Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2011, 11:16   #3361
eno2
Banneling

Standaard

Brother Paul:

Citaat:
1° heden is nog GENEEN DODE gevallen in die centrale door straling
Ze hebben daar twee doden uit de kelder gehaald.

Meneer de cynicus, van dodelijke straling val je niet dood, dat veroorzaakt alleen maar langdurig slepende dodelijke ziektes, een van de meest afschuwelijke manieren van relatief traag creperen die er zijn.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 april 2011 om 11:18.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 11:48   #3362
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb daarop geantwoord: het echte leed dat hij zal veroorzaken, is dat hij een argument heeft gegeven aan de antinucleairen om hun uiterst schadelijk programma door te voeren en daardoor dus veel leed te veroorzaken.
dit antwoord vernietigt, azoals een atoombom als je wil, je laatste greintje geloofwaardigheid en serieux.

ik vrees dat heel veel mensen je nu gewoon als een karikatuur beschouwen.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 12:30   #3363
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dit antwoord vernietigt, azoals een atoombom als je wil, je laatste greintje geloofwaardigheid en serieux.

Leg eens uit. Ik DENK dat dat het ECHTE leed is dat Fukushima zal veroorzaken. Ik heb dat ook op mijn website gezet. Ik denk ergens ook dat het is wat die man denkt, vooral ten opzichte van zijn collega's.

Want ik vraag mij anders af welk leed hij IN DE TOEKOMST denkt te veroorzaken, he. Je zou hopen dat hij ervan uitgaat dat het ergste geleden is, en dat men nu stilaan beterschap kan verwachten, ook al is de toestand daar nog alles behalve roos, en kunnen er wel nog erge dingen gebeuren. Maar dat hij alles in het werk zal stellen om dat te vermijden. Maar denk je dat hij zich al verontschuldigt voor de rampen die hij DENKT dat er ginder nog staan te gebeuren ? Is dat echt wat je denkt ?
Zoals een buschauffeur die zich op voorhand al bij zijn passagiers verontschuldigt voor de mogelijkheid dat hij in 't slaap zal vallen en in de ravijn rijden ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 april 2011 om 12:31.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 12:30   #3364
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het kan hoor. Om aardbevingen van hun kracht te beroven moet je gewoon de aardkern afkoelen. Geothermische instalaties met gaten tot op de grens van de lithosfeer. 1000 km diep.

Of anders , een poging doen om de hotspot van Yellowstone leeg te zuigen...
Denk dat de anti's dan pas een hartaanval gaan krijgen
Als het lukt, super! Massa's energie een een supervulkaan die niet zal ontploffen. Als het mislukt.... well, there goes the neighbourhood
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 12:32   #3365
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Het is inderdaad gewoon de moeite doen om af te stappen van de gevestigde manier van leven en denken meer is er niet voor nodig. De oplossing is in weze simpel, het is de uitvoering die door onze geconditioneerd denken onmogelijk lijkt.
We kunnen ook de wetten van de thermodynamica afschaffen. Meer is daar voor niet nodig.
We kunnen de zwaartekracht constante verminderen. Meer is daar voor niet nodig.

Begrijp je waar ik heen wil
Zeggen "we moeten gewoon X doen, meer is daar niet voor nodig" maakt X daarom nog niet makkelijk of zelfs realistisch.

Citaat:
Voor mijn part mag trouwens yellow stone, Kagoshima Prefecture, of welke supervukaan eens uitbarsten.. misschien dat we als we met ons gezicht in de stront geduwd worden dat we eens anders gaan leven en handelen. Is werkelijk verder denken dan onze neus lang is.
Als dit inderdaad eens gebeurt dan zal daarmee voor eens en altijd duidelijk zijn dat "anders gaan leven en handelen" nul komma nul verchil maakt als het gaat om wat de natuur ons kan aandoen...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 12:33   #3366
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Brother Paul:
Zijn die aan straling gestorven ?

Citaat:
Meneer de cynicus, van dodelijke straling val je niet dood, dat veroorzaakt alleen maar langdurig slepende dodelijke ziektes, een van de meest afschuwelijke manieren van relatief traag creperen die er zijn.
Van aromatische koolwaterstoffen ook. Van zware metalen ook. Van nanopartikeltjes in fijn stof ook. Maw, van alle kankerverwekkende dingen.
Oud 7 april 2011, 12:34   #3367
Zwitser

Standaard

Citaat:
Sorry hoor, maar ik denk dat bij velen op dit forum het niet Patrick is die ongeloofwaardig is.

Citaat:
De meesten denken dan ook niet na hé.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 12:42   #3368
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In elk geval raar dat je zeer hoge nucleaire straling bij een ramp verkiest boven uiterst lage radio actieve straling van kolen afval, wat op zijn beurt zo laag is dat je het nauwelijks kan meten en geen vergif bevat.
Kan jij eigenlijk wel lezen? De post van PatrickVE detailleert net de gevaren van koolcentrales (uranium vergiftiging, zware metalen vergiftiging, zure regen/grondwater, co2 uitstoot die de Aarde opwarmt én straling), straling die meetbaar is én zelf hoger ligt dan kernafval.

http://www.scientificamerican.com/ar...-nuclear-waste
Citaat:
Among the surprising conclusions: the waste produced by coal plants is actually more radioactive than that generated by their nuclear counterparts. In fact, the fly ash emitted by a power plant—a by-product from burning coal for electricity—carries into the surrounding environment 100 times more radiation than a nuclear power plant producing the same amount of energy.
Citaat:
At issue is coal's content of uranium and thorium, both radioactive elements. They occur in such trace amounts in natural, or "whole," coal that they aren't a problem. But when coal is burned into fly ash, uranium and thorium are concentrated at up to 10 times their original levels.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 7 april 2011, 12:43   #3369
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het echte punt ?
Ter herhaling: de Tepco woordvoerder vorig weekend: "Het spijt ons dat we nog véél meer leed zullen veroorzaken"

Aah! Ge leeft nog, dacht al dat de mannen in't zwart u waren komen halen. En, nog kernfusie reactoren zien smelten?
Oud 7 april 2011, 12:49   #3370
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Brother Paul:

Zoals vergiftiging met zware metalen?
Oud 7 april 2011, 13:12   #3371
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Sorry hoor, maar ik denk dat bij velen op dit forum het niet Patrick is die ongeloofwaardig is.
ik ben niet diegene die de oprechte en puur menselijke escuses van een betrokken japanse ingenieur misbruikt en draait omdat de boodschap niet in zijn kraam past

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De meesten denken dan ook niet na hé.
"zelfkennis is de 1e stap" of hoe ging die uitdrukking nu weer
Oud 7 april 2011, 13:22   #3372
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik ben niet diegene die de oprechte en puur menselijke escuses van een betrokken japanse ingenieur misbruikt en draait omdat de boodschap niet in zijn kraam past
Het was geen "betrokken japanse ingenieur", het was de woordvoerder van een bedrijf. Waarom exkuseert een bedrijf zich voor het TOEKOMSTIGE LEED dat ze ZAL veroorzaken ? Omdat ze pertinent zeker weten dat het verkeerd gaat aflopen ? Dan wil ik dat die mannen daar direct opstappen, en plaats maken voor mensen die echt gaan proberen de boel recht te trekken in de mate van het mogelijke. Dat is gelijk de buschauffeur die zich verontschuldigt omdat hij pertinent zeker weet dat hij in een ravijn zal rijden, he. Ik wil dan die gast niet meer als chauffeur.

Of is het inderdaad wat ik denk dat het is ? Dat hij beseft dat dit gebeuren heel veel problemen voor de nucleaire sector zal betekenen en DUS heel veel leed veroorzaken wegens het maken van verkeerde keuzes, ingegeven door de antinucleairen ?

In elk geval is dat wel oprecht wat IK denk dat Fukushima zal veroorzaken: veel leed, veroorzaakt door de dramatische gevolgen van de antinucleairen die hun schadelijk programma nu gemakkelijker zullen kunnen doordrukken.
Oud 7 april 2011, 13:48   #3373
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Zijn die aan straling gestorven ?
Hoe zou ik dat weten?

Een millioen keer de normale dosis zal wel niet voldoende geweest zijn voor een mort subite
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 14:00   #3374
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=eno2;5400345]
Citaat:

Hoe zou ik dat weten?

Een millioen keer de normale dosis zal wel niet voldoende geweest zijn voor een mort subite
Eh, toch wel. Waarom denk je dat die mensen een miljoen keer de normale dosis (1000 Sievert ?) hebben gekregen ? Aan 1000 Sievert houdt ge het wel geen uur meer uit zulle...

Ga de contaminatie van het water niet vergelijken met de opgedane dosis he.
Oud 7 april 2011, 14:06   #3375
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het was geen "betrokken japanse ingenieur", het was de woordvoerder van een bedrijf.
mijn diepste en nederigste excuses voor deze onwaarschijnlijk fundamentele blunder
Citaat:
Waarom exkuseert een bedrijf zich voor het TOEKOMSTIGE LEED dat ze ZAL veroorzaken ? Omdat ze pertinent zeker weten dat het verkeerd gaat aflopen ?
ik vrees dat ze dit in dit geval weten. dat ze in dit conrete geval, genaamd fukushima, weten dat ze de boel niet meer onder controle zullen krijgen.

Citaat:
Dan wil ik dat die mannen daar direct opstappen, en plaats maken voor mensen die echt gaan proberen de boel recht te trekken in de mate van het mogelijke.
soms moet je erkennen dat je iets niet meer kunt rechttrekken en ik ben blij dat die mens toegeeft hoe ernstig het gesteld is. tenminste 1 iemand die het politieke niet boven de menselijke gezondheid zet.
jammer dat je zijn woorden zo verdraait.
Citaat:
Of is het inderdaad wat ik denk dat het is ? Dat hij beseft dat dit gebeuren heel veel problemen voor de nucleaire sector zal betekenen
Hij zit dus, volgens jou, meer in met de gehele nucleaire sector dan met, ik zeg maar wat, de schade op grondwater, drinkwater en voedselvoorziening vd Japanese bevolking en de vergrote kans op kankers, genetische defecten en gehandicapte kinderen (zoals chernobyl).
Dat is wel heel cynisch
Citaat:
In elk geval is dat wel oprecht wat IK denk dat Fukushima zal veroorzaken: veel leed, veroorzaakt door de dramatische gevolgen van de antinucleairen die hun schadelijk programma nu gemakkelijker zullen kunnen doordrukken.
welk schadelijk programma en welk leed? zijn de groenen verantwoordelijk voor de vervuiling van grondwater, visbestand, veestapel,... daar in Japan?

je vergelijking met buschauffeur houdt geen steek aangezien de kleinkinderen vd verongelukte chauffeur geen risiko lopen op genetische afwijkingen zoals de kinderen in Chernobyl.
Oud 7 april 2011, 14:10   #3376
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Heb jij soms nog een link daar naartoe, heb deze niet bij de hand en wil het nog eens bekijken in alle rust & stilte
Oud 7 april 2011, 14:16   #3377
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mijn diepste en nederigste excuses voor deze onwaarschijnlijk fundamentele blunder
Omdat "de woordvoerder van een bedrijf" iets helemaal anders is dan een individuele persoon die zijn eigen gevoelens en ideeen uit. Hij verkondigt het officiele standpunt van de maatschappij.

Citaat:
ik vrees dat ze dit in dit geval weten. dat ze in dit conrete geval, genaamd fukushima, weten dat ze de boel niet meer onder controle zullen krijgen.
Als ze zich er officieel (als bedrijf) voor verontschuldigen, kunnen ze dat er misschien ook bijzeggen dan, nee ? Je kan niet officieel stellen dat je je verontschuldigt voor de ramp waarvan je zeker weet dat het niet te vermijden is, en ondertussen een communicatiepolitiek hebben die iets anders stelt.

Citaat:
soms moet je erkennen dat je iets niet meer kunt rechttrekken en ik ben blij dat die mens toegeeft hoe ernstig het gesteld is. tenminste 1 iemand die het politieke niet boven de menselijke gezondheid zet.
Het is de woordvoerder van het bedrijf. Hij spreekt niet namens zichzelf, maar wel namens het bedrijf. Volgens jou heeft TEPCO hier dus officieel gesteld dat het helemaal naar de knoppen is, en dat een onvermijdbare zware ramp op komst is. Dat staat haaks op al de rest wat TEPCO hier zou zeggen.

Citaat:
jammer dat je zijn woorden zo verdraait.
Hoe weet jij dat ? Heb je hem persoonlijk gevraagd wat hij bedoelde ?

Citaat:
Hij zit dus, volgens jou, meer in met de gehele nucleaire sector dan met, ik zeg maar wat, de schade op grondwater, drinkwater en voedselvoorziening vd Japanese bevolking en de vergrote kans op kankers, genetische defecten en gehandicapte kinderen (zoals chernobyl).
Dat is wel heel cynisch
Of hij daarmee inzit, weet ik niet. Of TEPCO daarmee inzit, weet ik niet. Maar ik zit daar wel mee in, want ik denk dat de irrationele angst voor het nucleaire nu deze ENIGE hoop om een wat propere energieopwekking te hebben in de komende decennia, kompleet naar de knoppen heeft geholpen, en dat we DUS inderdaad naar een heel zware milieukatastrofe gaan, ten gevolge van het opzij zetten van kernenergie, dat inderdaad onafwendbaar lijkt nu.

Het grondwater en de lucht gaan dus nu heel zwaar vervuild geraken door het gebruiken van veel steenkool. De CO2 uitstoot gaat enorm toenemen. Er gaan veel meer polluenten in de voedselketen terechtkomen ja.

Citaat:
welk schadelijk programma en welk leed? zijn de groenen verantwoordelijk voor de vervuiling van grondwater, visbestand, veestapel,... daar in Japan?
De groenen zijn verantwoordelijk voor de gigantische hoeveelheden steenkool en gascentrales die er gebouwd gaan worden als ze hun anti-nucleaire agenda erdoor krijgen, ja. Da's toch wat het netto resultaat van hun politiek in Duitsland is geweest, en waarschijnlijk ook in Belgie gaat zijn. En als ze in Frankrijk ook van kernenergie afstappen, zal het daar van 't zelfde zijn. En het is wat ze in de USA gedaan hebben gekregen.

Citaat:
je vergelijking met buschauffeur houdt geen steek aangezien de kleinkinderen vd verongelukte chauffeur geen risiko lopen op genetische afwijkingen zoals de kinderen in Chernobyl.
Of zoals de kinderen in india ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 april 2011 om 14:20.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 14:36   #3378
Dominator
Vreemdeling

Dominator's schermafbeelding

Standaard

Heftige discussie, maar interessant.

Kleine opmerking over de vermeende intentie van die woordvoerder: het belang van publieke excuses in de Japanse cultuur => boetedoening voor het falen en het bijbehorende gezichtsverlies dat de hele gemeenschap hierdoor lijdt. In een andere tijd en context had hij misschien wel seppuku gepleegd of moeten plegen.

Toch wat anders dan excuses in onze Westerse cultuur.
Oud 7 april 2011, 14:39   #3379
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dominator Bekijk bericht

Kleine opmerking over de vermeende intentie van die woordvoerder: het belang van publieke excuses in de Japanse cultuur => boetedoening voor het falen en het bijbehorende gezichtsverlies dat de hele gemeenschap hierdoor lijdt. In een andere tijd en context had hij misschien wel seppuku gepleegd of moeten plegen.

Of misschien is het een vertalingsfout. Er is een heel groot verschil tussen zich verontschuldigen voor wat er gebeurd is (door uw verantwoordelijkheid) en voor WAT ER NOG ALLEMAAL KAN MISGAAN. Het was uit dat laatste dat sommige posters hier afleidden dat het ginder niet anders meer kan dan naar de verdoemenis gaan (daar is inderdaad een kans toe, dat geef ik toe).

Het verdedigde standpunt was van door die toekomstige tijd te gebruiken, die gast wist dat er ginder niks meer aan te doen was.

Ofwel was het geen toekomstige tijd. Dan zijn de verontschuldigingen, zeker in Japan, meer dan noodzakelijk natuurlijk.
Oud 7 april 2011, 14:54   #3380
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dominator Bekijk bericht

Die bedenking had ik me ook al gemaakt
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be