Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2011, 12:20   #321
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Daar ga ik toch niet mee akkoord. Vijf jaar geleden hebben wij vast gezeten in Zwitserland en ze hebben ons ook uit onze hachelijke situatie moeten komen redden. Ook wij hadden onze voeten geveegd aan het weerbericht want ze zeiden vooraf al dat er zware onweders gingen zijn. Als dat eraan komt kunnen ze dat perfect voorspellen hoor .
Als men in China olympische spelen organiseert voorziet men zelfs weerkanonnen. Ho wacht, zelfs een simpele landbouwer uit Vlaanderen heeft dat zelfs in zijn hof staan.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 12:21   #322
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
niemand kon voorspellen dat het net daar zo erg ging zijn.

als je elke keer dat er een zwaar onweer dreigt, alles gaat afgelasten, dan mag je niets meer organiseren in deze periode, want dat kan letterlijk elke dag vanuit het niets komen.

bij ons heeft er de 21e juli een zwaar onweer ervoor gezorgd dat onze straat onder water stond terwijl mijn ouders, 25 km verder, geen druppel regen hebben gezien.
Ja, akkoord ..
Oud 19 augustus 2011, 12:21   #323
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik vind het ook niet echt zo raar dat ze in eerste instantie zeidne dat ze het misschien toch nog wensten te laten doorgaan. Enfin; dat lijkt misschien 'vuile kapitalistische zakken!' maar langs de andere kant... ge hebt daar wel een volledig jaar aan gewerkt (en eigenlijk al langer; want elk jaar wordt wel langer op voorhand gepland, al is het maar simpelweg voor de locatie). Stel u voor dat gij mee werkt/verantwoordelijk zijt aan zo'n mega project? Zou jij (direct) de beslissing willen nemen 'oh, dan zetten we het toch gelijk stop?' Enfin; ik kan het perfect begrijpen dat ook al zijn daar mensen gestorven, dat het toch geen aangename beslissing is om te nemen, ook voor niet-financiële redenen.

Voeg daar nog wat psychologie aan toe - mensen in noodsituaties gaan altijd eerst de situatie lager inschatten, om er eenvoudiger mee om te gaan (pas achteraf kan je het dan echt 'verwerken'). Dat zal ook wel gespeeld hebben.

En zelfs al was het om 'zuiver' financiële redenen, dan nog kan ik daar begrip voor hebben. Het is immers makkelijk te zeggen 'oh, wat een geldzakken!' als het niet uw massa geld is dat je riskeert, de juridische rompslomp van terugbetalingen enzovoort.

Nu; gegeven de toestand van de podia, de sfeer en de dodelijke slachtoffers denk ik dat het inderdaad ook beter is dat het is afgelast; maar doen van 'och, vuile kapitalistische zakken die er nog maar aan dachten om het te laten doorgaan!' is op het niveau van 'ik mag niet alles wat ik wil thuis, dus mijn ouders zijn slecht'.
Gebeurt niet vaak, maar hier ben ik het helemaal mee eens.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 12:21   #324
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dag Captain Hindsight.
Blij dat je er bent.

In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 12:21   #325
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Kennelijk wél.
Tenzij je 5 doden acceptabel vind voor een evenement als dit.
Wow, we hebben een helderziende op het forum!
Oud 19 augustus 2011, 12:24   #326
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Wow, we hebben een helderziende op het forum!
Ik acht het niet aannemelijk dat jij de betekenis kent van het woord: kennelijk.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 12:25   #327
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Op een half uurtje krijg je geen 40 a 50 000 man weg.
Mijn excuses, maar dat is DIKKE ZEVER. De maximale evacuatietijd voor sportstadia van die capaciteit en hoger is 8 minuten.

Na de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Peking waren op 27 minuten 91.000 bezoekers met hun vervoer van de parkings.

Laatst gewijzigd door discuz : 19 augustus 2011 om 12:29.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 12:26   #328
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik acht het niet aannemelijk dat jij de betekenis kent van het woord: kennelijk.
morgen en zondag zijn er hoogstwaarschijnlijk ook zware onweders op komst, we zullen maar alles afgelasten zeker? en nu vertrekken naar het buitenland omdat ons dak er zou kunnen afvliegen?
Oud 19 augustus 2011, 12:26   #329
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik stel voor dat we de trol gaan negeren die op de kap van gestorven festivalbezoekers wat politieke recuperatie wilt doen door wat op de 'sossen' te schelden.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 12:26   #330
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik acht het daarentegen zeer aannemelijk dat het menselijk leed u niets kan schelen zolang u maar zelf in de aandacht kan staan.
Oud 19 augustus 2011, 12:26   #331
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Mijn excuses, maar dat is DIKKE ZEVER. De maximale evacuatietijd voor sportstadia van die capaciteit en hoger is 8 minuten.
bron? ik kan me echt niet voorstellen hoe jij dat gaat doen?
Oud 19 augustus 2011, 12:27   #332
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kennelijk wél.
Tenzij je 5 doden acceptabel vind voor een evenement als dit.

(De festival leiding vond donderdag avond na het incident trouwens 3 doden nog wel acceptabel)

Kennelijk niet.

Men kon voorspellen dat de kansen op grote ellende door noodweer zeer hoog waren.
Men heeft daar donderdagochtend een commerciele afweging gemaakt. Als er al is afgewogen.

.

Zijn doden op een skipiste acceptabel, zijn doden op de weg acceptabel, zijn bedrijfsongevallen acceptabel?

Als je elk ongeval als onacceptabel gaat afdoen en als reden gaat gebruiken om iets niet te doen, wel Eberhard blijf dan thuis zitten.

Dus JA EBERHARD, cru gezegd, die doden zijn acceptabel. 5 doden op al die jaren festivaltraditie en MILJOENEN bezoekers zijn acceptabel. Je kan het risico zoveel mogelijk beperken maar je kan het nooit uitsluiten. Het zou misschien eens tijd worden dat je dat beseft al zal dat in jouw geval misschien te moeilijk zijn vanwege je blinde haat tegenover alles dat Vlaams is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 19 augustus 2011, 12:28   #333
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Daar ga ik toch niet mee akkoord. Vijf jaar geleden hebben wij vast gezeten in Zwitserland en ze hebben ons ook uit onze hachelijke situatie moeten komen redden. Ook wij hadden onze voeten geveegd aan het weerbericht want ze zeiden vooraf al dat er zware onweders gingen zijn. Als dat eraan komt kunnen ze dat perfect voorspellen hoor .
Het probleem was niet dat er onweer kwam. Het probleem was dat het een supercel was

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 12:30   #334
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook niet, maar het staat toch wel zo vermeld voor bijvoorbeeld het koning boudewijnstadion.

http://www.prosportevent.be/nl/stadi...ion-in-cijfers

Ik zou hen wel eens een oefening willen zien doen met een vol stadion. Lijkt me ook vrij onhaalbaar, het stadion een beetje kennende.
Oud 19 augustus 2011, 12:30   #335
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Bedankt om me er even op attent te maken dat Pukkelpop een commercieel gebeuren was. Tot dusver verkeerde ik in de veronderstelling dat het een vierdaagse fuif van de lokale scouts betrof die, samen met de pannenkoekenslag, het jaarlijkse kamp moet financieren.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 12:33   #336
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Voorbeeld uit UK:

Citaat:
Dear Football Licensing Authority,

Please could you provide me with the any documents or information
you possess for the emergency evacuation procedures of football
grounds in the Premier League.

Extracts from the Guide to Safety at Sports Grounds:

Section 10.7 Egress time
The normal maximum egress time for sports grounds is eight minutes.

Section 10.9 Emergency evacuation time
The maximum emergency evacuation time for sports grounds varies between
two and half minutes and eight minutes.
Oud 19 augustus 2011, 12:36   #337
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Het duurt ongeveer 5 minuten wandelen van het verste plekje van pukkelpop naar de ingang. Die ingang is 1 gigantische bottleneck. (Ik heb daar al meerdere malen moeten staan aanschuiven op het einde van de festivaldag en dat is als _niet_ de gehele camping tegelijkertijd wordt ontruimd, maar als gewoon een groot deel van de mensen (zelfs niet de meerderheid ) beslissen om tegelijkertijd weg te gaan. Misschien dat als ze alle ingangen open zetten dat dit mogelijk is. Maar dan komt het:

naar waar? Waar ga je 40 a 50 000 mensen veilig krijgen? Alweer; op de camping is er ook iemand gestorven (onder een boom). 't is niet dat ze daar een betonnen bunker voor 40/50 000 man hebben waar ze even al die mensen in kunnen steken. Als ze alle uitgangen open zetten, staan die mensen volledig verspreid rond het pukkelpop domein - waar er ook bomen en dergelijke zijn. Of allemaal ineens naar de camping, waar je met de bottleneck zit van _op_ de camping te gaan? Waar de tenten in het rond vlogen, waar er ook toiletten zijn en dergelijke?

Ik vermoed dat stadions gebouwd zijn om mensen, in noodgevallen, snel te evacueren. Festivals; iets minder. (Noch is daar het personeel daar echt voor opgeleid; dat zijn een gigantische verzameling vrijwilligers.)

En dan hebben we het nog niet over de vraag van: op welk moment wisten ze dat het zo rot ging worden. (Zoals al aangehaald; onweer wordt vaak op gejuich onthaald door een significant deel; het biedt immers verfrissing.) Ik heb het enkele jaren geleden tijdens de Arctic Monkey's ook meegemaakt dat het van stralende zon naar gietende regen ging. ('k was daar nu iets minder content mee, maar soit.) Moesten ze toen ook alles ontruimen?

Iets doet mij vermoeden dat je geen idee hebt van hoe groot pukkelpop is, hoe het eruit ziet en hoe realistisch het is om te denke dat je even 40/50 000 man daar in veiligheid gaat brengen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 19 augustus 2011, 12:37   #338
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ohja; en die gigantische constructie die de ingang is... die is omvergevallen/ingestort. ('k weet het niet juist, maar in ieder geval kapot.) Stel u voor dat ze op die moment daar 40 000 man aan't ontruimen waren.
Oud 19 augustus 2011, 12:39   #339
discuz
Minister

Standaard

En iets dichter bij huis:

Koning Boudewijnstadion: 50.000 zitplaatsen, 8 minuten voor de volledige evacuatie van het stadion
http://www.prosportevent.be/nl/stadi...ion-in-cijfers

Laatst gewijzigd door discuz : 19 augustus 2011 om 12:40.
Oud 19 augustus 2011, 12:43   #340
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ohja; en die gigantische constructie die de ingang is... die is omvergevallen/ingestort. ('k weet het niet juist, maar in ieder geval kapot.) Stel u voor dat ze op die moment daar 40 000 man aan't ontruimen waren.
Was dat dat ding met die grote letters die op de grond door elkaar liggen die je op de tv-beelden ziet?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be