Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2010, 23:08   #321
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Fallen Angel

Als ik een paar kanttekeningen zet betekent dat niet dat ik jouw integriteit in twijfel trek. Dat doe ik nl niet.

Ik kan me voorstellen dat Israël graag de gevoelens van de NL overheid peilt, maar die info hoeft niet per definitie van Wilders te komen. Daar zijn andere en zelfs misschien betere wegen voor.
Een ander verhaal wordt het wanneer evt kabinetsbesluiten omtrent hulpverlening aan VS gerelateerde onderwerpen ter tafel worden gebracht binnen de ministerraad.
E.e.a speelde zich in '90/91 af en wordt nu pas op tafel gelegd, tja, en dan die 'gearrangeerde' huwelijken ....... is daar enig bewijs van? Is Wilders bv met een Joodse juf uit Israël getrouwd of zo iets?

Maar als Wilders twee paspoorten heeft dan weet Buza dat ongetwijfeld.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 24 oktober 2010 om 23:09.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 10:51   #322
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Proces-Wilders is een klucht geworden'

In het TV-programma Nieuwsuur hebben de advocaat van Wilders en een advocaat van de aanklagers Gerard Spong gezegd dat de zaak is verworden tot een klucht. Na het onhandige en onprofessionele gedrag van leden van de rechterlijke macht tijdens de berechting en de commentaren daarop van figuren van de rechterlijke macht is er nu nog een idiote brief gepubliceerd van Diederik Aben, advocaat-generaal en adviseur bij de Hoge Raad.

Citaat:
www.nu.nl - november 2010 21:02
[Diederik Aben] ... oordeelt dat de rechters in de Wilderszaak onterecht zijn gewraakt, geschreven op verzoek van Jan Moors, zo is gebleken bij Nieuwsuur. Moors was voorzitter van de gewraakte rechtbank.

Het artikel van Aben verscheen maandag op het weblog van het Nederlands Juristenblad, njblog.nl. Procureur-generaal Jan Watse Fokkens, die het parket bij de Hoge Raad leidt, heeft laten weten dat de publicatie van de brief wordt betreurd.

De enige oplossing om het proces rond de PVV-leider nog in goede banen te leiden, is het weghalen bij de Amsterdamse rechtbank. De advocaat zegt dat de sfeer op die rechtbank ''verziekt en verzuurd'' is sinds de wrakingskamer Moors en de zijnen heeft 'weggestuurd'.

Het Openbaar Ministerie (OM) zou de zaak bij een andere rechtbank moeten aanbrengen, met andere officieren van justitie.
http://www.nu.nl/binnenland/2374388/...geworden-.html
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 11:47   #323
D'ARTOIS

Standaard

Het is niet alleen het proces Wilders, de lijst van dubieuze en verknoeide zaken door het OM alswel de Rechtbank zelf is ellenlang.
In vrijwel alle omvangrijke processen worden ernstige juridische fouten geconstateerd die meestal voor de verdachte een gunstig effect hebben. Maar niet altijd.
De vraag in de zaak Wilders nu is of dit hele proces wel noodzakelijk was - naar de duidelijk geventileerde mening van het OM niet - en wat de politieke kopstukken binnen de rechterlijke macht onderling bekokstoofd hebben.
Een deel daarvan is inmiddels wel naar buiten gekomen. Het zijn deze lui die momenteel de zaak in handen hebben .......
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 9 november 2010, 12:01   #324
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Rechtbank Amsterdam In Crisis

De rechterlijke macht in Nederland worstelt al jaren met een deel corrupte en criminele rechters in de hoogste posities, met nepotisme bij aanstellingen en met pedofilie in de eigen gelederen. In Amsterdam en Den Haag zijn zulke zaken aan het het licht gebracht.

Citaat:
RECHTBANK AMSTERDAM IN CRISIS
Door Micha Kat op 6 november, 2010 in Algemeen. 43 Reacties

‘PRESIDENT ERADUS ZOU NADRUKKELIJKER NAAR BUITEN MOETEN TREDEN’, MAAR DAT KAN NIET WANT ZE IS ZELF FOUTER DAN FOUT * GOOGLE ‘CARLA ERADUS‘ EN DANS MEE OP DE LIJKEN VAN ONZE CORRUPTE RECHTERLIJKE MACHT * HADDEN ZE IN 2004 MAAR MOETEN LUISTEREN NAAR MICHA KAT!

Je ziet het steeds weer: in de laatste fase van de ineenstorting van oude instituties gaan de ‘leden’ elkaar de hersens lopen inslaan. Je ziet het binnen de MSM, maar nu ook binnen de rechterlijke macht. Vandaag meldt NRC Handelsblad (jawel, ere wie ere toekomt!) dat de Amsterdamse rechtbank als gevolg van de spectaculaire Wilders-wraking in twee kampen uiteen is gevallen. Welke die kampen zijn is niet helemaal duidelijk, maar duidelijk wordt uit het stukje wel dat het op de rechtbank een grote smerige en stinkende puinhoop is!
(lees verder veel smakelijke details op..) http://www.klokkenluideronline.nl/
Zie ook: http://www.nujij.nl/video-de-eed-van...10306624.lynkx
Oud 15 november 2010, 21:06   #325
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Kort geding tegen Staat wegens proces-Wilders

Kan de benadeelde partij eisen dat het OM de aangeklaagde schuldig verklaart? Dat denk ik niet. Zelfs het gerechtshof Amsterdam kon dat kennelijk niet eisen. De klucht gaat maar door....

Citaat:
Kort geding tegen Staat wegens proces-Wilders
Gepubliceerd: 15 november 2010 18:00 ANP
Amsterdam, 15 nov. De zogenoemde benadeelde partijen in de strafzaak tegen Geert Wilders spannen een kort geding aan tegen de Nederlandse Staat. Zij eisen dat het Openbaar Ministerie (OM) de wens tot vrijspraak voor de PVV-voorman aanpast, alsnog eist dat zijn uitspraken strafbaar zijn en de aanklagers vervangt. http://www.nrc.nl/binnenland/procesw...proces-Wilders
Dit is in Nederland kansloos. Maar in Islamistan zal dit wel logisch zijn.

Laatst gewijzigd door Piero : 15 november 2010 om 21:07.
Oud 15 november 2010, 23:10   #326
D'ARTOIS

Standaard

Ik hoor geluiden uit de rechtbank zelf die zich tegen de wraking afzetten en deze onterecht dan wel onrechtmatig vinden.
De oorzaak dat een deel van de gewraakte rechters hun oordeel al klaar had speelt kennelijk geen rol.
De rechtbank in Amsterdam is door en door rot en volstrekt links georiënteerd.
Het hof idem dito en de Rechtbankpresidente zelf is een ultralinkse anarchiste van het cliché Ellen Vogelaar de waanzinnige.
Het povere intellectuele gehalte van Wilders' tegenspelers blijkt wel uit dit kort geding, waarvan ik niet weet welke rechtbank hier een beslissing in gaat nemen.
Amsterdam is een vuurrood bolwerk van extreem-radicaal links tot radicaal links maar dit verhaal met al z'n onwettelijke kanten van dien gaat belachelijke vormen aannemen.
Oud 16 november 2010, 12:26   #327
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Ik hoor geluiden uit de rechtbank zelf die zich tegen de wraking afzetten en deze onterecht dan wel onrechtmatig vinden.
De oorzaak dat een deel van de gewraakte rechters hun oordeel al klaar had speelt kennelijk geen rol.
De rechtbank in Amsterdam is door en door rot en volstrekt links georiënteerd.
Het hof idem dito en de Rechtbankpresidente zelf is een ultralinkse anarchiste van het cliché Ellen Vogelaar de waanzinnige.
Het povere intellectuele gehalte van Wilders' tegenspelers blijkt wel uit dit kort geding, waarvan ik niet weet welke rechtbank hier een beslissing in gaat nemen.
Amsterdam is een vuurrood bolwerk van extreem-radicaal links tot radicaal links maar dit verhaal met al z'n onwettelijke kanten van dien gaat belachelijke vormen aannemen.
Haha, dat is het lawaaierige deel van Amsterdam. De macht in Amsterdam is aan de vastgoedmaffia, de drugswereld, de horeca, de yuppen, en de kunstensector. Het Gerechtshof is deelgenoot ofwel speelbal van deze machten.

Laatst gewijzigd door Piero : 16 november 2010 om 12:27.
Oud 17 november 2010, 15:16   #328
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Vandaag staat Geert Wilders in Amsterdam terecht voor haatzaaien en discriminatie. De NOS zend een live verslag uit.

Het proces begon meteen met een conflict. Wilders heeft besloten gebruik te maken van zijn zwijgrecht 'om dat alles al gezegd is'. Dit ontlokte de president van de rechtbank een opmerking die Wilders' advocaat niet kon accepteren.
hij diende meteen een wrakingsverzoek in wegens partijdigheid van de rechtbank. Hij verzocht om vervanging van de rechters.

Hoewel ik zelf meen dat Wilders de wet niet overtreedt ben ik toch onzeker over de afloop. Wilders is niet verwikkeld in een godsdiensttwist maar in een politiek geschil, zoals hij het ziet. Dat is ofwel juist ofwel een waandenkbeeld. De deskundigen mogen het zeggen. Helaas hebben de rechters in Nederland de afgelopen jaren met de hulp van deskundigen de meest vreemde en ongeloofwaardige uitspraken gedaan. Dit belooft niet veel goeds en in elk geval niet het laatste woord over de materie.
De afloop is nog niet afgelopen, maar iedereen weer al hoe het gaat aflopen als het ooit afloopt. En als het niet afloopt, zal het met een sisser zijn.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 14:50   #329
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Ik vind Geert Wilders amusant.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2011, 23:46   #330
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

En er is toch weer een nieuw proces tegen die haatzaaier in gang.
Wel laten al wie hem een proces aandoen eerst dit eens lezen:

do 03 feb 2011, 20:43
Beul doodt verkracht meisje (14) BANGLADESH - Een 14-jarig meisje is in Bangladesh op gruwelijke wijze om het leven gebracht nadat ze slachtoffer werd van verkrachting. De tiener werd bechuldigd van overspel, waarop een beul haar strafte met honderd zweepslagen.

De 14-jarige woonde op het platteland in India, waar ze werd verkracht door haar 40-jarige neef. Na de verschrikkelijke momenten die het meisje moet hebben beleefd, werd ze vervolgens beschuldigd van overspel. Dat meldden verschillende buitenlandse media.

De plaatselijke shariarechtbank veroordeelde het meisje tot honderd zweepslagen. Na tachtig keer te zijn geslagen, verloor het meisje echter het bewustzijn, waarna ze naar het ziekenhuis werd overgebracht. Daar overleed ze enige tijd later.

De zaak heeft voor grote opschudding gezorgd in het Aziatische land. Inmiddels zijn vier mensen - waaronder een geestelijke - voor de zieke misdaad gearresteerd, omdat de sharia-wetgeving onlangs juist werd verboden.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/8...___.html?p=4,2

Wel waar zitten nu de echte haatzaaier en rascisten?
In de oppositie of de regering van angsthazen en broekschijters als er maar één vinger naar de Islam wordt gewezen.
Wel ik steek mijn vuist op tegen de islam !!!!!!
Oud 4 februari 2011, 10:41   #331
D'ARTOIS

Standaard

Zo'n religieuze zot moet standrechtelijk worden afgeschoten, evenals de uitvoerder van de straf en zo mogelijk ook de omstanders.
Een ieder die het woord Sharia in de mond neemt dient feitelijk uit de democratie te worden gezet. Wat je er ook onder mag verstaan.
Onder Amerikaanse moslims ie de familieverkrachting een welbekend fenomeen.
Oud 8 februari 2011, 07:51   #332
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

De Nederlandse justitie is blijkbaar even ziek en onbetrouwbaar als de Belgische.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 08:19   #333
COCHINILLO
Banneling

Standaard

een samenvatting van het proces van gisteren:

http://www.youtube.com/watch?v=Gh4tB...layer_embedded

de toespraak van Wilders:
http://www.youtube.com/watch?v=88lop...ayer_embedded#

Moskovitch is gewoonweg een z�*ligheid om naar te kijken en te luisteren.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 8 februari 2011 om 08:23.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 12:46   #334
Steen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
En er is toch weer een nieuw proces tegen die haatzaaier in gang.
Wel laten al wie hem een proces aandoen eerst dit eens lezen:

do 03 feb 2011, 20:43
Beul doodt verkracht meisje (14) BANGLADESH - Een 14-jarig meisje is in Bangladesh op gruwelijke wijze om het leven gebracht nadat ze slachtoffer werd van verkrachting. De tiener werd bechuldigd van overspel, waarop een beul haar strafte met honderd zweepslagen.

De 14-jarige woonde op het platteland in India, waar ze werd verkracht door haar 40-jarige neef. Na de verschrikkelijke momenten die het meisje moet hebben beleefd, werd ze vervolgens beschuldigd van overspel. Dat meldden verschillende buitenlandse media.

De plaatselijke shariarechtbank veroordeelde het meisje tot honderd zweepslagen. Na tachtig keer te zijn geslagen, verloor het meisje echter het bewustzijn, waarna ze naar het ziekenhuis werd overgebracht. Daar overleed ze enige tijd later.

De zaak heeft voor grote opschudding gezorgd in het Aziatische land. Inmiddels zijn vier mensen - waaronder een geestelijke - voor de zieke misdaad gearresteerd, omdat de sharia-wetgeving onlangs juist werd verboden.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/8...___.html?p=4,2

Wel waar zitten nu de echte haatzaaier en rascisten?
In de oppositie of de regering van angsthazen en broekschijters als er maar één vinger naar de Islam wordt gewezen.
Wel ik steek mijn vuist op tegen de islam !!!!!!
Gruwelijk. Zet je even in de plaats van dat kind.

Even gruwelijk is dat de Wilders-bashers weer zullen doen of hun neus bloedt en de barbaarse islamitische component in alle toonaarden zullen ontkennen.Daar tegenover worden de Wilders-bashers wel compleet hysterisch (op het interneerbare af) over een gesloten neo-nazi concert in een of ander boerengat, waar de zwaarste vorm van criminaliteit een verkeerd geparkeerde auto was.
Begrijpe wie begrijpe kan.
Steen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 12:53   #335
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steen Bekijk bericht
Even gruwelijk is dat de Wilders-bashers weer zullen doen of hun neus bloedt
ik doe niet alsof men neus bloed maar je kunt 1 misdaad niet met en andere wegredeneren en een film als fitna is nu eenmaal het onweerlegbare bewijs waarin WIlders duidelijk beweert dat ALLE moslims de misdaad tegen dit meisje goedkeuren en dus ALLE moslims DE FACTO misdadigers zijn.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 13:07   #336
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ik doe niet alsof men neus bloed maar je kunt 1 misdaad niet met en andere wegredeneren en een film als fitna is nu eenmaal het onweerlegbare bewijs waarin WIlders duidelijk beweert dat ALLE moslims de misdaad tegen dit meisje goedkeuren en dus ALLE moslims DE FACTO misdadigers zijn.
de film fitna laat bij mijn weten ENKEL koranteksten zien en een aantal beelden uit documentaires waarin de moslims effektief die koranteksten hebben uitgevoerd en waarbij hun spokespeople bovendien nog zeggen dat het in navolging van de opdrachten uit de koran is.

Ik heb nergens zien verwezen worden naar "alle". Heb je de film wel gezien???

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 8 februari 2011 om 13:09.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 17:35   #337
D'ARTOIS

Standaard

In ieder geval heb ik moslims nog niet massaal zien protesteren; ik geloof dat No 1 zich nog moet aanmelden.
Het spreekwoord zegt: Wie zwijgt stemt toe!
Oud 13 april 2011, 11:33   #338
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Wordt de zaak niet ontvankelijk verklaard?

Vanochtend legde getuige en Arabist Hans Jansen zijn verklaring af over het diner bij Ton Schalken. Is hij onder druk gezet door Schalken of niet?

Citaat:
Raadsheer Tom Schalken heeft tegen Hans Jansen gezegd het vreemd te vinden dat de arabist, tevens getuige in het proces-Wilders, zich ‘als intellectueel inlaat met zo’n mannetje’, doelend op Geert Wilders.

Schalken zou Jansen hebben gevraagd te beloven de aanwezigheid van de raadsheer bij het diner niet in de openbaarheid te brengen. Jansen heeft dat “expliciet” geweigerd. In een blog maakte Jansen tijdens het proces-Wilders in oktober vorig jaar gewag van de avond waar Schalken bij aanwezig was.
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/04/13/...roces-wilders/
Dat lijkt mij wel wat op het beïnvloeden van een getuige �* decharge en dan wordt het een roemloos einde voor de klagers in de rechtszaak tegen Wilders.

Laatst gewijzigd door Piero : 13 april 2011 om 11:34.
Oud 13 april 2011, 11:50   #339
D'ARTOIS

Standaard

De vraag is of de rechters zich iets aan zullen trekken van de protesten van Moscowicz cs.
Meer en meer komt uit de verf dat ook de rechterlijke macht en justitie het niet zo nauw nemen met wet en regelgeving - als hen dat niet uitkomt - let wel!

Het groepje klagers krijgt hem niet veroordeeld omdat er geen pertinente onjuistheden en onwaarheden in zijn betoog c.q. beeldmateriaal schuilt. Integendeel de harde waarheid druipt er als het ware af.

Ik vermoed dat de meeste - lees de grote meerderheid - van de moslims onder zware sociale druk staan (druk vanuit hun gebedsplaatsen) om zich van commentaar in welke vorm dan ook te onthouden.

Wat er aan ondergronds moslimactivisme aanwezig is blijft veelal ook ondergronds, de klagers die zich bovengronds moeten fulmineren kunnen geen ondergrondse guerilla-technieken toepassen om hun gelijk te halen.

Het knellende probleem is dat de moslims met hun onwesterse kijk op zaken en onwesters gedrag ook hun moslimproblematieken importeren.
De overheid had zulks moeten voorkomen door hen bij naturalisatie aanpassing aan NL normen en waarden te vragen en een verklaring hieromtrent te tekenen. Bij niet voldoen driemaal strike daarna annulering van Nederlanderschap.

Simpel toch?

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 13 april 2011 om 11:51.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 12:06   #340
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Vanochtend legde getuige en Arabist Hans Jansen zijn verklaring af over het diner bij Ton Schalken. Is hij onder druk gezet door Schalken of niet?

Dat lijkt mij wel wat op het beïnvloeden van een getuige �* decharge en dan wordt het een roemloos einde voor de klagers in de rechtszaak tegen Wilders.
Die Schalken stinkt aan alle kanten.

Citaat:
Raadsheer Tom Schalken van het Amsterdamse gerechtshof heeft tijdens het veelbesproken diner bij Midden-Oosten deskundige Bertus Hendriks duidelijk geprobeerd arabist Hans Jansen te beïnvloeden. Schalken probeerde het tafelgesprek bij herhaling in de richting van het proces tegen Geert Wilders te sturen.

Dat zei Jansen vanochtend als getuige voor de rechtbank in Amsterdam op vragen van Wilders' advocaat Bram Moszkowicz. "Ik heb daar met stijgende walging naar geluisterd", zei Jansen. De arabist moest enkele dagen na het diner opdraven als getuige-deskundige in de strafzaak tegen Wilders. Hij was op uitnodiging van Hendriks naar het etentje gekomen, georganiseerd voor een gezelschap mensen met invloedrijke posities.

(...)

Volgens Jansen stak Schalken zijn minachting voor Wilders niet onder stoelen of banken. "Ik moest goed beseffen dat ik me declasseerde door me met Wilders in te laten. De sluwe bewoordingen herinner ik me niet precies. Ik hoorde als intellectueel beter te weten." Jansen sluit niet uit dat Schalken die avond de beschikking van het hof bij zich had. Hij drong er bij Jansen op aan het stuk te lezen. Daarbij haalde hij enkele A-4'tjes uit zijn binnenzak.

http://www.powned.tv/nieuws/politiek...4/post_19.html
Of Schalken die beschikking wel of niet bij zich had, doet er verder niet eens toe. Wat er wel toe doet, is dat hij die indruk wekte bij Hans Jansen. Dit gecombineerd met de andere uitspraken van Schalken die avond, de betrokkenheid van Schalken bij het proces, de sfeer en entourage die avond. Dat alles duidt erop dat er wel degelijk is geprobeerd om Jansen onder druk te zetten, om hem te beïnvloeden.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be