Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2012, 07:51   #321
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

http://pihtu.blogspot.be/2004/11/de-...verlaging.html
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 14:59   #322
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ah, dus kleine garnalen die zomaar en zonder kritische blik gepatenteerde leugenaars achternapraten. Mja, kijk...
De burmanifesten zijn mooie teksten. Spijtig dat ze nooit uitgevoerd zyn
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 16:05   #323
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Ken je één manifest dat ooit is uitgevoerd ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 28 augustus 2012 om 16:05.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 17:27   #324
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is niet gebeurd. Hij heeft wel volledig de belastingsaangroei die in gezet was onder Dehaene tot een halt kunnen brengen. Deze worden onder Leterme I & II en nu Elio Di Rupo terug in gang gezet.

Er zijn wel verlagingen geweest in de bepaalde sectoren, zoals de bouw en recenter de horeca.
De verlagingen in de bouw zijn goed.
Verlagingen in de horeca: al iets ondervonden ? Ik niet hoor !
Pfff...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 19:18   #325
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Boduo

Als men de elektronische kassa in de horeca gaat introduceren is dat de genadesteek voor 90% van de horeca, nadat deze al lamgeslagen werd door het rookverbod.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 28 augustus 2012, 22:17   #326
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De overwinning van NVA is een flop geworden voor Vlaanderen, door het verraad van CD&V. Hierdoor is na Leterme, godbetert, Elio Di Rupo aan de macht gekomen. Erger kan niet meer. Het dieptepunt is bereikt en de ogen van veel mensen zijn opengegaan. Wil de Vlaamse kiezer iets te zeggen hebben, zal het moeten via een republiek Vlaanderen, en niets anders !
De volgende federale verkiezingen zijn in 2014 (tenzij de regering valt). Volgens mij zal veel afhangen van de koopkracht en de werkgelegenheid. En zoiets voorspellen... De NVA is tegen een revolutie, maar ik vind dat er nu een revolutie is, ook al zit Vlaams belang achter een schutskring.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 22:35   #327
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@Boduo

Als men de elektronische kassa in de horeca gaat introduceren is dat de genadesteek voor 90% van de horeca, nadat deze al lamgeslagen werd door het rookverbod.
@ Belgique

Als ik op restaurant ga, zie ik dat de restaurants nog altijd even vol zitten als vóór het rookverbod ! Ik zie ook wel dat sommige gasten tussen de gangen in naar buiten gaan ...
Jij gaat misschien naar speciale restaurants...
Genadesteek: glazen bol ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 21:42   #328
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Toegeven als het echt niet gepast is, je woord breken (het woord dat je gegeven hebt tijdens de verkiezingscampagne aan je kiezers) is ook een vorm van weglopen.
Heel goed gezegd.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 22:05   #329
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Heel goed gezegd.
2
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 22:57   #330
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie ben jij om Verhofstadt een gepatenteerd leugenaar te noemen ?
De lasten gingen toch eerlijk verdeeld worden volgens Verhofstadt destijds....

Voor de werknemer veranderde er nagenoeg niets,buiten het feit dat de belastingsschalen terug werden geïndexeert....

Voor de werkgever én het groot-kapitaal verscheen de notionele aftrek ten tonele waardoor we de volgende situatie verkregen...

Citaat:
Met uitzondering van ArcelorMittal Financing Services Belgium, dat 496 euro betaald heeft op een winst voor belastingen van 1,55 miljard euro, hebben de belangrijkste dochterondernemingen van de groep in 2009 geen belastingen moeten betalen in België. Bijgevolg hebben ArcelorMittal Belgium, ArcelorMittal Stainless Belgium, Industeel Belgium, ArcelorMittal Upstream, ArcelorMittal FCE Belgium, Sidarfin en Ava Metal Center geen bijdrage geleverd aan de schatkist.
http://trends.knack.be/economie/nieu...4832378018.htm

Waarom denkt u dat chez Laurette het steevast over Guy c'est magnifique had....

Citaat:
Dat is niet gebeurd. Hij heeft wel volledig de belastingsaangroei die in gezet was onder Dehaene tot een halt kunnen brengen. Deze worden onder Leterme I & II en nu Elio Di Rupo terug in gang gezet.
Man,man,onder Dehaene zijn regeringen moest ik alle jaren steeds weer bijbetalen ,waarbij het te bijbetalen bedrag tot op de frank klopte met de berekeningen van mijn boekhouder....

Onder Verhofstadt zijn regeringen sloeg dit finaal om ,en kreeg ik alle jaren steeds weer méér geld van de belastingen teruggestort,alhoewel het steeds minder bleek te zijn dan mijn boekhouder had uitgerekend...

Geld dus dat ik té veel aan belasting had betaald én dat mij telkens wéér anderhalf jaar na het afsluiten van het jaar waarin de belasting verschuldigd was werd terug betaald...

Enkele jaren later volgde dan een herziening van datzelfde jaar waaruit bleek dat de belasting nog enkele honderden euro's aan mij dienden terug te betalen wegens te veel te hebben ingehouden...

Het jaar daarop nét hetzelfde liedje waarbij ik weer wat meer terugkreeg ,en het jaar daarop wéér hetzelfde,enz...

Enfin ,u begrijpt als ik zeg dat Verhofstadt en zijn jaarlijkse goednieuwsshow voor mij overkwam als een notoire oplichter die komt vertellen hoe goed het gaat,terwijl je wéét dat hij en zijn bende je jaarlijks voor een smak geld tillen ,waarbij je in het beste geval het grootste deel pas anderhalf jaar later terug krijgt,en je op de rest meerdere jaren mag wachten...

Dank u Guy,pure maffiapraktijken in een door de staat georganiseerde diefstal...

Laatst gewijzigd door Svennies : 29 augustus 2012 om 23:00.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 10:04   #331
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
De lasten gingen toch eerlijk verdeeld worden volgens Verhofstadt destijds....

Voor de werknemer veranderde er nagenoeg niets,buiten het feit dat de belastingsschalen terug werden geïndexeert....

Voor de werkgever én het groot-kapitaal verscheen de notionele aftrek ten tonele waardoor we de volgende situatie verkregen...

http://trends.knack.be/economie/nieu...4832378018.htm

Waarom denkt u dat chez Laurette het steevast over Guy c'est magnifique had....

Man,man,onder Dehaene zijn regeringen moest ik alle jaren steeds weer bijbetalen ,waarbij het te bijbetalen bedrag tot op de frank klopte met de berekeningen van mijn boekhouder....

Onder Verhofstadt zijn regeringen sloeg dit finaal om ,en kreeg ik alle jaren steeds weer méér geld van de belastingen teruggestort,alhoewel het steeds minder bleek te zijn dan mijn boekhouder had uitgerekend...

Geld dus dat ik té veel aan belasting had betaald én dat mij telkens wéér anderhalf jaar na het afsluiten van het jaar waarin de belasting verschuldigd was werd terug betaald...

Enkele jaren later volgde dan een herziening van datzelfde jaar waaruit bleek dat de belasting nog enkele honderden euro's aan mij dienden terug te betalen wegens te veel te hebben ingehouden...

Het jaar daarop nét hetzelfde liedje waarbij ik weer wat meer terugkreeg ,en het jaar daarop wéér hetzelfde,enz...

Enfin ,u begrijpt als ik zeg dat Verhofstadt en zijn jaarlijkse goednieuwsshow voor mij overkwam als een notoire oplichter die komt vertellen hoe goed het gaat,terwijl je wéét dat hij en zijn bende je jaarlijks voor een smak geld tillen ,waarbij je in het beste geval het grootste deel pas anderhalf jaar later terug krijgt,en je op de rest meerdere jaren mag wachten...

Dank u Guy,pure maffiapraktijken in een door de staat georganiseerde diefstal...
Dat maakt nog van Verhofstadt niet de patenthouder om politieke leugens te vertellen. Als hij het patent zou houden dan zou hij al de andere politiekers patentbreuk kunnen aanwrijven telkens als deze liegen.

De notionele interestaftrek is gewoon de opvolger van de investeringsaftrek en het statuut van financiële coördinatiecentrum. Het is niet meer dan normaal dat hier na 10 jaar praktijk gaten in de wetgeving moeten worden gedicht om misbruik tegen te gaan.

Ik ben blij dat jij, al was het met vertraging, hebt kunnen genieten van de belastingverlagingen van Verhofstadt. Prijs jezelf gelukkig. Met deze linkse regering is dat opnieuw gekeerd.

Oud 30 augustus 2012, 10:37   #332
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ken je één manifest dat ooit is uitgevoerd ?
MANIFESTO DEL FUTURISMO

"Le Figarò" 20 Febbraio 1909

1-Noi vogliamo cantare l'amor del pericolo, l'abitudine all'energia e alla temerit�*.

2-Il coraggio, l'audacia, la ribellione, saranno elementi essenziali della nostra poesia.

3-La letteratura esaltò fino ad oggi l'immobilit�* penosa, l'estasi ed il sonno. Noi vogliamo esaltare il movimento aggressivo, l'insonnia febbrile, il passo di corsa, il salto mortale, lo schiaffo ed il pugno.

4-Noi affermiamo che la magnificenza del mondo si è arricchita di una bellezza nuova: la bellezza della velocit�*

5-Noi vogliamo inneggiare all'uomo che tiene il volante, la cui asta attraversa la Terra, lanciata a corsa, essa pure, sul circuito della sua orbita.

6-Bisogna che il poeta si prodichi con ardore, sfarzo e magnificenza, per aumentare l'entusiastico fervore degli elementi primordiali.

7-Non vi è più bellezza se non nella lotta. Nessuna opera che non abbia un carattere aggressivo può essere un capolavoro.

8-Noi siamo sul patrimonio estremo dei secoli! poichè abbiamo gi�* creata l'eterna velocit�* onnipresente.

9-Noi vogliamo glorificare la guerra-sola igene del mondo-il militarismo, il patriottismo, il gesto distruttore

10-Noi vogliamo distruggere i musei, le biblioteche, le accademie d'ogni specie e combattere contro il moralismo, il femminismo e contro ogni vilt�* opportunistica o utilitaria

11-Noi canteremo le locomotive dall'ampio petto, il volo scivolante degli areoplani. E' dall'Italia che lanciamo questo manifesto di violenza travolgente e incendiaria col quale fondiamo oggi il Futurismo

Queste le parole con cui Filippo Tommaso Marinetti fonda il 20 Febbraio 1909 a Parigi il manifesto futurista.

In het kielzog daarvan: http://www.ralphmag.org/AR/dada.html

en http://germanhistorydocs.ghi-dc.org/...u/dada_ger.pdf

(en een hele reeks andere)

Een hele tijd later: http://manifesta.org/

Voor wie er niet genoeg van krijgt is er ook: http://www.youtube.com/watch?v=JXm28DuFHdw

(Vasco Rossi: Manifesto Futurista Della Nuova Umanit�*)

Rot-slechte rock, overigens, dit laatste. Maar laat dat vooral de pret niet drukken

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 30 augustus 2012 om 10:48.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 10:46   #333
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Ondanks alle commotie die zij veroorzaakten hebben de drie niet-benoemde burgemeesters toch een volledige legislatuur kunnen uitzingen ondanks NVA'er Bourgeois.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2012, 18:45   #334
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben blij dat jij, al was het met vertraging, hebt kunnen genieten van de belastingverlagingen van Verhofstadt. Prijs jezelf gelukkig. Met deze linkse regering is dat opnieuw gekeerd.
Watblief.....

Gij zijt hier nog géén klein beetje verlegen om zulke onzin neer te schrijven..

De regering onder Verhofstadt verplichtte de werkgevers om maandelijks méér af te houden dan wettelijk voorzien is,dit feit is mij destijds door mijn boekhouder verteld....

Om vervolgens in het beste geval anderhalf jaar later het té veel aan geïnd belastingsgeld voor het grootste deel terug te storten,en de overschot pas zo´n 3 jaar later terug te geven.....

En gij durft die gelegaliseerde diefstal dan nog omschrijven als een belastingsvermindering ook,man,man...

Doet u nu alsof,of bent u écht zo een dikke onnozelaar die ze alles kunnen wijsmaken ,en die het nog slikt voor zoetekoek ook...

Eerst een té veel aan belasting afhouden op het brutoloon ,om dit té veel afgehouden pas jaren later terug te geven kan ik écht géén belastingsvermindering noemen...

Dat is witteboordencriminaliteit,georganiseert door Verhofstadt en zijn gansterbende...

Laatst gewijzigd door Svennies : 30 augustus 2012 om 18:47.
Oud 30 augustus 2012, 19:35   #335
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
MANIFESTO DEL FUTURISMO
Ik had het over politieke manifesten. Het Manifesto del futurismo is ook niet uitgevoerd.

Oud 30 augustus 2012, 19:39   #336
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Watblief.....

Gij zijt hier nog géén klein beetje verlegen om zulke onzin neer te schrijven..

De regering onder Verhofstadt verplichtte de werkgevers om maandelijks méér af te houden dan wettelijk voorzien is,dit feit is mij destijds door mijn boekhouder verteld....
Ik zie echt niet in hoe Verhofstadt de bedrijfsvoorheffing waar je op alludeert hoger kon zetten dan wettelijk bepaald. Hoe kon hij dat anders verplichten dan bij wet ?

Citaat:
Om vervolgens in het beste geval anderhalf jaar later het té veel aan geïnd belastingsgeld voor het grootste deel terug te storten,en de overschot pas zo´n 3 jaar later terug te geven.....

En gij durft die gelegaliseerde diefstal dan nog omschrijven als een belastingsvermindering ook,man,man...

Doet u nu alsof,of bent u écht zo een dikke onnozelaar die ze alles kunnen wijsmaken ,en die het nog slikt voor zoetekoek ook...

Eerst een té veel aan belasting afhouden op het brutoloon ,om dit té veel afgehouden pas jaren later terug te geven kan ik écht géén belastingsvermindering noemen...

Dat is witteboordencriminaliteit,georganiseert door Verhofstadt en zijn gansterbende...
Je situatie was niet typerend.

Oud 30 augustus 2012, 20:47   #337
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie echt niet in hoe Verhofstadt de bedrijfsvoorheffing waar je op alludeert hoger kon zetten dan wettelijk bepaald. Hoe kon hij dat anders verplichten dan bij wet ?
Wat verstaat gij hier niet aan druiloor....

Zal ik u het bewijs leveren....

Voila,wat zegt het rekenhof hierover,juist ja.......

Citaat:
In het rapport wijst het Rekenhof ten slotte ook op onbalansen in de reglementering tussen sommige categorieën van belastingplichtigen. De voorheffing die moet worden afgehouden voor de werknemers lijkt immers systematisch hoger te liggen dan de uiteindelijk verschuldigde belasting.
Jomme,jomme,wat verstaat u niet aan het woord systematisch...

En wie denkt u die daar voor verantwoordelijk is,juist ja....

Verhofstadt als grote baas met zijn minister van financiën die dergelijke maatregelen rechtstreeks naar de bedrijven toe uitvaardigen...

http://www.senate.be/www/?MIval=/con...OLGNR=&LANG=fr

Laatst gewijzigd door Svennies : 30 augustus 2012 om 20:53.
Oud 30 augustus 2012, 21:04   #338
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat verstaat gij hier niet aan druiloor....

Zal ik u het bewijs leveren....

Voila,wat zegt het rekenhof hierover,juist ja.......
Waar zegt het Rekenhof iets over de wettelijkheid van de bedrijfsvoorheffing onder Verhofstadt ?

Oud 31 augustus 2012, 00:02   #339
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar zegt het Rekenhof iets over de wettelijkheid van de bedrijfsvoorheffing onder Verhofstadt ?
Haha een rondje rond de pot draaien...

De conclusie van het rekenhof is duidelijk,er wordt systematisch in bepaalde gevallen te véél afgehouden...

Die zaken worden niet per wet geregeld, dat zou u al duidelijk moeten geweest zijn ....
De wetten gelden enkel voor de hoogte der belastingsschalen...

Hoe deze opgehaalde worden,met een ongeveer juiste inschatting,of meer een grote slok erbij zullen de beleidsverantwoordelijken wel beslissen...

In dit geval,de minister van financiën samen met de premier...

Indien mijn boekhouder niet op deze werkwijze had gewezen ,had ik het nog geeneens geweten...

Hij is immers de specialist in deze materie...

En wat zegt Reynders hier....

Citaat:
Alhoewel er in de huidige stand van zaken niet in een systematische controle is voorzien, neemt dit niet weg dat de belastingdiensten die bevoegd zijn voor de belastingtoestand van de werkgever in specifieke gevallen wel een controle inzake de correcte berekening van de bedrijfsvoorheffing kunnen verrichten
En wat zegt hij enkele regels verder....

Citaat:
Niettemin zijn mijn administratie en ikzelf van mening dat een betere controle mogelijk is. Daarom ga ik akkoord met het voornemen van mijn administratie om de verschillende diensten die voor deze materie bevoegd zijn, een concreet werkplan te laten uitwerken met het oog op een betere controle van de bedrijfsvoorheffing.
Dat was dus al in 2005....

En zijn we 7 jaar later zonder dat er een jota is veranderd...
Oud 31 augustus 2012, 01:23   #340
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Na een geruime tijd hier nietmeer op het forum te zijn geweest en alle antwoorden en discussies te hebben gelezen, zit ik hier met maagkrampen.

Er zitten hier zoveel lullers (ik ken ze) met een onbegrensde kuddegeest.

Jaren geleden waren ze allemaal Vlaams Blokkers/belangers en daarna waren ze allemaal van de VLD
Nu zijn het allemaal volgelingen van de nieuwe vlaamse sekte of beter bekend onder de noemer NVA

Wat ze niet doorhebben, is dat hun goeroe BDW enkel gaat voor eigenbelang, totaal geen interesse nog heeft voor de Vlaamse beweging, het moet nu Antwaaarps zijn.

Hij loopt als een kip zonder kop achter alle misnoegde politieke spelers om ze in te lijven

Nu zit Bungeneers ook al bij de NVA (Bungeneers een goede schepen van financien, maar een grote Belgicist)

Mocht Michel Martin in Vlaanderen wonen, wedden dat ze ook een lijst mocht duwen.

De NVA stapt verder en verder af van het Vlaams Nationalisme en dit dank zij BDW ( enkel voor eigenbelang)

Maar al die tafelspringers gaan er maar vanuit dat ze gaan winnen, heeft de NVA dan een glazen bol ?

De NVA is geen Vlaams nationalistische partij meer, maar een politiek multiculturele samenraapsel van tafelspringers en goedgelovige volgelingen.

Misschien winnen ze toch, het kan, maar dan komt de verdeling van de postjes en verdeling van postjes is steeds ruzie en ambras.

Het zal BDW een worst wezen als hij burgemeester wordt ( waar ik mijn twijfels over heb)

Als ze deze verkiezing winnen, is het de doodsteek voor 2014.
De bevolking zal de goeroe manipulator dadelijk door hebben.

En ...... Janssens is niet te onderschatten - vraag dit maar aan FDW - zijn champagne stond ook al klaar en zelfs op ijs ( het was gladijs)

Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 31 augustus 2012 om 01:48.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be