Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2010, 15:22   #3301
knipptics
Provinciaal Gedeputeerde

knipptics's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Voor diepere analyses bestaan ... boeken.
Absoluut mee eens.

Maar waarom krijgen we hier dan geen auteurs van interessante boeken voorgeschoteld ? In plaats van carrièrepolitiekers.

Kranten zijn wat ze zijn.
Ik erger me meer aan t v dingen als de zevende dag.

Nooit m'n bedoeling geweest om een alternatief te bieden voor kranten.

Ik zoek een andere richting voor dit forum, of sterker : een project voor dit forum. Een andere rol. En een ander imago.

Citaat:
Je kan vandaag voor 0 euro een blog of een forum opstarten
Of ik moet er zelf eentje opstarten.
Jup.

Laatst gewijzigd door knipptics : 27 augustus 2010 om 15:27.
knipptics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 15:33   #3302
knipptics
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat ligt aan verraders zoals A.L. en D., die blijkbaar wat beters te doen hebben dan naar mijn laarsjes, sandaaltjes en lunch te informeren.
Dat ligt aan bedriegers zoals k. die ervoor gekend is dat hij in allerlei draden de tonen vervalst.
Oud 28 augustus 2010, 08:42   #3303
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knipptics Bekijk bericht
Absoluut mee eens.

Maar waarom krijgen we hier dan geen auteurs van interessante boeken voorgeschoteld ? In plaats van carrièrepolitiekers.
Waarom zouden auteurs van interessante boeken hier komen? Om met Pindar en andere halvegaren en haatzaaiers (die niet verbannen zijn, dus geen namen ) te discussiëren?
Auteurs van interessante boeken verdoen hun tijd met onderzoek en dat soort zaken, en het resultaat van hun activiteiten vind je terug in hun artikels en boeken.

Citaat:
Kranten zijn wat ze zijn.
Ik erger me meer aan t v dingen als de zevende dag.
Ik erger me niet aan de zevende dag, daar kijk ik al jaren niet naar (op zapmomenten n�*).
Maar ik begrijp wat je bedoelt, zonde van ons belastingsgeld.

Citaat:
Nooit m'n bedoeling geweest om een alternatief te bieden voor kranten.

Ik zoek een andere richting voor dit forum, of sterker : een project voor dit forum. Een andere rol. En een ander imago.
Zoals gezegd is een nodige voorwaarde hiervoor dat de moderatie er met de botte bijl inhakt. Zal niet gebeuren.

Citaat:
Citaat:
Je kan vandaag voor 0 euro een blog of een forum opstarten
Of ik moet er zelf eentje opstarten.
Jup.
Yep.
Oud 28 augustus 2010, 08:42   #3304
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ligt aan bedriegers zoals k. die ervoor gekend is dat hij in allerlei draden de tonen vervalst.
En de moderatie laat dit zomaar toe!
Oud 28 augustus 2010, 15:18   #3305
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Jullie zijn wel érg negatief over dit forum hoor.

Zolang dit een open forum is kom je de meest uiteenlopende meningen tegen. De ''verzeikstraling'' voorkom je alleen maar door mensen op uitnodiging te laten laten posten. En dan nóg. Hoe vaak maak je niet mee dat forummers over één bepaald onderwerp een diepgaande en correcte analyse kunnen afgeven terwijl ze over een ander onderwerp de grootste nonsens kunnen verkondigen? En wat te denken van over het algemeen serieuze forummers die ineens een slechte dag blijken te hebben en een tijd lang alleen one-liners plaatsen? Verbannen lijkt me geen optie en knippen in die one-liners ook niet als ze geen regels overtreden. Vaak zit er dan ook nog ergens een argument in verborgen.

Aan de andere kant vind ik het ook wel boeiend op dit forum van gedachte te kunnen wisselen met bijvoorbeeld een ultraconservatieve katholieke VB-er die tevens leraar is én neigt naar negationisme. Zo vaak kom ik die in het dagelijks leven niet tegen.

Je krijgt dit forum alleen maar naar een hoger peil als degenen die iets zinnigs te vertellen hebben dat ook doén, niet wegblijven uit de serieuze subfora en zich niet blijvend verschuilen in forumquiz o.i.d.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 21:01   #3306
knipptics
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik pleit onschuldig.

Ik denk net dat er voldoende kwaliteit is om hoger te mikken.
Oud 28 augustus 2010, 21:03   #3307
knipptics
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
niet wegblijven uit de serieuze subfora en zich niet blijvend verschuilen in forumquiz o.i.d.
Hier pleit ik wel schuldig.

Maar niemand zal hier durven betwisten dat knipptics volstrekt ontoerekeningsvatbaar is

Laatst gewijzigd door knipptics : 28 augustus 2010 om 21:04.
Oud 29 augustus 2010, 09:41   #3308
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
...

Maar goed, Shulamitje, begin jij ook aan de lunch? Wat nemen we vandaag?
Citaat:
Nog een uurtje.
Bokes met kaas.

en dan neem JIJ het woord verrader in de mond ????

Citaat:
...Dat ligt aan verraders zoals A.L. en D., die blijkbaar wat beters te doen hebben dan naar mijn laarsjes, sandaaltjes en lunch te informeren.

A.L. heartbroken ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 29 augustus 2010 om 09:42.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 13:31   #3309
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zolang dit een open forum is kom je de meest uiteenlopende meningen tegen. De ''verzeikstraling'' voorkom je alleen maar door mensen op uitnodiging te laten laten posten. En dan nóg. Hoe vaak maak je niet mee dat forummers over één bepaald onderwerp een diepgaande en correcte analyse kunnen afgeven terwijl ze over een ander onderwerp de grootste nonsens kunnen verkondigen? En wat te denken van over het algemeen serieuze forummers die ineens een slechte dag blijken te hebben en een tijd lang alleen one-liners plaatsen? Verbannen lijkt me geen optie en knippen in die one-liners ook niet als ze geen regels overtreden. Vaak zit er dan ook nog ergens een argument in verborgen.
Verzeikstraling gaat voor mij wel verder dan occasionele uitschuivers of zwakkere posts.

Verzeikstraling is het gebruiken van dit forum om haat te zaaien, propaganda te voeren, mensen zwart te maken, ...
Het resultaat is een schier eindeloze (hyperbole) sliert threads, met een waardeloze OP en tientallen al even oninteressante en meestal stereotiepe reacties.
En zoals gezegd, elk "kamp" heeft zijn Zeikstralen, spijtig genoeg.

Citaat:
Aan de andere kant vind ik het ook wel boeiend op dit forum van gedachte te kunnen wisselen met bijvoorbeeld een ultraconservatieve katholieke VB-er die tevens leraar is én neigt naar negationisme. Zo vaak kom ik die in het dagelijks leven niet tegen.
Gelukkig maar natuurlijk, ik kan me de lessen "geschiedenis" van die leraar levendig voorstellen.

Maar goed, d�*t is mijn punt niet, het stoort me niet dat er hier mensen zitten waar ik het oneens mee ben.
Citaat:
Je krijgt dit forum alleen maar naar een hoger peil als degenen die iets zinnigs te vertellen hebben dat ook doén, niet wegblijven uit de serieuze subfora en zich niet blijvend verschuilen in forumquiz o.i.d.
Hiermee ben ik het oneens.
Er zitten hier genoeg mensen die iets zinnigs te vertellen hebben.
Alléén zijn ze willens nillens voornamelijk bezig met reageren op zever, en verlagen ze zich daardoor zelf tot goedkope en nutteloze polemieken. Been there done that.

Het is een discipline waar ik voorlopig weinig zin in heb.

Laatst gewijzigd door Firestone : 29 augustus 2010 om 13:38.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 13:33   #3310
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik pleit onschuldig.

Ik denk net dat er voldoende kwaliteit is om hoger te mikken.
Ik heb nooit betwist dat er hier voldoende "kwaliteit" voor handen is.
Dit forum, met de huidige spelregels, is echter nauwelijks geschikt voor kwaliteitsvolle discussies.
Oud 29 augustus 2010, 13:34   #3311
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier pleit ik wel schuldig.

Maar niemand zal hier durven betwisten dat knipptics volstrekt ontoerekeningsvatbaar is
Ik weet niet of niemand dat zal durven betwisten. In elk geval heeft tot nu toe niemand het al gedaan!

Laatst gewijzigd door Firestone : 29 augustus 2010 om 13:36.
Oud 29 augustus 2010, 13:35   #3312
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas
...

Maar goed, Shulamitje, begin jij ook aan de lunch? Wat nemen we vandaag?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Nog een uurtje.
Bokes met kaas.

en dan neem JIJ het woord verrader in de mond ????
Helaba, wel het volledig bericht lezen!
lombas richtte zich duidelijk tot mijn tante Shulamith, die soms van mijn account gebruik maakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
...Dat ligt aan verraders zoals A.L. en D., die blijkbaar wat beters te doen hebben dan naar mijn laarsjes, sandaaltjes en lunch te informeren.
A.L. heartbroken ...
Kom kom, tante Shulamith is een groen blaadje van 65, ik regel wel iets.

Laatst gewijzigd door Firestone : 29 augustus 2010 om 13:39.
Oud 29 augustus 2010, 15:22   #3313
knipptics
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Kom kom, tante Shulamith is een groen blaadje van 65, ik regel wel iets.
Aangezien je ze belooft aan A.L. ...
Mag ik daaruit dan concluderen dat tante Shulamith niet het 'knippetje' is dat je in gedachten hebt voor mij ?

Laatst gewijzigd door knipptics : 29 augustus 2010 om 15:22.
Oud 29 augustus 2010, 17:25   #3314
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aangezien je ze belooft aan A.L. ...
Mag ik daaruit dan concluderen dat tante Shulamith niet het 'knippetje' is dat je in gedachten hebt voor mij ?
Tante Shulamith is geen 'knippetje'.
Ik heb overigens geen 'knippetje' in gedachten voor jou, je zal ze zelf moeten vinden.
Oud 29 augustus 2010, 21:08   #3315
knipptics
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je met een 'Firestone' diep ongelukkig zou zijn geweest
Mutatis mutandis ook ?

Denk je dat je met een 'Knipp' diep ongelukkig zou zijn ?
Oud 30 augustus 2010, 07:29   #3316
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik denk dat je met een 'Firestone' diep ongelukkig zou zijn geweest
Mutatis mutandis ook ?

Denk je dat je met een 'Knipp' diep ongelukkig zou zijn ?
Toch even de context van dit citaat weergeven:

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knipptics
Omdat ikzelf van nature continu alle kanten opwapper, zou ik dan rond m'n 18de eerst en vooral een inspanning doen om een 'Firestone' te vinden, een sympathiek meisje met een klare lijn die dan de zware verantwoordelijkheid zou krijgen dit intellectueel artistiek monster een richting uit te sturen.
Ik denk dat je met een 'Firestone' diep ongelukkig zou zijn geweest. Dat tegengestelden elkaar aantrekken geldt voor elektrische ladingen, maar niet voor koppels, denk ik.
Binnen deze context is mijn antwoord ondubbelzinnig 'ja'.
Als van mij verwacht wordt dat ik de zware verantwoordelijkheid opneem om mijn partner een richting in te sturen waar hij zelf niet echt naartoe wil (of kan), dan zullen we beide ongelukkig zijn.
Oud 30 augustus 2010, 08:21   #3317
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier even op terugkomen.

Neem als voorbeeld deze post:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Alweer fout. De echte ontdekkingen zijn gedaan door een combinatie van fantasie en wetenschap. Doorbouwen op feiten en kennis. Als het van jouw soort fantasten zou afhangen, gingen we nog steeds dood op ons 35ste, kropen we nog steeds bang weg onder een steen als het donderde en hadden we nooit iemand op de maan gezet. Maar ja, dat is dan ook niet echt gebeurd, natuurlijk, dit in tegenstelling tot de wilde verhalen over Dulce.

Ik ben nochtans gemakkelijk te overtuigen, hoor. Je stelt dat vrije energie al lang bestaat en dat de principes poepsimpel zijn. Vat ze kort even samen. Maar geen links naar wazige youtube-filmpjes.

Je stelt dat de wetten van de thermodynamica niet kloppen. Leg uit wat er niet aan klopt. Ik zal je meer zeggen, je moet dat niet aan mij uitleggen, je moet dat publiceren: Nobelprijs gegarandeerd.

Maar ik zal anders even in mijn kristallen bol kijken (heb je hem?) en voorspellen wat er nu komt: 1) weerleggingen van de thermodynamische wetten heeft men al vaak proberen te publiceren, maar dat wordt tegengehouden door de boosaardige wetenschappelijke lobby (codetaal voor: het geleverde bewijs trok op geen kloten en is afgewezen door de peer-review), 2) niemand heeft tot dusver lang genoeg geleefd - die boosaardige olie-industrie toch - om dat poepsimpele bewijs voor vrije energie op het internet te kwakken, hoewel het medium dat perfect mogelijk maakt (codetaal voor de zoveelste "uitvinder" die een niet-werkend perpetuum mobile heeft in elkaar geknutseld), 3) jullie zijn toch allemaal te dom om mij te begrijpen (codetaal voor "ik heb mijn hand overspeeld en nu val ik door de mand") of 4) dat is hier off-topic, zoek het maar in een andere draad (bij voorkeur eentje van een paar duizend pagina's lang). Of je post gewoon weer een of ander youtube-filmpje dat in 2002 al gedebunkt werd. Dat kan ook altijd.
Niks op aan te merken, het klopt allemaal, en het is leuk opgesteld.
Maar wat voor zin heeft het Pindar voor de zoveelste keer hiermee te confronteren?
Hij zal zijn onzin verder blijven uitspuwen en niet inhoudelijk reageren.
(Merci aan de lakse moderatie die deze dubbelnick van een dubbelnick van een dubbelnick ... van een permanent verbannen forumlid steeds opnieuw laat begaan. Ook Zeikstraal is weer eens onder ons, trouwens )
Ik vind het verloren moeite, je leert er zelf niks meer uit.

Laatst gewijzigd door Firestone : 30 augustus 2010 om 08:27.
Oud 30 augustus 2010, 08:37   #3318
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik betwijfel of tante Shulamith en Anna List een goede match zouden vormen...

Maar goed, Firestonetje, wat eten we vanmiddag?

Oud 30 augustus 2010, 09:46   #3319
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik betwijfel of tante Shulamith en Anna List een goede match zouden vormen...
Eens wat anders dan zijn tennissende buurvrouw.
Citaat:
Maar goed, Firestonetje, wat eten we vanmiddag?

Bokes met gekruide smeerkaas.
Allez, ik dan.
Oud 30 augustus 2010, 10:40   #3320
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eens wat anders dan zijn tennissende buurvrouw.Bokes met gekruide smeerkaas.
Allez, ik dan.
Mmmmm...

Goed idee, ik haal iets gelijkaardig. Lang geleden... Met wat gekookte ham bij. Bruin broodje.

Owwwww ja. Bijna lunch...

Smakelijk!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be