Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2008, 22:56   #321
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Polen ligt tamelijk dichtbij en er zijn geen grenscontroles; het kan niet moeilijk zijn om een "hier" verworven uitkering ginds te besteden.

Iedereen die een bepaalde minimumperiode als werknemer staat geregistreerd in onze landen, kan aanspraak maken op een werkloosheids-uitkering.

Er is weinig controle mogelijk op de plaats waar iemand zich het meest van de tijd bevindt.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 19 juli 2008 om 22:58.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2008, 23:40   #322
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waar haal je het vandaan dat de helft laaggeschoold zou zijn?
33000 zijn Europeanen. Noem jij een Poolse elektricien laaggeschoold?
Zijn je schattingen ergens op gebaseerd? Indien niet zijn ze toch niet veel waard.

Lees toch maar eens welke categorieën verblijfsrecht kunnen krijgen, en onder welke voorwaarden. Lees ook de voorwaarden over tenlasteneming.
http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht/wegwijs.aspx?id=55

Schat dan nog eens in hoeveel potentieel er is.

Heb je eigenlijk de rest van mijn bericht gelezen?
Een Pool met een laag Pools loon, zal niet neer België komen, om van een nog lager leefloon te leven, hij komt naar hier om te werken.
Meer dan de helft van de migranten komt uit Europa!
Echtgenoten die naar België komen, in het kader van gezinshereniging, worden onderhouden door hun partner, en hebben helemaal geen recht op een leefloon.
Idem voor de ouders die hun kind in België vervoegen. (Behalve naar het schijnt de Turkse, maar ik wacht nog op een bron om dit aan te tonen)
een mens vraagt zich af waar al die turken en marokkanen uit de grond komen gekropen dan hé?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 07:38   #323
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Polen ligt tamelijk dichtbij en er zijn geen grenscontroles; het kan niet moeilijk zijn om een "hier" verworven uitkering ginds te besteden.

Iedereen die een bepaalde minimumperiode als werknemer staat geregistreerd in onze landen, kan aanspraak maken op een werkloosheids-uitkering.

Er is weinig controle mogelijk op de plaats waar iemand zich het meest van de tijd bevindt.
Insinueer je nu dat Polen naar hier komen, een leefloon bekomen, en er dan in Polen van leven?

Geregistreerd staan is niet voldoende, je moet gewerkt hebben om een werkloosheidsuitkering te kunnen krijgen.
Op deze link vind je hoeveel arbeidsdagen je moet bewijzen.
http://www.rva.be/D_opdracht_W/Werkn...NL.htm#P21_323
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 08:50   #324
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Insinueer je nu dat Polen naar hier komen, een leefloon bekomen, en er dan in Polen van leven?

Geregistreerd staan is niet voldoende, je moet gewerkt hebben om een werkloosheidsuitkering te kunnen krijgen.
Op deze link vind je hoeveel arbeidsdagen je moet bewijzen.
http://www.rva.be/D_opdracht_W/Werkn...NL.htm#P21_323
U weet daar precies nogal v eel van, hé Artisjok ? Ik heb een andere vraag: als een Belg in het buitenland (ander Europees land) werk vind, heeft die dan recht op een werkloosheidsuitkering in België ? Ik wil zeggen, die Belg werkt bvb een jaar of 2 in het buitenland, en heeft dan recht op dop in dat land. Maar hij verkiest naar België terug te komen. Volgen zijn rechten op dop hem dan, of verliest hij dat ?
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 09:13   #325
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
U weet daar precies nogal v eel van, hé Artisjok ? Ik heb een andere vraag: als een Belg in het buitenland (ander Europees land) werk vind, heeft die dan recht op een werkloosheidsuitkering in België ? Ik wil zeggen, die Belg werkt bvb een jaar of 2 in het buitenland, en heeft dan recht op dop in dat land. Maar hij verkiest naar België terug te komen. Volgen zijn rechten op dop hem dan, of verliest hij dat ?
ik dacht het niet hoor! Ik ken zo iemand die jaren in spanje een restaurant uitbaatte en failliet ging. Die kon hier dus op zijn kin kloppen (wel OCMW, geen dop). Hetzelfde voor zelfstandige belgen IN belgique: je mag dan al tien jaar in loondienst hebben gewerkt, eenmaal je een tijdje zelfstandig bent geweest kan je fluiten achter dop als het misloopt.

Dan is Mustafa er dus beter van af, mits die een papierke heeft van nonkel Abdul dat hij drie jaar in zijn groentenwinkel heeft gewerkt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 20 juli 2008, 09:31   #326
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Ik durf niet stellen dat ik er veel over weet. De meeste overheidsinstellingen hebben overzichtelijke web-sites waar je veel informatie terugvindt.
Het antwoord op je vraag
http://www.rva.be/D_opdracht_W/Werkn...1.htm#P68_5789
Als ik het goed begrijp, ja als je daarna tenminste 1 dag werkt in loondienst naar Belgisch recht.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 10:03   #327
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar hier moet ge de geschiedenis kennen, waarom men naar "kost en inwoon" is overgegaan.
Op het einde vorige eeuw, begin deze eeuw, werden er in bepaalde landen, reisbureau's opgericht, die mits betaling, én de reis, én een "verhaal", én de nodige steun verkochten, om zo in Belgie een asielaanvraag te kunnen indienen (en wegens de traagheid van de Belgen, zo voor enkele jaren verzekerd te zijn van financiele inkomsten). Om de reislust van deze asielzoekers wat af te remmen, heeft men deze financiele inkomsten vervangen door kost en inwoon.
Gedeeltelijk juist, maar de voornaamste reden was de opvang binnen de OCMW, er was gewoon geen plaats meer, niet vergeten dat we eind de jaren 90 begin 2000 ongeveer 40.000 nieuwe asielaanvragen per jaar hadden.
Dus heeft men vooral de leegstaande kazernes "omgetoverd" voor de opvang van asielzoekers.
En, het heeft zijn doel niet gemist want zoals je zegt is België plotseling een stuk minder interessant.
Beste mensen, er is een hemels groot verschil tussen opvang door OCMW met een uitkering.....en.....te moeten verblijven in een opvangcentrum met "privacy zero" samen met 40 andere nationaliteiten en alleen materiële hulp.
Daarom heeft Zweden zoveel asielzoekers nu omdat het systeem van opvang een stuk "interessanter" is......
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 10:07   #328
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Vergeet ook niet dat mèt uitkering die mensen hier een luxeleventje leidden. Zo ken ik een groepje van 7 asielzoekers die samen in één appartement hokken, maar ieder dus wel een uitkering kregen.

Nadat ze plotsklaps vertrokken waren kon de gemeentedienst het toilet vervangen (geen kat wou dat nog uitkuisen) en in de gordijnkasten lagen hopen autosleutels... rarara waarvoor zouden die gediend hebben?

geen verhaal uit derde hand. De persoon die het me vertelde was de poetsvrouw van dienst!

Oud 20 juli 2008, 10:09   #329
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
ahahahahahaha een bende asielzoekers komen een tv kiezen dame van ocmw komt hem betalen ahahahaha ze zegt dan zelf vind het niet eerlijk tov onze eigen armen omdat iedereen afkeurig kijkt maar ja europa zegt dat een tv een primaire behoefte is wij moeten luisteren en ja onze eigen armen staan in de koude..... ...goed bezig he de pocos
Asielzoekers zitten NIET bij het OCMW maar in opvangcentra voor asielzoekers.
Oud 20 juli 2008, 10:11   #330
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Vergeet ook niet dat mèt uitkering die mensen hier een luxeleventje leidden. Zo ken ik een groepje van 7 asielzoekers die samen in één appartement hokken, maar ieder dus wel een uitkering kregen.

Nadat ze plotsklaps vertrokken waren kon de gemeentedienst het toilet vervangen (geen kat wou dat nog uitkuisen) en in de gordijnkasten lagen hopen autosleutels... rarara waarvoor zouden die gediend hebben?

geen verhaal uit derde hand. De persoon die het me vertelde was de poetsvrouw van dienst!
Zelfde antwoord voor jou circe, asielzoekers krijgen geen uitkering maar materiële hulp.
Oud 20 juli 2008, 10:16   #331
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Zelfde antwoord voor jou circe, asielzoekers krijgen geen uitkering maar materiële hulp.
leer lezen: LEIDDEN met dubbele D betekent verleden tijd, in de tijd toen ze nog uitkeringen kregen dus.

Oud 20 juli 2008, 10:22   #332
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Daarom heeft Zweden zoveel asielzoekers nu omdat het systeem van opvang een stuk "interessanter" is......
Raar dat je dat nu net aanhaalt, het volgende las ik gisteren in 'Paspoort' van Najal Tajadod:
"Waarom wil iedereen zo graag naar Zweden? Omdat het voor de Iraanse immigranten het uitverkoren land vertegenwoordigd.Toeristen die weigeren het land te verlaten wanneer hun visum afgelopen is worden gehuisvest in prefabwoningen met zicht op zee of tenminste een meer. De Zweedse regering stelt een gratis telefoonkaart ter beschikking om zoveel ze maar willen naar hun land te kunnen bellen. Een speciale kaart opent hen de deuren van de Ikea-winkels zodat ze naar believen hun tijdelijk huis kunnen inrichten, een psychoanalyticus ontvangt ze regelmatig gratis om te voorkomen dat hun verblijf in Scandinavië wordt bedorven door heimwee naar het verleden."
En zo gaat het nog een tijdje door over uitkeringen, ter beschikking stellen van auto + chaufeur,... ze zijn ginder zo mogelijk nog zotter dan hier.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 10:30   #333
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Raar dat je dat nu net aanhaalt, het volgende las ik gisteren in 'Paspoort' van Najal Tajadod:
"Waarom wil iedereen zo graag naar Zweden? Omdat het voor de Iraanse immigranten het uitverkoren land vertegenwoordigd.Toeristen die weigeren het land te verlaten wanneer hun visum afgelopen is worden gehuisvest in prefabwoningen met zicht op zee of tenminste een meer. De Zweedse regering stelt een gratis telefoonkaart ter beschikking om zoveel ze maar willen naar hun land te kunnen bellen. Een speciale kaart opent hen de deuren van de Ikea-winkels zodat ze naar believen hun tijdelijk huis kunnen inrichten, een psychoanalyticus ontvangt ze regelmatig gratis om te voorkomen dat hun verblijf in Scandinavië wordt bedorven door heimwee naar het verleden."
En zo gaat het nog een tijdje door over uitkeringen, ter beschikking stellen van auto + chaufeur,... ze zijn ginder zo mogelijk nog zotter dan hier.
Nagel op de kop......ik heb er 2 maanden gewerkt op het "Migrationsverket" in Stockholm.....je weet niet wat je ziet.....dus natuurlijk trek je op die manier een massa asielzoekers aan. Ze hebben ook totaal geen uitwijzingsbeleid.

Laatst gewijzigd door Astar : 20 juli 2008 om 10:31.
Oud 20 juli 2008, 10:34   #334
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
leer lezen: LEIDDEN met dubbele D betekent verleden tijd, in de tijd toen ze nog uitkeringen kregen dus.
Als je dat dan zo goed weet, wat is dan de relevantie van je post....nog wat meer olie op het vuur gooien?

Laatst gewijzigd door Astar : 20 juli 2008 om 10:37.
Oud 20 juli 2008, 10:57   #335
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Polygamie is iets tussen mensen, niet mens & regering, de regering moet zich er dan ook niet mee bemoeien.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 11:22   #336
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je dat dan zo goed weet, wat is dan de relevantie van je post....nog wat meer olie op het vuur gooien?
Misschien een voorbeeld aanreiken wat de reden zou kunnen zijn waarom men gestopt is met die mensen GELD te betalen? of kan je zover niet zelfstandig nadenken?

Oud 20 juli 2008, 11:24   #337
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Polygamie is iets tussen mensen, niet mens & regering, de regering moet zich er dan ook niet mee bemoeien.
natuurlijk niet. Ze bemoeien zich er dan ook niet mee: jij mag met tien vrouwen samenhokken als je dat wenst.

Alleen vindt de regering niet dat ze dan alle tien een weduwenpensioen moeten krijgen, en ik vermoed dat je je levensverzekering dan ook in tien stukjes zal moeten delen, tenzij je er tien afsluiten én betaalt natuurlijk.

Oud 20 juli 2008, 11:28   #338
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Misschien een voorbeeld aanreiken wat de reden zou kunnen zijn waarom men gestopt is met die mensen GELD te betalen? of kan je zover niet zelfstandig nadenken?

Als dat je opzet was.....heb ik het verkeerd geïnterpreteerd...
Zie mijn post van 11.03

Misschien zou je al een kunnen beginnen om in je posts niet steeds weer te spreken over "asielige zoekers" dan zouden mijn vooroordelen tegenover je een stuk minder zijn
Oud 20 juli 2008, 11:33   #339
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

De meesten zijn nochtans asielige zoekers. Zo heb ik ooit eens met een turk gepraat. Een Koerd zei hij (ik zie het verschil niet, tenzij dat sommige koerden blond haar en of blauwe ogen hebben, maar hij had geen van beiden).

De familie met twaalf kinderen leefde verspreid over heel Europa. De ouders woonden gewoon in Istanbul, verschillenden woonden in Duitsland. Hij had Duitsland moeten verlaten, dus was hij asielig komen doen in Belgie (koerd zijnde weetjewel). Normaal werkt die gast in de toeristische business. Tijdens zijn asielaanvraag heeft hij hier de winter doorgebracht, warm genoeg gestookt, het eten was héél lekker zei hij, en als hij een beetje werkte kon hij zijn telefoonkaart bijladen. het was hier niet slecht vond hij.

Ik vond het ginder ook niet slecht vertelde ik hem terug, alleen moest ik wèl betalen voor mijn all-in verblijf.

Dit neemt niet weg dat het voor die mensen helem�*�*l niet leuk is om de winter door te moeten komen als er een slecht zomerseizoen aan voorafging. Alleen hoef IK er niet plat op de buik voor te gaan vind ik.

Laatst gewijzigd door circe : 20 juli 2008 om 11:35.
Oud 20 juli 2008, 11:42   #340
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De meesten zijn nochtans asielige zoekers. Zo heb ik ooit eens met een turk gepraat. Een Koerd zei hij (ik zie het verschil niet, tenzij dat sommige koerden blond haar en of blauwe ogen hebben, maar hij had geen van beiden).

De familie met twaalf kinderen leefde verspreid over heel Europa. De ouders woonden gewoon in Istanbul, verschillenden woonden in Duitsland. Hij had Duitsland moeten verlaten, dus was hij asielig komen doen in Belgie (koerd zijnde weetjewel). Normaal werkt die gast in de toeristische business. Tijdens zijn asielaanvraag heeft hij hier de winter doorgebracht, warm genoeg gestookt, het eten was héél lekker zei hij, en als hij een beetje werkte kon hij zijn telefoonkaart bijladen. het was hier niet slecht vond hij.

Ik vond het ginder ook niet slecht vertelde ik hem terug, alleen moest ik wèl betalen voor mijn all-in verblijf.

Dit neemt niet weg dat het voor die mensen helem�*�*l niet leuk is om de winter door te moeten komen als er een slecht zomerseizoen aan voorafging. Alleen hoef IK er niet plat op de buik voor te gaan vind ik.
Ik kan je volgen....en ik weet echt uit ervaring dat er zulke asielzoekers zijn. Maar ik ken ook asielzoekers die echt wel bescherming nodig hebben, onder andere Koerden.
Trouwens jou Koerd wordt onverbiddelijk terug naar Duitsland gestuurd en kan hier niet met een asielprocedure beginnen........de overname procedure kan tot 3 maanden duren.....juist lang genoeg om te overwinteren
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be