![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
De recente kieswethervorming dateert reeds van 25 september 2002 (paars-groen) en zorgde voor het nodige tumult bij enkele tak-leden, er werd een hitler groet gebracht zonder verder gevolg en de stemmachines bleken hun werk te doen. Citaat:
Citaat:
Indien onthouding gelijkstaat aan steunen, kan ik er ook zo wel enkele uit mijn mouw schudden. Jean-Pierre had het bij het rechte eind. http://www.gva.be/dossiers/-k/kieswet/dossier.asp |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Begin dit jaar (februari) werd in het federale parlement door alle regeringspartijen een kieshervorming goedgekeurd waarbij provinciale kieskringen alsook een kiesdrempel van 5% vastgelegd werd voor de komende regionale verkiezingen. Het Vlaams Blok onthield zich bij de eindstemming, CD&V en N-VA stemden tegen. Ik hoop dat u na verificatie van de feiten bereid zal zijn uw ongelijk toe te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Clemens Aangezien het Blok in de kamer destijds reeds de voorkeur gaf aan het invoeren van een kiesdrempel tegen N-VA, boven de splitsing van BHV, zou het mij niet verwonderen dat ze ook deze keer partijbelang boven Vlaams belang zullen stellen. Dat zal dan waarschijnlijk geweest zijn nadat Bourgeois voorstelde het Vlaams Blok te verbieden?... En trouwens, de kiesdrempel is ingevoerd door VLD, SP.A en Agalev...[quote] ![]() ![]() Verontschuldig mij mijn onwetendheid, maar wanneer begon Agalev nu Groen uitroepingsteken eigenlijk te pannikeren? Ik denk dat hier het een en ander door elkaar gehaald wordt. Laatst gewijzigd door Jakko : 26 juli 2004 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Jakko,
De recente kieswethervorming, waarnaar in deze topic meermaals werd verwezen, had plaats begin dit jaar.(wat door zorroaster reeds werd aangehaald) Je kan het verslag lezen op de website van de kamer (www.dekamer.be) , het gaat over de plenaire vergadering n° 0046. AGALEV zat op dat moment niet meer in de federale regering en had ook geen verkozenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
............ Je hebt gelijk ! Nu blij ? Lees het programma eens van 302 blz... daar staan honderden voorstellen in ! Maar ja je moet ze willen... lezen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() [quote=Jakko][quote]
Oorspronkelijk bericht door Clemens Aangezien het Blok in de kamer destijds reeds de voorkeur gaf aan het invoeren van een kiesdrempel tegen N-VA, boven de splitsing van BHV, zou het mij niet verwonderen dat ze ook deze keer partijbelang boven Vlaams belang zullen stellen. Dat zal dan waarschijnlijk geweest zijn nadat Bourgeois voorstelde het Vlaams Blok te verbieden?... En trouwens, de kiesdrempel is ingevoerd door VLD, SP.A en Agalev... Citaat:
Pas in februari 2004, toen Agalev al lang Groen! heette, kwam er een regionaal luik toen het federale parlement de kiesregels voor de regionale en Europese verkiezingen opnieuw wijzigde, met de kiesdrempel van 5% als voornaamste luik. Hier onthield het Vlaams Blok zich bij de eindstemming, hoewel al haar amendementen rond Brussel-Halle-Vilvoorde verworpen waren geweest in de voorgaande stemmingen. In het Vlaamse parlement werd tegelijkertijd provinciale kieskringen ingevoerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat denken beiden van het nieuwe Brusselse regeerakkoord waar ééntalige (Franse uiteraard) ambtenaren mogen benoemd worden? Hopelijk doet de huidige regering het beter ivm B-H-V zonder betalen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Is de geldhonger dan nooit gestild? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cyperken : 26 juli 2004 om 22:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het grofste wat ik tot hiertoe uit Brussel vernomen heb, is dat het Blok tijdens de verkiezingen daar ééntalige Franse Blokpropaganda voerde. Het is ook wel zo dat het steeds het Blok is die uithaalt naar N-VA.(o.a kiesdrempel, partijfinanciering, de welkomgroep,... ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
N-VA heeft een duidelijk regeerakkoord en vertrouwt zijn partners. Het team Yves Leterme en Geert Bourgeois zullen wel zorgen dat er wordt woord gehouden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ![]() (sorry voor de insider) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Waar zit de geldhonger?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cyperken : 26 juli 2004 om 23:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
In het verleden is al meermaals gebleken dat de meerderheid van de mensen het bij het foute eind kunnen hebben! Vooral als het om partijen gaat die erg goed zijn in propaganda, populisme en negativistische politiek... Alle andere partijen steunen het cordon sanitair. Dus mensen die niet voor het Blok stemmen, zijn dus VOOR het cordon sanitair. Evenzeer zoals ALLE mensen die VOOR het Blok stemmen radicaal TEGEN drugs zijn...). Dit is de theorie! Beiden zijn echter onjuist! Niet iedereen die op een andere partij stemt is daarom per definitie ook tegen het VB, net als dat er bij de VB-kiezers ook drugsverslaafden, ja zelfs drugsdealers in het bestuur zitten (of zaten...). Nationalisme is ZEER gevaarlijk! Weet dat sinds het begin van de 19e E nagenoeg ALLE oorlogen in heel de wereld een gevolg waren van, jawel: nationalisme! Hier zeg ik niet mee dat alle nationalismen tot oorlog leiden, maar wel dat alle oorlogen het gevolg waren van nationalisme... Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]het Vlaams Blok zit al maanden te zeggen, met ons in de regering is het gedaan met België; Wij zullen onmiddelijk alles splitsen zonder ervoor te betalen of tegenprestatie. -end [/size][/font][font=Times New Roman][size=3]quote-[/size][/font] Citaat:
|
||
![]() |
![]() |