Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2011, 19:28   #321
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Is dat al wat u kunt? Puntjes typen?
Hij wil een punt zetten achter deze discussie ...

*ba-dum-tsss*
Oud 11 april 2011, 21:56   #322
the way you think
Lokaal Raadslid

the way you think's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb economie gestudeerd, en u gaat mij vertellen dat ik niets ken van economische systemen en wat ze inhouden? Qua arrogantie kan dit wel tellen. Uw idee van een Islamitisch rijk, bewijs dat een god zou bestaan en het idee dat de Islam de ware godsdienst is is uw goed recht, maar hou die praatjes voor uw eigen. We leven hier in een seculiere, Westerse maatschappij en wij hebben geen boodschap aan die prietpraat. Wilt uw leven in Islamitisch paradijs, raad ik u de regio's Noord - Afrika, Midden - Oosten en delen van Azië aan. Daar kan u leven in uw Islamitisch paradijs zoveel als je wilt.
Laat ik weer leven roepen in de discussie.

Wij moslims willen zeer zeker leven in een islamitische staat die geregeerd word met de islamitische wetgeving. De islamitische systemen zullen er voor zorgen dat de mensen halal gaan leven en haram gaan ontwijken. Het systeem zal haram moeilijk maken en halal vergemakkelijken. Terwijl het nu overal in de wereld anders om is. Haram word makkelijk gemaakt en halal word moeilijk gemaakt. En tevens zal deze geloofsovertuiging er voor zorgen dat de mensen het paradijs in zullen treden. God zegt namelijk:

Vreest daarom de mensen niet, doch vreest Mij en ruilt Mijn tekenen niet in tegen het wereldse. En wie niet rechtspreken volgens hetgeen God heeft neergezonden, zij zijn ongelovigen (de koran 5:44).

Het allergrootste probleem van de moslims van vandaag is het ontbreken van de islamitische staat. Dit omdat de moslims het verbond met Allah hebben verbroken, namelijk de collectieve verplichting (fard ul kiffaya). De islam kent namelijk een (Fiqra) basisidee + oplossingen en kent een (Tariqa) methode, namelijk een methode ter implementatie en methode ter bescherming en een methode ter verspreiding van de islam. Echter kunnen wij vandaag de dag alleen de Fiqra en de Tariqa bestaat momenteel niet. Wij moslims hebben dus een last op onze schouders. Wij moeten er voor zorgen dat die Tariqa weer terugkomt. Echter is sinds 1924 de islamitische staat vernietigd. Het maakt dus niet uit waar we leven, alle landen zijn hetzelfde. De Fransen en Britten hebben de islamitische landen gekolonialiseerd, en hebben daar de kapitalistische systemen geïmplementeerd. Tevens hebben zij het islamitische rijk in landen onderverdeeld en hebben ze de moslims met nationalisme besmet. Tevens hebben de kapitalisten leiders uitgekozen die in de Arabische landen regeren en het westen dienen. Deze leiders zijn corrupte misdadigers of met andere woorden echte kapitalisten die de Arabische landen besturen volgens de methode van het kapitalisme en of communisme. Teven controleert het westen de Arabische landen en heeft het overal een legerbasis gestationeerd, om een schrik te weken voor de islam en de moslims. Dit heeft als gevolg dat de Arabische landen worden uitgezogen,uitgebuit, bedreigd en zelf vernietigd. De Arabische landen blijven arm en de mensen in Afrika blijven sterven van de honger. En de kapitalisten (het westen) en de Arabische corrupte leiders die uitgekozen zijn door het westen worden steeds rijker en rijker. De Arabische landen is beloond met de meest invloedrijke olie bronnen (75%) en dit word niet eens gebruikt om de mensen in die landen te beschermen van honger en dood, nee het zijn de kapitalisten die daar rijk van zijn geworden. Wij' rijden in een auto, hebben en huis en teveel geld en zij niet. Zij leven in armoede, woestijn, en teistering van onderdrukking, geweld
etc. En hier word een halt aan toegeroepen. Momenteel zijn er 10 miljoen moslims wereldwijd aan het werk, om de islamitische staat te realiseren. De meeste in Pakistan en Indonesië. En als die staat gerealiseerd is dan zullen alle moslims terugkeren na die staat, en zullen wij de grondstoffen die het land heeft gebruiken voor de inwoners die daar wonen en niet voor de kapitalisten. De islamitische staat zal vrede, veiligheid, tollerantie en genade brengen voor de mensheid. Tevens zal deze staat ons brengen naar het paradijs omdat wij de eed van trouw (baya) zullen geven aan de Amier.

Laatst gewijzigd door the way you think : 11 april 2011 om 22:04.
the way you think is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2011, 22:03   #323
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Als antwoord aan the way you think, en vooral andere geïnteresseerden, het volgende: Wat de (westerse) wereld moet weten over de islam.

Prima anderhalf uur durende documentaire die kort en bondig de mensonterende islam en de destructieve werking en mechanismes ervan, uitlegt.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2011, 22:13   #324
the way you think
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Prima anderhalf uur durende documentaire die kort en bondig de mensonterende islam en de destructieve werking en mechanismes ervan, uitlegt.
Mij is geleerd om geen werk betreft islam van de ongelovigen aan te nemen. Wij bestuderen de geschiedenis van de moslims en niet van de ongelovigen die een afkeer hebben van de islam. Dit vanwege het kapitalistische materialistische ideologie die zij aanhangen, waarbij zij de spirit en de materie gescheiden willen houden. Echter heeft de islam laten zien dat het vooruit gang heeft gebracht, tot einde 1924 althans. Nu bestaat de islamitische staat met haar systemen niet. Dus de taak van de moslims is om de islamitische staat te realiseren.
Oud 11 april 2011, 22:25   #325
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Mij is geleerd om geen werk betreft islam van de ongelovigen aan te nemen. Wij bestuderen de geschiedenis van de moslims en niet van de ongelovigen die een afkeer hebben van de islam. Dit vanwege het kapitalistische materialistische ideologie die zij aanhangen, waarbij zij de spirit en de materie gescheiden willen houden. Echter heeft de islam laten zien dat het vooruit gang heeft gebracht, tot einde 1924 althans. Nu bestaat de islamitische staat met haar systemen niet. Dus de taak van de moslims is om de islamitische staat te realiseren.
Q.E.D.

Overigens komen er genoeg moslims en exmoslims aan het woord in die documentaire, waaronder een zelfmoordterrorist die het dan uiteindelijk niet gelukt is zichzelf op te blazen.

Maar ga vooral zo door met 'reclame' maken voor uw middeleeuwse gedachtegoed. Hoe meer hoe liever!
Oud 11 april 2011, 22:49   #326
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij is geleerd om geen werk betreft islam van de ongelovigen aan te nemen.
Belangrijke informatie/kennis die impact heeft op je kijk naar de mens, wereld en het leven + de manier hoe je ernaar handelt (= deen/islamreligie), neem je inderdaad niet van iemand die onbetrouwbaar (ook al is hij/zij moslim) of niet-moslim is. Het grootste deel van hadithwetenschappen (in jarh wa ta'dil / 'ilm rijaal) is daarop gebaseerd.

Eerst kijk je natuurlijk naar 1) belang en 2) inhoud van deze kennis/overlevering. Soms mag je wel kennis omtrent islam, profeten enzovoort, van niet-moslims (zoals joden en christenen) nemen (zie bijvoorbeeld israelijaat/اسرائیلیات).

Analogie:
Belangrijke info omtrent je gezondheid neem je niet van wikipedia of een niet-erkende geneesheer.

Even terzijde: het is belangrijk, en volgens de sunnah aangeraden, in bepaalde situaties verplicht, om de taal van een andere te leren. De taal in hadith moet je echter ruimer inbeelden, het gaat niet enkel om de taal de communicatiemiddel, maar ook wat "de andere" over islam te zeggen heeft, op voorwaarde dat je goed in je schoenen staat, anders ga je op een bepaald moment denken dat ze iets te zeggen hebben, terwijl ze gewoon niets zeggen.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2011, 23:07   #327
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
anders ga je op een bepaald moment denken dat ze iets te zeggen hebben, terwijl ze gewoon niets zeggen.
Heh, daar moet ik nu altijd meteen aan denken zodra ik een islamist aan het woord hoor/zie.
Oud 12 april 2011, 06:15   #328
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het allergrootste probleem van de moslims van vandaag is het ontbreken van de islamitische staat. Dit omdat de moslims het verbond met Allah hebben verbroken, namelijk de collectieve verplichting (fard ul kiffaya). De islam kent namelijk een (Fiqra) basisidee + oplossingen en kent een (Tariqa) methode, namelijk een methode ter implementatie en methode ter bescherming en een methode ter verspreiding van de islam. Echter kunnen wij vandaag de dag alleen de Fiqra en de Tariqa bestaat momenteel niet. Wij moslims hebben dus een last op onze schouders. Wij moeten er voor zorgen dat die Tariqa weer terugkomt.
Het probleem is wyt, dat niet iedereen uw geloof volgt.
Ge denkt dat wat ge gelooft echt is, maar anderen denken iets anders.

We moeten er voor zorgen dat iedereen vrij kan beslissen wat die al dan niet gelooft en het is niet aan een staat om dat te bepalen.
Het moet een vrije keuze blijven van de persoon.

Vandaar dat secularisme noodzakelijk is en blijft. Anders gaan we terug naar de middeleeuwen waar mensen gefolterd en gedood worden omwille van het feit dat ze niet het 'juiste' geloof hadden.
Oud 12 april 2011, 06:18   #329
Alboreto

Standaard

Citaat:
Mij is geleerd om geen werk betreft islam van de ongelovigen aan te nemen. Wij bestuderen de geschiedenis van de moslims en niet van de ongelovigen die een afkeer hebben van de islam.
Langs een kant kan ik u volgen.
Ik lees ook al een tijdje de haatproza van bepaalde mensen niet meer omdat het toch altijd maar hetzelfde is en volgens mij contraproductief is.

Maar probeer toch open te staan voor andere meningen en probeer u in te leven in de wereld van de andere. Net zoals ge wenst dat anderen open staan voor uw mening en zich in te leven in uw wereld.
Oud 12 april 2011, 09:53   #330
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Betekent dit dat je deze documentaire over de islam niet bekijkt omdat hij door niet-moslims gemaakt is? Het zou toch kunnen dat moslims informatie achter houden om het eigen nest niet te bevuilen?

Hoe kom je erbij dat ongelovigen allemaal een kapitalistische materialistische ideologie aanhangen? De meeste ongelovigen weten niets van ideologie evenmin als de meeste moslims snappen welke ideologie ze aanhangen. Moslims zouden er eens achter moeten komen dat hun feodale systeem en hun historie doordrenkt is van materialisme. Ze bedreven op grote schaal zeeroverij en slavenhandel en dat hebben de 'kapitalistische christenen' van hen geleerd. Maar goed, in die tijd wilden de moslim-mensenhandelaren natuurlijk ook niet naar een documentaire kijken waarin dit aan de kaak werd gesteld.

Hou jij je maar braaf aan wat je geleerd is door je onderdrukkers.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2011, 09:57   #331
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij is geleerd om geen werk betreft islam van de ongelovigen aan te nemen.
Dan kan ik geloven dat je er een punt achter zet, wat is dan het nut van standpunten uit te wisselen als de blinde toch niet wil zien.

Voorts maak je een duidelijk onderscheid op basis van (geen) religie en verwerp je op deze basis meningen zonder verder onderzoek dus ben je een racist.

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 12 april 2011 om 09:58.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2011, 16:07   #332
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wij moslims willen zeer zeker leven in een islamitische staat die geregeerd word met de islamitische wetgeving. De islamitische systemen zullen er voor zorgen dat de mensen halal gaan leven en haram gaan ontwijken. Het systeem zal haram moeilijk maken en halal vergemakkelijken. Terwijl het nu overal in de wereld anders om is. Haram word makkelijk gemaakt en halal word moeilijk gemaakt. En tevens zal deze geloofsovertuiging er voor zorgen dat de mensen het paradijs in zullen treden.
.
Ik stel voor dat u in Iran gaat leven. Ik denk wel dat ze daar halal genoeg zijn voor u.
Als u hier wilt blijven, zult u zich moeten aanpassen. U kunt de hele wereld niet dwingen om moslim te worden.
Iedereen mag doen wat hij wil - zolang hij anderen niet ergert of kwetst.
Als u toevallig toch gelijk hebt, zal Allah de ongelovigen wel straffen in het hiernamaals hoor, dat hoeven de moslims hier op aarde echt niet te doen. Allah is groot genoeg om zijn eigen boontjes te doppen. Dacht u dat ook niet?
Oud 12 april 2011, 22:36   #333
the way you think
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat u in Iran gaat leven. Ik denk wel dat ze daar halal genoeg zijn voor u.
Als u hier wilt blijven, zult u zich moeten aanpassen. U kunt de hele wereld niet dwingen om moslim te worden.
Iedereen mag doen wat hij wil - zolang hij anderen niet ergert of kwetst.
Als u toevallig toch gelijk hebt, zal Allah de ongelovigen wel straffen in het hiernamaals hoor, dat hoeven de moslims hier op aarde echt niet te doen. Allah is groot genoeg om zijn eigen boontjes te doppen. Dacht u dat ook niet?
Beste Marie,

De islamitische staat bestaat sinds 1924 niet. Momenteel zijn alle heersers in de Arabische wereld dwalend, hypocriet of ongelovig die niet of niet geheel regeren met de wetten van de islam. Er is momenteel voor de moslims maar een methode om de renaissance te bereiken en dat is het wederopnemen van de Islamitische manier van leven met het wederoprichten van de Islamitische staat en dit kan niet worden bereikt tenzij we Islam volledig accepteren.
De taak van de moslims is de dag van vandaag het verkondigen van het Islamitische intellectuele leiderschap door middel van verkondiging (dawah) en door Islam op de Arabische landen te vestigen. Dit is de enige manier om de renaissance te realiseren, door het Islamitische intellectueel leiderschap uit te dragen aan de moslims opdat we de islamitische manier an leven weder op kunnen nemen en hierna het kunnen delen met de gehele mensheid door middel van de Islamitische staat.

Met vriendelijke groet,

Think
Oud 13 april 2011, 06:06   #334
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dit is de enige manier om de renaissance te realiseren, door het Islamitische intellectueel leiderschap uit te dragen aan de moslims opdat we de islamitische manier an leven weder op kunnen nemen en hierna het kunnen delen met de gehele mensheid door middel van de Islamitische staat.
Maar wat als de gehele mensheid dat delen helemaal niet wil?
Oud 13 april 2011, 08:39   #335
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
De hamvraag...
Ik hoop er een antwoord op te krijgen.
Oud 13 april 2011, 09:17   #336
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedere mens word volgens de kwaaran geboren als moslim...delen is dan de evidentie zelf
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 09:21   #337
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
De hamvraag...
Ik hoop er een antwoord op te krijgen.
Dan gaan we ze dat opleggen, want Allah heeft gezegd dat hij de waarheid is en zijn woord, wet is.
Oud 13 april 2011, 10:19   #338
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Dan gaan we ze dat opleggen, want Allah heeft gezegd dat hij de waarheid is en zijn woord, wet is.
Onze mening > allah.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 10:22   #339
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Onze mening > allah.
Tut tut tut, allah dult geen tegenspraak.
Oud 13 april 2011, 10:46   #340
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wij moslims willen zeer zeker leven in een islamitische staat die geregeerd word met de islamitische wetgeving.

Het allergrootste probleem van de moslims van vandaag is het ontbreken van de islamitische staat. Dit omdat de moslims het verbond met Allah hebben verbroken, namelijk de collectieve verplichting (fard ul kiffaya). De islam kent namelijk een (Fiqra) basisidee + oplossingen en kent een (Tariqa) methode, namelijk een methode ter implementatie en methode ter bescherming en een methode ter verspreiding van de islam.
De collectieve verplichting fard ul kiffaya verdient enige uitleg:

Citaat:
In Islam, there are two types of obligations:
1. Fard Kiffaya, meaning communal obligation. This is an obligation
that a community of muslims, as a whole, must fulfill, otherwise it
displeases Allah. In particular, a muslim state (such as Pakistan, in
this case), would be obliged to perform its Fard Kiffaya.

2. Fard Ayn, meaning individual obligation. This is an obligation that
each muslim must fulfill, where ever he lives.

Now, as per Islam, Jihad to terrorise Kafirs who are not bothering you
in any way, is Fard Kiffaya. While Jihad against Kafirs who have
invaded muslim lands is Fard Ayn.
I am quoting from a very influential
Islamist writing - Defence of muslim lands, by Abdullah Azzam - one of
the most famous of Mujahideen in Afghanistan:

Jihad Against the Kuffar is of two Types:

Offensive Jihad (where the enemy is attacked in his own territory).

Where the Kuffar are not gathering to fight the Muslims. The fighting
becomes Fard Kifaya with the minimum requirement of appointing
believers to guard borders, and the sending of an army at least once a
year to terrorise the enemies of Allah.
It is a duty of the Imam to
assemble and send out an army unit into the land of war once or twice
every year. Moreover, it is the responsibility of the Muslim
population to assist him, and if he does not send an army he is in
sin.- And the Ulama have mentioned that this type of jihad is for
maintaining the payment of Jizya. The scholars of the principles of
religion have also said: " Jihad is Daw'ah with a force, and is
obligatory to perform with all available capabilities, until there
remains only Muslims or people who submit to Islam."

Defensive Jihad

This is expelling the Kuffar from our land, and it is Fard Ayn, a
compulsory duty upon all. It is the most important of all the
compulsory duties and arises in the following conditions:

1) If the Kuffar enter a land of the Muslims.

2) If the rows meet in battle and they begin to approach each other.

3) If the Imam calls a person or a people to march forward then they
must march.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be