Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2011, 10:51   #321
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
dus lesbische vrouwen mogen geen kinderen baren?
Kunnen ze die, puur biologisch, samen verwekken? Of is ook dat een onnatuurlijke situatie?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 10:52   #322
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
nogmaals: welke illegale handelingen hebben ze in Oekraine gedaan? kwakje sperma gedeponeerd?

Wat is uw mening over spermadonoren in feite? wel geen negen maanden durende inspanning, maar het is wèl uw kind hoor!

Waarom blijven mannen geloven in dat heilige moederschap waarbij de vrouw na negen maanden misselijkheid en een helse 24 uur durende bevalling ineens tot in de hoogste regionen van geluk moet verblijven als het mormeltje eindelijk zelfstandig kan ademen? Dat is vast ook vanaf de kindertijd als hersenspoeling doorgegeven, daar waren ze goed in.
Is ook praktisch: vrouwen die deze opgelegde bijna-orgasmische reacties niet vertonen, zijn.... jawel SLECHTE moeders.

Is het niet Eigenzinnig?
In Oekraine is er , naar mijn weten, niks illegaals gebeurd. Het dumpen van het kind in een weeshuis was wel het resultaat van hun onwettelijke wensen, het kind naar een land halen waar draagmoederschap onwettelijk is (geen wettelijk kader heeft ) ...

Een kwakjesdonor is een kwakjesdonor...spermadonoren kunnen , naar mijn weten, geen enkele legale aanspraak op kinderen of ouderschap maken. en dat vind ik niet meer dan normaal..

En dat niet iedere vrouw barst van levensvreugde bij een zwangerschap kan ik best aannemen, maar abortus of adoptie zijn wettelijke opties. Baarmoederprostituees daarentegen krijgen van mij geen steun...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 10:53   #323
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serenity Bekijk bericht
Het is een menselijk recht om een kinderwens te hebben.
Als je ziet in welke situaties nu soms kinderen worden geboren zou men daar ook beter eerst een examen voor inlassen.
Oud 1 maart 2011, 10:55   #324
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serenity Bekijk bericht
Het is een menselijk recht om een kinderwens te hebben.
een wens is nooit automatisch een recht..anders werden er voor adopties geen strikte regels en voorwaarden opgesteld.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 10:59   #325
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Kunnen ze die, puur biologisch, samen verwekken? Of is ook dat een onnatuurlijke situatie?
Daar ga je weer met de aanname dat natuurlijk = goed en onnatuurlijk = slecht, een drogreden.
Oud 1 maart 2011, 11:07   #326
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
waarom zouden lesbische vrouwen zich niet kunnen laten bezwangeren door een homosexueel?

gooit U niet een paar dingeskes door mekaar?

Ze kunnen zelfs huwen, kinderen krijgen, scheiden, ieder respectievelijk een nieuwe vriendin/vriend vinden, en co-ouderschap van hun kinderen toepassen.

OESJE!

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 1 maart 2011 om 11:09.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 11:17   #327
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, een normale jeugd voor een kind dat uitgekozen word door homo's, daar gaat het kind zeker niets aan over houden.
Dus homo's zijn per definitie slechte ouders? Hun geaardheid staat dit in de weg of zo? Beetje homohaat?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 11:29   #328
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus homo's zijn per definitie slechte ouders? Hun geaardheid staat dit in de weg of zo? Beetje homohaat?
Neen, het gaat niet eens over hoe homo's wel of niet slechte ouders zijn, het gaat over dat in de opvoeding van een kind een moeder moet betrokken zijn.

Een kind heeft als persoon recht op een moeder en een vader. Dat heeft met homohaat niets te zien. Vader homo mag en kan misschien wel de beste vader van de hele wereld zijn, dan nog zal het kind een moeder tekort komen.
Oud 1 maart 2011, 11:36   #329
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neen, het gaat niet eens over hoe homo's wel of niet slechte ouders zijn, het gaat over dat in de opvoeding van een kind een moeder moet betrokken zijn.

Een kind heeft als persoon recht op een moeder en een vader. Dat heeft met homohaat niets te zien. Vader homo mag en kan misschien wel de beste vader van de hele wereld zijn, dan nog zal het kind een moeder tekort komen.
dus lesbische vrouwen mogen ook geen kinderen hebben? Ik krijg hier maar geen antwoord op. Of is de aanwezigheid van een vader niet noodzakelijk? en waarom niet?
Oud 1 maart 2011, 11:41   #330
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
waarom zouden lesbische vrouwen zich niet kunnen laten bezwangeren door een homosexueel?

gooit U niet een paar dingeskes door mekaar?

Ze kunnen zelfs huwen, kinderen krijgen, scheiden, ieder respectievelijk een nieuwe vriendin/vriend vinden, en co-ouderschap van hun kinderen toepassen.

OESJE!
Zeker kunnen ze dat, maar 'k dacht, verkeerdelijk blijkbaar, dat de mens evolutionair al een ietsje verder stond dan in het rationeel denken uitsluitend van zijn of haar geslachtsorgaan gebruik te maken.
Oud 1 maart 2011, 11:42   #331
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus lesbische vrouwen mogen ook geen kinderen hebben? Ik krijg hier maar geen antwoord op. Of is de aanwezigheid van een vader niet noodzakelijk? en waarom niet?
Je mag uit heel de geschiedenis de moeilijkste gevallen - al de uitzonderingen op de regel, bijeen zoeken om een of ander obscure punt te maken, ik heb het over iets anders.

Ik heb het over de normale toestand, die is namelijk kind, vader en moeder.
Oud 1 maart 2011, 11:43   #332
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
zonder "vader" zal het inderdaad niet lukken, zolang cloning niet wettelijk mag.
Oud 1 maart 2011, 11:45   #333
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
zonder "vader" zal het inderdaad niet lukken, zolang cloning niet wettelijk mag.
ik heb het over de aanwezigheid tijdens de opvoeding, daarover zitten jullie toch al heel te tijd te fulmineren! de moeder MOET aanwezig blijven? en dan nog zeker wel de biologische moeder! nietwaar?
waarom? om pampers te verversen?

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 1 maart 2011 om 11:46.
Oud 1 maart 2011, 11:50   #334
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik heb het over de aanwezigheid tijdens de opvoeding, daarover zitten jullie toch al heel te tijd te fulmineren! de moeder MOET aanwezig blijven? en dan nog zeker wel de biologische moeder! nietwaar?
waarom? om pampers te verversen?
Is de band dat een kind met zijn moeder heeft beperkt tot 'dat is die die mijn pamper ververst"?

De ideale situatie voor een kind is een vader en een moeder, anders zou het voor dezelfde geslachten ook mogelijk zijn om een kind te verwekken, maar Darwin zal dat zonder probleem van tafel vegen.
Oud 1 maart 2011, 11:52   #335
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Is de band dat een kind met zijn moeder heeft beperkt tot 'dat is die die mijn pamper ververst"?

De ideale situatie voor een kind is een vader en een moeder, anders zou het voor dezelfde geslachten ook mogelijk zijn om een kind te verwekken, maar Darwin zal dat zonder probleem van tafel vegen.
wat heeft de productie van een eicel en een spermacel te maken met opvoeding?
Oud 1 maart 2011, 11:53   #336
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
wat heeft de productie van een eicel en een spermacel te maken met opvoeding?
Zonder ei- en spermacel is er zelfs geen sprake van enige noodzaak aan opvoeding.
Oud 1 maart 2011, 11:56   #337
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Zonder ei- en spermacel is er zelfs geen sprake van enige noodzaak aan opvoeding.
prachtig! daar was ik nooit zelf opgekomen.

wat doet ge trouwens met weduwenaars? ze verplichten om te hertrouwen?

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 1 maart 2011 om 11:56.
Oud 1 maart 2011, 11:59   #338
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
prachtig! daar was ik nooit zelf opgekomen.

wat doet ge trouwens met weduwenaars? ze verplichten om te hertrouwen?
Hebben die daar, net zoals deze twee vaders, voor GEKOZEN om weduwenaar te worden en dusdanig een kind op te voeden? Wedden dat de kinderen van weduwenaars hun moeder missen?

Laatst gewijzigd door lantjes : 1 maart 2011 om 12:01.
Oud 1 maart 2011, 12:05   #339
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Hebben die daar, net zoals deze twee vaders, voor GEKOZEN om weduwenaar te worden en dusdanig een kind op te voeden? Wedden dat de kinderen van weduwenaars hun moeder missen?
mijn tante haar moeder stierf in het kraambed (ze heeft haar moeder dus nooit gekend, net zomin als iemand van een draagmoeder haar/zijn moeder nooit kent). Ze miste die helemaal niet: haar vader was hertrouwd. Dus of die vader nu hertrouwt met een andere vrouw of met een andere man, lijkt me niet zo heel belangrijk.
Oud 1 maart 2011, 12:10   #340
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
mijn tante haar moeder stierf in het kraambed (ze heeft haar moeder dus nooit gekend, net zomin als iemand van een draagmoeder haar/zijn moeder nooit kent). Ze miste die helemaal niet: haar vader was hertrouwd. Dus of die vader nu hertrouwt met een andere vrouw of met een andere man, lijkt me niet zo heel belangrijk.
Misschien moet je aan uw tante eens vragen of het voor haar om het even zou geweest zijn indien haar vader met een man had hertrouwd. Het antwoord weten we wel zeker?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be