![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#3361 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er bestaan schriftelijke verslagen van de omstandigheden op Groenland rond 1000 AD. Daar blijkt onder andere uit dat er schapen en geiten graasden. Uit onderzoek blijkt dat er bomen van vier tot zes meter groeiden. In Engeland werd er op behoorlijke schaal wijnbouw bedreven. Met andere woorden het warmere klimaat is goed gedocumenteerd. Link: http://www.green-agenda.com/greenland.html Een dateringsmethode zou in ieder geval die verschijnselen moeten kunnen incorporeren. Als dat niet kan, word ik iets gewaar van Limburgse kaas, oftewel het stinkt. Laatst gewijzigd door Sjaax : 13 juni 2009 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3362 | |
Schepen
|
![]() Inzake Groenland, uit:
http://www.york.ac.uk/teaching/histo.../Greenland.pdf Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3363 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3364 |
Europees Commissaris
|
![]() Je fantaseert er maar wat op los, en niet alleen met Global Warming. Ik heb het diploma van Wetenschappelijke A, maar ik heb ook een paar jaar Grieks - Latijnse gedaan.
![]() |
#3365 |
Europees Commissaris
|
![]() Een verslag van een eenvoudige burger over klimaatverandering.
http://www.hevos.nl/klimaat/Bericht%...e%20burger.doc Het verhaal is natuurlijk niet sterk, omdat hij geen referenties geeft. Maar het zou mijn verhaal kunnen zijn. (Ik ben het niet). Ook ik heb na onderzoek steeds meer contradicties gevonden in de AGW-theorie. Deze man lijkt me onbevooroordeeld (niet een gepolijste presentatie). Opmerkelijk vind ik de overeenkomsten tussen mijn onderzoekservaringen en de zijne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3366 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik vind dat je nu zo ondertussen zelf al de drogredenringen en regelrechte fouten uit die man zijn tekst zou moeten kunnen halen. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3367 |
Banneling
|
![]() Kijk je naar klimaatskeptiscisme, dan kom je steeds terecht bij clubjes en denktanks die als basisbeginsel een "free-market" dogma hebben waarin, ongeacht het onderwerp, overheidsoptreden per definitie onwenselijk is.
De door sjaax geciteerde "eenvoudige burger" Ralf Dekker is de secretaris is van de Groene Rekenkamer, een clubje dat vertrekt vanuit een clichématig anti-overheidsdenken en vervolgens prompt ieder milieu-probleem ontkent. De dubbelsite van GRL is de ronduit bespottelijke klimaatskeptische website Klimatosoof. Bankwezen-man Ralf Dekker een gemiddelde skeptische burger ? Yeah right ![]() Laatst gewijzigd door Jedd : 17 juni 2009 om 15:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3368 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 17 juni 2009 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3369 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens reageer je ad hominem. Je gaat in op de achtergrond van Dekker, niet op de inhoud. Je hoeft er ook niet op in te gaan, want zo wereldschokkend is het niet wat er in staat, alleen wat nuchter kritische opmerkingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3370 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je zit hoelang al op dit subforum ? Twee jaar ? ik ga er optimistisch van uit dat je in die twee zelf voldoende inzicht en kennis hebt verworven om die man zijn drogrederingen er uit te halen zonder dat iemand je aan het handje moet houden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat geeft alvast reserve ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3372 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
De Groene Rekenkamer is ontstaan uit de Stichting HAN (Heidelberg Appeal Nederland), die een aantal zeer gedegen onderzoeken heeft gedaan naar de verschillende alarmistische zaken waaraan veel geld werd uitgegeven zonder veel nut. O.m. i.v.m. zure regen (was dat ooit een probleem?) nitraten in voedsel, enz... Heden wordt vooral gereageerd op de overijverige ambtenarij in Nederland die bv. niet toelaat dat grond van bieten die weggewassen wordt bij de bietverwerking teruggaat naar dezelfde landbouwgrond waar ze vandaan komt, wegens "teveel vervuild". Laatst weer met het onzinnnige verbod op het halen van mosselzaaigoed op de Wadden voor de mosselkwekerijen in Zeeland, omdat de eidereenden daardoor te weinig voedsel zouden hebben. Dat die eidereenden ook maar "exoten" zijn die daar helemaal niet thuishoren zal de overheid een zorg zijn... Dus al zijn er een paar leden binnen de Groene Rekenkamer die sterk voor de "vrije markt" zijn, anderen zijn dat niet. Maar zoals steeds: geef je kommentaar over de inhoud van wat er gezegd/beweert wordt en laat de politieke en/of economische beschouwingen van de brenger van de boodschap erbuiten, tenzij dat dat relevant is voor de inhoud. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3373 |
Banneling
|
![]() jups, een clubje dat dat quasi ieder milieu probleem ontkent gekoppeld aan een paranoïde complotvisie tov de overheid en mileuproblemen gauw gauw afdoet als "alarmisme".
Net wat ik zei ... Laatst gewijzigd door Jedd : 19 juni 2009 om 20:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3374 |
Schepen
|
![]() Wat heeft dat te maken met de inhoud van wat de Groene Rekenkamer zegt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3375 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het verklaart waarom de Groene rekenkamer zegt wat ze zegt. De Groene rekenkamer's milieu-skepticisme is immers geen wetenschappelijk gegeven maar een ideologisch. Laatst gewijzigd door Jedd : 19 juni 2009 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3377 | |
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3378 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3379 |
|
![]() ge zijt een hopeloos geval sjaax
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 19 juni 2009 om 22:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3380 |
Banneling
|
![]() dan kom je automatisch bij dat soort clubjes terecht, want d�*t is nou net de bron waar het "inhoudelijke" (kuch) klimaatskepticisme ontstaat ...
Laatst gewijzigd door Jedd : 19 juni 2009 om 23:13. |
![]() |
![]() |