![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er iemand is die beschaamd zou moeten zijn, zijn het de bekeerlingen, die verfoeien hun ware ik... Maar er is nog hoop voor u, als u volwassen persoon wordt en uit uw links onverantwoordelijk jeugdig coconnetje bent gegroeid, wordt u mischien nog een zelfbewuste onafhankelijke persoon... Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 1 juni 2012 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dergelijk vegetatief consumerisme is niet aan mij besteed. Elke mens heeft een verantwoordelijkheid voor de mensheid.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap heel goed wat je bedoeld, en ook ik vind dat ieder mens enig verantwoordelijkheid heeft voor de mensheid. Het probleem is alleen dat mensen niet luisteren, ze doen toch wel voort. Je kan je dus afvragen of die verantwoordelijkheid wel nuttig is en of het niet alleen maar jezelf belemmert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Banneling
|
![]() zoals ik reeds zei..een beetje geduld en dat wereldverbeterend gewicht op uw schouders wordt beperkt tot de ( lichtere) verantwoordelijkheden voor uw eigen famillie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Banneling
|
![]() Wat zijn de plichten, van een mens, op deze aarde? En deze kunnen van persoon tot persoon verschillen, zeker en vast, maar hun algemene gedaante, wat is deze, die een mens zou moeten bezitten zodat men er geen plaatsvervangende schaamte voor zou moeten voelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En sinds C2C zijn vertrek / terugkeer aankondigde, komen ineens weer interessante mensen terug.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rationaliteit is ver te zoeken hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe denk jij over nationalisme/trots zijn op je afkomst enz?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zijn moslims zo verdeeld? Ze vechten gemakkelijk tegen elkaar. Ze zouden ondertrussen toch moeten doorhebben dat 'westerse' vreemdelingen die hun reeds decennialang bombarderen en hun soldaten 'ongestoord' in Moslimlanden plaatsen, gebaat zijn bij het stimuleren van verschillen zoals dat tussen 'sjieten' en 'soenieten' (sorry voor mogelijk verkeerde schrijfwijze) hopend de derde hond te kunnen blijven. Soms denk ik dat die moslimlanden niet beter verdienen dan onderdrukt te worden. Als ik sommige moslimforumleden bezig hoor lijkt het wel alsof hun fixatie op de koran, of het geloof, hen verhinderd samen te werken en een zicht te krijgen op de realiteit.
Wat denk je van deze reflectie? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 juni 2012 om 19:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou de Islam me beperken in mijn mogelijkheden als 'kunstenaar', gezien het feit dat ze poogt voor te schrijven welke onderwerpen al dan niet mogen? Ik zie mijn gebruik van menselijke afbeeldingen niet als een vorm van menselijke hoogmoed. De interpretatie die de Islam eraan geeft (volgens wat je eerder schreef) lijkt me simplistisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat betreft de verdeeldheid, dat is misschien de prijs die betaald is voor de afwezigheid van Kerkelijke hiërarchie? Nu, wat je vertelt is niet van toepassing op de moslims in Indonesië (toch het grootste moslimland), Maleisië of de Maghreb. Veel heeft te maken met de complexe geopolitiek in het Midden-Oosten, en dat is zeker niet alleen een verhaal van islam, maar ook van olie, Jodendom, Christendom, rivaliteit tussen VS en BRICS, enzovoort.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 1 juni 2012 om 19:32. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee. De moderatie helpt alvast niet mee.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens zal de Koran uit het hoofd weten je maar beperkt helpen bij vraagstukken van fiqh (rechtswetenschap). Slechts een klein aantal verzen zijn normatief.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was het nu Moor of Moslim! die zo in detail ging over het feit waarom de ene groep moslims superieur is aan de andere? Een van de twee althans.
Pak nu Syrië, of Libië...het lijkt extreem gemakkelijk een intern gewapend conflict te creëren in die landen gebaseerd op sectaire verschillen. Wacht men op een Saladin? Is dat de oplossing? |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het Syrische regime is een door en door gewelddadige en corrupte staat, die talloze misdaden op haar geweten heeft en ook dikwijls met het imperialisme heeft gecollaboreerd. (Zie hun tussenkomst in de Libanese burgeroorlog, waar ze de leider van het progressieve kamp hebben vermoord, zie hun steun aan de imperialistische agressie tegen Irak, enzovoort.) Voor Syrië geldt zoals Pakistan: i.p.v. te kijken naar islam of sectarische verschillen kijkt men beter naar "a fundamental injustice perpetrated by the state", zoals Fatima Bhutto zo mooi zegt in onderstaande video: http://www.youtube.com/watch?v=BC6KdaLzjDY Misschien moeten we ook discussiëren over de controverse tussen François Bayart en Bertrand Badie over "la greffe de l'Etat".
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |