Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2011, 19:18   #321
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Tav alle bedzeikers hier...

Ik heb een gesprek gehad met een gewaardeerde collega die ik al 25 jaar ken en die tevens vader is van één van de (dodelijke) slachtoffers..

Voor hem is dit een uitermate betreurenswaardig ongeluk wat veel verdriet heeft veroorzaakt, geen geval van kapitalistische criminele nalatigheid..so shut the fuck up met dan zeiken over deze zaak tenzij je écht betrokken partij bent..
of uw collega nu de vader, de nonkel, of een nobele onbekende is, doet niet ter zake

triestige argumentatie hoor

Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 augustus 2011 om 19:19.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 19:18   #322
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
neenee, dat den jij uiteraard.
nee, dat ben jij uiteraard
Oud 21 augustus 2011, 19:19   #323
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Heb ik ergens een stelling ingenomen?

Het is niet omdat iemand toevallig (hoe erg het ook is) vader is van een slachtoffer, dat hij deskundig is of weet waar het allemaal om gaat.

Waarschijnlijk hebben ze al zeer veel in zijn oren geblazen.
exactly

de sluitspier van klein pietje zijn partijtje is aan het sluiten

Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 augustus 2011 om 19:27.
Oud 21 augustus 2011, 19:26   #324
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
De organisatie had een rampenplan voor zware noodweersituaties, en heeft dat ook perfect uitgevoerd (volgens de brandweercommandant).
Da's wat kort door de bocht. Ik twijfel er niet aan dat de organisatie een rampenplan had, en dat dat heeft gewerkt.

Maar jij schrijft dat de commandant zei dat ze een plan hadden voor zwaar noodweer en dat ze dat hebben uitgevoerd. Da's heel wat anders. Bron?

Laatst gewijzigd door discuz : 21 augustus 2011 om 19:29.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 19:32   #325
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Da's wat kort door de bocht. Ik twijfel er niet aan dat de organisatie een rampenplan had, en dat dat heeft gewerkt.

Maar jij schrijft dat de commandant zei dat ze een plan hadden voor zwaar noodweer en dat ze dat hebben uitgevoerd. Da's heel wat anders. Bron?
persconferentie pukkelpop 19 augustus 10.00u

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 19:33   #326
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was niet aanwezig. Maar enkele jaren geleden is hier ook in de zomer een vergelijkbaar onweer gepasseerd, met een plaatselijk valwind of windhoos of hoe je het ook wil noemen, en heel veel schade. Maar zeggen dat je dat soort onweer of om het even welk ander niet ziet aankomen is bullshit. Je ziet zwarte wolken naderen, het wordt windstil, de vogels houden op met zingen, het wordt donkerder en donkerder, en dan begint de kermis met striemende regen en een steeds hardere wind.
Ik zag ook de dreigende onweerswolken naderen, het was windstil.
Het gaf een gevoel van voorbode.
En toen ...

begon de motregen.
Goed voor het gras, maar meer niet.

Citaat:
Als ik in zo'n situatie de tijd heb om parasols dicht te doen, kussens binnen te leggen en ramen en deuren dicht te doen, dan heeft de organisatie van Pukkelpop ook tijd om IETS te doen.
Vermoedelijk kunnen ze ook nog net de kussens binnen halen.
Maar schermen en lichtinstallaties naar beneden halen duurt nu een maal iets langer dan wat kussens verplaatsen.
Oud 21 augustus 2011, 19:37   #327
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Lap, weer zo'n journalist die te lui is om zelf aan onderzoek te doen. Verhef je gat, tamzak. Zelfs een schrandere 13-jarige komt zoiets te weten binnen de 10 minuten.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 19:40   #328
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Lap, weer zo'n journalist die te lui is om zelf aan onderzoek te doen. Verhef je gat, tamzak. Zelfs een schrandere 13-jarige komt zoiets te weten binnen de 10 minuten.
om het makkelijker te maken:

http://www.youtube.com/watch?v=4F5qF...eature=related rond 5 minuten in de video

Oud 21 augustus 2011, 19:45   #329
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
om het makkelijker te maken:

http://www.youtube.com/watch?v=4F5qF...eature=related rond 5 minuten in de video
Voil�* zelfs een 9-jarige vond het in minder dan 5 minuten. Nu gij !
Oud 21 augustus 2011, 19:47   #330
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Voil�* zelfs een 9-jarige vond het in minder dan 5 minuten. Nu gij !
9?? doe er maar een stuk of 20 jaren bij

Oud 21 augustus 2011, 19:54   #331
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
9?? doe er maar een stuk of 20 jaren bij
Verdorie, je ontkracht hier nu wel mijn redevoering tegen dat advokatengrut ! Nevermind. Ik zal nu moeten beroep doen op je charmes om hen met het gebruikelijke kluitje in het riet te sturen. Gooi je registers nu maar open !
Oud 21 augustus 2011, 19:57   #332
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
persconferentie pukkelpop 19 augustus 10.00u
Klopt als een bus: De man zegt: "In dat bijzonder nood- en interventieplan was ook een scenario opgenomen voor een snelle evacuatie ten gevolge van weersomstandigheden."

Het plan was dus om te evacueren als het weer te erg werd. Prima.
Maar waarom niets doen tot het drama zich voltrokken heeft?
Oud 21 augustus 2011, 20:01   #333
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt als een bus: De man zegt: "In dat bijzonder nood- en interventieplan was ook een scenario opgenomen voor een snelle evacuatie ten gevolge van weersomstandigheden."

Het plan was dus om te evacueren als het weer te erg werd. Prima.
Maar waarom niets doen tot het drama zich voltrokken heeft?
omdat het weer niet voorspeld kan worden?

moesten ze soms de dag voordien zeggen: "ja sorry 180 000 klanten, er is een mogelijkheid voor een storm, we zullen pukkelpop aflasten."

ik zie het al voor me, nergens nog maar iets in openlucht als er een kans is dat er een storm kan komen...

Laatst gewijzigd door Sywen : 21 augustus 2011 om 20:05.
Oud 21 augustus 2011, 20:17   #334
Groentje-18

Standaard

Citaat:

moesten ze soms de dag voordien zeggen: "ja sorry 180 000 klanten, er is een mogelijkheid voor een storm, we zullen pukkelpop aflasten."

ik zie het al voor me, nergens nog maar iets in openlucht als er een kans is dat er een storm kan komen...
Ik wou zeggen dat het natuurlijk maar voor eventjes moet worden afgelast en het gewoon weer kon beginnen om 19u, die donderdag.
Probleem is dat hun materiaal blijkbaar niet zo stormproof was. Er was niet zo veel meer over om mee te festivallen de volgende dagen.

Dat is dan toch iets waaraan festivals in de toekomst zullen werken vermoed ik: dat materiaal is immers niet zo goedkoop en ik durf te wedden dat Chokri toch liever niet zijn dure schermen, verlichtings- en geluidsinstallaties en tenten in het rond zag vliegen... mogelijk is dit ook de hoofdreden waarom men het wel moest aflassen. Er was immers niet veel meer over. (Vrijdag heel vroeg zou men nochtans een deel van het materiaal nog hebben getest (muziek- en verlichtingsinstallatie) volgens ooggetuigen.)

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 augustus 2011 om 20:18.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 20:22   #335
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

Als er iemand recht heeft om kritiek te uiten of een grondig onderzoek te eisen, dan zijn het wel de nabestaanden en niet een bende bedzeikende forumgangers met teveel tijd..

Het is dankzij uw bovenstaande onzin dan slachtoffers/nabestaanden vroeger nul-komma-nul rechten of inzage hadden in een onderzoek.
Geef die mensen even rustig de tijd om op adem te komen. Ik denk dat het laatste wat iedereen nu wil denken is: dit of dat (laat staan: deze dode indien het om een betrokkene gaat ) had voorkomen kunnen worden.

Innige deelneming aan uw collega verder.

Ik hoop gewoon dat men hier lessen uittrekt en festivals in de toekomst veiliger worden, in de mate van het mogelijke uiteraard. (Men doet hier net alsof er van Chokri geëist wordt dat er niemand ook maar met één haartje minder het festival verlaat en dat hij desnoods zelfs alle bananenschillen en andere voorwerpen zal opruimen om te voorkomen dat iemand daar over uitschuift. Dat is overdreven, maar met een storm rekening houden als die voorspelt wordt, is niet zo gek lijkt me. Er blijkt overigens genoeg dat andere festival-organisatoren bijzonder geïnteresseerd zijn in deze informatie. Ze willen dus ook absoluut een herhaling van dit drama op hun terreinen vermijden en stellen zich ook de vraag wat men hiervoor kan doen.)

Al is het momenteel nog heel bon-ton om te spreken van "onvoorzienbare en onvermijdbare natuurramp" heb ik het idee. :-/ Verantwoordelijkheid, aansprakelijkheid, ... zijn vragen die blijkbaar niet gesteld mogen worden in geval je meer dan 50 000 man inviteert.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 augustus 2011 om 20:24.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 20:24   #336
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe kan men verhinderen dat een dak door storm wegvliegt? (vraagje aan de talrijke ingenieurs hier en aanverwante slimmeriken)
Antwoord; men moet het dak voorzien van ....
Want als de wind binnenkomt dan ...

alez..ben benieuwd wie het gaat vinden.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 20:29   #337
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hoe kan men verhinderen dat een dak door storm wegvliegt? (vraagje aan de talrijke ingenieurs hier en aanverwante slimmeriken)
Antwoord; men moet het dak voorzien van ....
Want als de wind binnenkomt dan ...

alez..ben benieuwd wie het gaat vinden.
Iets om te zorgen dat de wind weer weg kan?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 20:33   #338
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Iets om te zorgen dat de wind weer weg kan?
Ja je bent al heel goed op weg.
Dus we steken in het dak ...
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 20:37   #339
discuz
Minister

Standaard

Citaat:

Het weer wordt voorspeld, en op basis van die voorspellingen worden elke dag overal ter wereld beslissingen genomen over veel geld, en over veel levens. Goede of slechte beslissingen.

Er is hier al genoeg geschreven over welke stappen tussen niks doen en hopen op het beste en evacueren of afgelasten er aan te raden zijn.

Ik denk dat niemand van diegenen die hier vragen stellen PP aan het kruis wil genageld zien. We vragen ons gewoon af of PP, en de andere grote festivals, genoeg doen voor de veiligheid van het publiek.

Vijf jaar na de brand in de Innovation kreeg België een zeer strenge wetgeving op brandveiligheid in winkels. Na het Heizeldrama werd in vele landen eindelijk werk gemaakt van regels omtrent voetbalstadions en wedstrijden, en werd het verplicht een rampenplan op te stellen voor sommige evenementen.

De mensen in de sector zullen ongetwijfed lessen trekken uit dit drama en de vele incidenten in het buitenland de laatste tijd.

Alle ongelukken ga je nooit kunnen vermijden. Maar hoe meer, hoe beter.

Maar in de jaren die volgen zullen de advocaten en de verzekeringen van alle betrokken partijen zich weren als een duivel in een wijwatervat om toch maar zo weinig mogelijk schade te moeten vergoeden.

De mensen die nu dierbaren hebben verloren, en de gewonden die nog jaren de zullen lijden door het drama, krijgen er die smeerlapperij nog eens bovenop.
Oud 21 augustus 2011, 20:46   #340
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ja je bent al heel goed op weg.
Dus we steken in het dak ...
Een gat, zou ik geneigd zijn te zeggen. Dat is het enige waar ik aan kan denken.

(Ik ben verre van een ingenieur.)
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be