![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1. Er zijn namelijk landen waar het geldwezen in handen is van de staat 2. Als het geldwezen niet in handen is van de staat waarom moet de staat het dan garanderen. Bijvoorbeeld, jij garandeert toch ook niet de financiën van je buurman? Laatst gewijzigd door Piero : 25 december 2011 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Blijkbaar ben jij al vergeten welke de pariteit was tussen beide munten bij de lancering van de euro? De $ is er nadien alleen maar op achteruit gegaan, net als het £. Als je een eerlijk afweging wil geef dan de pariteit van die munten tov de Zwitserse frank weer en kom dan nadien nog eens terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=eno2;5867324]
Citaat:
Anderzijds is mijn scepsis tov de rol die multinationals dikwijls spelen de laatste jaren erg toegenomen. Door hun monopolistisch gedrag staan ze het vrij ondernemen dikwijls in de weg. Maar dit is natuurlijk off topic. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
|
![]() [quote=speurneus;5884839]
Citaat:
Er zijn 3 partijen die de grote geldstromen beheren: Staat, Multinational en Bank waarvan 2 en 3 vaak een eenheid zijn. Zie koppeling Bank en Verzekeringswezen.
![]() |
![]() |
#326 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Banneling
|
![]() De Tobin taks gaat straks de wilde financiële markten een beetje intomen
Bron: Athens News, vandaag Schaeuble said Germany would continue pushing for a financial transaction tax. He said if it cannot be introduced in the EU as a whole then at least in the eurozone. "In the EU we've agreed to explore the chances of a financial transaction tax in the first months of the new year," he said. "If the hurdles are too high then Germany and France will push for introducing the tax only in the eurozone." Schaeuble said he wanted the tax to slow down the pace of financial transactions and possibly make some speculative business unprofitable. "The markets are a bit too preoccupied with themselves these days rather than supporting the real economy," he said. "We've got to decelerate the pace of transactions." He said he wants to see Europe out in front with a financial transaction tax. "I'm very much in favour of Europe leading the way," he said. "That can possibly mean that certain speculative business models are no longer profitable. But that is what we want." The European Union's executive proposed a bloc-wide tax on financial transactions it said would raise 57 billion euros a year even though. Banks called the plan nonsense and Britain said it would only support a global levy. The EU's executive European Commission formally adopted plans in September for a financial transaction tax, which will need unanimous approval from EU states. Under the plan, stock and bond trades would be taxed at the rate of 0.1 percent, with derivatives at 0.01 percent. The EU executive said the tax would be imposed on all transactions in financial instruments between financial firms when at least one party to the trade is based in the bloc. Schaeuble said he wanted to see the tax now. "I don't want to wait until such a tax is introduced worldwide. Otherwise we would risk not only the stability of our financial markets... but we would also be endangering the legitimacy in the public eye for the entire system. "That's why I'm fighting with such determination for a financial transaction tax. It might not be able to stop the ludicrous developments in financial markets but it would at least brake them a bit." Laatst gewijzigd door eno2 : 26 december 2011 om 23:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Denk dat ze al nattigheid voelen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wat zou het opbreken van de eurozone/europese unie voor de euro als gevolg hebben denk je? Wat heeft de Zwitserse frank er eigenlijk mee te maken? Sorry, jij lijkt mij hier de luller ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Banneling
|
![]() Beetje rusten tot eind Jan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Banneling
|
![]() Italië leent 30 miljard € aan 3,5% rente
De helft van de vorige keer. Wat een crisis ![]() ![]() ![]() BerluBerluBungaBunga ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 28 december 2011 om 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Italië goedkoper uit met korte leningen - Hoofdinhoud woensdag 28 december 2011, 11:51 ROME (ANP i/RTR i) - De Italiaanse staat is er woensdag in geslaagd 9 miljard euro op te halen met kortlopende leningen. De rente die daarbij moest worden geboden, was ongeveer de helft lager dan bij de vorige vergelijkbare veiling in november. De gemiddelde rente over de leningen met een looptijd van 6 maanden daalde tot 3,25 procent. In november moest nog 6,5 procent worden geboden om vergelijkbare leningen te slijten. Italië wil donderdag nog voor circa 8,5 miljard euro aan obligaties voor 3 en 10 jaar verkopen. Analisten waren er woensdag nog niet van overtuigd dat de rente op die leningen ook aanzienlijk lager zal zijn dan bij vorige veilingen. Het rendement op bestaande Italiaanse 10-jaarsleningen zakte woensdag tot 6,8 procent. Een dag eerder lag de rente nog op ruim 7 procent. De rente en de waarde van een obligatie bewegen tegengesteld. Een hogere rente wijst op een lagere waarde van het schuldpapier. Meer over... ++++++++ 9 miljard dus, en mogelijk 18. Op een staatsschuld die nu de 2.000 miljard beloopt. Ken je dat van die druppel en die hete plaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als de landen van de eurozone hun problemen nog kunnen oplossen, dan is het nu, waarbij de lastpakken Berlusconi en Papadopoulos zijn weggewerkt. Aldus een strategie van de GS-denktank. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een correctie: de laatste lening van Monti was 9 miljard en niet 30 (verkeerd beluisterd op radio ![]() Ik moet zeggen dat de Duitsers allesbehalve de kitchen Sink naar de oplossing van de €-zone problemen gooien. Ze gaan zo voorzichtig tewerk als een ontmijner aan een bom van een ton. Laatst gewijzigd door eno2 : 29 december 2011 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Graaiende Snoodaards
![]() Zoals oa. MF's Jon Corzine, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() VIDEO Obama-Corzine Were Wrong No wonder the stimulus didn't work. Download the RNC briefing book, "My Wall Street Guy: Barack Obama & Jon Corzine": PDF Laatst gewijzigd door zonbron : 29 december 2011 om 23:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Banneling
|
![]() Interessant
Ik wist niet af van Corzine Het verbetert er mijn perceptie van de VS niet op. Laatst gewijzigd door eno2 : 29 december 2011 om 23:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
|
![]() Citaat:
Vandaag ging de langlopende lening van Italië voor 6,8% rente. Nou ja, je bent natuurlijk geen belegger; weet jij veel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Ik vergeleek een kortlopende lening met de vorige kortlopende Citaat:
Citaat:
Citaat:
weet jij veel Ik ben zeker geen speculant Het alter-ego draadje The Endgame staat vol speculatie ![]() Ik ben niet meer blut Zodra ik het dubbel heb van nu, begin ik opnieuw te beleggen. Zodra dat verdubbelt, begin ik opnieuw te speculeren Misschien word ik niet rijk daarvan, maar de vorig e keer werd ik daar ook niet blut van, dat kwam door wat anders. Citaat:
Griekenland Italie Berlusconi De N/Z splitsing Het verdwijnen van de € |
|||||
![]() |
![]() |