Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 september 2023, 09:10   #321
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Jazeker, de generaties voor ons wilden nog het zware vieze laagbetaalde werk doen. Zij wél.

Dat is allang afgelopen hoor.
Daarover had gij het niet.
Gij moet dus wel toegeven dat onze welvaart werd opgebouwd door de "witten", door ons en onze vorige generaties, en NIET "doordat migranten deze samenleving mogelijk maken door het vieze slecht betaalde werk te doen."
Spindokter.
Je zou trouwens beter eens naar de huidige toestand kijken en aanklagen dat onze welvaart wordt afgebroken door misdadig, politiek beleid met onnodige, kunstmatig hoge prijzen en nep-crisissen dan lopen te klagen en jammeren over ongeschoolde migranten die de eerste slachtoffers zullen worden van armoede als de welvaart vernietigd wordt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Geen enkel Westerse (of Golfstaten - ) economie kan zonder goedkope migranten.
Accepteer dat of roep je eigen volk op weer aan de slag te gaan aan de onderkant van de samenleving.
Ik wens je met dat laatste veel succes. ze zullen je goed uitlachen aan de toog. Niemand gaat dat meer doen.
Door toenemende automatisatie zijn er steeds minder goedkope migranten nodig voor ongeschoolde jobs op de arbeidsmarkt.
In fabrieken nemen steeds meer robots het bandwerk over van ongeschoolden.
En als operator voor die robots zijn ongeschoolde migranten niet bekwaam.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik zie anders heel wat witte advocaten, managers en psychologen hun zakken vullen in de migratie-industrie.

Of behoren die niet tot het eigen volk?
Ja en ook weer met het geld van de belastingbetaler door politiek beleid voor humanitaire "hulpverlening" aan fortuinzoekers door massale migratie waarvan ze een industrie gemaakt hebben.
Als eigen volk hulp nodig heeft, moeten ze het zelf betalen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Belastingen in ons land worden opgebracht door wit & zwart hoor.

En de hoogste witte bovenklasse betaalt uberhaupt al niets. Ze hebben hun kapitaal off shore of wonen in Monaco.
Toch die paar zwarten die werken en dat zijn er niet zo bijster veel...

Natuurlijk betalen die niets want die zitten dan ook zelf aan de macht en bepalen ook zelf wat belastingbetalers, het plebs, hen moet betalen.
Of hun kapitaal steekt al in toscane in wijnmakerij.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Alleen het VB is tegen immigratie in België.
11 % van de Belgen heeft daarop gestemd. 89 % heeft voor immigratiepartijen gestemd dus.
Wat iemand aan de toog schreeuwt verandert weinig aan die harde feiten.
Feiten? Bedrog en leugens, zeker?
De grootste partij nva protesteerde ook tegen het marrakesh migratiepact nadat ze eerst zelf tekende voor akkoord.
Waarvoor en op welke partij er gestemd wordt, betekent niet dat die partij hun loze verkiezingsbeloften ook nakomt.
Het is dus niet de schuld van de kiezers dat partijen hun eigen goesting doen na de verkiezingen tegen de wil van hun kiezers.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zijn we eens.
En we profiteren er allebei van.
Neen want doordat arbeidskrachten uit het buitenland bereid zijn om goedkoper te werken (dan hebben ze nog altijd meer dan wat ze in eigen land kunnen verdienen) worden onze lonen ook laag gehouden.
Wij profiteren er dus niet van maar verliezen daardoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Onzin. In veel Westerse landen staan hooggeschoolden in de MacDonald te werken als er geen sociale hangmat voorradig is.
Er zijn geen westerse welvaartstaten waar geen sociale hangmatten zijn.

En als je VS bedoelt met "westerse landen", dat is een heel ander en kapitalistisch systeem dat niet van toepassing is op ons land met sociale voorzieningen.
Dat is appelen vergelijken met peren.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 10:34   #322
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Als je de loodgieter laat komen en die verneukt zijn werk met als gevolg dat je woning de dag erna onder water staat, ga je je dan kwaad maken op het water in de living of op de loodgieter?

Met de migrantenkwestie is het net hetzelfde. Ik zie ze ook liever niet komen.
Maar ik denk dat we ons beter kwaad maken op degenen die het mogelijk maken dat ze naar hier komen. Op de loodgieter van hierboven dus.

Maar om één of andere reden doen we dat in het migratiehoofdstuk niet. We zijn op alle vlakken altijd bij de eerste om met een verwijtende vinger naar de politiek te wijzen maar in het migratiehoofdstuk wijzen we liever naar de migranten.

Ik vind dat raar. Het zijn mensen van de partijen die we zelf gekozen hebben die het mogelijk maken dat half Marokko ondertussen hier woont maar we maken ons het liefst kwaad op die Marokkanen. Waarom is dat? Is dat omdat we anders moeten toegeven dat we gefaald hebben met ons stemgedrag?

Tuurlijk zijn er ook mensen die de politiek de nodige verwijten maken maar geef toe: er wordt vaker met de vinger naar de migrant gewezen dan naar de politieker.
Terwijl de migrant niet meer doet dan gebruik maken van de mogelijkheden die hem door de politieker geboden worden.

Ik wil maar zeggen: ik zie het ook met lede ogen aan maar ik ga daar de migrant niet lelijk voor aankijken. Dat heeft ook geen zin. Er gaat geen enkele potentiele migrant wegblijven omdat we lelijk kijken.
Willen we de potentiele migrant weghouden moet de politiek daar werk van maken.

Zolang de loodgieter de kraan niet heeft vervangen blijft het water lopen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 13:11   #323
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Vraag aan die 89% die één of meerdere huizen te huur hebben hoeveel er bereid zijn aan Noord-Afrikanen te verhuren.
Ik ken zelfs Belangers die aan naffers verhuren (en voor Lukaku juichen).

Zodra er euro's in het spel zijn is het rap gedaan met de idealen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En wat de asielindustrie ons de belasting betaler kost zwijgen we over?
Dat geld komt dus gewoon weer terecht in de zakken van het eigen volk.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 13:14   #324
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Werk is ook maar slecht betaald omdat er veel mensen zijn die het kunnen doen. Haal de migranten weg, de lonen stijgen ....
Want jij wil dat de goederen en diensten twee keer zo duur worden?

De meeste Vlamingen zijn verslaafd aan goedkope arbeidskrachten. Juist omdat ze goedkoop op restaurant willen blijven gaan bv.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 13:18   #325
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Maar om één of andere reden doen we dat in het migratiehoofdstuk niet. We zijn op alle vlakken altijd bij de eerste om met een verwijtende vinger naar de politiek te wijzen maar in het migratiehoofdstuk wijzen we liever naar de migranten.
Iets met "naar beneden kakken". En naar boven likken.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 13:27   #326
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 7.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ja jong, de vraag is, wat doen we er aan?
Niet memmen maar Vlaams Belang stemmen.

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.
vanderzapig is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 13:30   #327
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Gij moet dus wel toegeven dat onze welvaart werd opgebouwd door de "witten", door ons en onze vorige generaties, en NIET "doordat migranten deze samenleving mogelijk maken door het vieze slecht betaalde werk te doen."...
Nooit gehoord van een omslagstelsel?
Wie denk je die al die vroeg-gepensioneerde Vlaamse 50plussers hun dikke pensioenen betaalt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Je zou trouwens beter eens naar de huidige toestand kijken en aanklagen dat onze welvaart wordt afgebroken door misdadig, politiek beleid met onnodige, kunstmatig hoge prijzen en nep-crisissen....
België is nog nooit zo rijk geweest. Het geld klotst voor de meeste mensen tegen de plinten. Mensen vreten en feesten alsof er geen morgen is.
De mensen die niet hebben mee kunnen profiteren of graaien stemmen op het VB.
De rest viert feest. De verwende Vlaamse jeugd voorop.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Door toenemende automatisatie zijn er steeds minder goedkope migranten nodig voor ongeschoolde jobs op de arbeidsmarkt.
In fabrieken nemen steeds meer robots het bandwerk over van ongeschoolden.

...
Dat sprookje horen we al decennia.
Robots vind je in de industrie. En de industrie is zo goed als weggepest in België.

Voorlopig heeft de Vlaamse economie een groot tekort aan personeel. Maar een politieman eist nog steeds zijn pensioen op 58.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht

Het is dus niet de schuld van de kiezers dat partijen hun eigen goesting doen na de verkiezingen tegen de wil van hun kiezers. .
Jawel.

Natuurlijk is de kiezer verantwoordelijk. Die stemmen massaal op immigratiepartijen. Of zijn die kiezers debiel?
Nogmaals, er is maar 1 partij tegen immigratie (en zelfs dan nog maar gedeeltelijk) en daar stel 11% vd Belgen op.

Bij de Franstaligen heb je niet eens een anti-immigratiepartij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht

Neen want doordat arbeidskrachten uit het buitenland bereid zijn om goedkoper te werken (dan hebben ze nog altijd meer dan wat ze in eigen land kunnen verdienen) worden onze lonen ook laag gehouden.
Wij profiteren er dus niet van maar verliezen daardoor.....
Want jij wil dat de goederen en diensten twee keer zo duur worden?

De meeste Vlamingen zijn verslaafd aan goedkope arbeidskrachten. Juist omdat ze goedkoop op restaurant willen blijven gaan bv.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 14:19   #328
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Nooit gehoord van een omslagstelsel?
Wie denk je die al die vroeg-gepensioneerde Vlaamse 50plussers hun dikke pensioenen betaalt?
Niet de migranten die aan de lage lonen werken want die kosten in de cijfers meer dan ze bijdragen. Een deel krijgt zelfs de uitboljobs van die vroeg-gepensioneerde Vlaamse 50plus(s)(t)ers.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 15:28   #329
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.219
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dubbel
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 21 september 2023 om 15:42.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 15:41   #330
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.616
Standaard

In Brussel wordt het toch stilaan duidelijk :

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210112_97112015
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 15:42   #331
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.219
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Nooit gehoord van een omslagstelsel?
Wie denk je die al die vroeg-gepensioneerde Vlaamse 50plussers hun dikke pensioenen betaalt?
Ooit al gehoord van de variabele geboortejaren van Noord Afrikaanse eerste generatie "gastarbeiders"? 20 jaar in 1960, 60 jaar in 1990... Kwestie van de juiste papieren mee te brengen van "thuis".
Citaat:
België is nog nooit zo rijk geweest.
Klopt, nog nooit was er zoveel schuld-geld in omloop.
Citaat:
Het geld klotst voor de meeste mensen tegen de plinten. Mensen vreten en feesten alsof er geen morgen is.
Dat is dan toch in uw kennissenkring, niet in de mijne.
Een aantal had wel een leuke reserve opgebouwd tijdens de corona lockdown. Maar die is er snel doorgedraaid.
En welke morgen? Als we het zo bekijken, Beiroet als voorbeeld?
En ik kan mijn bezit niet meenemen in het graf.
Citaat:
De mensen die niet hebben mee kunnen profiteren of graaien stemmen op het VB.
De rest viert feest. De verwende Vlaamse jeugd voorop.
U hebt een punt kwa verwende jeugd.
En ik moet toegeven, mijn ouders hebben hun best gedaan, 50 jaar geleden, om hun 3 kinderen een zo goed mogelijke toekomst te geven. 1 van de dingen die daar bij hoorde was werklust. Maar als ik zie hoe mijn neefjes en nichtjes het doen.... Da's huilen met de pet op. Maar is dat dan de schuld van mijn broer/zus? Of van de veranderde instelling op school, alswel de bemoeiallerij van de (r)overheid/ambtenarij, daar ben ik het nog niet volledig aan uit.
Wat ik wel weet is, wat 40 jaar geleden een moeilijk joenk was, is nu een ziek kindje dat op alle mogelijke manieren geld moet kosten.


Citaat:
Dat sprookje horen we al decennia.
Robots vind je in de industrie. En de industrie is zo goed als weggepest in België.
Wegbelast. Klopt als een bus.
Weggepest met steeds strenger wordende milieueisen, ook zo. Maar dat is met recht en reden. We moeten kiezen. Een fabriek dat wat meer afvalwater loost, of 200 000 mensen extra die in hetzelfde riviertje zeiken en schijten.
Citaat:
Voorlopig heeft de Vlaamse economie een groot tekort aan personeel. Maar een politieman eist nog steeds zijn pensioen op 58.
Of die wordt in elkaar gestampt door "ongelukkige jongeren".

Citaat:
Natuurlijk is de kiezer verantwoordelijk. Die stemmen massaal op immigratiepartijen. Of zijn die kiezers debiel?
Nogmaals, er is maar 1 partij tegen immigratie (en zelfs dan nog maar gedeeltelijk) en daar stemt 11% vd Belgen op.
In mijn mening is de hoofdmoot van het kiesvee gewoon gatachterlijk.
Citaat:
Bij de Franstaligen heb je niet eens een anti-immigratiepartij.
Niet verwonderlijk. Al eens gaan kijken in de normale dorpen in Wallonië?
Citaat:
Want jij wil dat de goederen en diensten twee keer zo duur worden?
Daarvoor moeten we naar de (r)overheid kijken. Meer graaien, da's de boodschap.
Citaat:
De meeste Vlamingen zijn verslaafd aan goedkope arbeidskrachten. Juist omdat ze goedkoop op restaurant willen blijven gaan bv.
En dat is dus niet het geval. Hoeveel bekwame kelner*s/koks kent u die ook tapijtkopper zijn?
En neen, we gaan een paar 100 6maandenwonderpittatenten niet meetellen, dat zijn gewoon misbruiken van't systeem. (*er zijn er een paar, maar die hebben dan ook een reden om die job te doen, zoals een bij-jobke als wit poeder verkoper)
Tapijtkoppers eisen slaven, die gaan geen dhimmies of ongelovigen bedienen, die gaan ze wel in elkaar slaan. (je kan de krant niet meer openen of het staat er wel in, of in Vilvoorde de voordeur, het is zichtbaar op't trotoir)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 21 september 2023 om 15:55.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 15:52   #332
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.044
Standaard

25% and counting….t kalf is verdronken.

https://www.hln.be/aalst/kwart-van-a...land~a020e3dc/
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 16:13   #333
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U hebt een punt kwa verwende jeugd.
En ik moet toegeven, mijn ouders hebben hun best gedaan, 50 jaar geleden, om hun 3 kinderen een zo goed mogelijke toekomst te geven. 1 van de dingen die daar bij hoorde was werklust. Maar als ik zie hoe mijn neefjes en nichtjes het doen.... Da's huilen met de pet op. Maar is dat dan de schuld van mijn broer/zus? Of van de veranderde instelling op school, alswel de bemoeiallerij van de (r)overheid/ambtenarij, daar ben ik het nog niet volledig aan uit.
Wat ik wel weet is, wat 40 jaar geleden een moeilijk joenk was, is nu een ziek kindje dat op alle mogelijke manieren geld moet kosten.
....
Hier heb jezelf de essentie van omvolking te pakken.

De nieuwe Vlaamse generatie is er één van consumeren en profiteren. Verzwakt, verwijfd, woke, tamelijk lui, nauwelijks geinteresseerd in voortplanting en relatief ambitieloos. Verpest door het geld van hun ouders.
Die worden dus vervangen door nieuwkomers.
Die zijn gemiddeld veel armer, agressiever, hardwerkender, risiconemender en hechten nog waarde aan een gezin (mét voortplanting).

Allemaal een natuurlijk proces dat de oorspronkelijke bevolking wordt verdrongen. Daar is verder niets mis mee.
Het eigen volk wil zelf uitsterven en wij kunnen alleen maar dankbaar zijn dat ze dan tenminste nog vervangen worden De bevolking gaat er alleen iets anders uitzien
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 16:14   #334
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Niet memmen maar Vlaams Belang stemmen.

Dat hoor ik vaker en iedereen gelooft dat blijkbaar blindelings.

Ik vraag me af hoe het VB dat gaat aanpakken.

Eén stom voorbeeldje: iemand zonder papieren. Die mens kan zeggen wat hij wil want niemand weet hoe hij heet of waar hij vandaan komt.
Men zegt dan steeds dat zo'n mensen teruggestuurd moeten worden naar waar ze vandaan komen.
Waar komt zo iemand vandaan? Hij heeft geen papieren waar dat opstaat. Waar sturen we die naartoe? Naar het eerste het beste Afrikaanse land? Alsof ze daar staan te springen om die binnen te laten, zo zonder papieren.

Voor er hier weer een storm van protest opsteekt: ik ben ook van mening dat illegalen hier niet thuishoren. Maar ik geloof niet in het riedeltje "we sturen ze terug". En dat is wat het VB blijft herhalen.

Net als migratie op zich. Het is heel gemakkelijk te zeggen: "We laten ze niet binnen." maar hoe ga je dat koppelen aan de Europese wetten? Wat gaat het geven als wij als klein landje ons verzetten tegen die Europese wetten die we zelf mee ondertekend hebben?

Uit Europa stappen, hoor je dan wel eens. Enkel en alleen om migranten buiten te krijgen? Ga eens in een Engelsman zijn portefeuille kijken wat dat oplevert, uit Europa stappen. En dan hebben we het niet over een land als GB maar over een lapje grond als Vlaanderen eh...

Dus ja; migratie moet aangepakt worden, illegalen moeten hier weg maar ik wacht nog steeds op een goed uitgewerkt plan.

Of zijn de politiekers van het VB plots de enigen die we wel blind gaan vertrouwen? Ik had toch graag vooraf wat meer info over hun plannen gehad.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 16:28   #335
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.219
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Hier heb jezelf de essentie van omvolking te pakken.

De nieuwe Vlaamse generatie is er één van consumeren en profiteren. Verzwakt, verwijfd, woke, tamelijk lui, nauwelijks geinteresseerd in voortplanting en relatief ambitieloos. Verpest door het geld van hun ouders.
Die worden dus vervangen door nieuwkomers.
Die zijn gemiddeld veel armer, agressiever, hardwerkender, risiconemender en hechten nog waarde aan een gezin (mét voortplanting).

Allemaal een natuurlijk proces dat de oorspronkelijke bevolking wordt verdrongen. Daar is verder niets mis mee.
Het eigen volk wil zelf uitsterven en wij kunnen alleen maar dankbaar zijn dat ze dan tenminste nog vervangen worden De bevolking gaat er alleen iets anders uitzien
Ik wil gerust "uitsterven", maar dan wel in comfort, en niet in elkaar geslagen als ouderling die per ongeluk in het vizier komt van "ongelukkige jongeren".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 16:33   #336
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.044
Standaard

Eentje zonder papieren terugsturen?
Geen probleem, zet die in een gesloten centrum vast, laat die werken voor bad, brood en bed en laat die daar zitten tot hij zegt waar hij vandaan komt.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 16:48   #337
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Eentje zonder papieren terugsturen?
Geen probleem, zet die in een gesloten centrum vast, laat die werken voor bad, brood en bed en laat die daar zitten tot hij zegt waar hij vandaan komt.
Dat is de compromis positie hee.

Ik zou er met de matrak op kloppen tot hij het zegt.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 17:00   #338
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.219
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Dat is de compromis positie hee.

Ik zou er met de matrak op kloppen tot hij het zegt.
Nah, teveel werk, tenzij als klopvoer in een SM kelder (en kan de (r)overheid er nog iets aan verdienen)

Gewoon duidelijk maken, vertellen of naar Noord Korea.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 17:14   #339
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.616
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat hoor ik vaker en iedereen gelooft dat blijkbaar blindelings.

Ik vraag me af hoe het VB dat gaat aanpakken.

Eén stom voorbeeldje: iemand zonder papieren. Die mens kan zeggen wat hij wil want niemand weet hoe hij heet of waar hij vandaan komt.
Men zegt dan steeds dat zo'n mensen teruggestuurd moeten worden naar waar ze vandaan komen.
Waar komt zo iemand vandaan? Hij heeft geen papieren waar dat opstaat. Waar sturen we die naartoe? Naar het eerste het beste Afrikaanse land? Alsof ze daar staan te springen om die binnen te laten, zo zonder papieren.

Voor er hier weer een storm van protest opsteekt: ik ben ook van mening dat illegalen hier niet thuishoren. Maar ik geloof niet in het riedeltje "we sturen ze terug". En dat is wat het VB blijft herhalen.

Net als migratie op zich. Het is heel gemakkelijk te zeggen: "We laten ze niet binnen." maar hoe ga je dat koppelen aan de Europese wetten? Wat gaat het geven als wij als klein landje ons verzetten tegen die Europese wetten die we zelf mee ondertekend hebben?

Uit Europa stappen, hoor je dan wel eens. Enkel en alleen om migranten buiten te krijgen? Ga eens in een Engelsman zijn portefeuille kijken wat dat oplevert, uit Europa stappen. En dan hebben we het niet over een land als GB maar over een lapje grond als Vlaanderen eh...

Dus ja; migratie moet aangepakt worden, illegalen moeten hier weg maar ik wacht nog steeds op een goed uitgewerkt plan.

Of zijn de politiekers van het VB plots de enigen die we wel blind gaan vertrouwen? Ik had toch graag vooraf wat meer info over hun plannen gehad.
Migratie wordt al VIJFTIG JAAR niet aangepakt, en daar kan je het VB niet verantwoordelijk voor stellen. Dus nu zeggen "allez wat is jullie plan" lijkt mij iets te doorzichtig.
Om te beginnen een migratiestop vanaf NU lijkt mij een goed begin, maar daar is Von der Leyen en C° niet mee akkoord. Lui die 30.000€/maand verdienen vragen zich immers niet af hoe de "common people" die migratiestroom al dan niet aanvaardt.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 19:21   #340
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Migratie wordt al VIJFTIG JAAR niet aangepakt, en daar kan je het VB niet verantwoordelijk voor stellen. Dus nu zeggen "allez wat is jullie plan" lijkt mij iets te doorzichtig.
Om te beginnen een migratiestop vanaf NU lijkt mij een goed begin, maar daar is Von der Leyen en C° niet mee akkoord. Lui die 30.000€/maand verdienen vragen zich immers niet af hoe de "common people" die migratiestroom al dan niet aanvaardt.
Ik stel het VB niet verantwoordelijk voor het niet aanpakken van de migratie-crisis. Waar lees je dat?

En wat is er doorzichtig aan het vragen naar een plan?
Je geeft zelf al het voorbeeld van de migratiestop waar Europa niet mee akkoord gaat. Dat is dan misschien wel een plan maar geen realistisch.
Dat bedoel ik als ik vraag naar plannen.

Het is best mogelijk dat het VB het probleem opgelost zou krijgen maar ik zou toch graag vooraf een beetje weten hoe ze dat van plan zijn.
Roepen dat je iets gaat doen is makkelijk maar dat wil nog niet zeggen dat je het uiteindelijk ook gaat doen eh?
Daar is al minstens een realistisch plan voor nodig en ik hoop dat het VB dat heeft. Dat zou voor mij alvast vertrouwen wekken.
Je kan toch moeilijk geloven dat ze één van de meest complexe crisissen van de laatste jaren beloven op te lossen maar dat ze nog geen flauw idee hebben hoe ze dat gaan doen?

Wat mij vooral opvalt is dat VB-aanhangers vaak de eerste zijn om te roepen dat ze de politiek niet vertrouwen. En dat mag en is in veel gevallen ook terecht.
Ik vraag me alleen af waarom ze dan de politiekers van het VB dan wel vertrouwen.
Wat waarom wekken VB-politiekers vertrouwen?
Het is niet dat ze op eerdere verwezenlijkingen kunnen bogen eh?
Dus veronderstel ik dat ze goed uitgewerkte plannen ofzo hebben.
Of vertrouwen de VB-stemmers de VB-ers gewoon op hun woord?

't Is gewoon een vraag eh?
Voor zover ik weet brand ik niemand af ofzo.
Want het valt me op dat, hoewel ik gewoon met wat vaststellingen en vragen kom, er direct gereageerd wordt alsof ik het VB verantwoordelijk stel voor het falen van het beleid en dat ik iets te doorzichtig uit de hoek kom.
Wat dat ook mag betekenen...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be