Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2010, 18:28   #321
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Ja natuurlijk. Ik hoorde net op Radio 1 een stadsocioloog klagen dat die "jongeren" geen dilploma krijgen.
Raar, maar ik heb dat ook nooit gekregen, een diploma. Ik heb dat behaald door er wat voor te doen.
Uiteraard, een diploma, net zoals respect trouwens - een woord dat bepaalde verrijkers nogal vaak in de mond nemen, moet verdiend worden. Daar moet keihard voor gewerkt worden. Dat krijg je niet gratis bij de aankoop van een pak wasmiddelen, al denken velen van wel.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 18:29   #322
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dan neem ik aan dat u van mening bent dat men de politie in het vervolg het groene licht mag geven om (gewapende) criminelen meteen maar om te leggen? Is immers het beroepsrisico. Toch?
Denk jij echt dat de politie niet schiet op gewapende criminelen? Dit is een selectie uit het voorbije jaar:

http://www.standaard.be/artikel/deta...politie+schiet
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 18:29   #323
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Nee hoor. Ik zie wel dat bepaalde correlaties nogal sterk zijn. Je hoeft de inhoudt van de belgische gevangenissen maar te bekijken om die correlaties te zien.

Hoe dan ook, zou het ondertussen toch wel elke linkse idioot duidelijk mogen zijn, dat een gedeelte van de immigranten voor nogal wat problemen zorgt. Logischerwijze zou je dan toch ook eens vragen beginnen te stellen bij het immigratiebeleid in het geheel.

De conclusie lijkt me voor de hand te liggen. Verdere immigratie van laag- / ongeschoolden moet behoudens gevallen van acuut levensgevaar compleet stopgezet worden. Buiten een uitkering heeft onze maatschappij die mensen niets te bieden. En zij hebben onze maatschappij al helemaal niks te bieden.
Ik herhaal deze commentaar nog maar eens, want zo terecht.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 18:29   #324
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog meer pamperen dus?
Wat is pamperen?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 18:33   #325
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Er zullen inderdaad voorbeelden zijn. Wat ik mij afvraag is de verhouding.

Ja:

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=GNSTRDQH

En "ongelukken" met moderne vuurwapens van de politie zijn onmogelijk zoals ik in een andere topic al aantoonde. Je moet je vinger op de trekker hebben en die indrukken.

Doen ze dat dan nu al niet?
Uw link volgend:

Citaat:
Agent schiet per ongeluk Turkse man neer

* maandag 19 juni 2006
Heeft u niets recenters kunnen vinden?

Overigens meen ik mij te herinneren dat die Turk uit uw voorbeeld door de politie gesommeerd werd halt te houden en daar geen gehoor aan gaf. Integendeel, hij maakte zich uit de voeten. Tja, dan vraag je erom he?
Oud 1 februari 2010, 18:35   #326
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Ik had het over omleggen (betekenis 3 welteverstaan), dus niet zomaar schieten op gewapende criminelen.
Oud 1 februari 2010, 18:36   #327
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is pamperen?
http://www.vandale.nl/vandale/opzoek...woord=pamperen
Oud 1 februari 2010, 18:37   #328
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het over omleggen (betekenis 3 welteverstaan), dus niet zomaar schieten op gewapende criminelen.
Tja, ik kan er niet aan doen dat de flikken niet kunnen mikken, he. Als je schiet op iemand (tenzij het bandenverhaal en dan nog), dan heb je uiteindelijk altijd de bedoeling hem om te leggen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 18:39   #329
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Uw link volgend:

Heeft u niets recenters kunnen vinden?

Overigens meen ik mij te herinneren dat die Turk uit uw voorbeeld door de politie gesommeerd werd halt te houden en daar geen gehoor aan gaf. Integendeel, hij maakte zich uit de voeten. Tja, dan vraag je erom he?
1) Dat is het verhaal van de politie. En de politie zou nooit durven een verhaal in hun voordeel te verdraaien. Zeker wanneer de tegenpartij het niet meer kan navertellen.
2) Soit als Antwerpenaar versta ik zelfs niet altijd wat West Vlamingen of Gentenaren zeggen. Wat moet een Turk dan doen.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 februari 2010 om 18:40.
Oud 1 februari 2010, 18:40   #330
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
1) Dat is het verhaal van de politie. En de politie zou nooit durven een verhaal in hun voordeel te verdraaien. Zeker wanneer de tegenpartij het niet meer kan navertellen.
2) Soit als Antwerpenaar versta ik zelfs niet altijd wat West Vlamingen zeggen. Wat moet een Turk dan doen.
Het probleem vermijden en in Turkije blijven.
Oud 1 februari 2010, 18:40   #331
loodew
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat zijn zones waar politiepatrouilles niet meer in kunnen zonder gevaar er hun leven bij in te schieten ten gevolge van geweld van bendes hyenas, hoofdzakelijk allochtonen (ook wel verrijkers uit de Magreb genoemd). Die vallen nl altijd in hordes aan. De aanblik van 1 flikkenwagen volstaat om hen tot razernij te brengen. Zij beschouwen hun wijk als veroverd territorium, waar enkel hun wetten gelden.
Bedankt Cut de krap voor uw antwoord. Dus die families die naar nog wonen zijn families met veel kinderen, hoofdzakelijk van Noord-Afrikaanse afkomst en meestal moslim. Daarover werd op de VRT niets gezegd, daarmee dat ik het vroeg.

Tja, het moet gezegd: deze komen de laatste tijd dikwijls negatief in het nieuws, voornamelijk op hun vulgaire uitspraken tegen bv. vrouwen, door ze voor hoer te verwijten. Tja, die ouders van zulke kinderen zullen ook niet al te beleefd zijn dan. Want wie leert hen dat anders.

Het moet wel erg zijn voor arme autochtonen dan die daar nog wonen, als er nog wonen tenminste, en die een verhuis niet kunnen betalen. Komt daar waarschijnlijk ook nog bij dat deze enkele autochtonen waarschijnlijk niets mogen zeggen zonder te vrezen voor vernielingen, auto's kapot maken.

En waarschijnlijk durven deze mensen ook niets zeggen want dan zouden ze waarschijnlijk discrimineren en komt het CGKR in actie. Ik zou niet in hun schoenen willen staan.

Maar écht waar, ik dacht dat dat misdadigers waren zoals bankovervallers, juweliers overvallers. Er werd op de VRT niets gezegd over afkomst, enkel dat het jonge straatboefjes waren. Straatboefjes, het klinkt zo soft...
loodew is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 18:42   #332
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Tja, ik kan er niet aan doen dat de flikken niet kunnen mikken, he. Als je schiet op iemand (tenzij het bandenverhaal en dan nog), dan heb je uiteindelijk altijd de bedoeling hem om te leggen.
Misschien bij de Belgische politie, maar in Nederland wordt de politie toch echt getraind om weliswaar de crimineel uit te schakelen, maar dan wel op dusdanige manier dat hij het bij voorkeur nog na kan vertellen zodat hij voor het gerecht kan worden gebracht. Er wordt hen dus geleerd om primair op armen en benen te schieten, niet op het hoofd of andere plekken die onmiddellijke dood zouden kunnen bewerkstelligen.

Wat mij betreft mag er overigens in dat laatste gerust verandering komen.
Oud 1 februari 2010, 18:44   #333
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door loodew Bekijk bericht
Bedankt Cut de krap voor uw antwoord. Dus die families die naar nog wonen zijn families met veel kinderen, hoofdzakelijk van Noord-Afrikaanse afkomst en meestal moslim. Daarover werd op de VRT niets gezegd, daarmee dat ik het vroeg.

Tja, het moet gezegd: deze komen de laatste tijd dikwijls negatief in het nieuws, voornamelijk op hun vulgaire uitspraken tegen bv. vrouwen, door ze voor hoer te verwijten. Tja, die ouders van zulke kinderen zullen ook niet al te beleefd zijn dan. Want wie leert hen dat anders.

Het moet wel erg zijn voor arme autochtonen dan die daar nog wonen, als er nog wonen tenminste, en die een verhuis niet kunnen betalen. Komt daar waarschijnlijk ook nog bij dat deze enkele autochtonen waarschijnlijk niets mogen zeggen zonder te vrezen voor vernielingen, auto's kapot maken.

En waarschijnlijk durven deze mensen ook niets zeggen want dan zouden ze waarschijnlijk discrimineren en komt het CGKR in actie. Ik zou niet in hun schoenen willen staan.

Maar écht waar, ik dacht dat dat misdadigers waren zoals bankovervallers, juweliers overvallers. Er werd op de VRT niets gezegd over afkomst, enkel dat het jonge straatboefjes waren. Straatboefjes, het klinkt zo soft...
'Boefjes' en 'incidentjes' is linkse newspeech speciaal bedacht op maat van het omvangrijk crimineel segment van het kiesvee van de PS, Spa en Groen! om de onprettige waarheid te camoufleren.

Maar je had het over de witte vlucht uit stadswijken. Die is er, en die zal niet afnemen.
Oud 1 februari 2010, 18:48   #334
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien bij de Belgische politie, maar in Nederland wordt de politie toch echt getraind om weliswaar de crimineel uit te schakelen, maar dan wel op dusdanige manier dat hij het bij voorkeur nog na kan vertellen zodat hij voor het gerecht kan worden gebracht. Er wordt hen dus geleerd om primair op armen en benen te schieten, niet op het hoofd of andere plekken die onmiddellijke dood zouden kunnen bewerkstelligen.

Wat mij betreft mag er overigens in dat laatste gerust verandering komen.
Bullshit.

Oud 1 februari 2010, 18:49   #335
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja ja, ik begrijp u al: de politie is voor u per definitie een bende corrupte en schietgrage idioten.

Citaat:
2) Soit als Antwerpenaar versta ik zelfs niet altijd wat West Vlamingen of Gentenaren zeggen. Wat moet een Turk dan doen.
"Dit is de politie. Halt of ik schiet" is voor eenieder in het gehele Nederlandstalige gebied te verstaan en te begrijpen.

Overigens vind ik het bijzonder grappig dat u maar meteen aanneemt dat die Turk geen Nederlands begrepen zou hebben. Als vooroordeel mag dat wel tellen.
Oud 1 februari 2010, 18:50   #336
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Bullshit.
Bewijs het tegendeel dan maar.
Oud 1 februari 2010, 18:50   #337
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Overigens vind ik het bijzonder grappig dat u maar meteen aanneemt dat die Turk geen Nederlands begrepen zou hebben. Als vooroordeel mag dat wel tellen.
En dan zagen en klagen dat die Turk geen job vindt.
Oud 1 februari 2010, 18:51   #338
loodew
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door loodew Bekijk bericht
Ik denk hier verkeerd te zijn. Daar zijn autochtonen minderheidsgroepen en dus worden deze waarschijnlijk wel geholpen door het Centrum. Waarschijnlijk de eerste gemeente waar het Centrum opkomt voor de eigen burgers. Dat is een primeur.
loodew is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 18:51   #339
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het probleem vermijden en in Turkije blijven.
Niet janken als je op je buitenverblijf in het zuiden van Frankrijk een paar kogels in de rug krijgt omdat je als "echte flamingant" niet wil verstaan wat die flik zegt.

Oud 1 februari 2010, 18:51   #340
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een ongewapend iemand in de rug schieten = verdedigen?

Soit politieagenten zijn hetzelfde als de criminelen. Alleen wordt de politie betaalt door de staat.

Je bent toch slimmer dan dat?!!
Heel beledigend voor de 46000 mensen die er werken.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be