![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3361 |
Banneling
|
![]() Wat als gij zo zot zijt dat ge denkt dat anderen uw naasten gaan vermoorden is het dan ook niet hoog tijd dat ze u best verwijderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk heb je ergens gelijk dat dat op zich al een stommiteit is, want als je thuis opgesloten zit, dan heeft "scholen sluiten" geen effect natuurlijk, de kinderen mogen toch niet buiten om naar school te gaan. Maar dat soort zeverderij is niet waar het om gaat: het gedrag is wel DEGELIJK veranderd toen de lockdown opgeheven werd. Men kan niet zeggen dat het opheffen van de lockdown (ttz, van mensen in hun huizen opsluiten) geen effect gehad heeft op het aantal contacten en dergelijke. Dat dat "extra effect" bij opheffing TOTAAL NIKS DOET zou toch een aanwijzing moeten zijn, dat het NIKS GEDAAN HEEFT. Je gaat mij toch niet kunnen vertellen dat men niet meer mensen besmet nu men niet opgesloten zit NU, maar dat het opsluiten van mensen een maand daarvoor heel veel besmettingen is tegengegaan. Dat is toch absurd ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3363 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3364 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In sommige gevallen kan men inderdaad niet weten wat er zou gebeurd zijn als men iets deed of niet deed. Ik ben net een stuk taart gaan eten bij mijn moeder en dit heeft mss mijn leven gered. Als ik die taart niet gaan eten was had ik mss koffie gedronken thuis met een koek en had ik me in de koek verslikt en was ik gestikt, men weet dit natuurlijk niet maar ik ga er toch maar van uit gaan dat die taart eten mijn leven gered heeft. Wat je nu eigenlijk poneert is dat het aantal besmettingen mss sowieso zou gedaald zijn, zonder die maatregelen. Tja, en misschien waren die wel sneller gedaald en heeft die lockdown massa's mensenlevens gekost. Dit zal echter pas geloofwaardig zijn als we een case hebben waar er geen, maar dan ook geen, maatregelen genomen werden en de epidemie op een gelijkaardige manier uitgedoofd werd zoals in België. Zo'n case bestaat er niet naar mijn weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ENIGE reden om anderen te verbieden om U te vermoorden, is omdat gij ook voorstelt van anderen niet te vermoorden, en *het gros van de mensen* dat wederzijds gunstig ziet. Maw, het is wederzijds gunstig om te zeggen: "ma foi, als gij mij niet vermoordt, wil ik mij engageren om U ook niet te vermoorden". Maar hier gaat het niet over hetzelfde. Hier gaat het om heel erg zwaar in te grijpen in het leven van mensen en hen die dingen te verbieden die enkele maanden geleden nog beschouwd werden als FUNDAMENTELE RECHTEN die niet vervreemdbaar waren, tenzij als STRAFMAATREGEL en dan nog na een PROCES, doodgewoon omdat gij de luxe wilt behouden van nog overal kunnen te gaan en te staan waar gij wilt, maar niet wil dat anderen U besmetten, en daar zelf geen te zware maatregelen voor wilt nemen, terwijl die perfect mogelijk zijn. Maw, gij wilt nog in de winkels kunnen rondwandelen, de bus nemen en al dat, maar alle anderen moeten zich plooien naar UW wens om geen ziekte op te doen, ook al hebben ZIJ die wens niet voor zichzelf. Het verschil met moorden is dat ongeveer iedereen wel wil vermijden dat hij vermoord wordt. Maar blijkbaar zijn er veel mensen wie het niet kan schelen dadt ze ziek worden. Wat gij hen te bieden hebt "ik zal U ook niet besmetten" heeft voor die mensen dus maar weinig waarde, in tegenstelling tot "ik ga U ook niet vermoorden". Ge hebt dus niks te bieden, om die zware inbreuk op wat ooit in een niet zo ver verleden, fundamentele rechten werden genoemd, mee af te kopen he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3366 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zelf vind ik dat men een beetje overdreven heeft en dat de lockdown te lang geduurd heeft. Bij ons viel het nog mee, in Frankrijk is men nog zwaarder over de schreef gegaan. Echter, zoals reeds eerder vermeld, dit was een kwestie van het zekere voor het onzekere te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3367 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3368 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de andere landen heeft men het effect van deze maatregelen maar wat aangepast om zo de echte curve wat beter te volgen. Het is trouwens onbegrijpelijk dat deze wetenschappers niet publiekelijk worden afgemaakt net zoals deze met hun foute papers in de Lancet. Er zijn in de geschiedenis meerder wetenschappers totaal belachelijk gemaakt waarvan achter bleek dat ze toch gelijk hadden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3369 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hier gaat het om een bewering van een SYSTEMATISCH oorzakelijk verband. Het eigenaardige is dat uw ironie omgekeerd is: men schrijft papers in Nature om te zeggen dat dat stuk taart uw leven ZEKER gered heeft. Ook al heeft men NIET DE MINSTE AANWIJZING dat die taart iets gedaan heeft. We zijn het allemaal eens dat het "theoretisch verwachte" effect van een lockdown wel degelijk een effect ZOU MOETEN HEBBEN. Maar zijn we nu niet zoals die diepe gelovigen ten tijde van de pest, die toch wel dachten dat hard tot die absoluut zeker bestaande en barmhartige god bidden, die over alles beslist, WEL DEGELIJK de epidemie die een straf van god is, zou moeten indijken ? En zijn we niet bezig met te zeggen: kijk, gelukkig maar dat we hard gebeden hebben, en onszelf zwaar gegeseld, want kijk, met wat vertraging vermindert de epidemie ? WAAR ZIJN DE EMPIRISCHE AANWIJZINGEN van dat enorme effect van die lockdown ? Er waren twee a priori evidente bewijzen: het opheffen van de maatregel zou een verhoging van R moeten veroorzaken, aangezien R geen geheugeneffect heeft (ik wil wel aannemen dat er een gedeeltelijke gedragsverandering is, maar ik wil NIET aannemen dat die gedragsverandering er gekomen is precies de dag van het opheffen, en daarvoor niet aanwezig was EN ik wil niet aannemen dat die plotse gedragswijziging de dag van het opheffen, PERFECT die heel sterke effecten van lockdown compenseert). En ten tweede: overal waar men dat NIET deed zou men divergentie naar groepsimmuniteit moeten krijgen, niewaar ? Waarom is Zweden (en Canada, en Japan en Nieuw Zeeland, en Indonesie, en Zuid Korea en Taiwan) niet gaan divergeren naar die fameuze 60% groepsimmuniteit ?? Citaat:
Dus zo van de pot gerukt dat de evolutie van de ziekte "natuurlijk" was, is dat niet. Citaat:
We zullen inderdaad pas weten of ALLE maatregelen zinloos waren, eens ze ALLEMAAL opgeheven zijn. Zoals je zegt, is er zo geen land. Maar ik heb het specifiek over de lockdown maatregelen, niet over andere. Ik heb het NIET over "maskers dragen op het OV". Of over "handen wassen". Of dergelijke meer. Want die veroorzaken geen zware inbreuken op burgerlijke vrijheden, en veroorzaken geen economische depressie. Ik wil HEEL HEEL STERKE ARGUMENTEN dat men die economische depressie heeft georganiseerd om HEEL VEEL LEVENS daadwerkelijk te redden. Voor een ticketje van die prijs mag men wat veeleisend beginnen worden he ! En ik zie geen enkel empirisch argument. In tegendeel. Ik zie empirische argumenten die zeggen dat het niet veel gedaan heeft / niet nodig was. En let op: het is niet omdat er nergens een land is waar er niks is gebeurd, dat dat zou bewijzen dat er IETS nodig was, en dat de evolutie niet natuurlijk is. Je zou ook kunnen zeggen dat "bidden" helpt, en om aan te geven dat bidden niet helpt, men een land zou moeten vinden waar men niet gaan bidden is. En als iedereen gaan bidden is, dat dat een BEWIJS zou zijn dat bidden helpt, want je kan niet tonen dat bidden NIET helpt bij gebrek aan case. Maar ik geef toe dat mijn betoog twee vorken heeft: een is "de LOCKDOWN" heeft niks gedaan (tot mijn eigen verbazing, maar aan de andere kant, gelukkig maar, anders konden we er niet uit). Mijn ander betoog is: de mogelijkheid bestaat (ik ben daar inderdaad niet zeker van, maar tenminste, het is goed mogelijk) dat de epidemie essentieel een natuurlijk verloop heeft gekend. Dat zijn twee aparte stellingen. De eerste lijkt mij ondertussen min of meer vaststaand, en ik heb al vele keren gezegd waarom: 1) geen effect bij het opheffen ervan 2) in landen waar het niet werd toegepast, geen divergentie naar vermeende 60% groepsimmuniteit. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 juni 2020 om 17:21. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DAT was mijn probleem van in 't begin, en daar heb ik geen enkel argument tegen gehoord, tenzij "jamaar, ondertussen hebben mensen hun gedrag wat gewijzigd". Nee. Als een lockdown NODIG was, dan volstonden "kleine gedragswijzigingen" niet om dat PERFECT te compenseren he. "jamaar door 2 maanden thuis opgesloten te zijn, zetten mensen nu een masker op" is voor mij geen argument dat steek houdt om te zeggen dat die lockdown een goed plan was. Je kan mensen maskers laten dragen (door er ten eerste niet over te liegen !) zonder ze 2 maanden op te sluiten in hun huizen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3371 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen, als ze oversteken kijken ze ook links en rechts en terug links.
![]() |
#3372 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3373 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En jij wist dit ook niet want jij pleitte voor het niets doen en de epidemie gewoon zijn gang te laten gaan. Had je dit wel geweten dan had je gewoon gezegd dat er andere maatregelen waren om de epidemie in te dammen maar dit deed je niet. Nu kom je dingen vertellen wat we weten of menen te weten maar we zijn er nog niet. Bijvoorbeeld weten we nu nog niet wat het effect zal zijn van het heropenen van de horeca. En mss zal dit in het begin nog meevallen maar mss gaan de mensen losser en losser worden en gaat de R waarde weer boven de 1 gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3374 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor de rest is men vrij om zelf voor zichzelf maatregelen te nemen die men wil. Zo selecteert men automatisch diegenen die de beste maatregelen nemen, en worden die die de slechtste maatregelen nemen, het hardste getroffen, wat overeenkomt met mijn Darwinistische visie op het bestaan. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 juni 2020 om 18:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou uiteraard voor dat laatste gaan. Hoeveel lange-termijn maatschappelijke offers willen wij brengen voor 2% doden ? En ware het niet stukken comfortabeler geweest van die vraag niet moeten te stellen, omdat die doden er al gevallen zouden zijn, en het probleem dus achter de rug ? De vraag is zelfs: kunnen wij dat wel volhouden gedurende eventueel jaren ? Want het ECHT idiote zou zijn van dat proberen vol te houden, alle schade ervan te ondervinden, en dan TOCH op te geven en de epidemie uiteindelijk TOCH laten te waaien he. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 juni 2020 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vrijheden van de medemens worden wettelijk bepaald. De vrijheden worden niet bepaald door wat de medemens vindt in hoeverre zijn vrijheden strekken. Je hebt medemensen die vinden dat alles moet kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3378 |
Banneling
|
![]() Hier een voorbeeld, Peru, van een lockdown die niet schijnt te werken.
https://www.theguardian.com/global-d...down-new-cases |
![]() |
![]() |
![]() |
#3379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |