![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=iTHmD-MVM9E |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Pronouns: ![]()
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 mei 2025 om 23:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan mij zelfs niemand indenken die NIET zou willen dat zij die niet goed zijn voor hem/haar/het NIET zou willen zien "niet-bestaan". Wie staat er nu te jubelen dat mensen die U miserie aandoen, bestaan, op masochisten na ? IEDEREEN vindt het toch beter dat die mensen niet bestaan ? Wie vindt het fantastisch dat er kopers bestaan die het huis dat ge wilde kopen, gekocht hebben voor uw neus ? Natuurlijk had ge de wereld beter gevonden hadden die niet bestaan he. Iedereen wil toch dat het beter gaat voor hem en wil vermijden dat het slechter gaat ? Vandaar dat het concept zelf van vertegenwoordigende politicus een eigenaardig idee is. Tenzij het natuurlijk goed is voor de politicus om de dingen te doen die de meerderheid van het volk wil (bijvoorbeeld, vermijden dat men aan een lantaarnpaal wordt gehangen). Het principe van eigen voordeel staat niet haaks op een goed functionerende samenwerking. Integendeel: het is er zelfs een drijvende kracht van, maar men mag geen veronderstellingen maken dat mensen voor het goed van anderen zullen ijveren, wat het basis concept is van een politieke job. Het "grote leider" idee van iemand die het weet en het goed met U zou voor hebben, is een waanzinnig concept. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 mei 2025 om 06:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3344 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() DE Importheffingen gaan niet door.
Wat een klap voor Trump citaat telegraaf: WASHINGTON - Een Amerikaanse rechtbank heeft een streep gezet door de mondiale invoerheffingen van president Donald Trump. Het vonnis is een optater van jewelste voor de Republikein, die een handelsoorlog had ontketend als hoeksteen van zijn America First-agenda. President Donald Trump is keihard teruggefloten door de Amerikaanse rechtbank die een streep zette door de mondiale invoerheffingen. De federale rechtbank voor internationale handel in New York oordeelt dat Trump zijn presidentiële bevoegdheden heeft overschreden door zonder bemoeienis van het Congres werledwijde invoerheffingen in te voeren. Het Witte Huis deed dat onder het mom van een noodwet, waarbij handelstekorten als urgente reden werden opgevoerd. Het vonnis, waartegen de Amerikaanse regering meteen beroep heeft aangetekend, is een enorme dreun voor Trump. Hij had de heffingen begin april met veel tamtam op een feestelijke ceremonie in de tuin van het Witte Huis aangekondigd. Ze werden daarbij gelabeld als ’Liberation Day’. De president wilde de tarieven gebruiken als wapen om gunstiger handelsakkoorden te sluiten. Dat wapen wordt hem nu, vooralsnog, uit handen geslagen. Deze ’ontwapening’ komt op een gevoelig moment. De VS voert momenteel tal van overleggen rond te sluiten handelsdeals, niet in de laatste plaats met de EU. https://www.telegraaf.nl/nieuws/4822...nvoerheffingen Laatst gewijzigd door cato : 29 mei 2025 om 07:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3345 | |
|
![]() Citaat:
Of anders gezegd, cultuurgenocide, oikofobie, transgenderisme, vaxcisme, eeuwige oorlog, diefstal door taxatie en inflatie is niet goed VOOR MIJ. Dus alles en iedereen die cultuurgenocide, oikofobie, transgenderisme, vaxcisme, eeuwige oorlog, diefstal door taxatie en inflatie voorstaan zijn mijn vijanden. En alles en iedereen die cultuurgenocide, oikofobie, transgenderisme, vaxcisme, eeuwige oorlog, diefstal door taxatie en inflatie bestrijden, HOE IMPERFECT OOK, die zij mijn vijanden NIET.
![]() |
![]() |
#3346 |
Minister-President
|
![]() Pas als ge eens een paar maanden wegblijft van dit forum, en dan terugkomt, dan zie je pas echt hoe ver dit forum is afgegleden...
Ik log nog eens in en doe een random draad open. Lap, het eerste wat ik lees is Patrick die voor de 100,000e keer zit te fantaseren over massamoord en Gunther die daar dan "ernstig" op reageert. Patrick, zoek u een zelfhulpgroep of zo. ![]() In een andere draad, suggereerde Nr10 dat Musk een communist zou zijn. Probeer daar eens ernstig op te reageren. Verder zit Tomm zit nog altijd, 11 jaar na annex van Krim, in zijn eigen realiteit te pontificeren over Het Goede Rusland. De covid-rubriek zit vol met de meest onnozele topics, zoals "covid: fake of niet" of "Nu ook in India ondersterfte in 2020 en oversterfte in 2021", de ene post al waanzinniger dan de andere; een volledige disconnect van de realiteit. Discussion is futile... Er was een tijd dat politici hier hun beleidsplannen en ideologisch standpunten kwamen toelichten en verdedigen in aanloop naar verkiezingen. Je kon als lid op dit forum in discussie gaan met politici! Welke politicus gaat dat nu nog komen doen met de bergen bagger die hier nu nog resten. Bon, ge moogt het hebben jongens...
![]() |
#3347 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De echte VDB zei eens: "quand tous les dégoûtés seront partis, il ne restera plus que les dégoûtants."
![]() |
![]() |
#3348 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bestaan er groepen waar men elkaar kan helpen met massa moord ? Heb je een paar goeie tips misschien ?
Nu, het zal U waarschijnlijk teleurstellen, maar zoals ik stelde is het niet omdat men (zoals elke normale mens) het afsterven wenst van het gros van de mensheid (de "anderen" grotendeels he), dat men daar ook maar iets voor zou DOEN, want dat doen heeft een veel te grote prijs. Dus zelfs mochten die groepen waar gij wilt dat ik mij bij aansluit, bestaan, dus groepen waar men praktisch leert massamoorden of zo, ik ben niet zeker dat ik daar iets ga opsteken (tenzij intellectueel misschien), want ik ben er verre van zeker van dat echt daadwerkelijk gaan massamoorden mij geen problemen zou opleveren die de winst van de bereikte massamoord overtreft. Enfin, dat hangt natuurlijk af van de efficientie, maar aangezien ik nog geen gelukte massamoorden met meer dan een paar miljard mensen heb gezien, denk ik niet dat die groeperingen daadwerkelijk dingen aanleren die echt werken. Maar meer nog, aangezien ik er nu van overtuigd ben dat de machines binnen afzienbare tijd de mensheid TOCH gaan uitroeien, kan ik eigenlijk op beide oren slapen. Ik moet niet meer gewoon fantaseren over de massamoorden die ik om praktische redenen niet zou kunnen doorvoeren: die komen er toch aan ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 29 mei 2025 om 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het eigenaardige is dat die triviale evidenties tegenwoordig niet meer openlijk gedeeld worden en men doet alsof het zo niet is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3350 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het duurde een tijdje voor de rechtszaken vorm kregen, maar nu beginnen de illegale/ongrondwettelijke maatregelen die Trump nam één na één vernietigd te worden.
Nu beslist een federale rechtbank dat de tariffs ongrondwettelijk zijn. Zijn tariffs liggen in de vuilbak. https://www.axios.com/2025/05/28/tru...e-court-ruling Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 29 mei 2025 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Hof van Beroep heeft de beslissing van de rechters al teruggedraaid. De tarieven blijven.
![]()
![]() |
#3354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan ook niet meer volgen met al die kibbelende rechts-organen waarvan ik niet meer begrijp of die nu op elkaar aan het reageren zijn ,of hun uitspraak eigenlijk wel GELDIG is voor iets,en wat die eigenlijk wel denken dat ze aan het doen zijn anders dan naar hun navel te staren... Klaarheid zal DIT JAAR nodig zijn of Trump heeft gewonnen.....! Als de "hoogste rechtsorganen" en de verzamelde Kamers en Senaat de President niet kunnen of durven stoppen met wat feitelijke zelfdestructie is van de Verenigde Staten van Amerika...wel.....dan ligt de blamage niet alleen meer bij President Trump... Dit,het vaststellen van irrelevantie of hinderlijkheid van-, elimineren van-,en vervolgens herbouwen naar eigen inzicht van de instituten van een natie is exact wat een zekere W.Putin ongeveer een kwart eeuw geleden aanving.... Maar in Rusland bestonden die instituten eigenlijk amper gezien toen de Soviet-Unie nog maar iets van 11 jaar verdwenen was....de erfenis was zwak,corrupt of gewoonweg disfunctioneel... In de VS worden,voor onze ogen,instituten die al een PAAR HONDERD JAAR bestaan belachelijk gemaakt.... Als zij enkel documentjes kunnen produceren zonder verdere gevolgen dan is hun tijd in 2025 voorbij... Dat zijn wel diezelfde instiututen die al miljoenen Amerikanen in de gevangenis hebben doen belanden en doodstraffen uitspreken ...... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 30 mei 2025 om 05:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat belet niet om toch pacten te sluiten tegen gemeenschappelijke derden. Dat is wat een volk is, he. Een (tijdelijk) pact om samen de rest uit te roeien, tot er niemand anders meer overblijft, en dan intern op de vuist te gaan. De universele wetmatigheid van het leven niewaar. Dat gij een paar "algemeenheden" opnoemt van hoe ge uw vijanden en vrienden klasseert is gewoon maar een illustratie van die universele wet. Om concreet te antwoorden: ik ben uiteraard met U samen tegen oikofobie en EIGEN cultuur genocide (maar ben uiteraard VOOR de exterminatie van andere culturen he). Het transgenderisme is voor mij gewoon een vorm van mentale ziekte, maar dat is an sich niet problematisch, zolang men het als dusdanig erkent. En het vaxisme, ik ben voor het wetenschappelijk toepassen van de meest opportune politiek voor mijzelf. Dat kan dus betekenen dat ik, naargelang het in mijn voordeel dan wel nadeel is, voorstander kan zijn dat anderen gevaccineerd worden of niet. Ik ben helemaal geen voorstander van reciprociteit en gelijkheid. Anderen zijn fundamenteel minderwaardig. Per definitie van anderen. Maar binnen mijn volk is er een stapje dichter bij de ultieme ubermensch die ik ben, per definitie van ik. Oorlog en diefstal, daar ben ik voorstander van zolang het in mijn voordeel is, en tegenstander als het mij nadeel oplevert. Maar toch met een lichte voorkeur voor, omdat de fun toch ook wat moet tellen. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 mei 2025 om 05:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3356 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar we gaan nu zien wat rechters nog echt te zeggen hebben. Het kan goed zijn dat Trump de rechtzaken verliest, en dat men dat naast zich neerlegt. Want uiteindelijk hebben rechters enkel maar de macht die de politie hen wil toekennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3357 | |
|
![]() Citaat:
Daarbij valt nog op te merken dat de fysieke beperktheid van “een volk” opgehouden heeft te bestaan sinds het ontstaan van het internet. “Een volk” kan nu overal ter wereld ontstaan.
![]() |
![]() |
#3358 |
|
![]() *opgeschort, tot er een “definitieve uitspraak” volgt
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin "When you're accustomed to privilege equality feels like oppression." |
![]() |
![]() |
![]() |
#3359 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedoel daarmee dat ze vrij algemeen zijn. Er zijn er die veel restrictiever kenmerken gebruiken, zoals Club Brugge supporter of zo, of "gelooft dat het paard van Mohammed 2 zwarte vlekjes had achter het linker oor".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3360 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is geen volk. Dat zijn gelijkgezinden op een aantal punten. Dat staat enorm open voor manipulatie he.
|
![]() |
![]() |