Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2010, 20:24   #321
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Godsdienstvrijheid is beperkt. Sommigen beseffen dat nog niet goed.
Godsdienstvrijheid is gewoon een verlengde van de vrijheid van meningsuiting; je zult niet vervolgd worden omwille van waar je in gelooft. Dat betekent niet dat bepaalde tradities van je geloof per definitie niet strafbaar zijn volgens de wet. Zo wordt godsdienstvrijheid helaas wel vaak geïnterpreteerd.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 20:25   #322
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Op welk vlak is deze godsdienstvrijheid beperkt volgens u? Trouwens, ik reageerde meer op die bekrompen uitspraak 'Weg met alle religies'. Mensen, wat is nu eigenlijk jullie probleem? Waarom belemmeren we elkaar int denken, laat een ander toch zelf eens beslissen of hij gelooft of niet.
Moslima's als agente gaan die geen hoofddoek mogen dragen.

Op katholieke scholen geen halal.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 20:29   #323
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ja, godsdienstvrijheid is één zaak (en daar heb ik eigenlijk geen probleem mee, zolang het mijn eigen leven niet beïnvloedt) en dierenmishandeling is een andere zaak. Ik vind niet dat alles moet kunnen om die godsdienst te beleven.
Jij hebt daar geen probleem maar anderen blijkbaar wel. Vraagt gij u soms ook niet af hoe het dier dat ge voorgeschoteld krijgt is geslacht geweest. Ik vind het eerlijk gezegd allemaal een beetje hypocriet. Als ge problemen hebt met slachtingen en het noodzakelijk vindt op te komen voor de dieren, dan begint ge eerst met het bannen van een stukje vlees voor de rest van uw leven. Ik stel voor om vegetariër te worden in dat geval. Bepaalden doen hier alsof er geen druppel bloed valt tijdens niet-religieuze slachtingen.. En waarom horen we niets over de joden, die dienen ook kosher te eten.

Verder, vind ik het enorm zielig hoe beesten worden afgemaakt, verdoofd en niet-verdoofd.
Oud 21 september 2010, 20:31   #324
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Moslima's als agente gaan die geen hoofddoek mogen dragen.

Op katholieke scholen geen halal.
Wie kwam er aandraven met halalfood op scholen? De moslims of de vlaamse schooldirecteurs? Waarom komt ge niet in opstand tegen die regel? Ik zou er niet van wakker liggen, ik ben sowieso tegen het serveren van halalfood op school
Oud 21 september 2010, 20:31   #325
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Het is al drie dagen dat niemand actie onderneemt. Wil iemand eindelijk de Heimlich-greep toepassen voor deze partij in ademnood?

Als je niet weet hoe het moet dan bekijk het volgend instructiefilmpje.
http://www.hoemoetdatdan.nl/heimlich+handgreep
educatief, thx.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 20:32   #326
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij hebt daar geen probleem maar anderen blijkbaar wel. Vraagt gij u soms ook niet af hoe het dier dat ge voorgeschoteld krijgt is geslacht geweest. Ik vind het eerlijk gezegd allemaal een beetje hypocriet. Als ge problemen hebt met slachtingen en het noodzakelijk vindt op te komen voor de dieren, dan begint ge eerst met het bannen van een stukje vlees voor de rest van uw leven. Ik stel voor om vegetariër te worden in dat geval. Bepaalden doen hier alsof er geen druppel bloed valt tijdens niet-religieuze slachtingen.. En waarom horen we niets over de joden, die dienen ook kosher te eten.

Verder, vind ik het enorm zielig hoe beesten worden afgemaakt, verdoofd en niet-verdoofd.
Daar heb ik al wat over gezegd...
Oud 21 september 2010, 20:32   #327
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, godsdienstvrijheid is één zaak (en daar heb ik eigenlijk geen probleem mee, zolang het mijn eigen leven niet beïnvloedt) en dierenmishandeling is een andere zaak. Ik vind niet dat alles moet kunnen om die godsdienst te beleven.
³³³³³³³³³³³³

EErst de wet, dan de godsdienst.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 20:33   #328
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wie kwam er aandraven met halalfood op scholen? De moslims of de vlaamse schooldirecteurs? Waarom komt ge niet in opstand tegen die regel? Ik zou er niet van wakker liggen, ik ben sowieso tegen het serveren van halalfood op school
Ik zeg alleen dat godsdienstvrijheid beperkt is. Die 2 waren louter voorbeelden.
Oud 21 september 2010, 20:33   #329
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Daar heb ik al wat over gezegd...
Toevallig seg.

Link?
Oud 21 september 2010, 20:34   #330
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Héél waarschijnijk zijn de moslims gaan beiten over een kotelet die hun jong kunnen hebben geroken
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 20:34   #331
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Iedere hap halalvlees vertegenwoordigt eens zo veel dierenleed dan vlees van verdoofd geslachte dieren.
De enige reden waarom jij weer het vergoeilijkings- en minimaliseringsliedje zingt voor die islamitische barbarij ligt in je abnormale islamofilie.
De nagel op de kop.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 20:34   #332
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Waar ga ik in de verdediging ??... ... Ik begrijp niet hoe je zo naief kan zien en niet wil inzien dat het weinig zin heeft om iets af te breken terwijl hetgeen je wil gebruiken als voorbeeld even erg tot erger is .

Val dan al het dierenleed aan en niet enkel het onverdoofd slachten ... btw dan moet je ook geen wild eten
Het gaat hier maar om twee zaken eh: a) verdoofd slachten versus onverdoofd slachten, b) discriminatie.
Al de rest is een ander topic. Opfok, afmesting, transport,... = ander topic. Ik denk trouwens niet dat er veel verschil is in pakweg transport van beesten naar de halalslachterij dan naar de niet-halalslachterij eh.

Dus als je stelt "terwijl hetgeen je wil gebruiken als voorbeeld even erg tot erger is" dan stel je dat verdoofd slachten even erg tot erger is dan onverdoofd slachten. Wat maak je jezelf dan wijs? Denk je dat het er mij om gaat dat het onverdoofd slachten door moslims gebeurt ofzo? Dan ben je anders wel ongelooflijk mis.
Ik snap gewoon niet hoe iemand die zogezegd "voor de dieren" is het in deze zo kan opnemen voor dat onverdoofd slachten.
Het is gewoon FOUT, punt.
Net zoals er zoveel fout gaat in de veeteeltsector. En in andere sectoren waar dieren bij betrokken zijn.
Waarom denk je dat ik na m'n uren nog een beetje dierenzorg zit te studeren? Om moslims te kunnen bashen ofzo?
Oud 21 september 2010, 20:34   #333
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik zeg alleen dat godsdienstvrijheid beperkt is. Die 2 waren louter voorbeelden.
Als die regels u storen dan moet ge niet schreeuwen vanachter uw pc maar dan moet ge de handen uit de mouwen steken en uw stem laten horen. Dat is wat ik denk.
Oud 21 september 2010, 20:36   #334
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bij niet-religieuze slachtingen wordt het dier verdoofd, en dat scheelt toch wel wat. En wat "kosher" nu eigenlijk betekent, weet ik zelf niet, maar als dat inhoudt dat ook Joden dieren onverdoofd slachten, vind ik dat even verwerpelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 20:36   #335
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toevallig seg.

Link?
Oeps, ander draadje.
Oud 21 september 2010, 20:36   #336
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat de joden in hetzelfde bedje ziek zijn ga ik zeker niet ontkennen, voor zover ik weet is er geen echt verschil tussen kosher & halal.

Kijk, ik eet vlees, ik besef me maar al te goed dat dieren daarvoor doodgaan, waar ik me echter tegen verzet is onnodig lijden, het is niet omdat een dier bestemd is voor voedsel dat je dit dier mag mishandelen, in tegendeel, vaak getuigt men van een enorm gebrek aan respect voor leven.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 21 september 2010 om 20:37.
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 20:38   #337
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Bij niet-religieuze slachtingen wordt het dier verdoofd, en dat scheelt toch wel wat. En wat "kosher" nu eigenlijk betekent, weet ik zelf niet, maar als dat inhoudt dat ook Joden dieren onverdoofd slachten, vind ik dat even verwerpelijk.
Kosher=halal.
Oud 21 september 2010, 20:39   #338
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Logisch dat nogal wat ouders zich kritische vragen stelden. Worden islamitische voorschriften nu de norm op school? En hoe valt deze maatregel te rijmen met het verbod van het stadsbestuur op het dragen van hoofddoeken door ambtenaren aan de stedelijke loketten, met als argument dat de stad neutraal moet zijn? Nee, hier klopte iets niet.

<p>De eerste reactie van schepen van Onderwijs Robert Voorhamme (sp.a) was niet erg handig. ”We hadden het evengoed kunnen verzwijgen, niemand zou het gemerkt hebben”, zei Voorhamme. Hij legde uit dat de brief de ouders van moslimkinderen alleen maar had willen geruststellen zodat ze hun kroost niet thuishouden uit angst dat die in aanraking zou komen met ‘besmet’ vlees. Het verwijt dat de uitzondering zo werd verheven tot norm, wuifde Voorhamme weg met het argument dat een groep van 44 procent op de totale schoolpopulatie geen uitzondering meer is. Kortom, de schepen zei zo ongeveer alles wat hij in deze situatie beter niet had kunnen zeggen
Achterbakse linkiewinkies..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 20:39   #339
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als die regels u storen dan moet ge niet schreeuwen vanachter uw pc maar dan moet ge de handen uit de mouwen steken en uw stem laten horen. Dat is wat ik denk.
Welke regels?
Oud 21 september 2010, 20:40   #340
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Achterbakse linkiewinkies..
Bron?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be