![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik, met mijn huidige redelijkheid, weet dat inderdaad.
Citaat:
Dat is volgens mij anders - al heel lang anders zelfs. Hajnal zegt je ongetwijfeld iets. Laatst gewijzigd door lombas : 21 januari 2008 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geen kinderen willen is zooooooooooooo 2007.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil gewoon af van het paternalistische "Oh, maar wacht maar tien jaar, dan zullen we nog eens klappen ... MET DIENE KLEINE OP UWEN ARM --- MOEHAHAHAHA."
Het is gewoon een feit dat sommige mensen, betrekkelijk wat mensen zelfs, nooit kinderen zullen hebben omwille van het feit dat ze (zich) fysiek, mentaal of materieel niet in staat (zijn/achten). En dat zoiets geen tapje op de kruin behoeft, maar gewoon een volwassen vorm van respect. Ik denk bijvoorbeeld aan: http://www.kindervrij.nl/ en dergelijke. Laatst gewijzigd door lombas : 21 januari 2008 om 23:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
|
![]() was dus ook exact mijn punt is. Blijkbaar vinden sommigen dit dan egoïstisch. Zelfs als het niet gaat om geld, "lastige etterkes", etc. Gewoon, geen drang om kinderen te krijgen.
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 21 januari 2008 om 23:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#327 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() (ik kan mij gewoon wat beter inleven dan sommige medeforummers blijkbaar) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom is het natuurlijk om kinderen te krijgen? Wat is "natuurlijk"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
|
![]() Citaat:
![]() (over gevoelens, liefde, huwen, ... moet je gewoon niet discussiëren op dergelijke fora, behalve dan om te zeggen dat homo's dat allemaal niet mogen doen ![]()
![]() |
![]() |
#330 |
|
![]() Voortplanten, in stand houden van de soort, die dingen.
![]() |
#331 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
|
![]() Citaat:
Maar straks niet zeuren waar je pensioen blijft hé? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
Banneling
|
![]() Ja, maar ze zijn m.i. toch wel een belangrijke reden vergeten in hun opsomming: een pijnlijke, bijna onmenselijke bevalling. Liever geen kind, dan d�*t te moeten ondergaan.
![]() 'De Bevalling' op vt4 was mede-verantwoordelijk voor mijn verlichting, dus dien ik het programma hierbij ook te vermelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | ||
|
![]() Citaat:
Dat boekje gaat 1 jaar mee. Genen gaan millennia mee. 't Is een verschil. Kinderen zijn gewoon geweldig: al die creativiteit en die frisse, ongedwongen blik op de wereld. Ik heb meer geleerd van kinderen - wier uiterste rationaliteit buitengewoon briljant is - dan van eender welke volwassene. Een kind zij mij overlaatst dat ge van roken rotte longen krijgt. En dat ge dat dus niet moet doen. Ik ben meteen gestopt, en met (voorlopig) success. Werkt beter dan de zielige aanpak van overheden, volwassenen, gezondheidsfascisten en alles wat ouder dan 4 jaar is. ![]() Bovendien kan een vader ook de vruchtbaarheid van zijn ideeën toetsen aan de reactie erop van zijn kinderen.
Laatst gewijzigd door C2C : 22 januari 2008 om 02:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze (ie Westerse) fertiliteit daalt al langdurig - in Frankrijk ongeveer vanaf 1780 bijvoorbeeld. Maar het (on)natuurlijk ingrijpen van het gezin op de gezinsgrootte valt eerder in de XVI-XVIIde eeuw te situeren. Het is echter het doorbreken van het westers huwelijkspatroon en de hoge mortaliteit in de 19de (volgens sommigen reeds 18de) en vroeg 20ste eeuw dat heeft gezorgd voor een kunstmatige enorme stijging van de gezinsgrootte. Geheel de 20ste eeuw daalde de fertiliteit echter voort, enkel tegengehouden door geboortepieken na crisissituaties zoals de tweede wereldoorlog (babyboom). Het is volslagen tegen enige bezinning over de geschiedenis in om te proponeren dat vergrijzing eenvoudigweg opgelost kan worden door die geboortes terug de hoogte in te jagen. Zulke opdrijving is enkel kunstmatig en wordt tegengewerkt door een patroon dat zich hier al eeuwen lang manifesteert. (Ter vergelijking: de gezinsgrootte in het Wenen van 1890 verschilde weinig van die in de XVIIde eeuw en bedroeg ongeveer 4,50.) Laatst gewijzigd door lombas : 22 januari 2008 om 08:40. |
|
![]() |
![]() |