Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 30 april 2006, 16:01   #321
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Neen, dat weet ik. Voor jou heeft iemand iets niet begrepen als hij je erop wijst dat je onzin aan het verkopen bent.
Neenee, u ziet dat verkeerd. U wijst iemand erop dat hij "onzin aan het verkopen is", wanneer u niet begrepen heeft wet die persoon precies zei.
__________________

Manuel* is offline  
Oud 30 april 2006, 16:04   #322
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Leopold II & Co.
Maar goed, als jij vindt dat het racisme bij de kolonialen 'zo goed als onbestaande' was, mij niet gelaten. En als jij gelooft dat de opvattingen die de gemiddelde Belg er anno 1900 op nahield tov zwarten, minder racistisch waren dan wat de gemiddelde Belg er anno 2006 over denkt, vrijheid van geloof hé.
Kom kom, nu maakt u een groteske vertoning van uzelf... Ik heb nergens een uitspraak gedaan over "het racisme bij de kolonialen" en dat weet u best. Ik heb zelfs nergens over "anno 1900" gesproken. Gelieve een minimum aan eerlijkheid aan de dag te leggen als u met mij wenst te converseren en me geen woorden in de mond te leggen. Als u zich niet met argumenten kan verdedigen, doe er dan liever het zwijgen toe.
__________________

Manuel* is offline  
Oud 30 april 2006, 16:34   #323
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
Het moet nu maar eens gedaan zijn. En dan hebben we het nog niet over de vele bejaarden die het slachtoffer werden van een handtasdiefstal; over de jongeren die het slachtoffer werden van geweld en afpersing; over de vrouwen die het slachtoffer werden van beledigingen, handtastelijkheden of regelrechte aanranding; over politieagenten, cipiers, leraars en buschauffeurs die in elkaar worden geslagen omdat ze hun werk doen en een gemakkelijk doelwit zijn voor geweld. Laten we het gewoon bij de dodelijke slachtoffers houden. De bejaarde vrouw uit Sint-Agatha-Berchem die bezweek aan een hartaanval nadat haar woning werd belegerd door een bende vreemdelingen die het op haar dochter gemunt hadden. De oude vrouw die overleed na een brutale overval op de trappen van een Brussels metrostation. De vrijwilliger van het Rode Kruis die in Houthalen door “rotallochtoontjes” werd doodgetrapt. Of Christel De Jonghe en Glen Wijnants. Patrick Mombaerts, door allochtone ‘straatboefjes’ vermoord in Schaarbeek. En nu dus Joe Van Holsbeeck. Waar zitten ze nu de Fauzia Talhaoui’s, de Meryem Kaçars, de Ergun Tops en de Nahima Lanjri’s? Waar zitten de alibi-Ali’s en excuus-Fatima’s? Waarom houden ze de lippen stijf op elkaar? En waarom blijft een koninklijke vermaning uit? Omdat de slachtoffers van racisme vaak autochtonen zijn?
hahahaha.....en wij zouden ons moeten verontschuldigen omdat na een volgens het parket betrouwbare getuige het om een dader met bruine huidskleur,zwart haar en donkere ogen gaat.....zijn jullie nu hélemaal op jullie linkse kop gevallen?
Het is dagelijkse kost met noordafrikanen ,en dan staan jullie versteld dat men deze verdenkt na een getuigenis van een persoon die ze als noord-afrikaans type omschrijft?!
Wat een idioten hier in dit landje
Er worden geen excuses gevraagd aan de gewone man. Er worden excuses gevraagd aan de mensen die, nadat er werd beweerd dat het om noord-afrikanen ging, weer eens kwamen zeggen : 'Zie je wel, het zijn weer noord-afrikanen, makkaken, bruine apen, 't zijn allemaal criminelen'. Ondanks de oproep van de ouders en vrienden van Joe om het niet te doen werd er maar op los gescholden en gefantaseerd. Zelfs voor de ouders van Joe kon men geen respect opbrengen.

Laatst gewijzigd door Jampie : 30 april 2006 om 16:34.
Jampie is offline  
Oud 30 april 2006, 17:28   #324
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
...Ik ben zo zeker van dat voor de verkiezing FDW langs mij zal komen voor advies...
FDW heeft daar geen kristalen bol voor nodig, enkel de criminaliteitscijfers, en die staan op papier
__________________
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn

phoebe is offline  
Oud 30 april 2006, 17:55   #325
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe Bekijk bericht
FDW heeft daar geen kristalen bol voor nodig, enkel de criminaliteitscijfers, en die staan op papier
Dus FDW heeft een crimminele sfeer nodig om zijn discours te dienen *geeeeuuuuuuuwwww*......
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 30 april 2006, 18:10   #326
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Ik heb nergens een uitspraak gedaan over "het racisme bij de kolonialen" en dat weet u best. Ik heb zelfs nergens over "anno 1900" gesproken.
Neen, maar ik wel. Begrijp je?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel*
Gelieve een minimum aan eerlijkheid aan de dag te leggen als u met mij wenst te converseren en me geen woorden in de mond te leggen. Als u zich niet met argumenten kan verdedigen, doe er dan liever het zwijgen toe.
Pas op dat je niet ontploft.
Daaag!
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline  
Oud 30 april 2006, 22:02   #327
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Dus FDW heeft een crimminele sfeer nodig om zijn discours te dienen *geeeeuuuuuuuwwww*......
neen, allochtonen die er het meest in voorkomen
__________________
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn

phoebe is offline  
Oud 1 mei 2006, 09:43   #328
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Neen, maar ik wel. Begrijp je?
Dat begrijp ik, net zoals ik begrijp dat het compleet naast de kwestie was. Begrijpt u d�*t?
__________________

Manuel* is offline  
Oud 1 mei 2006, 09:49   #329
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Ik heb nergens een uitspraak gedaan over "het racisme bij de kolonialen" en dat weet u best. Ik heb zelfs nergens over "anno 1900" gesproken.
Tuttuttut, gij hebt klaar en duidelijk gezegd dat er voor de oprichting van het VB nauwelijks racisme was in België. AB heeft overtuigend aangetoond wat iedereen weet: dat het racisme in België vroeger - lang voor de komst van het VB- veel sterker was en veel zwaardere gevolgen had voor de andersgekleurde medemens dan nu. Ge zat er dus dik naast. Gewoon erkennen dat ge u vergaloppeerd hebt, dat is het beste om uw geloofwaardigheid te behouden.
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 1 mei 2006 om 09:49.
baarle is offline  
Oud 1 mei 2006, 10:55   #330
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Dat begrijp ik, net zoals ik begrijp dat het compleet naast de kwestie was. Begrijpt u d�*t?
ik denk dat u zeer weinig begrijpt, het was u die afkwam dat racisme bijna onbestaande was in België voor het Vlaams Belang.
Toen hebben een paar forumleden er u op gewezen dat racisme in België niet zo "bijna onbestaande" was als u zou denken.
U geeft de oorzaak van het racisme aan het Vlaams Belang terwijl de voorbeelden die u aangeboden zijn duidelijk maken dat het racisme van toen wel degelijk ergere vormen en gevolgen aan verbonden waren dan de gevolgen die teweeg gebracht worden door de door uw vernoemde vijand.

Geef gewoon toe dat racisme van alle tijden is, en hou op met zanikken.
__________________
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn

phoebe is offline  
Oud 1 mei 2006, 12:02   #331
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Tuttuttut, gij hebt klaar en duidelijk gezegd dat er voor de oprichting van het VB nauwelijks racisme was in België. AB heeft overtuigend aangetoond wat iedereen weet: dat het racisme in België vroeger - lang voor de komst van het VB- veel sterker was en veel zwaardere gevolgen had voor de andersgekleurde medemens dan nu. Ge zat er dus dik naast. Gewoon erkennen dat ge u vergaloppeerd hebt, dat is het beste om uw geloofwaardigheid te behouden.
Nogal wiedes dat er openlijke en toegepaste racisme was. De kolonialen zaten in een machtspositie.
Zelf erken ik racisme maar er aan toegeven vind des duivels. En dat is iets waar het VB op aanstuurt en zeker al meer dan 15 jaar aanwakkert.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline  
Oud 1 mei 2006, 12:19   #332
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.888
Standaard

Het effectief gepleegd racisme op aansturen van de oppegaai de lands vindt je blijkbaar minder 'des duivels, dan 'erop aansturen' zonder erin te slagen.
Knuppel is offline  
Oud 1 mei 2006, 12:24   #333
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het effectief gepleegd racisme op aansturen van de oppegaai de lands vindt je blijkbaar minder 'des duivels,...
Dat zeg ik nergens.


Citaat:
dan 'erop aansturen' zonder erin te slagen.
Omdat 75% van het kiesvolk gelukkig voor iets anders opteren.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline  
Oud 1 mei 2006, 13:08   #334
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Omdat 75% van het kiesvolk gelukkig voor iets anders opteren.
Hebben ze jou dat verteld? Zo niet, hoe weet jij dat dan?
__________________
baarle is offline  
Oud 1 mei 2006, 13:15   #335
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
gij hebt klaar en duidelijk gezegd dat er voor de oprichting van het VB nauwelijks racisme was in België.
Dat heb ik inderdaad gezegd en ik sta nog steeds achter die uitspraak.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
AB heeft overtuigend aangetoond wat iedereen weet: dat het racisme in België vroeger - lang voor de komst van het VB- veel sterker was en veel zwaardere gevolgen had voor de andersgekleurde medemens dan nu.
Neen, dat heeft hij niet. Hij begon over Kongo. Voor zover ik me nog uit de aardrijkskundelessen kan herinneren, ligt dat in Afrika.
__________________


Laatst gewijzigd door Manuel* : 1 mei 2006 om 13:18.
Manuel* is offline  
Oud 1 mei 2006, 13:17   #336
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe Bekijk bericht
ik denk [SIZE=1][bla bla bla]...[/SIZE]
Welnee, dat doet u helemaal niet. U kopieert klakkeloos wat anderen denken.
__________________

Manuel* is offline  
Oud 1 mei 2006, 13:18   #337
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Neen, dat heeft hij niet. Hij begon over het Kongo. Voor zover ik me nog uit de aardrijkskundelessen kan herinneren, ligt dat in Afrika.
Haha, en de racistische beleidsmakers in Congo waren geen Belgen? Het racistisch beleid in Congo werd niet gemaakt door een Belgische regering?
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 1 mei 2006 om 13:19.
baarle is offline  
Oud 1 mei 2006, 13:20   #338
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Haha, en de racistische beleidsmakers in Congo waren geen Belgen?
Uiteraard. Dat zegt nog steeds niet over het racisme in België; het zegt alleen iets over het racisme van een handvol Belgen in Kongo.
__________________

Manuel* is offline  
Oud 1 mei 2006, 13:24   #339
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Uiteraard. Dat zegt nog steeds niet over het racisme in België; het zegt alleen iets over het racisme van een handvol Belgen in Kongo.
Handvol?

Leer je geschiedenis. Het racisme zat in de Belgische regering die het beleid in Congo uittekende. Die regering stuurde hele horden Belgische racisten naar daar om er haar racistisch beleid uit te voeren. Decennialang. Ze kwamen uit Neufchateau, Kelmis en Zwevezele, niet uit Afrika.
__________________
baarle is offline  
Oud 1 mei 2006, 13:26   #340
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Het racisme zat in de Belgische regering die het beleid in Congo uittekende. Die regering stuurde hele horden Belgische racisten naar daar om er haar racistisch beleid uit te voeren. Decennialang. Ze kwamen uit Neufchateau, Kelmis en Zwevezele, niet uit Afrika.
Hoeveel Belgen waren er in Kongo en hoeveel waren er in België?
__________________

Manuel* is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be