![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3281 |
Minister
|
![]() Dát is ook waarom ik wijs op [éénoog koning]..
![]() Daarachter, waar ook de 33e graad vrijmetselarij zou moeten liggen, ligt de liefde. Liefde voor het leven, of leven op zich. Er is niets anders.. Ja, dood. Maar dat is massa, geen leven.
![]() |
![]() |
#3282 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
inderdaad zal een vallend object algemeen ( dus alles behalve een niet perfect-elastische botsing ) één en 't ander beschadigen omwille van de kinetische energie ( 1/2 mv² = mgh ) die 'verwerkt' ( meestal in warmte ) moet worden bij impact in 't geval van dien parachutist is dat dus die kuilvorming dat wil nog niet zeggen dat als je een massa ( m ) laat vallen van een willekeurige hoogte op een basis die reeds voorzien is om het gewicht ( mg ) van die massa te dragen dat die basis dat plots niet meer zou kunnen dragen het gewicht verandert geenzins dit alles natuurlijk vrij conventioneel gerekend ( g constant m constant etc ) of ben je d'r soms niet mee eens ? dan zou ik toch wel heel graag die (dynamische) krachtvergelijkingen die jij hierop denkt toe te passen zien ook zou ik graag vernemen wat ge bedoeld met dynamishe krachten al goed dat dat tussen haakjes staat dan kan ik nog veronderstellen dat het op vergelijkingen slaat ik ben bekend met dynamisch gedrag en statisch gedrag maar dynamische krachten is me een geheel nieuw begrip tenzij je over personen, spieren of god spreekt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
daar had ik het over blijft alleen de initiële fase nog |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
da's een groot misverstand je zal het wel voelen uiteraard ... dat wel ge moet dat maar es proberen met een weegschaal |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3286 | |||
Minister
|
![]() Wat?
Weegschaal van hoog laten vallen? Of al het materiaal wegen dat, nadat de val is gebroken, nog aanwezig is? Zet een weegschaal onder een vallend object van 10 kilo, en zie wat er gebeurt. Met mijn beperkte kennis van fysica durf ik te beweren dat die meter eerst flink uitslaat. Ver boven het gewicht van het vallende object, wellicht zelfs tot 40 �* 50 kilo. Als de val gebroken is, blijft er het gewicht van het object zelf over: 10 kilo. Dan is de valsnelheid omgezet in druk op de weegschaal. Ja toch? Anders kom je weer uit op de bewering dat zwaartekracht niet bestaat. En dat is natuurlijk 2-dimensionaal gelul.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mephisto : 27 augustus 2005 om 10:23. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3287 | ||
Minister
|
![]() Wat mij trouwens verwondert is dit:
1 van de 400 leden van de Bin Laden familie is een gevechtsstrijder in Afghanistan. En natuurlijk, dankzij zijn rijkdom, van thuis uit meegekregen, en de contacten die 'men' tijdens de opvoeding voorbij ziet komen, heeft hij het geschopt tot de meest invloedrijke 'terrorist' hier op aarde. Geen fijne rol om te spelen, volgens mij, maar goed. Mensen die 'geloven' doen daar alles voor.. Waarom moet Bush geweten hebben wat die man ging doen, voorbereid ver weg in Afghanistan, terwijl men hem [met grote waarschijnlijkheid] al lang had verstoten binnen de eigen familie? Omdat de USA het Afghaanse verzetsleger steunde? Kom nou@![edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mephisto : 27 augustus 2005 om 13:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3288 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik weet niet exact welk materiaal juist is bezorgd, door wie en wanneer en waarom. Ook niet of er gelogen is. Ik ben consequent en doe hier dus geen uitspraken over. Citaat:
Meer dan 50% van de Amerikane gelloft de officiele versie NIET. Heel wat anders dan die 1%, waarvan ik absoluut niet weet waar je dat cijfer vandaan haalt.
![]() |
![]() |
#3289 | |||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Raar is dat de gebouwen mogelijk sneller instortten dan het puin viel. Bal: "Dat zou kunnen. Doordat de bovenste verdiepingen naar beneden komen, krijg je een zogenoemde impulsbelasting. Die gaat als een soort schokgolf naar beneden en kan sterk genoeg zijn om een gebouw te vernielen. Er wordt ook beweerd dat het gebouw op een bepaald moment van onderaf instortte. In dat geval werd de schokgolf vanaf de rotsbodem onder de fundering weerkaatst en verwoestte het gebouw vervolgens vanuit de kelders. Voor alle duidelijkheid; ik heb nergens iets gevonden waaruit blijkt dat zo'n schokgolf er ook daadwerkelijk geweest is." En ik heb daar toen ook duidelijk op gereageerd. De man gaat er nog steeds vanuit dat er die extreem hoge temperaturen hebben geheerst in het gebouw, WAARVOOR GEEN ENKEL BEWIJS IS. Sterker nog . Beelden en getuigenissen en testen(van een Britse studie uit de jaren '90) wijzen erop dat bijlange niet de temperaturen van 1000, laat staan 1500 ° zij bereikt. En dat staal bijna 90° van z'n sterkte verliest bij een temp van 800° is EEN FABEL, die wordt weerlegd door de Britse studiewaarover ik het had.[edit] [size=1]Edit:[/size]
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 27 augustus 2005 om 14:09. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3290 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Dan weet je dus weinig of niets over familie tradities in de moslimwereld. En ten tweede. Er zijn minstens 3 gelegenheden bekent waar Osama contact heeft gehad met z'n familie n�* die zogenaamde ban.
![]() |
![]() |
#3291 | |||
Minister
|
![]() Nou èn?
Als ik mijn broer verstoot, is dat niet op basis van 'jij bent mijn broer niet meer'. Dan is dat op basis van "jij stomme idioot! Flikker op & kom niet meer in mijn buurt!". Diegenen die dat het hardst schreeuwden, zullen waarschijnlijk geen contact meer met hem hebben. Maar met een familie van 400 mensen heb je er altijd wel een x aantal tussen zitten die hem wèl willen blijven zien. Ik zou het pas écht erg vinden, als dat niet zo zou zijn.. En neen inderdaad, "Dan weet je dus weinig of niets over familie tradities in de moslimwereld." daar weet ik weinig tot niets van. Lijkt me niet veel anders dan bloedbanden hier, in essentie. Hier zien we ook vaak dat familie elkaar voortrekt, ondersteunt en noem-maar-op. Dat zal daar ook wel zo zijn, toch?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mephisto : 27 augustus 2005 om 14:19. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3292 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Mensen die vaak conflicterende belangen hebben, mensen die ruzies ook als echt beslijten, ook al kan dat Orwelliaans worden afgedaan als het in stand houden van de elite. Júist bij dit soort zaken is het heel belangrijk 'het hoofd koel te houden'; onderscheid te maken tussen werkelijkheid en fantasie. In de eigen fantasie kan een mens vliegen. Echter, zoals vele drugs-addicts in de jaren '60 hebben bewezen, werkt de praktijk iets anders.. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mephisto : 27 augustus 2005 om 14:24. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3293 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
daar hadden we het wel over denk je niet dat dat alles af zal hangen van de traagheid van die weegschaal ( of balans ) ? ik weet niet welke soort weegschaal jij zo direct in gedachte hebt maar ... neem effe een balans ... weegt niet echt maar vergelijkt massa's... tot op het moment dat je aan zo'n massa ook een gewicht toekent dan kan je d'r mee gaan wegen een klein balansproefje : A) men neme een balans en zet er aan 1 kant 10 kg op en wacht tot dat spel in evenwicht komt je noteert nauwkeurig die (hoek)uitwijking B) zelfde balans en je laat 10 kilo van een hoogte van 10 m vallen aan één kant je stelt vast dat die balans ontzettend uitslaat ( op en neer ) maar tenslotte in rust terug komt tot de de uitwijking zoals in A) C) weer diezelfde balans en je zet eerst aan beide kanten , laat ons zeggen 1000 kilo en wacht tot het spel stil staat je krijgt geen uitwijking je laat vervolgens die 10 kg weer vallen van een hoogte van 10 m denk je dat die balans nu ontzettend gaat uitslaan ? tot rust gekomen stel je eveneens diezelfde uitwijking als in A) vast als ik jou redenering dus moet volgen dan is de kracht die die 10 kg in geval B) op die balans uitoefent veel groter dan die in geval C) aangezien de balans in B) veel meer uislaat strange.... zelfde massa, zelfde hoogte en toch meer kracht ? en dat is wel een meer dan bedenkelijke uitspraak ik zeg nog net niet 2-dimensionaal gelul nooit bij deze beweerd integendeel ... ik zeg net dat er wel degelijk zwaartekracht is en dat die zwaartekracht niet veranderd met de valhoogte, bij constante g ( wat ik wel mag aannemen daar de factor G / R² niet noemenswaardig verschil over een paar etages )[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door praha : 27 augustus 2005 om 14:59. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3294 | |||
Minister
|
![]() En toch..
In het begin is het die top die over zijn paaltjes heen begint te glijden. Zeg dat dat 10x zo zwaar is als de vloer waarop het terecht komt. Dan zul je de vergelijking moeten omdraaien: een blokje van 10kg in evenwicht en dan 1000 kg erop laten vallen. Wordt die 10kg gelanceerd dan? Hence, ook meteen de oorzaak van die immense stofwolken. Die 10kg blijft natuurlijk slechts 30 �* 40 kg extra op die balans geven. Ook bij 1000kg. Alleen is het in dit geval andersom. Want het waren 10 �* 15 getroffen verdiepingen, door dat vliegtuig. Als de eerste 3 �* 4 zijn doorgezakt, begint het gewicht zulke vormen aan te nemen, dat het op eigen kracht al door de vloer heen zakt. De valsnelheid zorgt er vervolgens voor, dat het de onderliggende vloeren direct meeneemt. Het zóu zelfs zo kunnen zijn, dat de verticale beweging van de torens te danken was aan de 47 vertikale kolommen. Dat de torens langs die kolommen instortte, onderwijl de kolommen meesleurend, knakkend per verdieping. Maar dat is gissen, als leek zijnde. Dat zou ik eerst moeten uitzoeken om te weten of dat kan.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mephisto : 27 augustus 2005 om 16:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3295 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hij beweert dat slechts 1% die samenzweringstheoriëen gelooft. Dat 50% de officiële versie niet gelooft is heel wat anders. Met die stelling maak jij je schuldig aan hetzelfde als Bush: Wie niet voor ons is, is tegen ons. En ik denk dat zeker 80% van de Amerikanen niet tegen de officiële versie is, maar er wel in meer of mindere mate vraagtekens bij plaatst.
![]() |
![]() |
![]() |
#3296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3297 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat moet toch niet als weerwoord dienen op die post van me ? die zeer twijfelende : Citaat:
waarom sleur je dat gebouw er nu plots bij ? heb ik ook maar ergens beweerd dat die balans ook niet in diggelen kan geslagen worden als je die 10 kg erop laat vallen ? het ging 'm over het gewicht niet meer niet minder... zie m'n originele post : Citaat:
op deze opmerking van je : Citaat:
Citaat:
zeg ik pertinent JA als we bovendien veronderstellen dat er geen traagheid is, de botsing volledig elastisch 'doorgegeven' ( gelijk bij biljartballen zonder effectbal ) wordt door die balans dan leert het behoud van kinetische energie en behoud van bewegingshoeveelheid ( impuls ) ons dat de lanceersnelheid van die 10kg zowat 2x hoger is dan de snelheid waarmee die 1000kg oorspronkelijk de weegschaal geraakt heeft dus kan je wel spreken over een lancering ![]() verder leert de gelijkstelling tss potentiële en kinetische energie dat die 10 kg dan een hoogte zal bereiken die 4x hoger is dan die 1000 kg |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3298 | |
|
![]() Citaat:
Moest het van mensen met jou attitude afhangen zou er zelfs nooit een re-investigation komen. Jij denkt dat je het kan verklaren door het af te schuiven op algemene termen als elitevorming en vriendjespolitiek en "rijken willen atlijd poen pakken" etc etc , zo zullen we nooit de waarheid kennen, Dat is een gemakzuchtige instelling die de weg plaveit voor machtswellustige schurken die je willen domineren, de typische instelling van een slaaf die zich neerlegt bij zijn bestaan!
![]() |
![]() |
![]() |
#3299 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
D�*t wou ik allleen maar ontkrachten. Ik ben daar trouwens een goed voorbeeld van. Ik heb het hier nog noooit gehad over NWO, Ulliminatie, Joodse complotten, of wat dan ook. Ik ben geen conspiracyfreak. Ik wil enkel weten wat er nu juist allemaal is gebeurd op 9/11, want de huidige officiele versie, daar geloof ik nog geen 20% van. En bewijzen voor één of andere alternatieve theorie, die zijn er niet. Heb ik zelf al meermaals gesteld. Maar bewijzen dat in de officiele versie LEUGENS, VERVALSINGEN, OPZETTELIJKE WEGLATINGEN, en een hele hoop GATEN en TEGENSTRIJDIGHEDEN zitten, die zijn er wél! En ik weet wel, sommigen willen dit wegredeneren, door te stellen, "een politicus heeft gelogen, so what? Big deal". En zij hoeven niet te weten waaròm er gelogen is, maar ik wil dat dus wel weten. Gewoon een logisch antwoord op enkele logische vragen, dat is al wat ik wil. En alleen al daarom wordt ik door elke "disbeliever" (heb dus ook een hekel aan die benaming, maar hoe omschrijf je met één woord diegenen die wel of niet het officieel verhaal geloven?) bij de "consiracynuts" geplaatst. Tja. We zullen dit maar aan het "niveau" hier wijten, zeker?[edit] [size=1]Edit:[/size]
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 27 augustus 2005 om 21:35. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3300 | |||
|
![]() Citaat:
CONSPIRACY Citaat:
Citaat:
![]() |