![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3301 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bewijs dat! ![]() ![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3302 |
Europees Commissaris
|
![]() 220 pagina's !!!
Ik wacht al 120 pagina's op de champagne van onze Patriot Guy! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3303 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die ken ik niet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3304 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() PATRIOT! dat is het! nu weet ik het weer ! Bring on the champagne!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3305 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, kom ze maar halen op de BUB stand maandag 8)
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3306 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3307 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ervoor of erna?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3308 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3309 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Your place or mine?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3310 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo, daar ben ik mooi vanaf 8)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3311 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mieke! Watch it!!!! Past oep met wie da ge verafstoot noemt!!!!! ![]() ![]()
![]() |
#3312 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
(Interesseert mij echt hoor. Ik heb in mijn hypothese (soort kandidatuursproef) over 'apoptose, oncose en necrose' de toxicologie niet belicht. 5-HT-deficiet die apoptose kan veroorzaken achtte ik niet mogelijk.)
![]() |
![]() |
#3313 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#3314 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Het is niet het deficit in 5-HT dat apoptose veroorzaakt, maar de werking van MDMA zelf, die juist tijdelijk hogere concentraties van 5-HT in de synaps stimuleert. 5-HT wordt vrijgesteld uit "facilitator neuronen", en werken in op het presynaptische axon van doorgaans een sensorisch neuron. Binding van 5-HT op de HT-receptoren zorgt voor activatie van adenylate cyclase, en leidt via een signaalcascade tot een blokkering van de K+-kanalen die voor repolarisatie zorgen. De verlengde depolarisatie van het sensorisch axon zorgt voor een instroom van Ca+2, en zo voor een verhoogde uitscheiding van glutamaat. Dit glutamaat gaat op zijn beurt binden op verschillende glutamaatreceptoren op het postsynaptische dendriet. Kleine hoeveelheden glutamaat leiden tot activatie van niet-NMDA glutamaatreceptoren, die zorgen voor een instroom van Na+ ( en dus depolarizatie van het neuron). Bij grote hoeveelheden glutamaat wordt echter ook de NMDA-glutamaatreceptor geactiveerd, en deze is een instroomkanaal voor zowel Na+ als Ca+2 (en dus een verlengde depolarizatie van het neuron). Centraal staat hier dus het calcium-ion. Zoals ik al eerder schreef, hangt de reactie van een cel op Ca+2 af van de concentratie. Hoge concentraties Ca2+ induceren een aantal processen die de apoptotische cascade in de cel op gang brengen. Ik denk hierbij aan dissociatie van actinefilamenten met blebbing tot gevolg, activatie van hydrolasen, blokkeren van het topo-isomerase zodat DNA nog wel ontwindt maar niet meer "dichtritst", en dus kan worden afgebroken door Ca2+/Mg2+-geactiveerde endonucleasen, ... Bovendien induceert Ca2+ ook de permeabiliteitstransitie van het mitochondriale membraan (dat membraan begint te lekken), wat dan weer een aantal andere apoptose-cascaden in gang zet via o.a. het lekken van cyt-c in het cytosol. Nu weet je ook dat de grens tussen necrose en apoptose miniem is, hoewel de twee processen fundamenteel anders verlopen. Vele stimuli die apoptose veroorzaken, veroorzaken in nog hogere concentraties necrose. Bij Ca2+ loopt dit dan vooral via verstoring van het energetisch metabolisme. De hoeveelheid MDMA die iemand neemt, leidt echter niet tot zulke hoge concentraties Ca2+. Dat zou immers onmiddellijk lethaal zijn omdat dan grote delen van de hersenen op korte tijd volledig zouden afsterven. Gebruik van MDMA leidt dus voornamelijk tot apoptose via de Ca2+ influx zowel in het presynaptische axon als in de postsynaptische dendriet. Bovendien blijkt de schade aan neuronen die experimenteel gemeten wordt, voornamelijk apoptotisch te zijn. Ook autopsieën op drugs-slachtoffers tonen niet de klassieke ontstekingsreactie van necrose, maar het "verdwijnen" van cellen zonder spoor, typisch kenmerk van apoptose. met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
#3315 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[size=1]is er iemand die enig idee heeft waar die twee het over hebben???[/size]
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3316 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
qed. ![]() Trouwens raf, als homofilie NIET pervers zou zijn (conditio ex absurdo) zou dit toch ook gelden voor bestialiteit? In beide gevallen gaat het immers om een beleving van de sexualiteit die ingaat tegen de natuurlijke gang der zaken en zonder kans op nageslacht. Heterosex kun je nog altijd goedpraten als 'oefensessies'. Dju, ik ben weer slecht bezig hé ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij homoseksualiteit gaat het namelijk over "consenting adults"; als dat niet het geval zou zijn, is er sprake van verkrachting, en ik denk dat we het erover eens kunnen zijn dat verkrachting een misdrijf is. Daarom verbaast het me ook altijd dat de die-hard-tegenstanders persé pedofilie in de discussie willen betrekken, want in dat geval gaat het evenmin om "consenting adults" en gaat het dus om niet meer of niet minder dan verkrachting.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3319 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gaan ze het terug hebben over homoseksualiteit? Steekt uw hand op als het u iets kan schelen wat een ander in zijn bedde doet........... Juist ja, no hands in the air, net zoals ik dacht. Conclusie: Cut the crap ![]()
![]() |
#3320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |