![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zoals het in de Media gebracht wordt lijkt het (of moet het lijken) dat Honduras zucht onder een schrikbewind en daarbij zijn de ervaringen met (feitelijke) generaalsregeringen wereldwijd totnogtoe weinig bemoedigend, maar daartegenover hebben ook niet zelden "linkse" volksredders gezorgd voor zware onderdrukking, ontwrichting van personen- en handelsverkeer, stagnerende voedselvoorziening en wat dies meer zij.
![]() |
![]() |
#322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meer als 100 doden zijn meer als 'tijdelijk'. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 september 2009 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Honduras probeert de linkse invloeden te weren tot groot ongenoegen van imperialist Chavez en zijn vriendjes Lula, Ortega en Morales..Maar dat zijn dan ook geen democraten hé.... Laatst gewijzigd door Mountain Dew : 28 september 2009 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zit hier in Bolivia, en er zijn hier meer verkiezingen en volksraadplegingen dan in België. Als dit geen democratie is, wat is België dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet Honduras, maar de Hondurese oligarchie en haar vrienden in het buitenland. En in het proces worden de mensenrechten met voeten getreden en een dictatuur geïmplementeerd. Welk doel is het dat die middelen heiligt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | ||
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bolivia http://www.vanmalsenfoundation.nl/de...tCat=1&cntID=8 http://www.ipsnews.be/index.php?id=3...;art_id]=25171 http://www.deleunstoel.nl/home.php?artikel_id=961 http://www.rnw.nl/nl/nederlands/vide...boliviaanse-la Citaat:
![]() |
![]() |
#327 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'stomme bolivianen', 'stink Bolivianen'? De meeste toeristen die hier komen hebben gelukkig niet zo'n oogkleppen op, noch lopen ze zo te koop met racisme. Ik vraag me af wat die gedaan hebben om met stenen bekogeld te worden.
In het 'democratische' België zou een wegblokkade natuurlijk hardhandig uit elkaar gedreven worden. De Boliviaanse 'barbaren' grijpen niet in en laten de toeristen wachten. Wat een onrespectvol gedrag naar de afstammelingen van voormalige koloniale heersers. Volgende keer beter naar het andere Copacabana, wat liggen zonnen met een coctailtje en een obertje. Dát is beschaafd. ![]() De relevantie van dit alles voor de discussie ontsnapt me. Ik moet wel aan struisvogels denken waarvan de kop niet zichtbaar is. Ze hebben trouwens 'pech' gehad met die wegblokkades, want die komen niet zo veel meer voor de laatste jaren. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 september 2009 om 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
|
![]() Ik gaf nog wat méér links en citeerde alleen maar dat ene Bolivia-stukje uit een overigens best wel opgetogen reisverslag over Zuid-Amerika.
Zelf ben ik daar nooit geweest en aangezien ik altijd beducht ben voor "propaganda" neem ik jou niet als enige inlichtingenbron.
![]() |
#329 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zogezegde 'Godvergeten' Copacabana mocht vorig jaar 150000 toeristen uit Peru ontvangen las ik toevallig gisteren in de zondagskrant.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 september 2009 om 20:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 september 2009 om 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Peru#Economie
![]() |
![]() |
#332 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Prima, maar het ging wel over het thema 'democratie'. Dat stukje toont hoogstens aan dat er hier geen repressie is tegen betogers. Of wou je de betogers als de 'onderdrukkers' van toeristen voorstellen. Een rugzaktoerist weet meestal hoe zich te gedragen in vreemde culturen om geen problemen te hebben. Wat moet ik dan met een paar 'oenen' die het hebben klaargespeelt zich te laten bekogelen met stenen in Potosi door wat mijnwerkers waarschijnlijk. Ze hadden beter eens een mijn bezocht in Potosi en daarover geschreven.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 september 2009 om 20:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
|
![]() Citaat:
Ik geef toe dat ik nooit in Zuid-Amerika ben geweest en evenmin van plan ben om daar verandering in te brengen. Alle "partijdigen" kunnen mij voorliegen wat ze willen en verder dan de "info" met elkaar te vergelijken ga ik niet.
![]() |
![]() |
#334 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik nam je links vluchtig door en merk nog steeds niets dat de stelling bevestigt dat Bolivia geen democratie zou zijn. Let, ik heb niet beweerd dat je in belgië 'beter' of 'slechter' af bent dan in Bolivia. Het lijkt alsof je wou aantonen dat het in Bolivia niet allemaal 'rozegeur en maneschijn' is. Gelijk heb je in dat geval.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 september 2009 om 20:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 september 2009 om 20:37. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
|
![]() Het lijkt mij erg moeilijk vast te stellen in hoeverre matig-beschaafde volkeren/staten "democratisch" kunnen zijn, temeer waar echte, directe democratie zeldzaam is op de wereld.
Belangrijker lijkt het mij dat op enige manier de echte armoede wordt uitgebannen en iedereen schoon water en genoeg te eten heeft plus medische zorg. Die berichtjes over raar gas enzo zijn wel heel erg vaag. Maargoed, het blijft mogelijk dat Hr Z een heel brave man is en goed bij zijn verstand en de huidige machthebbers in Honduras slecht, gek en boosaardig.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 28 september 2009 om 20:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens de schrijver en arts V�*ctor Manuel Ramos wordt in Honduras een massale electorale fraude voorbereid (artikel in het spaans).
Radio Globo onthulde gisteren dat twee Israelische oficiers de couplegers bijstaan in hun repressie en chemische aanvallen op de Braziliaanse ambassade, waar een 80 tal personen, waaronder Zelaya, vergiftigingsveschijnselen opliepen (vastgesteld door medici van de VN). Het zou gaan om generaal Jacob Levi en 'oficier' Jehad Leiner beide in dienst van de Israëlische geheime dienst. Volgens David Romero, de directeur van het radiostation, zouden ze ook verantwoordelijk zijn voor de geluidsgolven toestellen die op de ambassade gericht zijn (geweest?), en het vergiftigen van het afwateringssyteem van de ambassade met toxische substanties die als ze gemengd worden met urine problemen zouden geven. Er is een comitee opgedoken dat heet 'Comité Internacional por el Boicot a Chiquita' dat oproept Chiquita te boycotten omwille van hun financiële steun aan de coupplegers. Ondanks het samenscholingsverbod blijven er manifestatie splaatsvinden in Honduras. |
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
|
![]() Citaat:
Met name enig commentaar van Israëlische zijde zal mij interesseren. Radio Globo toont mij bericht en geluidsopname met de mededeling dat zij vandaag (opnieuw) uit de lucht zijn gehaald. Boycotchiquita (spaanse spelling: "boicotchiquita)" heeft ook een Nederlandstalig linkje; humor aan de galg: chiquita-banaan in apehand. http://boicotchiquita.blogspot.com/2000/01/dutch.html
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 29 september 2009 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
|
![]() Dit verwart mij, uit dat verhaal van die schrijver-arts:
Citaat:
![]() |