Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Hoe voelt u zich geografisch gezien
Gemeentenaar (vb. Antwerpenaar, Kortrijkenaar) 8 9,30%
Provincie-bewoner (vb. West-Vlaming, Limburger) 3 3,49%
Vlaming 34 39,53%
Belg 11 12,79%
Benelux-bewoner 1 1,16%
Groot-Nederlander 9 10,47%
Europeaan 7 8,14%
Wereldbewoner 13 15,12%
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2008, 19:32   #321
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ik begin soms te denken dat het eens tijd wordt dat ik die negeerlijst eens gebruik. Alleen jammer dat ik de trollen dan ook niet meer zie afgaan...
Ge hebt ook niet veel nodig om de troll in u wakker te maken hé
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 19:37   #322
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ach, maar nu laat ik me weer in met die trol. Ik ben zwak.
We hebben allemaal onze zwakke momenten. Ervan leren is de boodschap

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 19:38   #323
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
We hebben allemaal onze zwakke momenten. Ervan leren is de boodschap
Ik heb me toch ingehouden, niet (Nuja, goed, dit kan als half-trollenvoedsel beschouwd worden.)
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 17 februari 2008 om 19:38.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 19:49   #324
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je stelt dat "hij (is) minder kritisch in het vormen van een mening en heel wat minder assertief en zelfverzekerd. "
Dat verklaart veel : niet kritisch, en gefrustreerd
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Ik heb dat niet gelezen daar maar goed.
Het staat er niet letterlijk, ik besluit het uit "minder assertief en zelfverzekerd"
Hoe is iemand die niet opkomt voor zichzelf en een minderwaardigheidscomplex heeft?

Citaat:

Verschillende mensen die voorstander zijn van België hebben me al verteld dat er verschillen zijn tussen Vlamingen en Walen.
Walen zijn vuriger bv. in het voetbal maar op het werk is het meer "op het gemak". Waalse mannen zoenen elkaar, in Vlaanderen is dit ondenkbaar. Ah ja in Vlaanderen zijn het er 3 en in het Walenland 4. Naar verluid zouden Walen grotere feestvarkens zijn dan Vlamingen en zijn ze ook opener hoewel dit laatste ook eens wordt tegengesproken. Vlaanderen is eerder behoudensgezind terwijl het Walenland eerder vooruitstrevend. Dit ziet u duidelijk als er gestemd geweest is. Bij belangrijke beleidsbeslissingen zijn er meestal tegenstrijdige meningen tussen Vlamingen en Walen...
Natuurlijk zijn er verschillen tussen Vlamingen en Walen, zoals er ook verschillen zijn tussen West-Vlamingen en Limburgers en Luikenaars en Henegouwers. En er zijn waarschijnlijk zelfs verschillen tussen u en ik.
Hebben we daarom een andere cultuur?
Vlaanderen behoudsgezinder? Toch niet overal in Vlaanderen even straf.
Walen grotere feestvarkens? Al eens het carnaval in Aalst en Binche meegevierd?
Bij belangrijke beleidsbeslissingen meestal tegenstrijdige meningen?
Toen bij de regeringsonderhandelingen de plannen i.v.m. jeugdstrafrecht bekend werden, waren de reacties van jeugdrechters en jeugdwerkers e.d. over het hele land dezelfde.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 20:24   #325
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door naar Monaco te vluchten om zo weinig mogelijk te moeten afstaan aan haar mede-Walen?
Ik begrijp 100% het feit dat Henin in Monaco woont. Was ik haar, zou ik hetzelfde doen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 20:26   #326
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik begrijp 100% het feit dat Henin in Monaco woont. Was ik haar, zou ik hetzelfde doen.
Je weet toch wel dat Monaco officieel geen deel uitmaakt van de Franse staat, he
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 20:26   #327
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Tje Tom Boonen vindt anders ook niet dat hem moet delen met zijn mede-vlamingen.
Als je mogelijkheid hebt om dit land te verlaten, doe je het. Natuurlijk zijn er ook fiscale redenen wat Monaco betreft.
Oud 17 februari 2008, 20:28   #328
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Om eerlijk te zijn Everytime, snap ik niet zo goed wat jou zo weg jaagt van België. Als ik naar een land zou moeten/willen verhuizen, zou België (Vlaanderen of Brussel dan, ik wil wel kunnen werken ) keuze nummer 1 zijn.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 17 februari 2008 om 20:29.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 20:31   #329
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je weet toch wel dat Monaco officieel geen deel uitmaakt van de Franse staat, he
Ja, en dan? Er zijn fiscale voordelen voor Henin, Boonen, enz..... in Monaco. Ik begrijp dus 100% het feit dat ze in Monaco leven.
Oud 17 februari 2008, 20:47   #330
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Om eerlijk te zijn Everytime, snap ik niet zo goed wat jou zo weg jaagt van België. Als ik naar een land zou moeten/willen verhuizen, zou België (Vlaanderen of Brussel dan, ik wil wel kunnen werken ) keuze nummer 1 zijn.
Alstublieft, zeg me dat het ironie is.
Oud 17 februari 2008, 22:24   #331
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het staat er niet letterlijk, ik besluit het uit "minder assertief en zelfverzekerd"
Hoe is iemand die niet opkomt voor zichzelf en een minderwaardigheidscomplex heeft?
Waarom is de Vlaming minder beoordelend omdat die meer gezag heeft voor macht dit wil niet zeggen dat hij helemaal niet opkomt voor zichzelf. Toch komt hij minder op voor zichzelf dan een Waal en dan hij eigenlijk zou moeten. bv. op vlak van beleid laten ze te veel doen door de Waalse minderheid. De Vlaming zou op dat vlak wat meer haar op de tanden moeten hebben.
U overdrijft dit gegeven wel door te zeggen dat Vlamingen zich over het algemeen minderwaardig voelen alhoewel er Vlamingen zich minderwaardig voelen voor hun Germaans zijn en daarom zich laten verfransen.
Trouwens een minder beoordelende wereld zou naar mijn mening geen slechte zaak zijn. Ik vind gezag voor macht toch belangrijk.

Citaat:
Natuurlijk zijn er verschillen tussen Vlamingen en Walen, zoals er ook verschillen zijn tussen West-Vlamingen en Limburgers en Luikenaars en Henegouwers. En er zijn waarschijnlijk zelfs verschillen tussen u en ik.
Hebben we daarom een andere cultuur?
Er zijn ook verschillen tussen de Vlamingen, Walen en Zuid-Vlamingen (Noord-Fransmannen). Maar hebben die Vlamingen, Walen en Fransmannen een andere cultuur? Nee dus hé!

Citaat:
Vlaanderen behoudsgezinder? Toch niet overal in Vlaanderen even straf.
Vlaanderen is over het algemeen behoudensgezinder dan het Walenland.

Citaat:
Walen grotere feestvarkens? Al eens het carnaval in Aalst en Binche meegevierd?
Iemand vertelde me dat Walen grotere feestvarkens zijn omdat ze een vurigere zielskracht hebben. Ik heb een vastenachtsviering nog niet meegemaakt en zal het waarschijnlijk nooit meemaken. Ik ben geen feestvarken, integendeel, ik sta er ook niet voor open. Trouwens ik ben nog nooit geweest in het stadje Bing (Binche). Iets anders boeiends te zien daar?

Citaat:
Bij belangrijke beleidsbeslissingen meestal tegenstrijdige meningen?
Toen bij de regeringsonderhandelingen de plannen i.v.m. jeugdstrafrecht bekend werden, waren de reacties van jeugdrechters en jeugdwerkers e.d. over het hele land dezelfde.
Meestal zijn er tegenstrijdige meningen bij belangrijke beleidsbeslissingen.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2008, 22:41   #332
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Alstublieft, zeg me dat het ironie is.
Neen, echt. Ik ben echt dol op Vlamingen als mensen, er is veel werk, mooie historische steden, een goede sfeer, een relaxte levensinstelling, en het is allemaal iets minder ''saai''. Bovendien wil ik ook nog een keer goed Frans leren, zonder te ver van huis te gaan.
Oud 18 februari 2008, 01:55   #333
Yoda
Banneling

Standaard

Dat is inderdaad hoe wij leven. Spijitig dat er zo velen op dit forum zitten die dat maar niet willen inzien. Ik snap echt niet waarom die niet naar nederland verhuizen om daar in al hun saaiheid verder te leven.
Oud 18 februari 2008, 02:31   #334
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met belgisch geld.
Ik heb twee kinderen, en ze krijgen evenveel zakgeld.
Vlaamse kindertjes die meer kindergeld zouden krijgen dan Waalse, en dat betaald met federaal geld?? Daar geloof ik geen bal van, en ik zou het fijn vinden mocht je dat even kunnen aantonen met een paar bronnen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 18:58   #335
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad hoe wij leven. Spijitig dat er zo velen op dit forum zitten die dat maar niet willen inzien. Ik snap echt niet waarom die niet naar nederland verhuizen om daar in al hun saaiheid verder te leven.
Nou ja, voor mij is het minder saai want ik wil steeds iets nieuws ontdekken. In Nederland heb ik alle hoogtepunten wel zo'n beetje gezien.
Oud 18 februari 2008, 19:02   #336
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom is de Vlaming minder beoordelend omdat die meer gezag heeft voor macht dit wil niet zeggen dat hij helemaal niet opkomt voor zichzelf. Toch komt hij minder op voor zichzelf dan een Waal en dan hij eigenlijk zou moeten. bv. op vlak van beleid laten ze te veel doen door de Waalse minderheid. De Vlaming zou op dat vlak wat meer haar op de tanden moeten hebben.
U overdrijft dit gegeven wel door te zeggen dat Vlamingen zich over het algemeen minderwaardig voelen alhoewel er Vlamingen zich minderwaardig voelen voor hun Germaans zijn en daarom zich laten verfransen.
Trouwens een minder beoordelende wereld zou naar mijn mening geen slechte zaak zijn. Ik vind gezag voor macht toch belangrijk.
U stelde toch zelf:
"Het Zuid-Nederlandse maatschappijmodel is ook "mannelijker" dan het Noord-Nederlandse. Zo heeft de Vlaming meer ontzag voor macht en autoriteit, is hij minder kritisch in het vormen van een mening en heel wat minder assertief en zelfverzekerd."

Wat betekent minder kritisch, minder assertief en zelfverzekerd.?
Als dit de beschrijving is van een Vlaming, ben ik zeker geen Vlaming.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 19:13   #337
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Nou ja, voor mij is het minder saai want ik wil steeds iets nieuws ontdekken. In Nederland heb ik alle hoogtepunten wel zo'n beetje gezien.
Nederland is sinds eind de jaren 90 supersaai geworden. Ik denk dat er sindsdien niet veel hoogtepunten meer zijn geweest. Alles in nederland is zo vlak geworden.
Oud 18 februari 2008, 20:45   #338
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat betekent minder kritisch, minder assertief en zelfverzekerd.?.
Laat het me alstublieft weten!

Citaat:
Als dit de beschrijving is van een Vlaming, ben ik zeker geen Vlaming.
Toen ik aan het eten was met kennissen, zei ik iets "plats". Een ervan kon dit niet echt waarderen. Ik zei dan: "Vlamingen kunnen tegen zulke kluchten". Hij antwoorde hierop: "Dan ben ik een Waal". Vervolgens werd er gelachen.
Ik wil hiermee zeggen dat die volksaard niet voor iedere Vlaming telt maar wel voor het grootste deel van de Vlamingen.

Trouwens weet u al of er iets boeiends te zien is in Bing?
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 23:27   #339
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik voel me vooral Belg en ben daar trots op!

Ik voel me ook Europeaan. En ik voel me ook een beetje Vlaming, aangezien ik voor de helft Westvlaming ben, en beetje Fransman, aangezien ik voor de helft Fransman ben, en beetje Waal, aangezien ik vele respectabele familieleden heb in Wallonië.

De optie 'gemeentenaar' Voelen er werkelijk nog mensen zich gemeentenaar. Wat een kerktorenmentaliteit.
Ja ik leef onder de kerktoren, en do Worldwide business.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2008, 23:29   #340
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nederland is sinds eind de jaren 90 supersaai geworden. Ik denk dat er sindsdien niet veel hoogtepunten meer zijn geweest. Alles in nederland is zo vlak geworden.
Ah, maar er is wel een verschil tussen roerig, en saai. Er is best veel leuks te beleven. Het grappige is dat in Nederland ook het vooroordeel bestaat dat er in Duitsland niets te doen is. Het land is echter goedkoop en mensen ontdekken het als een waar vakantieland. Nederland heeft best wel wat te bieden, echt. Cultureel is het aanbod misschien niet zo groot als in Vlaanderen, maar we hebben bijvoorbeeld wel een grotere amusementssector (zoals pretparken, stranden, watersport, etc...). Maar zelfs op cultureel gebied heeft Amsterdam bijvoorbeeld véél meer te bieden dan Brussel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be