![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Godsdienstvrijheid is gewoon een verlengde van de vrijheid van meningsuiting; je zult niet vervolgd worden omwille van waar je in gelooft. Dat betekent niet dat bepaalde tradities van je geloof per definitie niet strafbaar zijn volgens de wet. Zo wordt godsdienstvrijheid helaas wel vaak geïnterpreteerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op katholieke scholen geen halal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Verder, vind ik het enorm zielig hoe beesten worden afgemaakt, verdoofd en niet-verdoofd.
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
EErst de wet, dan de godsdienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zeg alleen dat godsdienstvrijheid beperkt is. Die 2 waren louter voorbeelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
|
![]() Toevallig seg.
Link?
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De nagel op de kop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al de rest is een ander topic. Opfok, afmesting, transport,... = ander topic. Ik denk trouwens niet dat er veel verschil is in pakweg transport van beesten naar de halalslachterij dan naar de niet-halalslachterij eh. Dus als je stelt "terwijl hetgeen je wil gebruiken als voorbeeld even erg tot erger is" dan stel je dat verdoofd slachten even erg tot erger is dan onverdoofd slachten. Wat maak je jezelf dan wijs? Denk je dat het er mij om gaat dat het onverdoofd slachten door moslims gebeurt ofzo? Dan ben je anders wel ongelooflijk mis. Ik snap gewoon niet hoe iemand die zogezegd "voor de dieren" is het in deze zo kan opnemen voor dat onverdoofd slachten. Het is gewoon FOUT, punt. Net zoals er zoveel fout gaat in de veeteeltsector. En in andere sectoren waar dieren bij betrokken zijn. Waarom denk je dat ik na m'n uren nog een beetje dierenzorg zit te studeren? Om moslims te kunnen bashen ofzo?
![]() |
![]() |
#333 | |
|
![]() Als die regels u storen dan moet ge niet schreeuwen vanachter uw pc maar dan moet ge de handen uit de mouwen steken en uw stem laten horen. Dat is wat ik denk.
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij niet-religieuze slachtingen wordt het dier verdoofd, en dat scheelt toch wel wat. En wat "kosher" nu eigenlijk betekent, weet ik zelf niet, maar als dat inhoudt dat ook Joden dieren onverdoofd slachten, vind ik dat even verwerpelijk.
![]() |
![]() |
#335 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | ||
|
![]() Citaat:
Kijk, ik eet vlees, ik besef me maar al te goed dat dieren daarvoor doodgaan, waar ik me echter tegen verzet is onnodig lijden, het is niet omdat een dier bestemd is voor voedsel dat je dit dier mag mishandelen, in tegendeel, vaak getuigt men van een enorm gebrek aan respect voor leven.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 21 september 2010 om 20:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
|
![]() Kosher=halal.
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
|
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |