![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad. Zowel de rijvakslingeraars als de bumperklevers vallen in die categorie. De eerste omdat ze compleet onverwachte maneuvers begaan, de tweede omdat voor hen zowat elk maneuver 'onverwacht' komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De begrenzer an sich is dus een nutteloze oplossing. Een dynamische begrenzer die wijzigt al naargelang het verkeer zou veel ellende wel eens kunnen oplossen. (De dynamische borden hebben bewezen dat ze helpen, maar het vraagt goodwill) Toch denk ik dat ook gewoon de gigantische hoeveelheid voertuigen op zichzelf al voor files kan zorgen, ongeacht het gedrag van de chauffeur. Wat bumperkleven betreft, moet ik toegeven dat een snelheid van 40 km/u op een baan waar men 70 mag en niet mag inhalen behoorlijk irritant is! Laatst gewijzigd door IJsboer : 8 juli 2009 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
Minister
|
![]() Het zou ook al een pak beter gaan moest iedereen eens op zijn eigen fucking rijvak blijven in een file. Switchen van baanvak geeft u de illusie van heel eventjes verder te gaan en dan staat ge een 100m verder toch weer stil, maar intussen verstookt ge voor niks brandstof èn maakt het de file chaotischer.
Verder pleit ik ook volmondig voor ritsen: wissel af: zelfs al sta je uw plaatsje even af, het is echt voor iedereen beter en vlotter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Burger
|
![]() Ach, haal de middenvaksrijders er dan ineens ook uit want die zijn misschien ook wel een van de grote oorzaken van files. Ook in het buitenland vind je deze 'chauffeurs' terug en misschien nog in grotere mate dan hier.
Op grote autostrades naar het Zuiden reed ik minstens 250 voortuigen rechts voorbij, terwijl ik niet eens 120 reed (dat was in Frankrijk), soms wel 10-tallen op 1 stuk autostrade. Persoonlijk vind ik niet dat ik dan een overtreding bega want ik wijk niet af van mijn lijn want ik reed al rechts. Wat bezielt deze mensen om halstarrig in het midden te blijven rijden? Is het rechterrijvak misschien besmet met het "hier rijden alleen maar goedkope auto's"-virus? Laatst gewijzigd door studentje : 30 juli 2009 om 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Middenvak is voor mensen die braaf hun maximum 120 km/h willen rijden, en het linkervak is voor mensen zoals ik ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Gouverneur
|
![]() Dan stuikt de markt van de sport auto's in elkaar,en bestaat porsche,ferrari,lamborghini,enz. binnenkort niet meer,met gevolg weer meer werkloosheid.
Leer verantwoord rijden,dus de juiste opvoeding meegeven,zal al heel wat helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Banneling
|
![]() Die sportauto's horen dan ook thuis op een circuit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste uren van de dag zijn daar tot ca. 9400 km onbeperkt, wie maakt er zich dan nog druk voor die 1760 km beperkte snelwegen in Be, of 2360 in NL... ![]() Gelukkig maar dat sportauto´s bij dezelfde gereden snelheden op openbare wegen -vooral aktief- veel veiliger zijn als de doorsneeauto´s". Op rustige snelwegen aan kmh 120 (Be)/130 (F) is de kans op verveling soms wel veel hoger als men denkt dat een auto met sleurhut (tot < 3,5 T) * aldaar even snel als deze sportwagens mag rijden... * enkel België en Frankrijk in Europa: Citaat:
Ze zouden beter een afrit "vertragingsspoor" noemen zoals letterlijk vertaald uit het Duits: http://de.wikipedia.org/wiki/Verz%C3%B6gerungsstreifen mss dat bij velen het belletje eens gaat rinkelen. ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 3 augustus 2009 om 11:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Maar ook snel rijden is toch echt wel relatief want als je 120 km/u rijdt, dan doe je (over 35 km) ongeveer 17 minuten, terwijl als je 150 km/u rijdt, dan doe je daar iets meer dan 14 minuten over. Dus het scheelt hem amper 3 minuten! Maar het verschil in remafstand is bijna maal twee, dus 144m t.o.v. 225m. Ik heb 35 km genomen omdat dat de afstand is dat we gemiddeld rijden met z'n allen per dag (grof genomen). Mensen moeten volgens mij ook eens leren wat minder gejaagd te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
geen dank ![]() Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 19 augustus 2009 om 13:35. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Burger
|
![]() ![]() Zo ontstaan spookfiles : De rode bestelwagen moet remmen, omdat hij te dicht op zijn voorligger zit. Achter hem komt het verkeer tot stilstand. Door de toestroming van achteropkomend verkeer wordt de file langer. De schokgolf verplaatst zich naar achteren. De rode bestelwagen is inmiddels zonder oponthoud verdwenen. Pas als er minder auto’s toestromen dan wegrijden, lost de file op. Misschien is afstand houden de boodschap ofwel de rode bestelwagens uit het verkeer houden ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook het lanceren van de camions naar de uitgang vd Kennedytunnel is gemakkelijk als ze volle bak mogen doorgaan. 70 kmh is een onzinmaatregel die alleen maar Be-politiekers kunnen bedenken, want bij 70 beginnnen de meesten te plakken op anderen (ze reden voordien 100-120 ze lopen dus snel in op een muurtje 70-rijders); en laten maar weinig ruimte tot versnellen of invoegruimte te geven voor de ritsers of die van vak moeten veranderen omdat ze na de tunnel eraf moeten. Bij de meeste tunnels van die aard Duitsland Oostenrijk geldt 100 kmh, zelfs op 2 rijvakken. In de minder goede tunnels toch altijd 80 kmh = offic. max snelheid vd camions aldaar. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 19 augustus 2009 om 15:10. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1° het aantal voertuigen die door een tunnel gaat stijgt dus lineair met de snelheid bvb van 1km/u tot 40km/u bvb 2° maar vanaf een bepaalde snelheid moet je meer remafstand voorzien, en die toename van remafstand vergroot dus de lege ruimte, aan 120km/u laat je 50m tussen, en aan 70km/u laat je 20m tussen Die meer dan halvering van de afstand, verdubbelt het aantal voertuigen. En die minder dan halvering van de snelheid, bijna halveert het aantla voertuigen. Dus er zijn er meer door de tunnel gereden... natuurlijk moest met een technische oplossing komen dat je treintje kunt rijden door de tunnel, dan zou je uiteraard aan 140km/u met 0meter afstand maximaal aantal voortuigen door de tunnel kunnen jassen, zeg maar 4keer meer dan nu.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 19 augustus 2009 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de praktijk is natuurlijk alles totaal anders, zeker aan de Kennedytunnel met zijn op en afritten juist voor en na de tunnel... Laatst gewijzigd door Micele : 19 augustus 2009 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is één van de redenen (en dan laat ik de cowboys er effe tussenuit) dat je je vrachtwagen laat "vallen" , je raakt er moeilijk terug boven als je geladen bent ??? ![]() Je moet er maar eens op letten , een deftig geladen vrachtwagen (neem er ene met een container , daar doen ze meestal de max in) die er omhoog moet en een lichte motor heeft valt soms terug tot 20-30 per uur ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ze trechteren de autostrades vlak voor de tunnel... Terwijl moesten ze het omgekeerd doen en de trechter 1 km eerder doen ontstaan, en vlak voor de tunnel nog een onttrechtering voorzien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarstraks op de E40 tussen Leuven en Sint-Stevens-Woluwe, een hele rij auto's op het derde rijvak mooi op een rijtje aan 120. Ik reed ongeveer 130 op het uiterst rechtse rijvak waar net, als op het tweede rijvak, geen camion of auto te zijn is. Dan blijf ik ook netjes op mijn rijvak en ga ik rechts inhalen. |
|
![]() |
![]() |