Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2022, 03:13   #33461
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard Om de overwinning tegen het ongedierte uit te roepen is het te vroeg, maar...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Zoals in het verleden meermaals is gebeurd.
Ik vraag me wel af hoe Rusland het intern gaat verkopen dat na de oorlog met Oekraïne, Rusland enkele duizenden kilometer extra NAVO grens heeft (Finland + Oekraïne), waarvan een deel op zeer korte afstand van Sint-Petersburg.
Het modale Russisch lid van het lokale werkroedel heeft daar geen jota interesse voor. Dat kan je ze niet kwalijk nemen.
Ze snappen dat hun alfa-leiderschap uit gevaarlijk ongedierte bestaat, dus komt dagelijkse overleving op de eerste en enige plaats. Vensteropeningen, daar hebben ze afkeer van, niet de grenzen met de NATO... of China.
Oud 29 oktober 2022, 03:17   #33462
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Last van een superioriteiscomplex of zo?
Mochten paardenkleppen slechts voor paarden gelden zou je simpelweg snappen dat het geen complex is maar een feit, in deze.
Oud 29 oktober 2022, 08:50   #33463
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
We? Non binair of zo?
Ik denk dat het eerder zo is. 'Jullie' weten wat Putin te zeggen heeft enkel via een westerse filter die niet de intentie heeft neutraal te zijn.
je kunt Poetin zijn speeches gewoon beluisteren.
het enige dat je dan nog kunt verzinnen is een slechte vertaling, doelbewust gemanipuleerd om poetin in een slecht daglicht te stellen.
Ook dat is natuurlijk onzin want de vertalingen zijn accuraat.

Ik merk dat Tomm nu ook het zonlicht blijft ontkennen?
geneog mensen die beweren dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden, op dezelfde manier ontkent hij nu de Russische massamoorden in Oekraïne
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2022, 09:27   #33464
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Mee eens maar hiermee heeft u zelf aan dat verkiezingen in Oekraine niet legitiem zijn, want er is maar een soort propaganda beschikbaar.
Dat zeg ik helemaal niet. Ik heb gezegd dat ik het een slecht regime vind, dat wil niet zeggen dat ze niet democratisch zijn verkozen. Zelensky is, of je het nu wil of niet, verkozen. Het is niet omdat jij of ik hem niet fijn vindt, dat het opeens niet legitiem is, en als je ze wel fijn vindt, het wel legitiem is. Verhofstadt vind ik bv. ook een verschrikkelijk figuur, maar hij is ook wel legitiem verkozen.

Citaat:
Ik ken genoeg mensen in Rusland, sommigen zijn voor anderen tegen Poetin maar allen zien het Westen en het regime in Kiev als de vijand.
Ja, virtueel of via Youtube. Anders zou je wel weten hoe het er aan toeging tijdens de mobilisatie bv.

Citaat:
Stopfake is zelf propaganda.
Zo werkt het niet he. Jij bent ook propaganda, maar dat zeg ik niet zomaar. Ik weerleg jou propaganda met links en feiten. Roepen dat iets propaganda is, fake news, is ongeloofwaardig als je de uitspraken niet weerlegt.

De grote meerderheid van de bevolking hier krijgt letterlijk en ongefilterd de Oekraiense en westerse eenzijdige propaganda en leugens te horen.

Citaat:
Het post-Maidan regime moest er ook niet zitten, maar zit er toch.
Ze zijn verkozen, en de corruptie barameter van Oekraine is verbeterd tegenover de verkiezingen bij Yanukovich. Dat zegt al wel wat.

Citaat:
Daar was niets gedwongen aan, mensen werden niet verplicht om zich te registreren voor een Russisch paspoort.
Al bewezen met link hierboven. Er was weinig keuze voor velen (en ook zelf gehoord van vluchtelingen hier).
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2022, 12:30   #33465
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
je kunt Poetin zijn speeches gewoon beluisteren.
het enige dat je dan nog kunt verzinnen is een slechte vertaling, doelbewust gemanipuleerd om poetin in een slecht daglicht te stellen.
Ook dat is natuurlijk onzin want de vertalingen zijn accuraat.

Ik merk dat Tomm nu ook het zonlicht blijft ontkennen?
geneog mensen die beweren dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden, op dezelfde manier ontkent hij nu de Russische massamoorden in Oekraïne
Ik ontken de massamoorden begaan door het regime in Kiev niet. Poetin zegt niets bijzonders. Maar als Poetin zegt "ik ga morgen om 6 u opstaan" zal de westerse media daarvan maken "Poetin kan niet slapen omdat hij vergevorderde kanker heeft", "Poetin geeft toe dat dat zn troepen morgen oorlogsmisdaden zullen plegen." Zoals Poetin al zei "het Westen is het rijk van de leugens en verzinsels".

U bent ook zo n typische westerse leugenaar, die bvb. ontkende dat Zelensky evacuatie van burgers heeft bevolen, zelfs als je met je neus op de feiten wordt gedrukt.

Laatst gewijzigd door tomm : 29 oktober 2022 om 12:38.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2022, 12:34   #33466
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Waar ik echt op hoop is eens een stevige aanval op de machtscentra van het regime in Kiev. Liefst als een of andere westerse wapenhandelaar of oorlogsstoker aanwezig is.Met raketten die diep in beton boren.

Laatst gewijzigd door tomm : 29 oktober 2022 om 12:37.
Oud 29 oktober 2022, 12:42   #33467
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Mochten paardenkleppen slechts voor paarden gelden zou je simpelweg snappen dat het geen complex is maar een feit, in deze.
U woont in het land van Russische bondgenoten. Tijd dat ze westers ongedierte het land uit zetten en onteigenen..
Oud 29 oktober 2022, 12:45   #33468
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar ik echt op hoop is eens een stevige aanval op de machtscentra van het regime in Kiev. Liefst als een of andere westerse wapenhandelaar of oorlogsstoker aanwezig is.Met raketten die diep in beton boren.
Mocht dat gebeuren, en mocht het in mijn macht liggen, ik zou die stevige aanval met mijn blote handen helpen afweren.

En ik zou, mocht het in mijn macht liggen, ook met mijn blote handen al die scholen, ziekenhuizen en gewone appartementen heropbouwen.

Wat al evenmin in mijn macht ligt: de tienduizenden simpele jonge Russische soldaatjes die gesneuveld zijn, terug tot leven wekken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2022, 12:54   #33469
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Tommeke

Citaat:
Dat zeg ik helemaal niet. Ik heb gezegd dat ik het een slecht regime vind, dat wil niet zeggen dat ze niet democratisch zijn verkozen. Zelensky is, of je het nu wil of niet, verkozen. Het is niet omdat jij of ik hem niet fijn vindt, dat het opeens niet legitiem is, en als je ze wel fijn vindt, het wel legitiem is. Verhofstadt vind ik bv. ook een verschrikkelijk figuur, maar hij is ook wel legitiem verkozen.
Poetin is, of je het nu fijn vindt of niet, verkozen.

Maar zeker in het geval van Zekensky, maar ook in het geval van Poetin, is zich laten verkiezen gemakkelijk als de voornaamste oppositie en media uitgeschakeld is.

Citaat:
Ja, virtueel of via Youtube. Anders zou je wel weten hoe het er aan toeging tijdens de mobilisatie bv.
Ik weet hoe mobilisatue er aan toegaat in Oekraine. Als het in Rusland nog maar een tiende zo brutaal is, is het inderdaad een nachtmerrie.

Citaat:
Zo werkt het niet he. Jij bent ook propaganda, maar dat zeg ik niet zomaar. Ik weerleg jou propaganda met links en feiten. Roepen dat iets propaganda is, fake news, is ongeloofwaardig als je de uitspraken niet weerlegt.
U verkondigt hier ook propaganda, die ik probeer te weerleggen met feiten en argumenten, niet door U te bannen of op de man te spelen. En zo hoort het op een politiek forum.

De grote meerderheid van de bevolking hier krijgt letterlijk en ongefilterd de Oekraiense en westerse eenzijdige propaganda en leugens te horen. Maar de trend in het Westen is om standpunten die onze elite niet aanstaan te bannen.

Citaat:
Ze zijn verkozen, en de corruptie barameter van Oekraine is verbeterd tegenover de verkiezingen bij Yanukovich. Dat zegt al wel wat.
Tijdens de verkiezingen van Janukovich was geen enkele partij en geen enkele media gebannen, nu bijna allemaal. Welke van beide verkiezingen is vrijer en democratischer?
Oud 29 oktober 2022, 12:56   #33470
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mocht dat gebeuren, en mocht het in mijn macht liggen, ik zou die stevige aanval met mijn blote handen helpen afweren.

En ik zou, mocht het in mijn macht liggen, ook met mijn blote handen al die scholen, ziekenhuizen en gewone appartementen heropbouwen.

Wat al evenmin in mijn macht ligt: de tienduizenden simpele jonge Russische soldaatjes die gesneuveld zijn, terug tot leven wekken.
Mocht het in mijn macht liggen zou ik Maidan en de hele geweldscarroussel die daarop volgde terugdraaien en ongedaan maken.
Oud 29 oktober 2022, 13:22   #33471
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U woont in het land van Russische bondgenoten. Tijd dat ze westers ongedierte het land uit zetten en onteigenen..
Mag hij dan niet vrij zijn mening zeggen daar?

Hmmm, vreemd. Ik dacht dat je dat een goed principe vond…
Oud 29 oktober 2022, 13:25   #33472
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Mag hij dan niet vrij zijn mening zeggen daar?

Hmmm, vreemd. Ik dacht dat je dat een goed principe vond…
Ja maar hij is geen Chinees he maar een buitenlander, die propaganda voert tegen een Chinese bondgenoot. Noorwegen arresteert toch ook Russen, en Belgie heeft tal van Russen toch het land uitgezet? De EU wil toch geen Russen meer binnen hun grenzen, gewoon omdat ze het verkeerde DNA hebben?

Tussen haakjes ik ben een Belg, geboren in Belgie dus mij kunnen ze niet buitenzetten.

Laatst gewijzigd door tomm : 29 oktober 2022 om 13:26.
Oud 29 oktober 2022, 13:31   #33473
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar hij is geen Chinees he maar een buitenlander, die propaganda voert tegen een Chinese bondgenoot. Noorwegen arresteert toch ook Russen, en Belgie heeft tal van Russen toch het land uitgezet? De EU wil toch geen Russen meer binnen hun grenzen, gewoon omdat ze het verkeerde DNA hebben?

Tussen haakjes ik ben een Belg, geboren in Belgie dus mij kunnen ze niet buitenzetten.
Jamma! Gij vindt toch net niet ok?! Iedereen moet toch zijn mening vrij kunnen zeggen. Dat hebt ge hier al 1000 keer gezegd. Ik vind dat ook trouwens.

En nu zegt ge dat China hem het land moet uitzetten?

Wat is’t nu? Mag em nu vrij kritiek geven of niet?
Oud 29 oktober 2022, 13:32   #33474
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar ik echt op hoop is eens een stevige aanval op de machtscentra van het regime in Moskou. Liefst als een of andere Iraanse wapenhandelaar of oorlogsstoker aanwezig is. Met raketten die diep in beton boren.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2022, 13:35   #33475
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mocht het in mijn macht liggen zou ik Maidan en de hele geweldscarroussel die daarop volgde terugdraaien en ongedaan maken.
Jij hebt 0 macht. Het enige wat jij kunt doen is liegen.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2022, 14:13   #33476
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De bevolking van Oekraine kiest zijn politici zelf. Ze hebben daarbij geen hulp nodig van russische dictators en westerse nostalgici naar de communistische heilstaat of de russische hegemonie.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2022, 14:37   #33477
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze kunnen het proberen hee tomm. Als ze lang genoeg zoeken vinden ze misschien nog wel ergens één piloot met een death wish die het wil proberen om met een Su 34 tot aan Kiev te geraken.

Dat de Orcs dat op een stad en dus op burgerdoelwitten gebruiken is gewoon een feit, de beelden over de inzet van bunker busters op Mariupol 6 maand geleden zijn er om dat aan te tonen. https://www.scmp.com/news/world/euro...plant-fortress De KAB 1500 Lpr hebben ze ingezet om de laaste Azov soldaten + een duizendtal burgers die zich verscholen hadden in de staalfabriek te proberen te vernietigen.

Maar ik durf betwijfelen of er nog één russische piloot onnozel genoeg is om te proberen met zijn Sukhoi naar Kiev te vliegen. De kans dat die het er levend van af brengt is te verwaarlozen. Het enige dat de russen nog kunnen, is hun laatste kruisraketten afvuren op civiele centra, en Iraanse drones gebruiken om terreur te zaaien.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2022, 14:37   #33478
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

moest belgie russen terugsturen omwillen van hun mening, dan was volgens mij jij al lang buitengezet ? denk je ook niet

als ze mensen buitenzetten is het waarvan ze een vermoeden of aanwijzing hebben dat ze ergens spionneren of dingen doen die ze niet mogen doen
In principe zijn ze onschendbaar , want normala gezien alsje dingen doet die niet mogen vlieg je in de gevangenis, hier door hun diplomatieke onschendbaarheid vliegen ze gewoon buiten

Laatst gewijzigd door brother paul : 29 oktober 2022 om 14:38.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2022, 15:03   #33479
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Jamma! Gij vindt toch net niet ok?! Iedereen moet toch zijn mening vrij kunnen zeggen. Dat hebt ge hier al 1000 keer gezegd. Ik vind dat ook trouwens. En nu zegt ge dat China hem het land moet uitzetten?
Wat is’t nu? Mag em nu vrij kritiek geven of niet?
Emotionele tomm, hè - Ik begrijp zijn schagrijnigheid, al geef ik met plezier toe dat het me ietwat verkneukelt.
Niet schoon, kweetet.

Anderzijds, wat de fanbasis van 't Rusland ongedierte hier vandaag zelf neerschrijft zegt boekdelen over het succes van de Russische invasie in het buurland van hun neven. Hier in China wordt daar niet mee gelachen trouwens.
Hooguit een wenkbrauw meewarig fronsen, lichtjes, bijna onzichtbaar om de wax op 't gezicht van Big Daddy Xi niet te beschadigen.

A propos? "Allès kaat koet", hoe zeg je dat in 't Russisch?
Oud 29 oktober 2022, 15:58   #33480
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/ove...e103cc892aae51

De Russen hebben hun militaire luchtmachtbasis opgegeven in Kherson nadat dat er door de Oekraïners voor miljarden aan materiaal aan diggelen is geschoten. De stad zelf wordt ook ontruimd.
Waar blijft die grote aanval die de Russen gingen uitvoeren volgens de Putin gatlikkers? Hoe? Met hun 300.000 man vers kanonnenvoer die amper een geweer kunnen vasthouden maar geen nood ze kunnen tampaxen in de kogelgaten in hun lijf steken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be