Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 november 2009, 21:11   #321
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Misschien proberen te snappen dat er mensen zijn die niet akkoord zijn met "een alles moet kunnen maatschappij".
Ah, je hebt het over fascisten.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 21:13   #322
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ah, je hebt het over fascisten.
Nee hoor ik heb het over mensen die wel opgevoed zijn.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 21:15   #323
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Nee hoor ik heb het over mensen die wel opgevoed zijn.
Oh.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 21:19   #324
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Misschien proberen te snappen dat er mensen zijn die niet akkoord zijn met "een alles moet kunnen maatschappij".
In wat stellen schaars geklede mannen meer een "alles moet kunnen maatschappij" voor, dan schaars geklede vrouwen ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 21:23   #325
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
In wat stellen schaars geklede mannen meer een "alles moet kunnen maatschappij" voor, dan schaars geklede vrouwen ??
Ja zeg Pietje, ik denk dat het eerder gaat over die travestieten, dragqueens enzo.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 21:26   #326
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ja zeg Pietje, ik denk dat het eerder gaat over die travestieten, dragqueens enzo.
En waarom zou dat niet mogen kunnen (in jouw maatschappijbeeld). Wie houdt daar een trauma aan over ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 21:30   #327
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
En waarom zou dat niet mogen kunnen (in jouw maatschappijbeeld). Wie houdt daar een trauma aan over ??
In plaats van steeds vragen te stellen, zou u beter eens met een paar argumenten mijn ongelijk bewijzen.
Ik heb echt geen zin in dit spelletje.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 21:37   #328
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
In plaats van steeds vragen te stellen, zou u beter eens met een paar argumenten mijn ongelijk bewijzen.
Wat valt hier te bewijzen ?? Dat je een bepaalde persoonlijke mening hebt over bepaalde dingen. Ik gun je die. Tracht dan ook te begrijpen dat niet iedereen (of sprak je in naam van gans Vlaanderen ??) die mening deelt.

Laatst gewijzigd door Pietje : 19 november 2009 om 21:37.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 21:39   #329
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Wat valt hier te bewijzen ?? Dat je een bepaalde persoonlijke mening hebt over bepaalde dingen. Ik gun je die. Tracht dan ook te begrijpen dat niet iedereen (of sprak je in naam van gans Vlaanderen ??) die mening deelt.
Spreek jij dan in de naam van gans Vlaanderen?
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 21:52   #331
Pantoffeldiertje
Gouverneur
 
Pantoffeldiertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ah, je hebt het over fascisten.
fas·cis·me [fasjisme] het; o politieke opvatting die zich kenmerkt door het zich storen aan bepaalde evenementen
__________________
"Wir fahren fahren fahren auf der Autobahn."
Pantoffeldiertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 22:10   #332
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Waar beweer ik dat ??
Op dezelfde plaats waar ik dat beweer, namelijk nergens. Het was gewoon een vraagje zoals u er duizenden stelt op die forum.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 22:17   #333
gertjan22
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2005
Berichten: 199
Standaard

@Marlboro: U bent voorstander van een exclusief huwelijk tussen man en vrouw = Homo's zijn dus 2de rangsburgers in uw ogen.
@Marlboro: "Je doet maar" zeg je... dit betekent evenveel zoals "Zolang dat homo's mij de weg niet kruisen vallen er geen gewonden".

Ik kan evengoed beweren: " Laat ze maar doen, die hetero's"... want hetero, daar kies je voor.

Laatst gewijzigd door gertjan22 : 19 november 2009 om 22:18.
gertjan22 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 23:33   #334
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 Bekijk bericht
@Marlboro: U bent voorstander van een exclusief huwelijk tussen man en vrouw = Homo's zijn dus 2de rangsburgers in uw ogen.
@Marlboro: "Je doet maar" zeg je... dit betekent evenveel zoals "Zolang dat homo's mij de weg niet kruisen vallen er geen gewonden".

Ik kan evengoed beweren: " Laat ze maar doen, die hetero's"... want hetero, daar kies je voor.
Ik vind dat een huwelijk en kinderen iets tussen man en vrouw is ja,daar is niks verkeerds aan om dit zo te vinden,das trouwens ook altijd zo geweest en een doodnormale zaak.
Sommige zaken wil ik nu liever éénmaal zo laten,behouden.
Met je doet maar bedoel ik op alle andere dingen,jullie kunnen alleen gaan wonen/samen wonen,jullie kunnen vrij rond lopen net zoals iedereen en ga zo maar door.

Ik zeg net dat ik homo's ken zowel binnen als buiten het vb en ik zeg geen probleem is en dat toffe kerels zijn en wat zeg je dan???

Er zijn helaas mensen bij die bv getrouwd zijn en kinderen hebben en opeens afkomen op 40 jarige leeftijd ze homo zijn,dikke zever man.
En dan heb je nog dat mens die mee jacques vermeire is getrouwd geweest,eerst is ze hetero,dan lesbo,dan terug weer hetero,manman.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 23:35   #335
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
t'is wel hij die anderen perverten noemt.
Yep,perverten ivm gayparade.

Ik heb het niet over de zeg maar echte homo's.
De echte doen niet mee aan zo'n gayparades,dat is voor nichten,waarvan velen gewoon express uitdagen en willen opvallen en dan komen bleiten ze pak slaag hebben gekregen.Bij deze zit er een dikke vijs los.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 23:37   #336
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Stom argument, het aantal scheidingen ligt bij heterokoppels verhoudingsgewijs een stuk hoger dan bij holebi-koppels. Dat blijkt uit de statistieken van betreffende huwelijken en scheidingen. Ruim 50 % van de heterohuwelijken eindigen in een echtscheiding, bij holebi's is dat nog geen 3 %. http://towntalk.wordpress.com/2008/0...chtgescheiden/

Ik vind dat wie gelijke plichten heeft, ook gelijke rechten moet krijgen. Als je holebi's een aantal rechten wil ontzeggen, dan moet je ons ook van een aantal plichten ontslaan. Vrijstelling van elke vorm van belastingen of zo... , of gewoon niet moeten werken maar wel een vervangend inkomen krijgen, want we zijn volgens sommige VB'ers en de RKK toch "ziek"...

Draai of keer het zoals je wil, het VB wil holebi's omwille van hun seksuele voorkeur een aantal rechten ontzeggen die vanzelfsprekend zijn voor hetero's (zich dan nog baserend op argumenten die totaal geen steek houden zoals dat holebi's ook scheiden) Hoe noemt men zoiets alweer? Ah, ja, "discriminatie"... Zijn er zo nog rechten die VB wil ontzeggen aan holebi's? Ik herinner me dat het VB zich fel kantte tegen de subsidiëring van holebi-verenigingen die holebi's die het moeilijk hebben met hun zelfaanvaarding of die worden buiten gesmeten door hun homofobe ouders op vangen. Tegen verenigingen met dezelfde doelstellingen (opvang en begeleiding) maar met een andere doelgroep (vb vrouwen...) heeft het VB niets.
Het VB kant zich tegen elke campagne die oproept tot meer begrip voor holebi's, maar nooit tegen een campagne die op roept tot meer begrip voor gelijk welk andere doelgroep...

En zo kan ik nog een heleboel dingen op noemen waar het VB tegen is, als het over holebi's gaat, maar er geen problemen heeft met gelijkaardige zaken met betrekking tot hetero's.
Maar dan hebben ze niets tegen holebi's, hoor...
Tuurlijk ligt het aantal scheidingen bij hetero's hoger,er zijn er dan ook veel meer gebtrouwt dan homo's,roffllll.

Jij bent homo maar helaas zeg ik u en of je het graag hoort of niet; het is niet normaal ook al kan je er zelf niks aan doen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 23:58   #337
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Tuurlijk ligt het aantal scheidingen bij hetero's hoger,er zijn er dan ook veel meer gebtrouwt dan homo's,roffllll.

Jij bent homo maar helaas zeg ik u en of je het graag hoort of niet; het is niet normaal ook al kan je er zelf niks aan doen.
Ik had het zeer duidelijk over het percentage van de hetero/homohuwelijken dat eindigt in een echtscheiding, niet over de absolute cijfers. 52 % van de heterohuwelijken eindigt in een echtscheiding tegen 2,8 % bij "homohuwelijken".
"rofflll"...

Als ik me moet spiegelen aan wat jij normaal vindt, dan ben ik heel blij dat ik in jouw ogen abnormaal ben.
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 23:59   #338
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Tuurlijk ligt het aantal scheidingen bij hetero's hoger,er zijn er dan ook veel meer gebtrouwt dan homo's,roffllll.

Jij bent homo maar helaas zeg ik u en of je het graag hoort of niet; het is niet normaal ook al kan je er zelf niks aan doen.
Is pure lasterpraat.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 00:19   #339
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik vind dat een huwelijk en kinderen iets tussen man en vrouw is ja,daar is niks verkeerds aan om dit zo te vinden,das trouwens ook altijd zo geweest en een doodnormale zaak.
Sommige zaken wil ik nu liever éénmaal zo laten,behouden.
Met je doet maar bedoel ik op alle andere dingen,jullie kunnen alleen gaan wonen/samen wonen,jullie kunnen vrij rond lopen net zoals iedereen en ga zo maar door.

Ik zeg net dat ik homo's ken zowel binnen als buiten het vb en ik zeg geen probleem is en dat toffe kerels zijn en wat zeg je dan???

Er zijn helaas mensen bij die bv getrouwd zijn en kinderen hebben en opeens afkomen op 40 jarige leeftijd ze homo zijn,dikke zever man.
En dan heb je nog dat mens die mee jacques vermeire is getrouwd geweest,eerst is ze hetero,dan lesbo,dan terug weer hetero,manman.
Geen probleem, je mag dat gerust voor jezelf de voorkeur hebben om te huwen met iemand van het andere geslacht, geen enkele holebi zal je dat recht ontzeggen of je dwingen te huwen met iemand van hetzelfde geslacht.
Door het huwelijk open te stellen voor personen van hetzelfde geslacht is er niets verandert voor de hetero's. Het heterohuwelijk blijft behouden, dus wat is je probleem?

Het instituut huwelijk is echter in de honderden jaren dat het bestaat heel vaak verandert. Huwelijken tussen 2 mannen kwamen bij de oude Egyptenaren voor (er zijn graftombes gekend waar 2 mannen als gehuwden met elkaar werden afgebeeld), bij de oude Romeinen was het eerder een soort van adoptie waarbij de man de voorgdij over zijn vrouw over nam van haar vader, bij andere volkeren uit de oudheid werd de vrouw (of de vrouwen) gewoon het eigendom van de man, in de middeleeuwen was het heel vaak een louter zakelijk of politiek contract, in de 16de eeuw bestonden er in Frankrijk "afrérements" waarbij 2 mannen elkaar trouw beloofden en samen gingen wonen met dezelfde rechten als een gehuwd heterokoppel, 100 jaar geleden mochten vrouwen geen beroep uit oefenen zonder toestemming van haar man, tot 30 jaar geleden moeten vrouwen haar man gehoorzaamheid beloven.

Waw, we mogen van Marlboro alleen of samen wonen. We mogen zelfs zomaar vrij rond lopen. Oh dank u, Grote Almachtige Marlboro!
Het zou er verdorie nog aan mankeren...

Ken je binnen het VB ook homo's die met elkaar getrouwd zijn, of houdt de verdraagzaamheid dan op?

Ja er zijn helaas holebi's die zich door meneer pastoor of de goegemeente 20 jaar geleden hebben laten wijs maken dat een hetero-huwelijk hen zou "genezen", om dan 20 jaar ongelukkig ze zijn en na die 20 jaar te merken dat er van die "genezing" niet veel in huis is gekomen. De dikke zever kwam van de pastoor, de holebi in kwestie zelf was een slachtoffer van zijn eigen goedgelovigheid.
De ex van Jacques zou wel eens gewoon bi kunnen zijn. Hoeveel hetero's zijn er niet die regelmatig van partner veranderen?
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 00:47   #340
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.548
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Is pure lasterpraat.
Het CGKR ziet daar geen graten in.
Vraag het maar aan bisschop Léonard.


Citaat:
Monseigneur Léonard heeft het recht om vrij zijn mening te uiten zelfs indien deze een bepaald deel van de bevolking kan kwetsen, choqueren of verontrusten. De uitlatingen die in het interview werden gedaan, stellen de bisschop dan ook niet bloot aan juridische vervolging op basis van "wetsvoorstellen ter bestrijding van homofobie" (sic) waarvan het Centrum overigens geen weet heeft…
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be