![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Staatssecretaris
|
![]() natuurlijk is niemand gemiddeld, maar geconfronteerd worden met die dingen die je minder liggen en er minimaal mee leren omgaan met je zwakheden en die bijschaven lijkt me nu net een héél belangrijk gegeven in het leerproces.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Allemaal heel fijn enzo. Neemt niet weg dat voor erg veel mensen het huidige onderwijssysteem gewoon op niks trekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hoe je het ook draaid, in de eerste plaats moeten de ouders leren om te aanvaarden, zodat zij hun kind kunnen helpen en bijstaan in zijn/haar problemen. En daar zitten dus de grootste problemen, want de meeste ouders willenzelf uniek zijn, maar wensen wel van hun kind dat het de perfecte mens is, zonder fouten of zwakheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
|
![]() Citaat:
Eén volk, één rijk, één onderwijs! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want voor de meeste kinderen is het onderwijssysteem zeer goed, maar is het gebrek aan discipline en toezicht van de ouders juist het probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaan in België trouwen verschillende onderwijssystemen en geen enkel daarvan is perfect, want het perfecte onderwijssysteem bestaat niet. En ook binnen de maatschappij is het aanpassen of opkrassen. Wie niet mee kan, word in een hoekje geduwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was een primus in 't middelbaar. Ik ben daar nu 10 jaar weg, en behalve een hoop fijne en minder fijne herinneringen mbt klas- en schoolgenoten heb ik daar niets van kennis aan overgehouden. Ik kan lezen, schrijven (niet foutloos), ik weet hoe ik een rekenmachine moet gebruiken, ik kan een beetje frans verstaan. Van die wiskunde en die hopen wetenschappen is niets overgebleven. Van geschiedenis en dergelijke ook niet. Datgene wat ik ervoor al wist, dat is niet verdwenen. Er zijn veel goeie leerlingen met dezelfde ervaring. Ergens schort er dan toch iets aan, denk ik.
![]() |
#328 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
't is niet normaal dat een goede leerling na een jaar door het raam staren nog met de vingers in de neus erdoor komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
|
![]() Citaat:
de zo juist mogelijke mensen, op de zo juist mogelijke plaats. Dat betekent o.a. dat iedereen de kans moet krijgen om zijn talenten maximaal te ontwikkelen. Hoe dat verder ingevuld moet worden weet ik (nog) niet ...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 januari 2008 om 23:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het interesseerde me eerlijk gezegd geen zak, alleen werd ik plots hyperperfectionistisch als ik er vlak voor zat. Zelfstudie en middelbaar onderwijs is niet echt een geslaagde combinatie. Alles voor de middenjury doen is ook enkel weggelegd voor kinderen met een thuisblijvende ouder.
![]() |
![]() |
#331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#333 |
|
![]() Wat had jij dan voor ogen?
Iemand die enkel brood wil kneden en verantwoordelijkheid schuwt op een directeurszetel, en iemand hyperintelligent die dat ook wil uitspelen als rioolkuiser en iemand met een gebrek aan ruimtelijk inzicht minister van ruimtelijke ordening? ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 januari 2008 om 23:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
we leven maar een korte tijd, hoor. de lat hoeft niet per sé goed hoog te liggen. u amuseren, een beetje liefde,... dat is alles wat velen willen. wie wil presteren, legt zijn eigen lat wel.
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die mensen moeten daarom niet 'zo juist mogelijk' zijn. een hoogbegaafde die liever bloembollen plant kon 'meer bereiken', maar altijd al dat gezaag over wat mensen allemaal niet kunnen bereiken ben ik echt ZO ONTZETTEND zat eh.
![]() |
![]() |
#336 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar je weet best wel dat ik dat niet bedoel. Iemand die dingen niet wilt behoort ook tot die "zo juist mogelijke persoon op de zo juist mogelijke plaats" (wat ook beter verwoord kon worden, oké), tiens. Als iemand iets tegen zijn zin doet of zelfs liever iets anders doet zie ik dat sowieso niet al te goed aflopen, niet voor het welzijn van die persoon, noch voor het welzijn van het systeem waarin die persoon functioneert.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 januari 2008 om 23:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het hele systeem is zoooo paternaliserend dat men zelfs ingrijpt als er niet eens een vraag is.
![]() |
![]() |
#338 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behalve dat soepkieken van 't pms heeft er nog nooit iemand gezegd dat ik aan 't underachieven ben, mocht je denken dat dat mijn 'persoonlijk perikel' is.
![]() |
#339 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
gelukkig ben ik ook niet helemaal juist dus zo klopt het plaatje dan toch weer
![]() |
![]() |
#340 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() en nu moet ik dringend kakken