![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar goed, Shulamitje, begin jij ook aan de lunch? Wat nemen we vandaag?
![]() |
![]() |
![]() |
#3282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bokes met kaas.
![]() |
![]() |
#3283 |
Minister-President
|
![]() Is dat wel écht zo, of lijkt dat alleen maar zo? Komen de grootste idioten op internetfora hun ei leggen, of zijn het mensen als anderen die al hun remmen verliezen?
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 23 augustus 2010 om 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest zal het een beetje van alles zijn. Uiteraard zullen sommigen op een Internetforum wat meer durven dan als ze je in de ogen kijken. Voor marginale extremisten is het Internet ook het enige medium waar ze aan bod kunnen komen, ze zullen dus wellicht hier oververtegenwoordigd zijn. Verder zal je mij niet horen ontkennen dat racisme een realiteit is, ook in de echte wereld.
![]() |
![]() |
#3285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mis je niet de dagelijkse vragen van Anna List over je lunch?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik overwoog al om spontaan elke dag te melden wat er op mijn bokes ligt, want dat moet elke rechtgeaarde pbeër toch wel weten. Vandaag bleek lombas de reddende engel.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 23 augustus 2010 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3287 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Vuursteen & Vijgenblad. Ik zal als Vijgenblad obscure getormenteerde antwoorden schrijven, de ideale achtergrond voor jouw glasheldere lichtvoetigheid. Sukses gegarandeerd. Laatst gewijzigd door knipptics : 23 augustus 2010 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3289 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zelfde vraag als aan Pølle :
Citaat:
Interessant in de zin van 'niet echt passend in het politieke circuit'. Laatst gewijzigd door knipptics : 25 augustus 2010 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3290 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien toch mijn antwoord wat motiveren. Ten eerste ben ik het niet eens met de (impliciete) suggestie dat er enerzijds een berichtgeving bestaat die "past in het politieke circuit", en anderzijds een betere die daar niet in zou passen. Het is bon ton om af te geven tegen de "corporate media", en natuurlijk zal een deel van de kritiek wel terecht zijn. Maar "corporate media" is niet monolitisch. Ik vind in de betere gazetten wel degelijk analyses, vaak tegenstrijdig, zoals het hoort. Ook kan je evengoed op de alternatieve media kritiek geven. Ze bezondigen zich vaak aan dezelfde zaken als de "corporate media", met als verschil dat ze vaak nadrukkelijker dan de zgn kwaliteitskranten systematisch de "juiste" kant kiezen. Veel heb ik daar niet aan, eerlijk gezegd. Maar goed, een bijkomende site met interessante analyses is altijd welkom. Ten tweede betwijfel ik ten zeerste dat pbe te transformeren is in een site waar "interessante politieke waarnemers in een soort team effort een poging doen om die ontbrekende 'totaal'analyse te maken". De evolutie van dit forum lijkt me net in de andere richting te gaan. Ik heb dat wel eens de verzeikstraling van het forum genoemd. Zeikstraal is natuurlijk maar een (extreem) voorbeeld van wat er mis loopt op dit forum. De virulente proza van partijslaven hoort daar ook bij. Verzeikstraling geldt voor alle tendenzen hier, en zorgt er voor dat er nog maar weinig interessante politieke discussies hier te volgen zijn. Dit forum transformeren in de zin die je aangeeft veronderstelt een totale omschakeling van de moderatie, en dat zal volgens mij niet gebeuren. Ik heb al eens geopperd dat ze tenminste één subforum (de Debatclub bijvoorbeeld) streng zouden kunnen modereren, maar ook daar zie ik geen tekenen van. Ik vrees dat dit forum een speeltuin zal blijven. Een speeltuin voor extremisten, haatzaaiers, halvegaren, partijidioten, ... en quizzers natuurlijk. ![]()
![]() |
![]() |
#3291 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het vertrekpunt is de klacht van Polle : dat het totale beeld ontbreekt. En dat de kommentaren niet verder reiken dan het nieuws van de dag. Misschien onhandig geformuleerd van mij, maar ik had meer zoiets voor ogen : Het enge discours van politici onder elkaar krijgen we via televisie elke week met emmers over ons hoofd. Maar we zijn dat gekibbel van de dag beu. We willen een ruime analyse. En die kan alleen gemaakt worden door een multidisciplinaire aanpak. ( ook in partijprogramma's vind ik die analyse niet ) Voor mij is de tegenstelling dus niet corporate - alternatief. Maar wel : de analyse van de knuppel van de dag in het hoenderhok van de beroepspolitiekers versus een veel ruimere analyse vanuit een veel groter aantal perspectieven ( hence team effort ) Laatst gewijzigd door knipptics : 26 augustus 2010 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3292 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Hoeveel mensen zou je kunnen vinden op dit forum die potentieel een verhaal kunnen brengen dat een plaats zou verdienen in de beoogde ruime analyse ? Volgens mij toch wel een flink aantal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3293 |
Minister-President
|
![]() Mja, maar waarover gaan die? Over de laatste strategische zet van één of andere Wetstraatpoliticus, of zo. Als het eens wat ruimer is, gaat het ook altijd over de Wetstraat. Op DS zit het vol met Wetstraatrukkers. Een fatsoenlijke, ruime analyse over internationale politiek kom je nagenoeg nooit tegen. Ook niet in de alternatieve media.
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 26 augustus 2010 om 16:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3294 |
Minister-President
|
![]() Dan is het voor jou tijd om iets uit de grond te stampen, lijkt mij.
![]() |
#3295 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tja, het lijkt me wat vreemd de dagbladen te verwijten dat ze te nauw bij het nieuws van de dag blijven plakken. Dat is hun functie. Niemand is verplicht elk onderwerp dagdagelijks in detail te volgen (ik doe dat bijvoorbeeld niet met de in/preformatie). Ik hoor ook wel eens het omgekeerde verwijt, dat onderwerp zus of zo door de dagbladen niet voldoende of helemaal geen aandacht krijgt. Het zal nooit voor iedereen goed zijn. Gelukkig zijn we niet verplicht één dagblad uit één land te lezen. Ik vind mijn gading wel, maar goed, jullie zijn veeleisender. Commentaren en analyses vind ik ook wel, en niet alléén van Wetstraatrukkers. Voor diepere analyses bestaan ... boeken.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 27 augustus 2010 om 09:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3296 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een open forum zoals niet is niet aangepast voor wat jij beoogt. Stel dat je een ruimere analyse post over de financiële crisis van de laatste jaren. Hoe lang duurt het totdat de eerste idioot afkomt met "de FED is een privébank bla bla bla, internationale bankiers bla bla bla, Rothschild bla bla bla, ..."? En wat doe je dan? Je ruimere analyse even vergeten en op de zever ingaan? Of de idioot (en de anderen die ongetwijfeld zullen volgen) straal negeren en enkel op intelligente reacties ingaan? Mijn ervaring is dat na een tijdje de discussie niet meer gaat over de "ruime analyse", maar over de zever, de ontkrachting ervan, de nepargumenten, ... Omdat het gemakkelijker is zever te copypasten of klakkeloos te herhalen dan ruimere analyses op te stellen en inhoudelijk te verdedigen of in vraag stellen, "winnen" de zeveraars altijd. Tenzij de moderatie streng de zever wegknipt. (Voor alle duidelijkheid, de financiële crisis als onderwerp was een voorbeeld, hetzelfde fenomeen zou optreden voor zowat elk onderwerp.) Citaat:
Je kan vandaag voor 0 euro een blog of een forum opstarten, en daarop enkel een aantal happy fews laten posten, met strikte voorwaarden wat kwaliteit betreft. Zeveraars zullen mekkeren over "vrijheid van meningsuiting", laat ze maar mekkeren.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 27 augustus 2010 om 09:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3297 |
Minister
|
![]() Tot hoe veel dagen na datum vind je het nog acceptabel een Gelukkige Verjaardag te wensen?
sin otra luz y guía sino la que en el corazón ardía. Laatst gewijzigd door Visjnu : 27 augustus 2010 om 09:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb overigens pas gisteren mijn lieve collega's op koffiekoeken getrakteerd.
![]() |
![]() |
#3299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
andere vraag: hoe komt het dat hier zo serieus gediscussieerd wordt?? waar blijven de vragen over lunch of tenen???
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 27 augustus 2010 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3300 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit forum heeft de keuze gemaakt om zowat alles toe te laten wat binnen de wet valt (en zelfs dat wordt niet strikt toegepast). Het resultaat zien we. Andere fora of websites kunnen andere keuzes maken. Het is niet omdat één bepaald forum zever wegknipt dat we het elders niet (overvloedig) kunnen terugvinden. Citaat:
![]()
![]() |