Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2011, 18:03   #321
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Omdat niemand dat hier wil, de enige die dit willen zijn een handvol idioten die daarmee oa het VB en andere islamofoben voeden in hun haat.
Ik ben er vrij zeker van dat er meer moslimfundamentalisten zijn dan Neo-nazi's. Maar de koran, nog de Islam zijn verboden in België. Daarentegen is Mein Kampf wel verboden.

Aantal of aanhang zijn geen argument om niet waakzaam te zijn en mogelijke evoluties te negeren. Moslimfundamentalisten zijn wel degelijk een groeiende groep. Op die evoluties wijzen en er maatregelen tegen nemen is geen irrationele daad van angstige westerlingen zoals jij het voorstelt.
Oud 2 februari 2011, 18:09   #322
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik veronderstelde daar je zwijntje bijsprong in haar bewering dat jij die mening ook had. Maar idd, in uw eerste post verwijs je wel duidelijk naar het Islamisme en niet de Islam. Volgende keer geen zwijntjes meer bijspringen dat brengt verwarring .
Wat is voor jou zo verwarrend als zwijntjes worden bijgesprongen?

En waarom zeg je eerst dat je veronderstelde bij te springen, om daarna toch weer te eindigen met bijspringen? Vind je dat niet een beetje tegenstrijdig?
Oud 2 februari 2011, 18:11   #323
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Francis Vere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Daarentegen is Mein Kampf wel verboden.
28.15 dollar
Voor op uw nachttafeltje?
http://www.amazon.com/Mein-Kampf-Str.../dp/1410102033
Francis Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 18:12   #324
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben er vrij zeker van dat er meer moslimfundamentalisten zijn dan Neo-nazi's. Maar de koran, nog de Islam zijn verboden in België. Daarentegen is Mein Kampf wel verboden.

Aantal of aanhang zijn geen argument om niet waakzaam te zijn en mogelijke evoluties te negeren. Moslimfundamentalisten zijn wel degelijk een groeiende groep. Op die evoluties wijzen en er maatregelen tegen nemen is geen irrationele daad van angstige westerlingen zoals jij het voorstelt.

Ik ben er niet zo zeker van Pieter er zijn 1.8 biljoen moslims over de wereld gaan denken dat er veel extremisten bij zijn die uit zijn op een invasie lijkt me ver gezocht.

Ben jij het eens met de maatregels die hier naar voor worden gebracht ? Namelijk het deporteren van doodgewone moslims ? Volgens mij is oproepen tot zoiets net zo gevaarlijk als wat de fundi's doen in die zin dat zulke haatpraat mensen (jongeren) in de richting van deze gekken duwt, jongeren rebeleren nu net meer dan volwassenen grotendeels uit onwetendheid.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 18:20   #325
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer het je niet om de islam gaat, waarom reageer je dan steeds wanneer anderen het er over hebben?
Wat moet ik me voorstellen bij respect voor de gelovige als individu?
Dit wil ik nu toch wel graag eens toegelicht zien!
In Egypte en Tunesie staan mensen tegenover een dictatuur die door hun eigen leiders in stand werd gehouden en terecht worden zij ter verantwoording geroepen,mocht het Westen wel ingrijpen zou je roepen" die kapitalisten bemoeien zich overal mee" wat daar gaande is ligt aan het gevoerde bewind, niet aan het Westen!
We zijn Big Brother niet, niet alles is onze verantwoording en al zeker niet de regimes die schaamteloos hun eigen bevolking uitbuiten.
We kunnen enkel oppositie steunen, en dankzij internet ( nou niet direct een uitvinding van moslims!) breidt het verzet zich uit en schreeuwen mensen om vrijheid!
Wisord, kun je nog even toelichten wat ik me moet voorstellen bij dat respect voor de gelovige als individu?
En je bent ook nog ergens anders een vraag vergeten, hoe ga je islam plaatsen binnen het verlichtingsdenken!
En wil je ophouden medeforummers varkentje of zwijntje te noemen?
Kwestie van respect en niet provoceren!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 18:24   #326
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht

En waarom zeg je eerst dat je veronderstelde bij te springen, om daarna toch weer te eindigen met bijspringen? Vind je dat niet een beetje tegenstrijdig?

Lees nog eens mss begrijp je het dan.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 18:27   #327
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar de steeds weerkerende "wacht maar tot ze hier de sharia invoeren" is er toch over, en is wel irrationeel.

Ik hoop dat je dan even waakzaam bent tegenover de evoluties binnen extreem rechts en hun racistisch discours.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 18:32   #328
Nidstang
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Lees nog eens mss begrijp je het dan.
Ik heb het nog eens gelezen maar mijn vragen blijven staan.

Oud 2 februari 2011, 18:37   #329
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En nu zal arti een link vragen.
dan zal ze een abonnement op DS moeten nemen of naar de bib een papieren krant van die datum kopen.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 18:56   #330
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Maar de steeds weerkerende "wacht maar tot ze hier de sharia invoeren" is er toch over, en is wel irrationeel.

Ik hoop dat je dan even waakzaam bent tegenover de evoluties binnen extreem rechts en hun racistisch discours.
volkomen akkoord.

Je kan het zo zien in de westerse steden. Als door de demografische ontplooiing en verdere import van huwelijkspartners hun aantallen hoe langer hoe sneller stijgen beginnen ze hun eigen moskeeën af te breken! Dat is toch een hele geruststellende ontwikkeling. Ook trekken ze de burka's uit en de hoofddoeken af. Niqaabs en hijaabs worden afgetrokken en het dragen van minirokjes gepromoot.
Nee het is echt irrationeel nog maar te denken dat het invoeren van de sharia tot de mogelijkheden behoort als de moslims de steden overnemen! wie komt daar nu mee af! de islamofoben zeker?

Dan is het inderdaad iets anders als je die extreem rechtse laarzen door de straten ziet marcheren, kompleet met gesteven armpjes en de nodige strijdliederen. Gisteren weer zo'n hele troep gezien op de autostrade! allemaal in de rij! en maar racistische praat verkopen! jaja d�*�*r moet ge voor oppassen, die zijn hier rapper dan je denkt.

Hoe voelt het Artisjok om zo overtuigend gelijk te krijgen? Plezant hé?
Oud 2 februari 2011, 19:02   #331
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Is dat echt zo? In Engeland bestaat die mogelijkheid al; wil toch wel zeggen dat er moslims zijn die daarvoor ijveren! Waarom zou dit hier anders zijn?
Bewaken dat die mogelijkheid niet geboden wordt lijkt me veel meer aan de orde dan uw " extreems rechts en hun rascistisch parcours"!
Oud 2 februari 2011, 19:09   #332
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat: "Dan is het inderdaad iets anders als je die extreem rechtse laarzen door de straten ziet marcheren, kompleet met gesteven armpjes en de nodige strijdliederen."

Ja, laten we op eigentijdse manier gaan marcheren

Laatst gewijzigd door Mahalingam : 2 februari 2011 om 19:12.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 19:12   #333
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Het ging toch over het aandeel moslims. Nu kom je af met allochtonen.
Je lijkt het VB wel. Die doen dat ook graag.

Graag een verifieerbare bron.
In België verblijven volgens het International Centre for Prison Studies 9.375 gevangenen.

En als ik dan lees dat 3000 - 4000 moslims daar deel van uitmaken kan je moeilijk verder ontkennen dat er overlast is met moslims.

Als je een voor jou betrouwbare bron wil hebben van het cijfer van die 3 tot 4000 moslims (eerder 4000 volgens onderstaande info):

http://www.mo.be/artikel/islamitisch...-gevangenissen

Het heeft tot maart 2007 geduurd alvorens aalmoezeniers uit zes levensbeschouwingen erkend en betaald werden door de Belgische staat. Onder hen veertien Franstalige en tien Nederlandstalige islamconsulenten, die de spirituele zorgen van drie- tot vierduizend islamitische gedetineerden verlichten.
(...)
De vierentwintig moslimconsulenten in Belgische gevangenissen zijn van Belgische, Turkse, Marokkaanse, Tunesische, Algerijnse en Bosnische origine.

(...)
In een onderzoek uit 2000 liet zeventig procent van de ondervraagde gevangenen weten nood te hebben aan morele bijstand. Hiervan vroeg de helft om een katholieke aalmoezenier en iets meer dan dertig procent om een islamconsulent. Op basis van deze resultaten werd geld vrijgemaakt voor consulenten van elke levensbeschouwing. De verdeling is echter dringend aan een herziening toe. Vorig jaar wees Brahim Bouhna, de verantwoordelijke voor islamconsulenten in het zuidelijke landsdeel, in een interview met krant De Morgen op het nijpende gebrek aan islamconsulenten: ‘De katholieken hebben er ook maar 25

zij hebben er dus 24 voor slechts 30% van de moslimgevangenen? Me dunkt gaat het dus zeker over 4000 moslims in de gevangenissen ipv 3000
Oud 2 februari 2011, 19:23   #334
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
In België verblijven volgens het International Centre for Prison Studies 9.375 gevangenen.

En als ik dan lees dat 3000 - 4000 moslims daar deel van uitmaken kan je moeilijk verder ontkennen dat er overlast is met moslims.
Waar lees jij dat?

Citaat:
Als je een voor jou betrouwbare bron wil hebben van het cijfer van die 3 tot 4000 moslims (eerder 4000 volgens onderstaande info):

http://www.mo.be/artikel/islamitisch...-gevangenissen

Het heeft tot maart 2007 geduurd alvorens aalmoezeniers uit zes levensbeschouwingen erkend en betaald werden door de Belgische staat. Onder hen veertien Franstalige en tien Nederlandstalige islamconsulenten, die de spirituele zorgen van drie- tot vierduizend islamitische gedetineerden verlichten.
(...)
De vierentwintig moslimconsulenten in Belgische gevangenissen zijn van Belgische, Turkse, Marokkaanse, Tunesische, Algerijnse en Bosnische origine.

(...)
In een onderzoek uit 2000 liet zeventig procent van de ondervraagde gevangenen weten nood te hebben aan morele bijstand. Hiervan vroeg de helft om een katholieke aalmoezenier en iets meer dan dertig procent om een islamconsulent. Op basis van deze resultaten werd geld vrijgemaakt voor consulenten van elke levensbeschouwing. De verdeling is echter dringend aan een herziening toe. Vorig jaar wees Brahim Bouhna, de verantwoordelijke voor islamconsulenten in het zuidelijke landsdeel, in een interview met krant De Morgen op het nijpende gebrek aan islamconsulenten: ‘De katholieken hebben er ook maar 25
Wat lees ik in dit artikel, en jij citeert het ook :
In een onderzoek uit 2000 liet zeventig procent van de ondervraagde gevangenen weten nood te hebben aan morele bijstand. Hiervan vroeg de helft om een katholieke aalmoezenier en iets meer dan dertig procent om een islamconsulent.
70% wil morele bijstand.
Van die 70% wil 30% een islamconsulent.
Dat is dus 21% van de gevangenispopulatie.

Citaat:
zij hebben er dus 24 voor slechts 30% van de moslimgevangenen? Me dunkt gaat het dus zeker over 4000 moslims in de gevangenissen ipv 3000
Deze logica slaat alles!
Oud 2 februari 2011, 19:23   #335
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

In Nederland idem dito. Ik werd blij van het bericht met de kop:
Meer imams in gevangenis
En ik dacht 'hoe kan dat nu?' Maar het was gewoon: er is een tekort aan aalmoezeniers op zijn Mohammedaans. Het is niet dat er meer imams in de gevangenis zitten.
Citaat:
Gevangenen vinden dat er te veel humanistische raadslieden zijn en te weinig imams. Van de 160 beschikbare fte's stijgt het aantal islamitische geestelijk verzorgers met 8,5 naar 43,5 fte. De humanisten leveren bijna de helft van hun fte's in: zij dalen van twintig naar twaalf.
Dat er heel veel Mohammed's in de gevangenis zitten is geen belediging voor de profeet Mohammed. Een teddy-beertje Mohammed noemen is dat wel.
Rare jongens die Mohammedanen.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 19:25   #336
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar lees jij dat?

Wat lees ik in dit artikel, en jij citeert het ook :
In een onderzoek uit 2000 liet zeventig procent van de ondervraagde gevangenen weten nood te hebben aan morele bijstand. Hiervan vroeg de helft om een katholieke aalmoezenier en iets meer dan dertig procent om een islamconsulent.
70% wil morele bijstand.
Van die 70% wil 30% een islamconsulent.
Dat is dus 21% van de gevangenispopulatie.

Deze logica slaat alles!
Dat is een domme redenering; want mogelijk zijn er moslims die uit schaamte geen bijstand van die imam willen.
Dat aantal geeft dus niet de populatie weer.
Oud 2 februari 2011, 19:26   #337
artisjok
Banneling

Standaard

Bijgevolg moet ik de auteur van onderstaande overschot van gelijk geven
.....
En eerst zou het 90% zijn (dinges), dan minstens 50% (circe), nu 35 �* 40% (daiwa). Een mooiere illustratie van jullie slechte bedoelingen is nauwelijks denkbaar. Het werkelijke aantal interesseert jullie niet, het is jullie alleen te doen om het stigmatiseren van 'de moslims'.

Hoe dan ook moeten jullie het eerste ondubbelzinnige en controleerbare percentage nog geven.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=385
Oud 2 februari 2011, 19:28   #338
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:

Deze logica slaat alles!
Jaja natuurlijk. ALLE 100% moslims vragen een consulent zeker?
Oud 2 februari 2011, 19:29   #339
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
.....
En eerst zou het 90% zijn (dinges), dan minstens 50% (circe), nu 35 �* 40% (daiwa). Een mooiere illustratie van jullie slechte bedoelingen is nauwelijks denkbaar. Het werkelijke aantal interesseert jullie niet, het is jullie alleen te doen om het stigmatiseren van 'de moslims'.

Hoe dan ook moeten jullie het eerste ondubbelzinnige en controleerbare percentage nog geven.
Die mening mag u natuurlijk hebben; maar meer dan uw mening is het dus niet.. u weerlegt de link die gegeven werd niet, en al evenmin mijn commentaar op uw redenering.
Dan maar insinueren dat het om " slechte bedoelingen gaat" is wat kinderachtig..
Oud 2 februari 2011, 19:36   #340
Nidstang
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
.....

Dat is stechelen over juiste percentages, niets meer.

Zelfs de laagste schatting van moslims in de gevangenissen is nog altijd een stuk hoger dan je zou verwachten als je kijkt naar het aantal moslims op de totale bevolking.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be