Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2009, 09:51   #321
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

[quote=Kodo Kodo;4209805]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Aangezien de (...) moslims zich hier zo goed hebben geïntegreerd in de maatschappij, werd het eens dringend tijd voor een "mooiste moskee-verkiezing".

Erdogan over die goede integratie van moslims in onze maatschappij:

"De minaretten zijn onze bajonetten,
de koepels onze helmen,
de moskeeën onze kazernes
en de gelovigen onze soldaten"

Voorstel voor het vervolg:

"De koranverzen zijn onze ideeën
De imams zijn onze denkers
De holten onder de koepels onze hersenen
En discriminatie onze integratie."
en er was nog zoiets van "de baarmoeders van onze vrouwen" maar dat was van Bourghiba geloof ik.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 11:59   #322
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
De holten onder de koepels onze hersenen
Dat kan kloppen: een grote holle ruimte.
Oud 2 juli 2009, 12:17   #323
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Dat kan kloppen: een grote holle ruimte.
Leg me nu niet in de mond dat moslims geen hersenen hebben. Het is echt verre van mij, dat te beweren. Maar als je koepels met helmen gaat vergelijken, heb je het wel verdiend dat de vergelijking wordt doorgetrokken. Bovendien ga je het soort oorlogstaal van Erdogan alleen maar uitslaan als je van de koranschool af hebt geleerd, je hoofd en je hart te vervangen door de haatzaaierij en het onsamenhangend geraaskal waaruit de koran vrijwel volledig bestaat. Wie zijn hersenen heeft uitgeschakeld, doet er goed aan, daar niet ook nog mee te koop te lopen, en doet er zeer goed aan, geen wind te zaaien, wil hij niet vroeg of laat storm oogsten. Voorlopig zijn de islamkritische geluiden nog steeds heel wat humaner dan het taaltje dat in de koran en de moskeeën wordt gehanteerd, en ik hoop dat we het zo kunnen houden. Maar dat zal moeilijk worden naarmate duidelijker wordt dat er geen islamitische gesprekspartners bestaan, maar slechts spreekbuizen van een raaskallende Allah. Je kunt daar plaats voor blijven inruimen in de maatschappij tot er uit de onmenselijkheid die ons geleidelijk wordt opgedrongen geen weg terug meer is, maar ik heb kinderen.
Oud 2 juli 2009, 12:25   #324
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

[quote=circe;4209810]
Citaat:

en er was nog zoiets van "de baarmoeders van onze vrouwen" maar dat was van Bourghiba geloof ik.
Bourghiba was anders een gemodereerde pro-westerse Moslim.
Oud 2 juli 2009, 12:50   #325
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
verschillende? WAAR?

ik meen iets te hebben gelezen over EEN (1) kerk maar weet niet meer waar. Jij kan het me vast vertellen, mèt bron uiteraard.
er staan veel meer kerken en synagogen in de islamitische wereld dan er moskeeën in west-europa en de verenigde staten staan.

een paar voorbeeldjes:

een modern koptisch klooster in egypte

interieur van de koptische sint marcuscathedraal in alexandrië, egypte

een kerk in tanger, marokko

een kerk in khouribga, marokko

kerk met spaande architectuur, marokko

trouwens: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=34715826

een oosters orthodox christelijk kerkgebouw in teheran, iran

de bekende 'zwarte kerk' en armenisch christelijk kerkje in iran

kerk vlakbij damascus in syrië

kerk in aleppo, syrië

evangelische missiepost met kerk in bahrein

relatief modern kerkgebouw van de christian fellowship in bahrein

de oude katholieke kerk in tripoli, lybië

onze lieve vrouw van de rozenkrans, vrij nieuwe kerk in qatar

kerkje bij sumatra, indonesië

ik hoop dat dit lijstje je in staat stelt om je extreme stelling toch wat te nuanceren.

vrede,

redwasp
Oud 2 juli 2009, 13:05   #326
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

een schande! ik vergat bijna de kerk van de gemeenschap van taizé in bangladesh.

http://www.taizeinbangladesh.nl/

toen de gemeenschap er nog niet lang een missiepost begonnen was, probeerden een paar lokale fundamentalistische heethoofden hen aan te vallen. de dorpelingen uit de omgeving kwamen met een naar de broeders om hen te beschermem.

"deze broeders zijn betere moslims dan jullie." kregen de fundamentalisten te horen.

vrede,

redwasp
Oud 2 juli 2009, 14:08   #327
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je kan je loze beschuldigingen dus niet bewijzen? Verwondert me geen sikkepit.Ochgodocharme....
Bedoel je dit?:

Je lette goed op bij meneer pastoor zenne jongen.

De verzen die u los uit de pols neerpent. Zijn woorden die ik nog nooit heb moeten lezen. Daarmee veronderstel ik dat jij, ja jij goed naar de pastoor hebt geluisterd. Katapulteer je eventuele godsdienstige frustraties niet op anderen. Loze beschuldigingen impliceert u? U bent de persoon die willekeurig mensen gaat beschuldigen. Ik en mijnheer pastoor zijn geen vrienden. Ik heb het driehoekje gebruikt voor zulke persoonlijke aanval.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 2 juli 2009 om 14:10.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 14:37   #328
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,
...
Verwoeste kerken in ons eigenste Europa:

http://www.youtube.com/watch?v=ItONcp0nlyo

http://www.youtube.com/watch?v=fkgHkxIfgBc

http://www.youtube.com/watch?v=bcihr0fwqiQ

http://www.youtube.com/watch?v=5u4-A8cvpww

etc...etc...

DE 'verrijking'!
'Vrede' indeed!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 15:40   #329
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Verwoeste kerken in ons eigenste Europa:

DE 'verrijking'!
'Vrede' indeed!
ja, en?

er zijn ook verwoeste moskeeën

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 15:44   #330
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
ja, en?

SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 15:50   #331
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Oud 2 juli 2009, 15:54   #332
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, en?

me dunkt waren dat aardbevingen door Allah himself uitgelokt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 2 juli 2009, 15:59   #333
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
belachelijk, is dat uw enigste excuus?

welke aardbeving vernielde de vier eeuwen oude Babar-moskee in het Indiase Ayodhya

welke aardbevingen vernielden de moskeeën in de Gaza?

Oud 2 juli 2009, 17:20   #334
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
welke aardbeving vernielde de vier eeuwen oude Babar-moskee in het Indiase Ayodhya?
de "aardbeving" van Ayodhya was volkomen gerechtvaardigd. De mohammedanen hebben in India tienduizenden tempels verwoest, en die van Ayodhya was een van de voornaamste.

Dat bedoelt Circe met door Allah zelf uitgelokte aardbevingen! Had je niet door want staat niet in je van buiten geleerde boekje zeker?

Een van de bezetters vertelt:

Citaat:
"Wherever they found magnificent temples of the Hindus ever since the establishment of Sayyid Salar Mas'ud Ghazi's rule, the Muslim rulers in India built mosques, monasteries, and inns, appointed mu'azzins, teachers and store-stewards, spread Islam vigorously, and vanquished the Kafirs. Likewise they cleared up Faizabad and Avadh, too from the filth of reprobation (infidelity), because it was a great centre of worship and capital of Rama's father. Where there stood a great temple (of Ramajanmasthan), there they built a big mosque, ... Hence what a lofty mosque was built there by king Babar in 923 A.H. (1528 A.D.), under the patronage of Musa Ashiqqan!"
De zogenaamde hindoe-extremisten zijn ondanks eeuwen plundering en uitzuiging door moslimparasieten doorgaans slechts extreem in hun matiging: ze verzoeken de moslims slechts, drie moskeeën te mogen afbreken om er zelf hun tempels weer op te bouwen. Ayodhya was er daar een van. Een rechtvaardige regeling zou zijn, de Indiase moslims te verplichten om op staande voet alle tot moskee verbouwde tempels op eigen kosten te herstellen tot hindoe-heiligdommen, en de hindoes via een hoofdbelasting naar mohammedaans model te vergoeden voor de eeuwenlang geleden materiële, morele en culturele schade.

In plaats daarvan subsidiëren de hindoes de bedevaarten naar Mekka! Onze zelfislamiseerders zijn niet de enige onnozele halzen...

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 2 juli 2009 om 17:35.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 17:58   #335
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Met godsdienstwaanzinnigen in discussie gaan, vind ik heel moedig van je.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 18:16   #336
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de "aardbeving" van Ayodhya was volkomen gerechtvaardigd. De mohammedanen hebben in India tienduizenden tempels verwoest, en die van Ayodhya was een van de voornaamste.

Dat bedoelt Circe met door Allah zelf uitgelokte aardbevingen! Had je niet door want staat niet in je van buiten geleerde boekje zeker?

Een van de bezetters vertelt:

De zogenaamde hindoe-extremisten zijn ondanks eeuwen plundering en uitzuiging door moslimparasieten doorgaans slechts extreem in hun matiging: ze verzoeken de moslims slechts, drie moskeeën te mogen afbreken om er zelf hun tempels weer op te bouwen. Ayodhya was er daar een van. Een rechtvaardige regeling zou zijn, de Indiase moslims te verplichten om op staande voet alle tot moskee verbouwde tempels op eigen kosten te herstellen tot hindoe-heiligdommen, en de hindoes via een hoofdbelasting naar mohammedaans model te vergoeden voor de eeuwenlang geleden materiële, morele en culturele schade.

In plaats daarvan subsidiëren de hindoes de bedevaarten naar Mekka! Onze zelfislamiseerders zijn niet de enige onnozele halzen...
Koenraad Elst heeft daar serieus wat opzoekingswerk over gedaan.

Oud 2 juli 2009, 21:31   #337
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Margaret Tatcher zei eens in de jaren '80.
Wij bouwen hier moskeeën, als ze in Saoedi-Arabië kerken bouwen.
En we weten ook dat die paar kerken in de Arabische wereld gevaar lopen.
Kopten in Egypte hebben het moeilijk.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 13:23   #338
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

er staan veel meer kerken en synagogen in de islamitische wereld dan er moskeeën in west-europa en de verenigde staten staan.

een paar voorbeeldjes:

een modern koptisch klooster in egypte

interieur van de koptische sint marcuscathedraal in alexandrië, egypte

een kerk in tanger, marokko

een kerk in khouribga, marokko

kerk met spaande architectuur, marokko

trouwens: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=34715826

een oosters orthodox christelijk kerkgebouw in teheran, iran

de bekende 'zwarte kerk' en armenisch christelijk kerkje in iran

kerk vlakbij damascus in syrië

kerk in aleppo, syrië

evangelische missiepost met kerk in bahrein

relatief modern kerkgebouw van de christian fellowship in bahrein

de oude katholieke kerk in tripoli, lybië

onze lieve vrouw van de rozenkrans, vrij nieuwe kerk in qatar

kerkje bij sumatra, indonesië

ik hoop dat dit lijstje je in staat stelt om je extreme stelling toch wat te nuanceren.

vrede,

redwasp
Wel daar is een heel normale reden voor. Het Midden Oosten was oorspronkelijk Christelijk. Europa is nooit Islamitisch geweest.

Maar wees gerust, de Christenen in het Midden Oosten hebben het niet gemakkelijk hoor.
Oud 3 juli 2009, 14:04   #339
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

islam-bashing doet me denken aan de hydra van lerna. ze komen met één drog-argument af, dat perfect weerlegd kan worden, maar voor je dat hebt kunnen doen ontstaan uit hun ene drog-argument minstens twee andere. op die manier is men wel verplicht om de hele tijd aandacht te besteden aan hun non-argumentering en hun oversimplificaties. op die manier krijgen ze het podium dat ze wensen.

in elk geval, ik wilde met mijn lijstje alleen maar tonen dat het tot vervelens toe herhaalde "in islamitische landen mogen christenen ook geen kerken bouwen" door tientallen tegenvoorbeelden uit het verre verleden tot de dag van vandaag kan worden weerlegd.

het feit dat in veel islamitische landen historisch een grote groep christenen bestond is natuurlijk een verklaring hiervoor. daar draait het niet om. de aanwezigheid van die kerken en het feit dat er de dag van vandaag steeds nieuwe kerken worden gebouwd in islamitische landen, weerlegt duidelijk het argument dat circe gaf. zij beweerde dat er maar één nieuwe kerk gebouwd werd in de islamitische wereld, ik heb het tegendeel aangetoond.

ook het feit dat er in de islamitische wereld kerken vernield werden is geen bewijs van het feit dat heel de islam tegen kerken zou zijn. moslims die een kerk vernietigen gaan daarmee rechtstreeks in tegen wat in de qur'aan wordt gezegd (zie vb 22:40) en tegen wat de profeet mohammed aan de moslims opdroeg. het vernietigen van kerken, synagogen en kloosters is voor moslims een grote misdaad, aangezien dit gebouwen zijn waarin voortdurend de naam van god wordt geprezen. zelfs in oorlogssituaties moeten moslims er goed op letten geen religieuze gebouwen, maar ook geen priesters, rabijnen of kloosterlingen schade toe te brengen.

vrede,

redwasp
Oud 3 juli 2009, 14:13   #340
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Margaret Tatcher zei eens in de jaren '80.
Wij bouwen hier moskeeën, als ze in Saoedi-Arabië kerken bouwen.
En we weten ook dat die paar kerken in de Arabische wereld gevaar lopen.
Kopten in Egypte hebben het moeilijk.
de manier waarop mijn geloofsgenoten in egypte met onze koptische zusters en broeders omgaan is een schande. zijn zij dan vergeten dat het de christelijke negus was die als eerste asiel verleende aan de moslims? zijn ze vergeten dat god ons in de heilige qur'aan zegt dat de christenen van alle volkeren het dichtst bij de moslims staan? zijn zij vergeten dat de islamitische wereld jarenlang een toevluchtsoord was voor al die ketterse christenen die in hun eigen land werden vervolgd omdat ze niet de juiste vorm van het christendom beleden?

echte moslims moeten de kant kiezen van de kopten in egypte, tegen de fundamentalistische khawaridj die hen willen uitroeien. echte moslims moeten hun christelijke zusters en broeders beschermen, desnoods met wapens. zijn die christenen namelijk niet mensen die uit hun huizen worden verjaagd, enkel en alleen omdat ze (op hun manier) de naam van god verheerlijken?

ik ken persoonlijk een paar egyptische kopten en moet tot mijn spijt zeggen dat de harde behandeling die zij ondergingen hen heel hevig tegen de islam gekant heeft. is dat dan de bedoeling van de egyptische fundamentalisten? willen zij die christenen helemaal afsluiten van de islam?

vrede,

redwasp

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be