![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de Schelde is nog niet uitgebaggerd, de IJzeren Rijn is nog steeds niet in klaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
enige introspectie zou je goed doen.
![]() |
![]() |
#323 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 1 oktober 2010 om 19:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat niet zo snel als tussen Brussel en Parijs of tussen Rijsel en Parijs, maar toch... ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 1 oktober 2010 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
|
![]() Tja, maar we hadden jullie op de aansluiting moeten laten wachten tot de Schelde uitgebaggerd was en de ijzeren Rijn een feit. Misschien ging dat dan wat vlugger gaan.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
|
![]() Citaat:
Het waren interneringskampen voor militairen, system. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
|
![]() Vluchtoord Ede
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is maar hoe ge het bekijkt. Het Nederlands is Belgisch Nederlands waarin ik schrijf, de voer taal van Vlaanderen, niet het Nederlands nederlands hoor. Een duidelijk verschil. Kijk maar in de Van Dale.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zielig toch als je ziet wat de Belgicisten er allemaal niet bij sleuren om toch maar te kunnen aantonen dat een splitsing van België niet zou kunnen.
Volgens Neyts zullen de voorstanders van een splitsing snel stuiten op problemen �* la " hoe moeten we de boeken van de Koninklijke Bibliotheek van België verdelen". Die gast heeft nog nooit gehoord van een boedelscheiding van twee huwelijkspartners zeker, "Gij de boeken ik het salon". Wat is daar nu zo moeilijk aan. Daarbij, van mij mag Brussel die boeken hebben. Ik heb ze nog nooit gezien dus ook niet gemist en het zou me verwonderen als het merendeel, of misschien wel allemaal, in het Frans zijn. Volgens Philippe Moureaux zou splitsen een stommiteit zijn waarbij IEDEREEN zal verliezen. Dat zal wel met de waarheid stroken aangezien bij niet splitsen alleen Vlaanderen verliest. ![]() Laatst gewijzigd door Garry : 2 oktober 2010 om 00:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
|
![]() Citaat:
BTW, Vlaanderen zit vol van Jantjes en Eddy's, dus denk maar eens twee keer na voor je ons gaat "annexeren". In de onafhankelijkheidsstrijd van Vlaanderen wordt er sympathie gegeven en gezocht bij soortgelijke Volkeren, zoals de Schotten en de Catalanen. Ik zie daar echter géén strijd of wens om zich ERGENS ANDERS bij aan te sluiten, en ook in Vlaanderen bestaat die wens niet, behalve dan bij een enkele orangist die hier rondloopt. Bij de vraag aan de meeste Vlamingen (eigen bevraging) of ze Vlaanderen bij NL willen zien, krijg ik rare blikken en antwoorden als "zijde zot, ik zen gienen hollander zene" Trek zelf uw conclusies. Buiten ons eigen "strikske" heb ik binnen mijn partij nog geen orangisten gevonden.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
|
![]() Citaat:
![]() Natuurlijk is er geen sprake van annexatie. Hoe imperialistisch ook Nederland is ingesteld, ze zouden het echt niet durven in het centrum van de EU. En Nederland geen aanleiding gegeven tot negatief denken over een bestuurlijke samenwerking? Waow, zoiets noemt men negationisme... En nee, jij kan mijn gedachten echt niet ontleden. Ik heb het hier al telkenmale uitgelegd, maar blijkbaar baten kaars en bril niet. Ik heb NIKS tegen Nederlanders, maar Vlaanderen is sterk en fier genoeg om het alleen te maken. Wij hoeven echt niet onder iemands rokken te kruipen. WAT heb je trouwens TEGEN een ONafhankelijk Vlaanderen????? Bang dat je zal moeten onderdoen op de duur? Is het niet de Nederlandse imperialistische droom, dan zal het d�*t wel zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Staatssecretaris
|
![]() Het feit dat jij met "poep" iets anders bedoelt dan een Amsterdammer is nog geen reden om jouw versie van het Nederlands tot een aparte taal te bombarderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was zelfs dankzij een Nederlander dat we er achter kwamen dat de Schelde pas in 1815 vrij werd gegeven door Nederland terwijl ze een verdrag hadden getekend in 1792 waarbij deze volledig vrij gegeven werd. Nederland heeft een verdag getekend warbij Antwerpen het vrij gebruik van de Ijzeren rijn heeft, maar die spoorverbinding is niet in orde |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
|
![]() In sommige landen is dat toch zo... Taal is een POLITIEKE keuze, niks anders.
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
tis te hopen voor Vlaanderen dat het niet inderdaad vol zit met Jantjes en Garry's, want met zulke vrinden heb je duidelijk geen Ollandse vijanden meer nodig.
![]() |
![]() |
#340 | |
|
![]() Citaat:
WAT is er TEGEN een ONafhankelijk Vlaanderen? Kunnen jullie het ons niet gunnen? Moeten jullie ten allen prijze hier baas komen spelen? Kan jullie imperialisme niet ingetoomd worden? Wij hebben echt geen nieuwe kolonisator nodig nadat we de oude hebben afgeschud hoor. En samenwerken doen we NU al. Vie de benelux, via de EU en via aparte verdragen. Dus NEEN: Nederland zal NIET uitgebreid worden met Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |