![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Puur modernisme en bijgevolg niet alleen ingaand tegen de Schrift, maar ook tegen het oude, vast geloof van de onverdeelde Kerk, in Oost en West. 't Geloof dat wij door getrouwheid van de apostelen hebben ontvangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mocht u een heel aantal andere vergissingen inzien, het zou nóg beter zijn.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 augustus 2012 om 06:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Banneling
|
![]() de nieuwe is nogal radikaal
wie heeft de engel doen struikelen? een zoon van zelfstandige een zelfstandige een kolerieke mislukte flik |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Go home! Geen getrol.
![]() |
#326 |
Banneling
|
![]() de echte waarheid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ongelovigen zullen erover blijven redetwisten, maar er is weldegelijk onweerlegbaar bewijs dat Jezus over water heeft gelopen.
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=zgGmedc-AEM |
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Banneling
|
![]() is niet zo moeilijk : met de code zweef
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
Banneling
|
![]() Het Colosseum werd gebouwd door de zogenaamde Flavische keizers. De bouw werd begonnen onder de heerschappij van Vespasianus in 72 en gefinancierd uit de krijgsbuit van de plundering van Jeruzalem in 70.
de romeinen hebben het plunderen naar europa gebracht |
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Banneling
|
![]() Het jaar 2000 was een Jubeljaar van onze Verlossing. We hebben daar niet te geëxalteerd over gedaan. Dat hoeft overigens nooit omdat wij de gewone dingen reeds als speciaal zien, ik bedoel : als gaven uit Gods hand. Als we het jaar 2000/2001 daarbij ook nog zagen als het begin van een nieuw duizendtal, in een jaartelling die men ooit symbolisch wilde laten beginnen bij de komst van Gods Zoon in onze mensenwereld, dan waren we in alle eenvoud iets meer gemotiveerd tot aandachtig beleven van wat de Heer ons liet en laat meemaken, met name de Adventstijd in het jaar 2000 ... of wat later.
We gaan in deze weken sterker uitzien naar Hem om wie het te doen is: Jezus, de Christus, de gezondene van de Vader. De Heiland die ons is komen opheffen uit een deprimerend bestaan zonder toekomst, en met het kwaad en de dood als onoverwinnelijke gesels. We willen Jezus’ gelaat sterker beschouwen dit jaar. Speciaal in deze heilige Adventstijd. Dus niet kunstmatig opgeklopt, maar omdat we nooit te sterk op Hem gericht kunnen zijn. Als onze frank eenmaal is gevallen, als we ons eenmaal scherp bewust zijn geworden van onze verlorenheid, zonder God, en anderzijds scherp bewust werden van het nieuwe leven dat Hij ons aanbiedt in Jezus, dan hoeven we niet kunstmatig geëxalteerd gaan doen, dan moeten we gewoon leven in aanbidding en dankbaarheid, in gehoorzaamheid aan het woord van de Heer en aan de leiding van de heilige Geest. Zoals 2000 en 2001 zijn alle jaartallen dan gewoon sterke impulsen tot een vernieuwd beleven van wat we als christenen gekregen hebben, een vernieuwd beleven van wat we begrepen hebben van de onuitsprekelijke liefde waarmee God de wereld heeft liefgehad toen Hij ons zijn Zoon heeft gezonden. Adventus Domini, de aankomst van de Heer, de komst van Jezus, de Messias in ons midden. 6 Zijn mystieke komst Samenhangend met of voortvloeiend uit de eucharistische aanwezigheid, of voortvloeiend uit een innig op weg gaan in het gebed en de bezinning van Gods Woord, kunnen we uitzien naar een soort mystieke komst van de Heer. Het is een openbloeien van de woord van de Heer dat Hij aanwezig is in het samenzijn van gelovigen (waar 2 of meer in mijn Naam samenzijn) en zijn belofte dat Hij ons persoonlijk wil ontmoeten als we voor Hem de deur openzetten: “Ik sta voor de deur en Ik klop. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal Ik bij hem binnenkomen en maaltijd met hem houden en hij met Mij.” (Openb. 3,20). 21 Wie mijn geboden onderhoudt, die hij heeft ontvangen, hij is het die Mij liefheeft. En wie Mij liefheeft, zal door mijn Vader bemind worden; ook Ik zal hem beminnen en Ik zal Mij aan hem openbaren…. 23 'Als iemand Mij liefheeft, zal hij mijn woord onderhouden, mijn Vader zal hem liefhebben en Wij zullen tot hem komen en verblijf bij hem nemen. (Joh. 14, 21.13) Ik hoop dat we allen mogen uitzien naar deze aanwezigheid van de Heer Jezus en in groeiende mate die genade van zijn aanwezigheid mogen beleven, het Jezusgebed is geen onbelangrijke hulp daarbij (mogelijks - maar ik ben daar nog altijd niet zo zeker van - ook de christelijke meditatie cfr boek van John Main, Van Woord naar Stilte. Lannoo 2000) en het op weg gaan met zijn woord. In feite gaan het minder over een speciale genade van aanwezig komen van de Heer, als wel een sterkere bewustwording van die aanwezigheid, die ons is toegezegd. wat is de meerwaarde ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Banneling
|
![]() Gebeurtenissen
Zowel in het Oude als in het Nieuwe Testament (met name in de boeken Daniël en Openbaring) werd voorzegd dat er een koning zou opstaan die zwaar in opstand zou komen tegen God en zijn heiligen: (het is eerder omgekeerd) Daniël 7:25 “Hij (een bepaalde koning in de eindtijd) zal in opstand komen tegen de hoogste God, en de heiligen van de hoogste onderdrukken. Hij zal proberen hun feesten en hun wet te veranderen, en zij zullen aan zijn heerschappij zijn overgeleverd voor één tijd, een dubbele tijd en een halve tijd.” (het woord eindtijd mag u schrappen) Daniël 9:27 “Hij (een toekomstige vorst) zal een sterk bondgenootschap sluiten met velen, één week lang. De helft van de week zal hij offers noch gaven laten brengen, en boven op het altaar zal een verwoesting brengende gruwel te zien zijn, totdat het aangekondigde einde van die verwoestende kracht komt.’ ” (kan gaan over een waan , een vieze droom) (kracht staat voor engel) Daniël 12:7 “Daarop hoorde ik (Daniël) de in linnen geklede man die zich boven het water van de rivier bevond, spreken. Hij hief beide handen op naar de hemel en zwoer bij de eeuwig Levende: ‘Eén tijd, een dubbele en een halve tijd: wanneer de macht van het heilige volk niet langer verbrijzeld zal worden, dan zullen al deze dingen zich hebben voltrokken.’ ” Daniël 12:11 “En vanaf het moment dat het dagelijks offer wordt afgeschaft en een verwoesting brengend afgodsbeeld is opgericht, zullen er twaalfhonderdnegentig dagen verstrijken.” dat is 3,53 jaar , wel hij is wat traag soms Openbaring 11:2 “De voorhof buiten de tempel moet je overslaan. Meet die niet op, want hij is bestemd voor de heidenen, die de heilige stad tweeënveertig maanden lang zullen vertrappen.” Openbaring 11:3 “Ik zal mijn twee getuigen opdracht geven om te profeteren. Gedurende twaalfhonderdzestig dagen zullen ze dat doen, gehuld in een boetekleed.” Dit slaat op de twee getuigen. het is altijd goed om getuigen te hebben ; waarom boete ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U had wel een ander voorbeeld kunnen nemen dan de paus Pius X. Tenzij… ja tenzij u lid bent van het Pius X genootschap. Maar we kennen dan ook de zeer kwalijke reputatie van dit genootschap. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 augustus 2012 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Joods Actueel onderzocht verschillende websites over de hele wereld. Conclusie: Het Pius X broederschap houdt vast aan oerkatholieke principes, verwerpt het Tweede Vaticaans Concilie en verspreidt de ergste antisemitische propaganda in duizenden kerken wereldwijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat u naar het einde schrijft is gewoon onzin. |
|
![]() |
![]() |