Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2018, 11:00   #3361
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Begin maar al te bloeden.

Uw diesel is nooit zuiniger.
Begin maar al te betalen om mij te onderhouden met uwen ellentrieken bak want dan ga ik niet meer werken
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 11:01   #3362
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Begin maar al te betalen om mij te onderhouden met uwen ellentrieken bak want dan ga ik niet meer werken
Van mij moogt ge in een tent kruipen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 11:07   #3363
chris k
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Van mij moogt ge in een tent kruipen.
En wat gaan de werkgevers doen ?

Met de Crafter van het werk heb ik 25 000 km gedaan op één jaar en zijn ritten bij van meer dan 300 km op een dag ....moest die elektrisch zijn..... ik kan die niet overal opladen op de locaties waar ik dan werkt .....midden op straat ergens in een veld ....zwaailampen aan dus regelmatig verbruik.
Oud 15 december 2018, 11:20   #3364
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
En wat gaan de werkgevers doen ?

Met de Crafter van het werk heb ik 25 000 km gedaan op één jaar en zijn ritten bij van meer dan 300 km op een dag ....moest die elektrisch zijn..... ik kan die niet overal opladen op de locaties waar ik dan werkt .....midden op straat ergens in een veld ....zwaailampen aan dus regelmatig verbruik.
Diegene die zich onmisbaar wanen liggen op het kerkhof ... is ergens een gekende oneliner?

Crafter? watisda?

Laatst gewijzigd door Micele : 15 december 2018 om 11:22.
Oud 15 december 2018, 11:27   #3365
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Diegene die zich onmisbaar wanen liggen op het kerkhof ... is ergens een gekende oneliner?

Crafter? watisda?
Een bestelwagen, met sjoemeldiesel natuurlijk.
Oud 15 december 2018, 11:28   #3366
chris k
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Crafter? watisda?
Wij zijn met onze afdeling voor heel Vlaanderen .....onmisbaar neen ...maar dan ga je niet lang meer drinkbaar water hebben en letterlijk verzuipen in de pis en kak .

Mij kunnen ze missen ....maar men moet het werk wat we doen verderzetten en nog continue verbeteren.....een eindeloos verhaal wil je blijven leven
Oud 15 december 2018, 11:30   #3367
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En die brengen ze niet met schepen van de andere kant van de wereld naar Europa.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 11:30   #3368
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bestelwagens op batterijen gaan er alvast ook komen desnoods met 800 km rijbereik.
(die hebben immers een lange wielbasis)

Laatst gewijzigd door Micele : 15 december 2018 om 11:32.
Oud 15 december 2018, 11:37   #3369
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bestelwagens op batterijen gaan er alvast ook komen desnoods met 800 km rijbereik.
(die hebben immers een lange wielbasis)
Daar twijfel ik niet aan. .
Nissan heeft een bloedarmoedig modelleke, de NVe

De aandrijftrein van een Nissan Leaf in een kleine bestelwagen gelepeld.
Oud 15 december 2018, 11:46   #3370
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voor regionaal en stadsomgeving lijkt dat wel voldoende.

Maar als ik die 2,8 tonners over de Duitse Autobahn zie vlammen aan >160 kmh zal dat idd armzielig zijn...

Een batterijpack zoals een electrische bus zou dan niet slecht zijn.

Citaat:
https://www.proterra.com/technology/battery/

EFFICIENT

• Compact, dense design enables industry-leading energy density, by volume and mass (260Wh/L and 157Wh/kg)

• Efficient energy storage delivers a nominal range of up to 426 miles—the longest range in the industry

• Thermally-controlled batteries keep the temperature consistent to maximize lifetime in any climate

Laatst gewijzigd door Micele : 15 december 2018 om 11:49.
Oud 15 december 2018, 13:36   #3371
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Elektrische bestelwagens bestaan al zeer lang, zelfs al van na de 2 wereldoorlog.
Men koopt dat niet omwille van de hoge prijs, de lage actie radius.

In geval van Chris die waarschijnlijk aan de waterdienst of zo werkt zijn die bestelwagens mobiele werkplaatsen die bijna alle beschikbaar gewicht opgebruikt hebben aan bedrijfsinrichting.
Hoge batterij gewicht gaat nu eenmaal af van de ladingcapaciteiten die verminderen naargelang de batterij capaciteiten verhogen in gewicht.

Dus is het nog lang geen optie om die elektrisch te kopen. Ook al omdat die diesels nu al een hoog verbruik hebben door hun lading gewicht in constant gebruik.
Op elektrisch zou dat bereik nog lager uitkomen; om den duur dus onbruikbaar in de praktijk.

Maar ja wie nooit enig werk en lading heeft zal het allicht wel beter weten.
Oud 15 december 2018, 13:43   #3372
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Meer dan 30000€ voor het bestelwagen type.
Lading max circa 730 kg.
Trekvermogen max 450 kg
Bereik 200 km plus minus.

Beetje zot dat te kopen hé?
Oud 15 december 2018, 14:02   #3373
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Meer dan 30000€ voor het bestelwagen type.
Lading max circa 730 kg.
Trekvermogen max 450 kg
Bereik 200 km plus minus.

Beetje zot dat te kopen hé?
In de brandstofversies is dit redelijk klein bestelwagentje eerder een alternatief voor overprijsde en kwa volume kleinere SUV's.
Koeriers gaan dan eerder voor de ludospace modellekes zoals de Kangoo, Doblo of Citan. Kwa laadruimte ontlopen die elkaar niet veel.

En voor werf/werkplaats wagens is de NV gewoon te klein.
En in elektrische versie lachwekkend. Moeten ze een aanhangwagen met generator aanpikken om terug thuis te geraken vanop een werf/bouwplaats.

Maar Tesla zal wel iets bruikbaars op de markt brengen waar men Apple-gewijs veel voor wil betalen.
Oud 15 december 2018, 14:16   #3374
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de brandstofversies is dit redelijk klein bestelwagentje eerder een alternatief voor overprijsde en kwa volume kleinere SUV's.
Koeriers gaan dan eerder voor de ludospace modellekes zoals de Kangoo, Doblo of Citan. Kwa laadruimte ontlopen die elkaar niet veel.

En voor werf/werkplaats wagens is de NV gewoon te klein.
En in elektrische versie lachwekkend. Moeten ze een aanhangwagen met generator aanpikken om terug thuis te geraken vanop een werf/bouwplaats.

Maar Tesla zal wel iets bruikbaars op de markt brengen waar men Apple-gewijs veel voor wil betalen.
Idd.
Waar dan wel zo een wagentje voor geschikt is ?
Een lokale handelaar die links en rechts in zijn omgeving al eens iets levert zoals wat broodjes aan bedrijven of zo.

Het is dan nog de vraag of die lage opbrengsten deze hoge uitgaven compenseert.
Oud 15 december 2018, 16:14   #3375
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat ik niet snap van die mensen:

weiger toch gewoon ontvangst van de wagen.
Heeft men geen proefrit kunnen doen met de wagen heb je zelfs tot de derde dag tijd jouw nieuwe wagen onder voorwaarden terug te geven:

Citaat:
https://3.tesla.com/model3/design#payment

Payment

Due today to complete your order: $2,500.

If you haven't test driven the car, don't worry, you can return it within 3 days of delivery.

Learn more
Citaat:
https://www.tesla.com/support/tesla-...cy?redirect=no

Return Policy

Terms and Conditions

Owning a Tesla vehicle means you are driving one of the most advanced, best performing and safest vehicles available. We are confident that you will feel great about your new vehicle, and so are giving you time to experience and enjoy your new Tesla. Subject to the terms and conditions of this policy, if you are unhappy with your vehicle, you may return it to us within the specified time periods below.

The standard return period is one (1) calendar day after delivery. If you have taken delivery of your vehicle without ever having taken a test or demo drive with us, we understand that you may want additional time to get to know your vehicle. In that case, you will have three (3) calendar days after delivery to return your vehicle, subject to the terms and conditions of this policy.

We will accept your vehicle for return if the vehicle:

- Has an odometer mileage of less than 500 miles at the time of return;
- Has a New Vehicle Limited Warranty for the vehicle that has not been voided;
- Has not been the subject of any submission or application for any available incentives or perks;

- Is in new condition, without damage or abnormal wear and tear; and

- Has not been resold or transferred to any person or entity.

To return the vehicle, you will need to deliver the vehicle (including all original equipment and any parts and accessories that came with the vehicle, including the mobile connector kit) to us at a Tesla Sales or Delivery Location (or other location that we agree to), and complete a vehicle inspection, all within the applicable time periods:

- Standard return: By the end of the first (1st) calendar day following the delivery date.
- If you took delivery of your vehicle without having taken a test or demo drive with us: By the end of the third (3rd) calendar day following the delivery date.

Once you have returned your vehicle, the return process is final and may not be cancelled. At this time, we are not able to facilitate vehicle exchanges. If you decide to order another vehicle, it will be processed as a new order and thus subject to current pricing, configurations and programs.

(---)

Laatst gewijzigd door Micele : 15 december 2018 om 16:21.
Oud 15 december 2018, 17:59   #3376
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Idd.
Waar dan wel zo een wagentje voor geschikt is ?
Een lokale handelaar die links en rechts in zijn omgeving al eens iets levert zoals wat broodjes aan bedrijven of zo.

Het is dan nog de vraag of die lage opbrengsten deze hoge uitgaven compenseert.
Neen, omdat de prijzen van deze bestelwagentjes belachelijk laag liggen en die van die e-brol, belachelijk hoog voor wat je krijgt.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 19:08   #3377
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Het regent al een tijdje klachten op sociale media van klanten die een model 3 kochten, maandenlang moeten rijden op voorlopige kentekens en dat het héél lang aansleept eer ze hun definitieve kentekens krijgen voor de model 3.

Enkele twitteraars zijn wat gaan graven en stelden vast dat er een lange delay is van 45 dagen tussen de verkoop en de uiteindelijke registratie.
Het gat tussen het aantal geleverde voertuigen en de geregistreerde bedraagt momenteel ca 30-35k stuks.

Het rare is dat de noch de X, noch de S, noch de andere merken er zo lang over doen (minder dan een week) en dat de divergentie is begonnen eind Q2.

Blijkbaar moet men de sales tax pas overdragen aan de overheid nadat het voertuig is geregistreerd.
Zie je hem aankomen?

Verder stelt de wet in de VS duidelijk dat de dealer (in dit geval Tesla) eigenaar blijft van de wagen tot de registratie een feit is.

Ofwel is Tesla administratief gewoon een puinhoop. Ofwel doet men het bewust.
Het feit dat Morton al na één maand de deur achter zich dicht trok, doet vermoeden hij dingen heeft gezien waar hij absoluut niets mee te maken wil hebben.

Laatst gewijzigd door hamac : 15 december 2018 om 19:11.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 19:53   #3378
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het regent al een tijdje klachten op sociale media van klanten die een model 3 kochten, maandenlang moeten rijden op voorlopige kentekens en dat het héél lang aansleept eer ze hun definitieve kentekens krijgen voor de model 3.

Enkele twitteraars zijn wat gaan graven en stelden vast dat er een lange delay is van 45 dagen tussen de verkoop en de uiteindelijke registratie.
Het gat tussen het aantal geleverde voertuigen en de geregistreerde bedraagt momenteel ca 30-35k stuks.

Het rare is dat de noch de X, noch de S, noch de andere merken er zo lang over doen (minder dan een week) en dat de divergentie is begonnen eind Q2.

Blijkbaar moet men de sales tax pas overdragen aan de overheid nadat het voertuig is geregistreerd.
Zie je hem aankomen?

Verder stelt de wet in de VS duidelijk dat de dealer (in dit geval Tesla) eigenaar blijft van de wagen tot de registratie een feit is.

Ofwel is Tesla administratief gewoon een puinhoop. Ofwel doet men het bewust.
Het feit dat Morton al na één maand de deur achter zich dicht trok, doet vermoeden hij dingen heeft gezien waar hij absoluut niets mee te maken wil hebben.
Er is een parallel te trekken met Tesla 3 en de Sovjet T-34 tank. Deze tank moest in massa productie geproduceerd worden om de oorlog te winnen. Men nam daarom productiefouten in den beginne voor lief voordat deze tanks naar het slachtveld werden gestuurd.

Alleen zijn wegen geen slachtveld en zijn Tesla's geen tanks. Doch moet ik nageven dat Musk de mensen langer voor de gek kan houden dan aanvankelijk gehoopt door concurrentie.

' Verkoop van Tesla: Musk heeft WEL de auto-industrie bewogen om elektrisch te gaan. Als ik Musk was dan zou ik Tesla auto van de hand doen aan de hoogste bieder. Te denken valt aan Apple en de batterij unit nog een tijd zelf aan te houden. Dit om daarna te cashen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 15 december 2018 om 20:15.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 20:35   #3379
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Neen, omdat de prijzen van deze bestelwagentjes belachelijk laag liggen en die van die e-brol, belachelijk hoog voor wat je krijgt.
Klopt.
Je hebt 2 of 3 gewone bestelwagentjes voor de prijs van 1 E.
In promotie geraak je misschien zelfs aan 4.

Tenslotte maar om te werken he.

Laatst gewijzigd door Mambo : 15 december 2018 om 20:35.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 20:39   #3380
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tesla heeft geen dealernetwerk en mag in bepaalde US-Staten ook niet direct verkopen. In de moderne staten wel.

Ze willen - en moeten - natuurlijk binnen de respectievelijke wetten van die landen blijven.

https://forums.tesla.com/de_DE/node/86845

Anders hadden ze al lang een klacht aan hun hals. De concurrentie geilt op zoiets.

Leuke wetten daar is sommige achterlijke US-Staten.

Naja wie weet heeft Tesla genoeg slimme juristen die dat in het voordeel van Tesla kunnen regelen. Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Sinds eind Q2 is logisch Tesla wou de kaap van de 200.000 wagens zo lang mogelijk uitstellen en zo de Federale tax-trigger te verlaten naar 2019.
Maar de parkeerplaatsen liepen overvol.

En als de wagens eigendom van Tesla blijven dan komen ze niet bij die 200.000. (of ze moeten naar Canada)

En nu is er weer sprake van het opschorten van die federal tax trigger dus als Tesla ten dienste wil staan van hun consumenten, en ook voor hun eigen omzet, benutten ze elke mogelijkheid van die wetten. Wagens die ze niet op tijd kunnen leveren oppotten en pas later registreren zolang de wetten dat toelaten.
Zie je hem aankomen?

Maar wat heeft Europa daar nu mee te maken?

Laatst gewijzigd door Micele : 15 december 2018 om 21:08.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be