Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2010, 20:29   #321
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat zal mijn vlaamse werkgever niet graag horen.
Maakt niet uit.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:32   #322
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U moet echt die koran eens lezen, daar staan tal van voorbeelden in wat ongelijkheid man en vrouw betreft en daar wordt er ook op gewezen, dus ja, het is inherent aan de leer ondanks die moslims die zelf daar niet naar handelen.
En ja, er zijn er ook genoeg die daar wel naar handelen, u hoeft dus geen moraalridder uit te hangen omdat dit niet zou mogen worden benoemd in een topic die daarvan een duidelijk voorbeeld geeft.
Dit geldt toch evengoed voor de Bijbel. Dan is het ook inherent aan de christelijke leer, alhoewel er ook christenen zijn die er niet naar handelen.

Ik vind het erg spijtig, maar er zijn genoeg christenen die er wel naar handelen en ook atheïsten die een vrouw als minderwaardig beschouwen.

Uiteraard mag dit benoemd worden. Maar doe niet alsof dit eigen is aan 1 godsdienst.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:32   #323
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Hij is alvast niet de enigste die deze indruk krijgt. Je tracht bijna consequent gebeurtenissen zoals deze altijd aan het individu toe te schrijven en bedenkingen dat deze daden disproportioneel voorkomen lijk je inderdaad als moslimbashen/racisme af te doen. Waarom dit walgelijk is? Omdat dit het debat, dat toegegeven vaak al aan de povere kant is daarom veralgemeningen, helemaal om zeep helpt doordat je tracht het onderwerp te verplaatsen. Vaak tracht je mensen, zoals hier, op het verdedigende te krijgen zonder inhoudelijk te reageren.
Inderdaad, het is zo'n beetje de rode draad in de posts van bepaalde forummers.

Er wordt veel te vlug de kaart van racisme getrokken, hetgeen een devaluatie van voormeld begrip met zich meebrengt.

Mijn inziens mankeert er toch iets serieus aan het observatievermogen van sommigen. Sommige zaken kan men niet langer toeschrijven aan het individu : een mooi stukje op HoeiBoei (mét de nodige links erbij).

http://hoeiboei.blogspot.com/2009/04...t-het-uit.html

Laatst gewijzigd door Esperanza : 21 november 2010 om 20:57.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:32   #324
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarden en normen worden gepaald door onze geschiedenis wat zich vertaald in cultuur en ja, daar zul je mee door de deur moeten kunnen of je dit nu leuk vindt of niet.
Kun je eens wat minder agressief en provocerend zijn in je reacties?
Het begint te vervelen!
Ik ben niet agressief. U moet eens leren om niet constant over 'jou' en 'je' te spreken want u weet niet wie ik ben en wat ik doe. Godzijdank, want mensen als u daar heb ik geen nood aan.

Nogmaals: u hebt geen cultuur. En handen schudden heeft niks te maken met uw normen en waarden. Als iemand weigert u een hand te geven dan is dat maar zo.
Oud 21 november 2010, 20:35   #325
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben niet agressief. U moet eens leren om niet constant over 'jou' en 'je' te spreken want u weet niet wie ik ben en wat ik doe. Godzijdank, want mensen als u daar heb ik geen nood aan.

Nogmaals: u hebt geen cultuur. En handen schudden heeft niks te maken met uw normen en waarden. Als iemand weigert u een hand te geven dan is dat maar zo.

Vinger wijzen en veralgemenen zijn eigen aan sommige mensen , ik hoop dat ze het ooit afleren want het loopt de spuigaten uit .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:35   #326
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:

Niet akkoord : het gaat om het eerbiedigen van de lokale (enfin Europese) beleefdheidsvormen. Als je zelfs dat niet kan opbrengen, dan hoor je hier niet thuis.
Oud 21 november 2010, 20:36   #327
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Vinger wijzen en veralgemenen zijn eigen aan sommige mensen , ik hoop dat ze het ooit afleren want het loopt de spuigaten uit .
Ja, zulke mensen draaien zo hard door dat ze tegen het einde van de avond tegen zichzelf beginnen te memmen en op hun eigen reacties beginnen te reageren.
Oud 21 november 2010, 20:38   #328
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Niet akkoord : het gaat om het eerbiedigen van de lokale (enfin Europese) beleefdheidsvormen. Als je zelfs dat niet kan opbrengen, dan hoor je hier niet thuis.
Als iemand u weigert een hand te geven dan heeft dat niks te maken met het feit of die persoon hier nu hoort of niet. Draai aub niet door. Ik ken veel vlamingen die ook geen hand geven of een kus op de wang.
Oud 21 november 2010, 20:39   #329
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarden en normen worden gepaald door onze geschiedenis wat zich vertaald in cultuur
Klopt, maar de geschiedenis stopt vandaag niet.
Culturen beïnvloeden elkaar en veranderen in de loop van die geschiedenis.

En ja, daar zul je mee door de deur moeten kunnen of je dit nu leuk vindt of niet.
Kun je eens wat minder agressief en provocerend zijn in je reacties?
Het begint te vervelen!
Oud 21 november 2010, 20:39   #330
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, zulke mensen draaien zo hard door dat ze tegen het einde van de avond tegen zichzelf beginnen te memmen en op hun eigen reacties beginnen te reageren.

idd .... Blij dat ik nog eens kan lachen het laatste kwartier heb ik mij alleen maar geergerd aan dit ignorant veralgemenen en onschuldige mensen veroordelen.
Oud 21 november 2010, 20:40   #331
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Maakt niet uit.
Btw, ik woon nog liever in een kartonnendoos hier dan elders in 1 of ander moslimland.
Oud 21 november 2010, 20:41   #332
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
idd .... Blij dat ik nog eens kan lachen het laatste kwartier heb ik mij alleen maar geergerd aan dit ignorant veralgemenen en onschuldige mensen veroordelen.
Haha shit jong, ik heb het weer zitten
Oud 21 november 2010, 20:43   #333
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Als iemand u weigert een hand te geven dan heeft dat niks te maken met het feit of die persoon hier nu hoort of niet. Draai aub niet door. Ik ken veel vlamingen die ook geen hand geven of een kus op de wang.
Ik blijf bij mijn standpunt.Die vele Vlamingen die gij kent zijn dan islamitische onbeschofterikken die hier niet thuishoren. Als ze konsekwent zijn, gaan ze hun ding doen in moslimlanden. Maar �* la carte Westerse verworvenheden opeisen, en anderen categorisch weigeren omwille van niet-compatiebel met de vrouwonderdrukkende islam, dat gaat niet. Dat resulteert in zelf gekozen marginalisering. Wel ga die maar beleven op kosten van de islamitische zakkaat in een moslimland.
Oud 21 november 2010, 20:44   #334
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je dramatiseert. Het lijkt wel of je het handschudden op het zelfde niveau zet als penetreren of verkrachten of zo. Je geeft het een sexuele lading die het niet heeft.
Neen, ik plaats het gewoon in een bepaald kader dat ge misschien beter kunt begrijpen.
Niet iedereen deelt uw mening over wat al dan niet kan of mag, en ik herhaal:
Wie zijt gij om daarover te oordelen voor de ander.

Indien gij beslist dat gij moet oordelen over hoever iemand mag gaan, dan mag iemand anders dat bij u ook.
Oud 21 november 2010, 20:45   #335
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het omgekeerd is, man en vrouw zijn gelijk en dat is zelfs bij wet vastgelegd, ook in de Belgische wetgeving is dit zo, wat begrijp jij daar eigenlijk niet aan?
Helaas werkt dat niet in België :http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G312OB9L0
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:45   #336
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Btw, ik woon nog liever in een kartonnendoos hier dan elders in 1 of ander moslimland.
Dat kan ik geloven. Wie wil er nu nog in een moslimland wonen eenmaal hij/zij van de superieure Westerse cultuur geproefd heeft?
Oud 21 november 2010, 20:46   #337
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom eigenlijk?
je toont op dit forum een uitgesproken afkeer van de 'arme vlaming'.
ik begrijp niet goed waarom je dan tussen al die mensen wil blijven wonen.
Oud 21 november 2010, 20:46   #338
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Neen, ik plaats het gewoon in een bepaald kader dat ge misschien beter kunt begrijpen.
Niet iedereen deelt uw mening over wat al dan niet kan of mag, en ik herhaal:
Wie zijt gij om daarover te oordelen voor de ander.

Indien gij beslist dat gij moet oordelen over hoever iemand mag gaan, dan mag iemand anders dat bij u ook.
In een gesexualiseerd kader dus. Waarom doe je dat?
Oud 21 november 2010, 20:47   #339
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik blijf bij mijn standpunt.Die vele Vlamingen die gij kent zijn dan islamitische onbeschofterikken die hier niet thuishoren. Als ze konsekwent zijn, gaan ze hun ding doen in moslimlanden. Maar �* la carte Westerse verworvenheden opeisen, en anderen categorisch weigeren omwille van niet-compatiebel met de vrouwonderdrukkende islam, dat gaat niet. Dat resulteert in zelf gekozen marginalisering. Wel ga die maar beleven op kosten van de islamitische zakkaat in een moslimland.
Mijn vlaamse vrienden zijn helemaal geen islamitische onbeschofterikken. Deze vlamingen zijn rechtse vlaamse leeuwen, groenen.. Hier geboren en getogen. + blank.
Oud 21 november 2010, 20:48   #340
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Dus maw omwille van geen hand geven of geen kus op de wang ga jij iemand terug sturen naar een land waar hij nog niet eens geboren is ??...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be