![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'De beurzen', men kan 'de beurzen' niet kopen of verkopen ... op de beurzen worden aandelen verhandeld en bij zulk nieuws zakt de waarde van veel aandelen maar stijgt die bij sommige andere en niemand kan exact voorspellen welke wat gaan doen of in welke mate. Fondsen en trackers die indexen volgen hebben duidelijk een eigen dynamiek want die lijken me veel minder snel terug te botsen.
![]() |
#3282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie je,soms heeft onze vriend niet overal ongelijk in...
Dat hij eigenlijk de Verenigde Staten zoveel mogelijk wil loskoppelen van de Internationale politiek of uit andermans zaken is geen geheim... Dat bijgevolg "Amerikaanse Zaken" niet noodzakelijk meer gelijk gaan lopen met andermans zaken(Europese Zaken bijvoobeeld) is iets wat we aan onze kant van de plas aan het ondervinden zijn... Ik probeer hier een stuk van zijn toespraak te vertalen die hij hield voor een nieuwe batch officieren van de (West Point) Militaire Academy. Hij refereerde naar hoe de VS tot recent optrad op het wereldtoneel. "mensen zouden zeggen: Waarom doen we dit?".Waarom onze tijd,ons geld en onze ziel verkwisten in sommige van die zaken?Ze hebben onze strijders gezonden op natie-bouwende kruisvaarten naar naties die eigenlijk niks van ons moesten weten, gezonden door leiders die niks wisten over die verre landen die bovendien onze soldaten misbruikten in absurde ideologische experimenten." Kelt kan hier geen speld tussen krijgen... En dan een pareltje: De job van de Vs is niet om "drag shows" te houden,vreemde landen te transformeren,of om democratie te verspreiden naar iedereen van achter de loop van een geweer. ![]() en dan "Onder de Trump administratie zijn deze dagen over.We gaan onszelf verlossen van de afleidingen en onze militairen focussen op de kern-missie: Amerika's tegenstanders verpletteren,onze vijanden doden en onze grootse Amerikaanse vlag verdedigen.." Ik laat het aan de lezertjes over een mogelijk probleempje te ontdekken in voorgaande passages.... Dot probleempje was eigenlijk de aanleiding om,ik zeg maar iets,de NATO op te richten.... Laatst gewijzigd door kelt : 25 mei 2025 om 05:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In de VS moeten politici hun aandelenposities en veranderingen trouwens openbaar maken als ik me niet vergis. Men kan die handel met voorkennis onmiddellijk zwart op wit bewijzen.
![]() |
![]() |
#3286 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de beurs betreft daar maak ik mij niet zoveel zorgen over. Ik ben gans mijn leven reeds een lange termijn belegger geweest. Geen trader. Als de beurs zakt door de strapatsen van Trumpie dan zullen evenzeer de Amerikaanse beleggers er het slachtoffer van zijn. Mijn houding is altijd er een geweest waarbij de kwaliteit van de onderneming achter het aandeel prioritair is. Vooraleer te kopen doe ik mijn huiswerk: wat is het rendement op het ingezette (eigen + vreemd) kapitaal, wat is de bruto-bedrijfswinst, wat is de schuldpositie en de cashflow, hoe sterk staat de onderneming t.a.v. de concurrentie. Voor al die parameters heb ik een abonnement op een Britse website welke die items allemaal netjes weergeeft voor Europese en Amerikaanse aandelen. Het kost mij jaarlijks wat geld maar het loont.
![]() |
![]() |
#3289 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge kunt daar traantjes om laten, dat het links gespuis wordt verslagen in hun eigen spel, maar ik bleit niet mee.
![]() |
![]() |
#3290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge denkt toch niet dat Trump zelf zich bezig houdt met de dagelijkse gang van zaken van zijn bedrijven? En die zullen hem wel op gepaste tijden toefluisteren dat het tijd is om de markt nog eens te manipuleren.
![]() |
![]() |
#3291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de US beginnen de tariffs stilaan merkbaar te worden in de prijzen. En dat maakt Trump zenuwachtig. Onlangs nog zei hij tegen Wallmart ‘eat the tariffs’, maw ze moesten zelf de tariffs bekostigen en geen prijsverhogingen doorvoeren. ![]() https://www.reuters.com/world/us/tru...es-2025-05-17/
![]() |
![]() |
#3292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een absoluut "briljant" onderdeel van de plannen was natuurlijk dat de Amerikaanse overheid de lasten zou kunnen verlagen naarmate er meer inkomsten uit de tarieven binnen kwamen...
jaja,rekenen zoals ne groten.....By Donald.... ![]() Het laat zich aanzien dat (ook) dit deel van de plannen niet zal doorgaan... De Walmarts van deze wereld zullen beslist niet de importtaksen compenseren voor hun klanten...HEt schijnt me toe dat commerciele organisaties daarvoor niet opgericht zijn.?.... Eigenlijk lijkt Trump heel erg op een aantal eco-linkiewinkie-weirdo's die (helaas nog altijd) verkozen raken aan onze kant van de oceaan.....Het verbaast me nogal.ik dacht dat deze man decennia in de bouwsector doende was.Een sector waar men letterlijk de halve wereld in hun projecten stopt ???? ![]() Bedrijven gaan de plannetjes van de overheid niet bekostigen tenzij ze er zelf voordeel,te vinden in de boekhouding,van ondervinden.... importtaksen compenseren voor hun klanten zal daar niet hij zijn...Dat bestaat enkel in de reclames... Dus gaan ook Autos in de VS,die toch al veel te duur zijn,NOG duurder worden..... Allemaal de schuld van de buitenlanders natuurlijk. Laatst gewijzigd door kelt : 25 mei 2025 om 11:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat niet over "beleggen" op termijn he, het gaat hem om de stuiptrekkingen van de beurzen op korte termijn te manipuleren zodat zij die dat weten daar voordeel mee doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik ook erg vind is dat hij het westen helemaal heeft opgeblazen. Europa is nu vijand nummer een van de Amerikanen, voor China. Dat is niet leuk. Ik vind zijn attitude om makakken op te blazen prima natuurlijk, maar ik had liever gehad dat dat in gans het westen langzaam zou opkomen, eerder dan een splitsing veroorzaken. Zo verlies je de macht die nodig is om de rest van de wereld uit te roeien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3296 | |
|
![]() Citaat:
Europa werd een kolonie. Maar ik heb een simpele grafiek bekeken van import/export; China is nummer 1. Omdat de VS zo'n land is dat volledig gefocust is op de almachtige dollar zijn ze psychologisch al verloren. Het Midden-Oosten dat is een theocratie. Niet zo compatibel met het kapitalisme van de VS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3297 |
|
![]() Och, de uitvindingen van de laatste 50 jaar. De computer, de gsm, internet.
Allemaal middelen om ons te controleren. Als het koude oorlog systeem nog in voegen was zaten we al in Mars. Och, Rus... Deze mensen; altijd koude oorlog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3298 |
|
![]() Ja, we houden nog contact meneer den baas. Aah ja, er is geen internet, telefonie en computer meer.
Ja, zoekt maar hé. De balle... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trump bevriest het plan om de Europese tarieven naar 50% op te trekken tijdelijk. Mag hij van Von der Leyen een Trumptoren bouwen in Berlijn of Brussel ?
![]()
De Palestijnen zijn nazi's die nog nooit een overwinning behaald hebben. Extreem rechts en extreem links, onze culturele bovenbouw is weer aan het collaboreren. Laatst gewijzigd door Vlad : 26 mei 2025 om 06:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ging me in die zin/post niet om wat op de beurzen speelt.