![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe voelt u zich geografisch gezien | |||
Gemeentenaar (vb. Antwerpenaar, Kortrijkenaar) |
![]() ![]() ![]() |
8 | 9,30% |
Provincie-bewoner (vb. West-Vlaming, Limburger) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,49% |
Vlaming |
![]() ![]() ![]() |
34 | 39,53% |
Belg |
![]() ![]() ![]() |
11 | 12,79% |
Benelux-bewoner |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,16% |
Groot-Nederlander |
![]() ![]() ![]() |
9 | 10,47% |
Europeaan |
![]() ![]() ![]() |
7 | 8,14% |
Wereldbewoner |
![]() ![]() ![]() |
13 | 15,12% |
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Burkide : 17 februari 2008 om 19:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe is iemand die niet opkomt voor zichzelf en een minderwaardigheidscomplex heeft? Citaat:
Hebben we daarom een andere cultuur? Vlaanderen behoudsgezinder? Toch niet overal in Vlaanderen even straf. Walen grotere feestvarkens? Al eens het carnaval in Aalst en Binche meegevierd? Bij belangrijke beleidsbeslissingen meestal tegenstrijdige meningen? Toen bij de regeringsonderhandelingen de plannen i.v.m. jeugdstrafrecht bekend werden, waren de reacties van jeugdrechters en jeugdwerkers e.d. over het hele land dezelfde. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om eerlijk te zijn Everytime, snap ik niet zo goed wat jou zo weg jaagt van België. Als ik naar een land zou moeten/willen verhuizen, zou België (Vlaanderen of Brussel dan, ik wil wel kunnen werken
![]() Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 17 februari 2008 om 20:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alstublieft, zeg me dat het ironie is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
U overdrijft dit gegeven wel door te zeggen dat Vlamingen zich over het algemeen minderwaardig voelen alhoewel er Vlamingen zich minderwaardig voelen voor hun Germaans zijn en daarom zich laten verfransen. Trouwens een minder beoordelende wereld zou naar mijn mening geen slechte zaak zijn. Ik vind gezag voor macht toch belangrijk. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Meestal zijn er tegenstrijdige meningen bij belangrijke beleidsbeslissingen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, echt. Ik ben echt dol op Vlamingen als mensen, er is veel werk, mooie historische steden, een goede sfeer, een relaxte levensinstelling, en het is allemaal iets minder ''saai''. Bovendien wil ik ook nog een keer goed Frans leren, zonder te ver van huis te gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
Banneling
|
![]() Dat is inderdaad hoe wij leven. Spijitig dat er zo velen op dit forum zitten die dat maar niet willen inzien. Ik snap echt niet waarom die niet naar nederland verhuizen om daar in al hun saaiheid verder te leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaamse kindertjes die meer kindergeld zouden krijgen dan Waalse, en dat betaald met federaal geld?? Daar geloof ik geen bal van, en ik zou het fijn vinden mocht je dat even kunnen aantonen met een paar bronnen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Het Zuid-Nederlandse maatschappijmodel is ook "mannelijker" dan het Noord-Nederlandse. Zo heeft de Vlaming meer ontzag voor macht en autoriteit, is hij minder kritisch in het vormen van een mening en heel wat minder assertief en zelfverzekerd." Wat betekent minder kritisch, minder assertief en zelfverzekerd.? Als dit de beschrijving is van een Vlaming, ben ik zeker geen Vlaming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Banneling
|
![]() Nederland is sinds eind de jaren 90 supersaai geworden. Ik denk dat er sindsdien niet veel hoogtepunten meer zijn geweest. Alles in nederland is zo vlak geworden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik wil hiermee zeggen dat die volksaard niet voor iedere Vlaming telt maar wel voor het grootste deel van de Vlamingen. Trouwens weet u al of er iets boeiends te zien is in Bing? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, maar er is wel een verschil tussen roerig, en saai. Er is best veel leuks te beleven. Het grappige is dat in Nederland ook het vooroordeel bestaat dat er in Duitsland niets te doen is. Het land is echter goedkoop en mensen ontdekken het als een waar vakantieland. Nederland heeft best wel wat te bieden, echt. Cultureel is het aanbod misschien niet zo groot als in Vlaanderen, maar we hebben bijvoorbeeld wel een grotere amusementssector (zoals pretparken, stranden, watersport, etc...). Maar zelfs op cultureel gebied heeft Amsterdam bijvoorbeeld véél meer te bieden dan Brussel.
|
![]() |
![]() |