![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de wiskunde is veel mogelijk, het hangt er alleen vanaf hoe je de 'eenheden' en de operator 'som' definieert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat voor dubbelzinnigheid Hitler opbracht in zijn relatie met de kerk kan je ook hier lezen: Kirchen im NS-Regime |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vanuit een ruimer perspectief ben ik te weten gekomen dat we allemaal gelijk hebben
![]() Maaaaarrrrrrrrrrrrrr kan het werkelijk niet zijn dat een "hogere intelligentie" de Aarde een duwtje in de rug heeft gegeven?
![]() |
#326 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Toch zie ik daar NET WEL supernatuurlijke forces in werking, gij niet dan? ![]()
![]() |
![]() |
#327 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#328 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Waar zijn ze ontstaan? Goei vraag! lol Citaat:
![]() |
![]() |
#329 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Fred Flinstone toont gewoon de steentijd. Wij hadden vroeger in het school ook heel veel tekeningen en cartoons in onze boeken verwerkt, zijn ze nu minder wetenschappelijk? Toch heeft U wel een goed punt, we mogen plaatjes niet zo serieus nemen. Al bij al, denk ik niet dat er foute data op weergegeven staat? Zoja, welke? Citaat:
Ik geloof in evolutie, dat doe ik zeker. Maar over de evolutie van de mens is nog altijd bitter weinig geweten met zekerheid. Mag ik de hele bib of internet afschuimen, zekerheid zal ik nooit vinden.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 7 maart 2010 om 04:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() @Ribke -> http://www.youtube.com/watch?v=iN3AByKfWQg - Asteroïdes containing ORGANIC life
![]()
![]() |
#331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trek uw conclusies.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het feit dat je kan spreken over een "ontbrekende schakel', betekent dan toch dat je een ketting hebt? Dat je uit de andere schakels precies kan extrapoleren welke tussenvormen je nog zou verwachten? Als je zo'n duidelijke ketting hebt over miljoenen jaren, dan is dat op zich toch bewijs van menselijke evolutie, ongeacht van of er misschien nog een fossiel ontbreekt? Kan je een andere reden geven voor het bestaan van zo'n ketting? Wat is uberhaupt het alternatief? Dat de moderne mens, de hominids, de mensapen, de aapachtigen, en de voorouder-apen, zowel als alle moderne apen allemaal samen, naast elkaar hebben geleefd sinds het ontstaan van het leven? Was de moderne mens dan onsterfelijk, of waarom hebben we geen enkel skelet van een dergelijk persoon, tot op het punt dat de evolutiewetenschap voorschrijft dat deze is ontstaan? De aanwezigheid van een dergelijk artefact buiten de geologische periode waar deze door de evolutietheorie wordt geplaatst is trouwens lang een criterium ter falsificatie van de theorie geweest. Er is nog geen enkel dergelijk artefact gevonden. Het volstaat werkelijk om een goed boek te lezen over het bewijs dat voorhanden is om alle twijfel weg te nemen, maar je moet het dan wel willen. Er bestaat absolute consensus in de wetenschappelijke wereld over de vraag of de mens geëvolueerd is, en dat is op zich zeldzaam genoeg om er belang aan te hechten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoe kan een organisme dat minder overlevingskansen heeft wel seksuele maturiteit bereiken en een organisme dat binnen normale overlevingskansen valt niet? Vossen die selectief op de snelste konijnen jagen en niet op de traagste? Vrouwtjes die zich laten dekken door de ziekeren, de zwakkeren uit de roedel? Een bijenkoningin die tijdens de bruidsvlucht alsnog paart met de allereerste afvaller? Vliegen die selectief in slecht geweven spinnenwebben vliegen, en de goedgeweven webben vermijden? Ik ben echt benieuwd... Citaat:
Alle vossen plots anorexia nervosa ontwikkelden? Virussen even geen cellen meer binnendrongen? Toon aan dat de naturlijke selectie even op hold kan gezet worden, en we kunnen verder klappen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 7 maart 2010 om 09:59. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar wat heeft ervoor gezorgd dat het allemaal in beweging kwam Distel? De FORCE toch? ![]()
![]() |
![]() |
#336 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar mag ik niet geloven dat er een creatie achter schuilt? En waarom zou ik de theorie verwerpen dat er buitenaardsen bij gemoeid zijn? Zie de bijbel. Hoe Mozes reuzen ontmoet met ogen als sprinkhanen. Hoe Ezechiël wezens ontmoet met koepels rond hun hoofd dat glinsteren als diamanten (zie een astronauten helm). Nu ben ik eigenlijk altijd heel voorzichtig geweest met dit geloof te uiten. Maar.... JA ik zie er ergens wel een vorm van logica in dat buitenaardsen (mss type3(?)) geknoeid hebben met life on Earth en wij daar ooit goden in zagen. Zie Genesis, de Nephlim enzovoort. Utterly extra terestial to me.
![]() |
![]() |
#337 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jij mag van mij gerust alles geloven wat je wil, maar waarom zou je? Er is geen enkele stap die creatie vereist, en de notie van creatie (en dus een opperwezen) vraagt zodanig veel onbewezen en arbitraire veronderstellingen dat het je geen stap dichter bij een verklaring brengt, maar wel 1000 stappen verder weg. En dit zonder de minste aanleiding dat het 'juister' is dan de natuurlijke weg. Citaat:
Dergelijke theoriën (aliens, panspermia) doen eigenlijk niet echt ter zake voor de evolutietheorie, aangezien ze gaan over het begin van het leven, en niet de evolutie ervan. Wat betreft het begin van het leven: Enerzijds hebben we perfect werkbare theorieën voor abiogenese (het ontstaan van organisch leven uit inorganische componenten), die ook in het labo herhaalbaar zijn. Anderzijds, zelfs al zou een buitenaards ras verantwoordelijk zijn voor het bezaaien van de aarde met leven, dan nog is dat geen antwoord op je eigen vraag. Je vervangt de vraag naar het ontstaan van een complex ras door de veronderstelling dat er reeds een complexer ras aanwezig was. Dat verplaatst en vergroot het probleem enkel maar. Dan nog is de enige hypothese voor het ontwikkelen van dat buitenaards ras een soort van Darwiniaanse evolutie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
|
![]() Citaat:
Een vriendin van mij die gelovig is gaf me onlangs een mooie omschrijving. De theorie van Darwin is zo mooi, logisch en eenvoudig dat ze alleen maar uitgevonden kan zijn door God. Kijk, dat vindt ik nu (voor een gelovige) een gezonde instelling. (niet cynisch bedoeld)
![]() |
![]() |
#339 | |
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat jij dit niet gelooft, maar je vraag over de reden van voortplanting wordt wel beantwoord: 1) omdat elke soort sterfelijk is, zodat voor zijn bestaan als soort de voortplanting noodzakelijk is. Alles wat bestaat (of is) is noodzakelijk. Inderdaad is een beetje metamorfose schijnbaar moeilijk. Maar het bestaan ervan staat vast. Juist in de voortplanting doet het zich voor. Bij de bevruchting dringt een levensvorm een andere binnen en de twee verenigen zich. Daarna volgt een proces van metamorfose en verandering tot aan de geboorte. Virussen dringen cellen binnen en veranderen lichaamscellen. We moeten accepteren dat de kosmos niet statisch is maar dynamisch. Alles beweegt, alles verandert. Juist het vermogen zich te veranderen kan verklaren hoe het mogelijk is dat levensvormen in verschillende omgevingen kunnen bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je hebt een mening, en je stelt nu dat je, indien je verder geen kennis opdoet, je niet van mening zal veranderen. En dat is natuurlijk juist (en evident). Het is enkel door verder (zelf)onderzoek dat je je eigen meningen kan veranderen. We kunnen je hier wel wat snippets van informatie geven, maar dat zijn kopijen en stukjes uit de context gerukt waar jij dan toch maar 'waar staat dat', of 'heb je daar bewijs van' kan op antwoorden. Indien je er zo in geïnteresseerd bent, ga gewoon naar de bron, lees de wetenschappelijke werken en oordeel dan zelf. De evolutiemechanismen zijn een van Gods mooiste creaties, leer er over.
![]() |