Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2012, 01:21   #321
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Verschil in prijs tussen de Nederlandse keuze Apache en de Australische Tiger

Nederland:
Apache order 1995: $648 millioen dollar
30 Apaches: $21.6 millioen per stuk
http://articles.latimes.com/1995-05-...onnell-douglas

Australië:
page 106/114 : $2.060,3 million
22 Tigers $93,65 miljoen per stuk

underpowered engines, engines are not powerful enough to carry the advertised load.

Report:
http://www.anao.gov.au/~/media/Uploa...0DMO%20MPR.pdf
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 04:52   #322
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De Joint Strike Fighter kostte véél meer dan verwacht. Bovendien schijnt er geen eind aan de kosten te komen. En waarvoor? Het ware veel nuttiger geweest een performant vliegtuig te ontwikkelen in een Europees perspectief in plaats van altijd de Yanks achterna te lopen.
Buiten de Mirages is er nooit iets deftig van wapentuig geproduceerd in dit continent. Vraag luchtmachtofficieren maar eens naar de ervaringen met de Dassault Atlantic die de pro-europëers zo geweldig vonden. Na amper 5 jaar dienst werden ze verkocht en werd alsnog de Amerikaanse P-3 Orion genomen.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 04:54   #323
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:
Want bekwaam zijn wij Europeanen in de vliegtuigbouw zeer zeker ....
....(men ribben doen nog pijn van het lachen...)
Oud 9 augustus 2012, 06:23   #324
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
....(men ribben doen nog pijn van het lachen...)
http://www.youtube.com/watch?v=UbrmE...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=GLcpu...feature=relmfu

Europaen Technology.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 augustus 2012 om 06:26.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 14:07   #325
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb me altijd afgevraagd me af wat die vreemde vogel (*) uit Dillenburg hier eigenlijk kwam doen.
De man kon niet eens Nederlands.
(*)
Guillaume d'Orange, alias Willem van Oranje
Ik had van U nu wel verwacht dat ge wist hoe hij hier terecht kwam én dat ge wist hij Nederlands leerde...

Citaat:
In 1544 stierf een neef van Willem, René van Chalon, die in 1530 door een erfenis onder meer het onafhankelijke prinsdom Orange verworven had. Omsloten door Frankrijk, was het een twistappel tussen Frankrijk en het Duitse rijk, de officiële soeverein. De 26-jarige René had bij testament bepaald dat Willem van Nassau zijn opvolger zou worden. Ook keizer Karel V van het Duitse rijk stemde hiermee in. De elfjarige Willem erfde hierdoor het prinsdom Orange met de prestigieuze titel van Prins.

Aan dit prinsdom waren zeer belangrijke voorrechten en bezittingen in de Nederlanden verbonden. Karel V verbond aan deze erfenis wel de voorwaarde: overgang tot het rooms-katholieke geloof en opvoeding aan het hof in Brussel. Om het familiebelang van de Nassaus gingen de ouders en Willem hiermee akkoord.

Aan het hof van keizer Karel werd het kind, de prins van Oranje, ingewijd tot diplomaat en zijn ster rees gestaag. Hij leerde naast Duits verschillende talen als Latijn, Frans, Spaans, Italiaans en het plaatselijke Nederlands.

Vooral onbegrijpelijk is echter dat die 'vreemde vogel' zonodig een nog veel vreemdere vogel moest aantrekken. Zomaar de Nederlanden uitleveren aan Frankrijk...

Elke staatsman zou eerst bij Selor in een geschiedenisexamen moeten slagen kwestie van zulke blunders te vermijden.

Citaat:
Om steun te krijgen van het buitenland voor de opstand besloten de Staten-Generaal de soevereiniteit over te dragen aan de jongere broer van de Franse vorst, de hertog van Anjou. In 1581, toen Van Anjou in Antwerpen was aangekomen, werd hij uitgeroepen als vorst en heer der Nederlanden. In juni dat jaar werd de Spaanse koning afgezworen middels het Plakkaat van Verlatinge. De nieuwe commandant van het Spaanse leger, Parma, rukte in het zuiden en oosten van de Nederlanden steeds verder op en Anjou, gefrustreerd door zijn beperkte macht, pleegde in 1583 een coupe in Brabant en Vlaanderen. Die mislukte, waarna zijn positie onhoudbaar was geworden en hij weer vertrok naar Frankrijk.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Republi...de_Nederlanden

Citaat:
De Staten-Generaal stelden hem in 1581 aan als soeverein vorst ("vorst en heer der Nederlanden"). De opstandelingen hoopten hiermee te bereiken dat Frankrijk zich als traditionele vijand van Spanje in de oorlog zou mengen.
Frans van Anjou eiste dat de Nederlanden zich onafhankelijk van Spanje zouden verklaren. Dat was ook logisch omdat hij immers was binnengehaald om soeverein vorst te worden, dus dat gebeurde nog in 1581, met de Acte van Verlatinghe. Al snel echter bleek de keuze voor Anjou een vergissing: de hertog, die weinig politieke macht gekregen had, hield zich meer bezig met feesten dan met regeren. Ook hier werkte het feit dat hij katholiek was, in sommige kringen niet in zijn voordeel. Toen in 1582 een aanslag op het leven van Willem van Oranje werd gepleegd, wezen velen in de richting van de hertog van Anjou.
Teleurgesteld in zijn bijrol, besloot Frans van Anjou een poging te wagen zijn macht te vergroten. In januari 1583 werden enkele steden in Vlaanderen en Brabant voorzien van een Frans garnizoen om vervolgens de grootste Nederlandse stad, Antwerpen, bij verrassing in te nemen, met een glorieuze intocht nog wel. De inwoners, met de Spaanse Furie van 1576 nog vers in het geheugen, hadden echter niet veel op met buitenlandse troepen; zij vreesden een "Franse furie". De 1500 man sterke strijdmacht werd in een hinderlaag gelokt en grotendeels afgeslacht. De positie van Anjou was nu onhoudbaar geworden en ook Oranje kreeg felle kritiek te verduren. Hij was het immers die de Fransman had binnengehaald en zelfs toen nog aandrong op verzoening. Deze verzoeningspoging mislukte en Anjou verliet de Nederlanden in juni 1583. Toen hij op 10 juni 1584 (een maand voor Willem van Oranje) overleed aan tuberculose, was het afgelopen met de Franse steun voor de opstand.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Frans_van_Anjou

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 augustus 2012 om 14:28.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 14:23   #326
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Ik had van U nu wel verwacht dat ge wist hoe hij hier tercht kwam én dat ge wist hij Nederlands leerde...

Vooral onbegrijpelijk is dat die 'vreemde vogel' zonodig een nog veel vreemdere vogel moest aantrekken. Zomaar de Nederlanden uitleveren aan Frankrijk...

Elke staatsman zou eerst bij Selor in een geschiedenisexamen moeten slagen kwestie van zulke blunders te vermijden.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Republi...de_Nederlanden

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Frans_van_Anjou
Dat weten we allemaal. Maar in feite had hij hier niets te zoeken. Hij was Lutheraan, dan bekeerde hij zich tot het katholicisme om Orange in zijn bezit te krijgen en naar het katholiek Spaans Hof in Brussel te kunnen gaan, dan komt hij in opstand tegen zijn wettelijke heer, vervolgens keert hij zich af van het katholicisme en wordt wéér protestant (en de latere familie calvinist), vervolgens lokt hij een oorlog uit, vewoest heel de streek wanneer hij optrekt vanaf Duitsland met zijn huurlingen naar Brussel, kortom een onheilsfiguur. Die bovendien geen letter Nederlands sprak. Een onheilsfiguur die hier niets te zoeken had, behalve ...zijn eigen belang. En de goede God heeft hem ook uiteindelijk gestraft, want zijn wettelijk nakomelingschap stierf uit. Zijn bastaarden echter zijn denkelijk nu in de duizenden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 augustus 2012 om 14:27.
Oud 9 augustus 2012, 14:35   #327
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Wat echter een éénzijdige anti-Nederlandse visie is ingegeven door Belgicisme.

Met meer recht en reden kan men stellen dat dé grote onheilsfiguur Flip de Geflipte was.

Had die godsdienstwaanzinnige wat toleranter geweest ten opzichte van de protestanten was er geen 80-jarige oorlog uitgebroken en waren de Nederlanden 1 gebleven.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 augustus 2012 om 14:52.
Oud 9 augustus 2012, 15:55   #328
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat echter een éénzijdige anti-Nederlandse visie is ingegeven door Belgicisme.

Met meer recht en reden kan men stellen dat dé grote onheilsfiguur Flip de Geflipte was.

Had die godsdienstwaanzinnige wat toleranter geweest ten opzichte van de protestanten was er geen 80-jarige oorlog uitgebroken en waren de Nederlanden 1 gebleven.
Ze waren beiden wat ge'flipt'. De ene was een religieuze fanaat, de andere een fanaat van de macht. En ze gingen alle twee over lijken. Wat de latere (calvinistische) propaganda ook moge beweren over de zogenaamde 'brave' Vader des Vaderlands.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 augustus 2012 om 16:01.
Oud 9 augustus 2012, 16:39   #329
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Indien Oranje werkelijk die over lijkende gaande opportunist was, zoals U hem hier afschildert, dan had hij op veilig gespeeld door aan zijn postje te houden en verder karierre te maken bij Filips.

Maar hij deed het tegendeel en kwam in opstand tegen zijn vorst.
Niet bepaald de houding van een opportunist:In den beginne leek die opstand immers een volstrekt verloren zaak. Het was nu net een zeker rechtvaardigheidsgevoel en gezond verstand dat hem daartoe dreef en zeker geen opportunisme.

Getuige daarvan dat pas zeer laat de troon vd. vorst als 'verlaten' werd beschouwd. Tot als het werkelijk niet meer ging bleef Oranje verzoeningsgezind en principieel achter zijn vorst staan, hetgeen nog eens onderstreept wordt in het Wilhelmus en...

Wilhelmus van Nassauwe ben ik van Duitse bloed
Den vaderland getrouwe blijf ik tot in den dood
Een prinse van Oraanjen ben ik vrij onverveerd
Den konink van Hispaanjen heb ik altijd geëerd

...en ook reeds in de Apologie en het feit an sich dat hij een Apologie schreef.
Hij had ook op de ban kunnen reageren met een
Maar neen, hij kruipt als het ware.....

Dat alles is niet de houding van een machtsgeilaard. Hij kon echter niet de wrede, genadeloze en onrealistische politiek van zijn vorst aanvaarden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 augustus 2012 om 16:47.
Oud 9 augustus 2012, 16:46   #330
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien Oranje werkelijk die over lijkende gaande opportunist was, zoals U hem hier afschildert, dan had hij op veilig gespeeld door aan zijn postje te houden en verder karierre te maken bij Filips.
Maar hij deed het tegendeel en kwam in opstand tegen zijn vorst.
Niet bepaald de houding van een opportunist:In den beginne leek die opstand immers een volstrekt verloren zaak. Het was nu net een zeker rechtvaardigheidsgevoel en gezond verstand dat hem daartoe dreef.

Getuige daarvan dat pas zeer laat de troon vd. vorst als 'verlaten' werd beschouwd. Tot als het werkelijk niet meer ging bleef Oranje verzoeningsgezind en principieel achter zijn vorst staan, hetgeen nog eens onderstreept wordt in het Wilhelmus:

Wilhelmus van Nassauwe ben ik van Duitse bloed
Den vaderland getrouwe blijf ik tot in den dood
Een prinse van Oraanjen ben ik vrij onverveerd
Den konink van Hispaanjen heb ik altijd geëerd

en ook reeds in de Apologie en het feit an sich dat hij een Apologie schreef.
Hij had ook op de ban kunnen reageren met een

Hij kon echter niet de wrede, genadeloze en onrealistische politiek van zijn vorst aanvaarden.
En daar zit nu juist het ongerijmde. Hij heeft de konink van Hispaanjen niet altijd geëerd. Want hij wist de Filip hem opzij wilde schuiven. Leer uw geschiedenis. Heel het verhaal van de Inquisitie was eerder de aanleiding, niet de echte of de enige oorzaak van de opstand.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 augustus 2012 om 16:53.
Oud 9 augustus 2012, 16:56   #331
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Dat moet ge dan toch eens beter uit de doeken doen....

Net zoals Van Egmont en Hoorne was hij een man van principes.
Als ik uw redenering volg, waren dat ook opportunisten en machtsgeilaards....

Waarom wilde Filips hem dan wel opzijschuiven?? Omdat hij de rechtlijnigheid had zijn geweten te volgen en dus Filips tegen de haren in te strijken.
Oranje was een uitstekend diplomaat en hij wist dus als geen ander dat met niet naar Filips zijn pijpen te dansen, geen pluimen te verdienen waren. Maar hij deed het toch! En uitgerekend dat pleit dus voor hem omdat het niet het gedrag van een op macht beluste opportunist.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 augustus 2012 om 17:19.
Oud 9 augustus 2012, 17:01   #332
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Heel het verhaal van de Inquisitie was eerder de aanleiding, niet de echte of de enige oorzaak van de opstand.
De godsdienstoorlogen en Inquisitie waren een Europees fenomeen dat zich niet beperkte tot de Nederlanden.
Het is dus zeer goedkoop van dat in de Nederlanden af te doen als een machtsstrijd tussen Oranje en Filips.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 augustus 2012 om 17:20.
Oud 9 augustus 2012, 17:22   #333
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:
.,..sukkel toch. De eerste video is van een Boeing 737, een op en top Amerikaans vliegtuig.... Zoveel weet je van luchtvaart dat jezelf nog niet het verschil kent tussen een Boeing en een Airbus. Ik zou het maar houden met pintjes drinken op het carnaval van Lanaken, beste Peter.

Laatst gewijzigd door Dazi Martina : 9 augustus 2012 om 17:23.
Oud 9 augustus 2012, 17:30   #334
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
.,..sukkel toch. De eerste video is van een Boeing 737, een op en top Amerikaans vliegtuig.... Zoveel weet je van luchtvaart dat jezelf nog niet het verschil kent tussen een Boeing en een Airbus. Ik zou het maar houden met pintjes drinken op het carnaval van Lanaken, beste Peter.
U hebt het weer niet begrepen. Onze technologie is even goed als de Amerikaanse. We moeten de Amerikanen niet achterna lopen zoals de Nederlanders dit doen.
Oud 9 augustus 2012, 17:31   #335
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oranje was een fanaat van de macht.
Waarom wierp hij zich in de Republiek dan niet op als de éne betwiste Leider en Numero Uno?

Neen, in de plaats daarvan gaat hij de hertog van Anjou zijn gat aflikken.....

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 augustus 2012 om 17:32.
Oud 9 augustus 2012, 17:31   #336
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat moet ge dan toch eens beter uit de doeken doen....Net zoals Van Egmont en Hoorne was hij een man van principes.
Als ik uw redenering volg, waren dat ook opportunisten en machtsgeilaards....

Waarom wilde Filips hem dan wel opzijschuiven?? Omdat hij de rechtlijnigheid had zijn geweten te volgen en dus Filips tegen de haren in te strijken.
Oranje was een uitstekend diplomaat en hij wist dus als geen ander dat met niet naar Filips zijn pijpen te dansen, geen pluimen te verdienen waren. Maar hij deed het toch! En uitgerekend dat pleit dus voor hem omdat het niet het gedrag van een op macht beluste opportunist.
Voordat de 80-jarige oorlog uitbrak probeerde de (hogere) adel in de Nederlanden de koninklijke macht in te perken. En deze gelegenheid deed zich voor toen de lagere adel een initiatief nam in en door het zogenaamde ‘Eedverbond’. Men drong vooral aan op een meer ingehouden politiek inzake de zogenaamde ‘kettervervolging’ en bestraffing hiervan door de inquisitie. Op 5 april 1566 boden deze edellieden in die zin aan de landvoogdes Magaretha van Parma een smeekschrift aan. Magaretha van Parma was eigenlijk een zwakke regentes, maar ze zag wel in dat te hevige bestraffing van religieus andersdenkenden een averrechts effect had. Nu was dit smeekschrift ingediend door de lagere adel zonder dat de bestuursadel en de hogere adel dit hadden kunnen verhinderen. Het smeekschrift bleef niet zonder resultaat want de landvoogdes deelde de dag erna al mee dat er wellicht verzachting zou komen van haar verordeningen inzake de religieuze orthodoxie. Vandaar dat zij in een schrijven verordende aan de provincale en lokale magistraten dat er ‘moderatie’ moest worden getoond inzake deze aangelegenheden. De hoge adel rond Willem van Oranje zag zijn kans schoon en maakte gebruik van de zwakke situatie waarin de landvoogdes zich bevond om de koning tot nog meer ( politieke ) concessies te dwingen. Dus Willem van Oranje had maar weinig te maken met de eisen tegen de inquisitie. Bij hem ging het om de verzwakking van de koninklijke macht ten voordele van hem en zijn adellijke kliek.

Maar de Tachtigjarige oorlog ging natuurlijk om veel meer dan eisen om meer religieuze vrijheid. Zoals vroeger hier al werd gesteld, is de Tachtigjarige Oorlog uitgebroken om politieke redenen in een economisch slecht klimaat (veel werklozen), om godsdienstige redenen, maar zeker niet enkel om godsdienstige redenen. En het economisch slecht klimaat maakte ook dat er zoiets kon plaatsgrijpen als de ‘beeldenstorm’. De economische situatie in de Nederlanden was toen in korte tijd verslechterd. In de tweede helft van de 16de eeuw was de industrie van de Vlaamse en de Brabantse steden ingeschakeld geraakt in de wereldeconomie, met Antwerpen als spil. De productiestijging die daaruit voortvloeide, ging gepaard met een toename van de bevolking die, wat de voedselvoorziening betrof, uitsluitend kon worden opgevangen door graaninvoer uit het Oost-zeegebied. Omstreeks 1560 werd ongeveer 20 �* 25 procent van het in de Nederlanden verbruikte graan ingevoerd uit de streken aan de Oostzee. In de periode van 1555-1557 ontstond voor het eerst sinds twintig jaar in de Nederlanden een hongersnood, waardoor weliswaar vooral de armsten werden getroffen, maar die ook leidde tot welvaartsvermindering van de middenklasse. Die hongernood was van vrij korte duur, maar hij viel samen met een klimaat van toenemende politieke onzekerheid na de troonafstand van Karel V (1555), met het eerste grote staatsbankroet (Spanje) in 1557 en met, in datzelfde jaar, een opnieuw uitbreken van de vijandelijkheden aan de zuidelijk grens van het land met Frankrijk. Het succes van het protestantisme moet ook tegen deze achtergrond worden bekeken.

In 1599 werd vrede met Frankrijk gesloten en dit had onmiddellijk een weerslag op de nijverheid in de Lage Landen en de werkgelegenheid. Er was veel meer vraag naar arbeiders dan er aanbod was en de lonen gingen peilsnel de hoogte in. Er ontstond in Vlaanderen en Brabant plotseling een gevoel van welvaart. Maar die was van korte duur. Een conflict met Engeland vanaf 1536-1564 veroorzaakte een crisis in de Brabantse industrie. In 1564 en 1565 slorpte een zeldzaam strenge winter veel geld op voor de verwarming, met een negatieve weerslag op de vraag naar industriële producten. Vanaf de lente 1565 begonnen de graanprijzen te stijgen als gevolg van oorlogsdreigingen aan de Oostzee. De werkloosheid nam opnieuw snel toe, met als perspectief een dreigende hongersnood zoals velen die zich nog herinnerden van tien jaar ervoor. In de Nederlanden was er een gezagsvacuüm ontstaan na de dood van Karel V, maar ook na het vertrek van Filips II uit de Nederlanden (hij ging definitief in Spanje wonen in 1559 en liet het bestuur over aan zijn halfzuster, Margaretha van Parma), dat des te gemakkelijker tot verzet tegen de politieke leiders en het politiek systeem leidde. Heel deze toestand vormde een gunstige bodem voor de boodschap van de calvinistische predikanten. Eén van hen, Sebastiaan Matte, hield op 10 augustus nabij het stadje Steenvoorde in de Zuid-Vlaamse industriestreek een hagepreek. Opgehitste toehoorders (veel werklozen) trokken vervolgens naar een nabijgelegen klooster en sloegen er de beelden stuk. De zgn. ‘Beeldenstorm’ was begonnen. Het is pas na de beeldenstorm dat Spanje Alva stuurde en dit doordat het calvinistisch gestook en de massale vernielingen heel het systeem begonnen te ontwrichten. De hoge adel keek toe en hoopte dat de koninklijke macht zou verdwijnen zodat ze terug de macht onder elkaar zouden kunnen verdelen. Zoals het vroeger was. En één van die opportunistische hoogvliegers, was de gekende Willem van Oranje. En diezelfde Willem van Oranje sloeg hals over kop op de vlucht toen Alva landde.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 augustus 2012 om 17:58.
Oud 9 augustus 2012, 17:58   #337
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In 1599 werd vrede met Frankrijk gesloten .
Tussen haakjes: Welke vrede was dat dan wel en welke oorlog ging daaraan vooraf?

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 augustus 2012 om 18:01.
Oud 9 augustus 2012, 18:10   #338
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:
Onze technologie is even goed als de Amerikaanse. .
...zeker vraag het maar aan deze Saudische piloot die het niet heeft kunnen navertellen

http://www.flightglobal.com/news/art...on-seat-347552
Oud 9 augustus 2012, 18:21   #339
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tussen haakjes: Welke vrede was dat dan wel en welke oorlog ging daaraan vooraf?
Ik dacht de oorlog tussen Frankrijk en Spanje.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 augustus 2012 om 18:21.
Oud 9 augustus 2012, 18:23   #340
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
U hebt het weer niet begrepen. Onze technologie is even goed als de Amerikaanse. We moeten de Amerikanen niet achterna lopen zoals de Nederlanders dit doen.
Wilt u dan eens uitleggen wat het verschil is met de Britten en de Italianen?

De Britten investeerden alleen al in ontwikkeling $2 miljard, de Italianen $1 miljard (plus nog eens een miljard in een fabriek).

U beschuldigt de Nederlanders van Amerikanen achterna lopen.
Hoe zit het in uw ogen dan met deze landen welke flink meer geïnvesteerd hebben dan Nederland?
Wanneer het om Nederland draait hanteert u blijkbaar een andere maatstaf.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be