Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 augustus 2014, 18:31   #321
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Voor de fun naar een ranking gekeken. Best wel lachen wat Nederlanders wordt aangewreven.

Times Higher Education World Reputation Rankings 2014
http://www.timeshighereducation.co.u...g/range/91-100

0-50: European Universities
o UK (7)
o Zwitserland (1)
o Netherlands (1)
o Germany (1)

50-100: European Universities
o Germany (5)
o UK (3)
o Netherlands (3)
o Germany (5)
o France (2)
o Zweden (1)
o Belgium (1)

0-100: European Universities
o UK: 10
o Germany: 6
o Netherlands: 4
o France: 2
o Zwitserland: 1
o Zweden: 1
o Belgium: 1
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  0-50.png‎
Bekeken: 77
Grootte:  560,3 KB
ID: 95118  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  50-100.png‎
Bekeken: 73
Grootte:  560,3 KB
ID: 95119  


Laatst gewijzigd door Adrian M : 16 augustus 2014 om 18:51.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 18:42   #322
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Voor de fun naar een ranking gekeken. Best wel lachen wat Nederlanders wordt aangewreven.

Times Higher Education World Reputation Rankings 2014
http://www.timeshighereducation.co.u...g/range/91-100

0-50: European Universities
o UK (7)
o Zwitserland (1)
o Netherlands (1)
o Germany (1)

50-100: European Universities
o Germany (5)
o UK (3)
o Netherlands (3)
o Germany (5)
o France (2)
o Zweden (1)
o Belgium (1)

0-100: European Universities
o UK: 10
o Germany: 5
o Netherlands: 4
o France: 2
o Zwitserland: 1
o Zweden: 1
o Belgium: 1
Leuven en Gent staan hoger dan Utrecht en Leiden, maar niet hoger dan Delft.
That said, buitenlandse instanties zoals AHPRA, als je in Australie wilt werken met een Europees masterdiploma,ranken niet de universiteit maar wel de kwaliteit van de opleiding die je volgt bij een universiteit.
Zo zal Delft beter zijn voor hoogtechnologische vakgebieden, maar niet voor takken binnen de gezondheidszorg

Een grote factor binnen die rankings is ook prestige.
Voor Harvard, Stanford, Oxford en Cambridge ben je 100 000 euro per jaar kwijt aan studies, of toch iets in die grootteorde.
Het zijn niet de grootste genieën, maar wel kinderen met schatrijke ouders die daar studeren

Als je trouwens kijkt naar de criteria voor de ranking van universiteiten, dan is de kwaliteit van het onderwijs helemaal geen factor. Men kijkt naar het aantal wetenschappelijke publicaties per jaar. Maw hoeveel studenten er doctoreren en iets publiceren. Dat is geen weergave van hoe goed een universiteit is, wel van de grootte ervan

http://www.nieuwsblad.be/article/det...40815_01217941

Citaat:
De rangschikking van Shanghai bestaat sinds 2003 en houdt rekening met een zestal criteria om de 17.000 onderzoeksinstellingen wereldwijd te klasseren. Zo wordt gekeken naar het aantal Nobelprijs-laureaten bij oud-leerlingen, de mate waarin onderzoekers worden geciteerd en het aantal publicaties in gerenommeerde bladen als 'Science' en 'Nature'. Maar de lijst krijgt ook veel kritiek, omdat de criteria zich vooral toespitsen op onderzoek en minder op overdracht van kennis. Daar zou Europa beter scoren.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 16 augustus 2014 om 18:52.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 19:43   #323
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Leuven en Gent staan hoger dan Utrecht en Leiden, maar niet hoger dan Delft.
That said, buitenlandse instanties zoals AHPRA, als je in Australie wilt werken met een Europees masterdiploma,ranken niet de universiteit maar wel de kwaliteit van de opleiding die je volgt bij een universiteit.
Zo zal Delft beter zijn voor hoogtechnologische vakgebieden, maar niet voor takken binnen de gezondheidszorg

Een grote factor binnen die rankings is ook prestige.
Voor Harvard, Stanford, Oxford en Cambridge ben je 100 000 euro per jaar kwijt aan studies, of toch iets in die grootteorde.
Het zijn niet de grootste genieën, maar wel kinderen met schatrijke ouders die daar studeren

Als je trouwens kijkt naar de criteria voor de ranking van universiteiten, dan is de kwaliteit van het onderwijs helemaal geen factor. Men kijkt naar het aantal wetenschappelijke publicaties per jaar. Maw hoeveel studenten er doctoreren en iets publiceren. Dat is geen weergave van hoe goed een universiteit is, wel van de grootte ervan

http://www.nieuwsblad.be/article/det...40815_01217941
47: Utrecht
70: Gent
82: Groningen
96: Leuven
100: VU Amsterdam
http://www.shanghairanking.com/ARWU2014.html
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 06:15   #324
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Imyourmirror Bekijk bericht
Ik kan me zeer goed terugvinden in de waarhied van het Oosten aangaande Nederland...ik heb een tijd in nederland gewoon en ben gaan lopen van de communistische eenheidsworst,dat Nederland is....
Niet toevallig gebruik je net als hem enige tijd terug het woordje eenheidsworst om Nederland te benoemen... Toeval? -)
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 07:53   #325
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Niet toevallig gebruik je net als hem enige tijd terug het woordje eenheidsworst om Nederland te benoemen... Toeval? -)
Ik heb u weer doorgegeven aan de moderatie. U insinueert de hele tijd dubbelnicks bij posters. Hetgeen door moderator Akira voortaan (en sinds een tijdje) uitdrukkelijk is verboden.

Indien de moderatie consequent is, zult u dit niet meer lang doen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 08:34   #326
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb u weer doorgegeven aan de moderatie. U insinueert de hele tijd dubbelnicks bij posters. Hetgeen door moderator Akira voortaan (en sinds een tijdje) uitdrukkelijk is verboden.

Indien de moderatie consequent is, zult u dit niet meer lang doen.
Dan moet je het maar beter aan de dag leggen. Het is flauw en infantiel, zeker als je je eigen postings gaat ondersteunen. Dan is het ook nog een teken van zwakheid als je zelf je medestander in een discussie moet zijn.

Het gedrag en de uitspraken van Schimmelpenninck dragen trouwens niets bij aan dit forum of eender welke discussie. Ze zijn er enkel op gericht om de tegenstellingen nog groter te maken, om met de meeste grove beledigingen mensen op stang te jagen,... Om de boel te verzieken dus. Op die manier worden discussies onmogelijk en gaat het hele doel van een forum als dit volledig verloren.

Ga gerust je zegje doen bij de moderatie, het is vooral tekenend voor de persoon die je bent. Iemand die geen andere meningen kan verdragen, dus gaan we maar verklikker spelen. Je bent alles wat je anderen hier verwijt, ga gerust maar eens voor je spiegel staan, het kan geen kwaad.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 10:08   #327
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Dan moet je het maar beter aan de dag leggen. Het is flauw en infantiel, zeker als je je eigen postings gaat ondersteunen. Dan is het ook nog een teken van zwakheid als je zelf je medestander in een discussie moet zijn.

Het gedrag en de uitspraken van Schimmelpenninck dragen trouwens niets bij aan dit forum of eender welke discussie. Ze zijn er enkel op gericht om de tegenstellingen nog groter te maken, om met de meeste grove beledigingen mensen op stang te jagen,... Om de boel te verzieken dus. Op die manier worden discussies onmogelijk en gaat het hele doel van een forum als dit volledig verloren.

Ga gerust je zegje doen bij de moderatie, het is vooral tekenend voor de persoon die je bent. Iemand die geen andere meningen kan verdragen, dus gaan we maar verklikker spelen. Je bent alles wat je anderen hier verwijt, ga gerust maar eens voor je spiegel staan, het kan geen kwaad.
Dat is allemaal naast de kwestie .U dient zich -volgens de moderatie- te onthouden van insinuaties van gebruik van dubbelnicks bij andere posters. U doet dit niet. Blijkbaar hebt u dit nog niet begrepen. Steeds weer gaat u de persoonlijke toer op in uw posten op dit vlak bij verschillende posters (behalve bij uw soortgenoten blijkbaar). Bovendien bent u de laatste om mensen te verwijten dat ze niets bijdragen tot een discussie. U draagt zelf maar bitter weinig bij wanneer u zo de hele tijd bezig bent.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 augustus 2014 om 10:10.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 10:21   #328
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Imyourmirror Bekijk bericht
Ik kan me zeer goed terugvinden in de waarhied van het Oosten aangaande Nederland...ik heb een tijd in nederland gewoon en ben gaan lopen van de communistische eenheidsworst,dat Nederland is....
Mag ik u dan feliciteren met hetgeen u gemeenschappelijk heeft met het Oosten?
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 10:42   #329
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is allemaal naast de kwestie .U dient zich -volgens de moderatie- te onthouden van insinuaties van gebruik van dubbelnicks bij andere posters. U doet dit niet. Blijkbaar hebt u dit nog niet begrepen. Steeds weer gaat u de persoonlijke toer op in uw posten op dit vlak bij verschillende posters (behalve bij uw soortgenoten blijkbaar). Bovendien bent u de laatste om mensen te verwijten dat ze niets bijdragen tot een discussie. U draagt zelf maar bitter weinig bij wanneer u zo de hele tijd bezig bent.
Dat zijn geen insinuaties, ik weet het gewoon. Het is zo doorzichtig voor de aandachtige lezer. Het is dodelijk voor een goede discussie, maar u stelt zich graag boven alles en iedereen als een soort goeroe die oordeelt over goed en kwaad. Of het nu bijdraagt aan een onderwerp of niet, het kan u niet boeien. Men moet en zal uw waarheid aanhoren, uw waarheid die u graag uitdraagt als dé enige, echte waarheid. Nogmaals, je bent wat je anderen graag verwijt.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 10:56   #330
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Dat zijn geen insinuaties, ik weet het gewoon. Het is zo doorzichtig voor de aandachtige lezer. Het is dodelijk voor een goede discussie, maar u stelt zich graag boven alles en iedereen als een soort goeroe die oordeelt over goed en kwaad. Of het nu bijdraagt aan een onderwerp of niet, het kan u niet boeien. Men moet en zal uw waarheid aanhoren, uw waarheid die u graag uitdraagt als dé enige, echte waarheid. Nogmaals, je bent wat je anderen graag verwijt.
Uw begrijpend lezen laat veel te wensen over. Daarom herhaal ik even.

Citaat:
Dat is allemaal naast de kwestie .U dient zich -volgens de moderatie- te onthouden van insinuaties van gebruik van dubbelnicks bij andere posters. U doet dit niet. Blijkbaar hebt u dit nog niet begrepen. Steeds weer gaat u de persoonlijke toer op in uw posten op dit vlak bij verschillende posters (behalve bij uw soortgenoten blijkbaar).
Bovendien beseft u niet dat -wéér eens- door uw getrol, wij voor de zovéélste keer uw posten moeten aanhoren die posters persoonlijk aanvallen en die niets met het discussieonderwerp te maken hebben!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 augustus 2014 om 10:57.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 11:07   #331
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Uw begrijpend lezen laat veel te wensen over. Daarom herhaal ik even.



Bovendien beseft u niet dat -wéér eens- door uw getrol, wij voor de zovéélste keer uw posten moeten aanhoren die posters persoonlijk aanvallen en die niets met het discussieonderwerp te maken hebben!
Beroep je nog maar eens op je superieure moreel. Want iedereen moet zich aan de regels houden, behalve jij. Je valt in herhaling en je hebt het niet eens door.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 11:39   #332
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Dat zijn geen insinuaties, ik weet het gewoon. Het is zo doorzichtig voor de aandachtige lezer. Het is dodelijk voor een goede discussie, maar u stelt zich graag boven alles en iedereen als een soort goeroe die oordeelt over goed en kwaad. Of het nu bijdraagt aan een onderwerp of niet, het kan u niet boeien. Men moet en zal uw waarheid aanhoren, uw waarheid die u graag uitdraagt als dé enige, echte waarheid. Nogmaals, je bent wat je anderen graag verwijt.
Ik zie overeenkomsten tussen Harriechristus en het Oosten.
Een soort van fatalystisch en eenwegsdenken denken.
Ook voor een dergelijk denken moet, naar mijn idee, ruimte zijn op dit forum.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 11:50   #333
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ik zie overeenkomsten tussen Harriechristus en het Oosten.
Een soort van fatalystisch en eenwegsdenken denken.
Ook voor een dergelijk denken moet, naar mijn idee, ruimte zijn op dit forum.
Natuurlijk moet er voor elke mening ruimte zijn op dit forum. Alleen hebben degenen die zich daarop beroepen er het meeste problemen mee.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 13:45   #334
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Natuurlijk moet er voor elke mening ruimte zijn op dit forum. Alleen hebben degenen die zich daarop beroepen er het meeste problemen mee.
Klopt, maar dat past ook in hun rechtlijnige denkwijze.
Er is ook altijd weer een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
En dat laatste, gelijk krijgen, is een probleem voor ze.
Voor zichzelf hebben ze altijd gelijk, is best wel eenzaam zo......
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 17 augustus 2014 om 13:46.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 17:36   #335
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ik zie overeenkomsten tussen Harriechristus en het Oosten.
Een soort van fatalystisch en eenwegsdenken denken.
Ook voor een dergelijk denken moet, naar mijn idee, ruimte zijn op dit forum.

Als u nu zou stellen dat u een overeenkomst zou zien tussen het Oosten en Jezus Christus. Die laatste had ook altijd gelijk. Maar met Harriechristus...

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 augustus 2014 om 17:37.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 19:11   #336
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als u nu zou stellen dat u een overeenkomst zou zien tussen het Oosten en Jezus Christus. Die laatste had ook altijd gelijk. Maar met Harriechristus...
Oei, oei, een gewaagde uitspraak.
Maar best wel leuk!
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 17:09   #337
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik herinner me nergens een passage waarin in van enige fantasie hebt getuigd inzake de Nederlandse geschiedenis. Integendeel.

Het is wel waar dat ik misschien niet altijd de geijkte Nederlandse geschiedenis weergeef (of weergaf) die men kan (of kon) vinden in Nederlandse schoolboekjes. Dat klopt.
Als u op mijn onderschrift klikt,
dan komt u vanzelf bij een discussie terecht waar wij vele verzinselen van uw hand kunnen vinden.


Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.

Laatst gewijzigd door Pinda : 18 augustus 2014 om 17:33.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 17:11   #338
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Dat zijn geen insinuaties, ik weet het gewoon. Het is zo doorzichtig voor de aandachtige lezer. Het is dodelijk voor een goede discussie, maar u stelt zich graag boven alles en iedereen als een soort goeroe die oordeelt over goed en kwaad. Of het nu bijdraagt aan een onderwerp of niet, het kan u niet boeien. Men moet en zal uw waarheid aanhoren, uw waarheid die u graag uitdraagt als dé enige, echte waarheid. Nogmaals, je bent wat je anderen graag verwijt.
Oftewel meneer gedraagt zich als een "betweterige Hollander".

Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 17:13   #339
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.252
Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 augustus 2014 om 17:16.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 17:14   #340
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Oftewel meneer gedraagt zich als een "betweterige Hollander".

Jeff



Niemand is sant in eigen land,
En zeker niet in Nederland.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be