taal dat gebruikt word in de handel…. Het is nogal evident dat NIET de taal beslist of handel gedaan word maar de economische noodzaak!

Het is bijgevolg evident als men bv diamanten wil kopen of ontginnen dat men mensen zal aanstellen die de plaatselijke taal kunnen, spreken al is het Bosjesmannen taal. Bij bananen zal het wellicht meestal Engels/Spaans/Portugees zijn.

Dus blijkbaar zijn hier veel totaal niet bekend met hou de handel werkt. Sorry
2

Zo noemen de franstalige de in de Hollandse tijd de taalkeuze Nederlands-Frans, dwang; en de daarna heersende verplichte kennis van het Frans en het Frans alleen, taalvrijheid...

In welke eeuw leeft de francofonie kwam men hierboven zo frans-wijselijk vertellen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 08:51   #3299
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.554
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Bravo met die prestatie,

maar zou het ook niet kunnen ,

dat de nummer 1 van Uw sector handel drijft met de Engelstalige markt

en dat U nummer 2 bent omdat U zich beperkt tot de Franstalige markt.
UW redenering is: waarom Frans leren, de Engelse markt is zoveel groter.

..... dat doet bij mij een belletje rinkelen: "waarom Nederlands leren, de Franse markt is zoveel groter.

Pot en ketel.....
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 08:58   #3300
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.554
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Bovendien zijn de Franstaligen al decennia stelselmatig bezig het stemgerechtigd grondgebied van Vlaanderen aftepeuzel om zo hun [b]% minderheid in België te verkleinen om zo de democratische meerderheid van Vlaanderen te omzeilen.
In een echte democratie hebben mensen stemrecht, grondgebieden hebben dat niet.
De gewesten zijn er gekomen om de Vlaamse broekschijters te helpen op ondemocratische wijze een (fictieve taal-)meerderheid te vormen/behouden.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be