Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2013, 09:17   #321
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Van waar ben jij?

Als Antwerpenaar spreek ik geen Vlaams.
Jij denkt dat je geen Vlaams spreekt, dat is het verschil.

Da's jou keuze dan, is het verboden om Vlaams te spreken dan? Ik ben van West Vlaanderen, de parking zeg maar.

Laatst gewijzigd door BonBon : 4 april 2013 om 09:19.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 09:31   #322
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wat een totale non-discussie.
Wij spreken en schrijven allemaal AN, met zuid-nederlandse invloeden. Zuid-Nederlands = Vlaams.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 09:39   #323
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet zeveren, het merendeel van die allochtonen blijft zichzelf als allochtoon beschouwen en loopt steevast met de vlag van hun oorspronkelijke land te zwaaien. Racisme is geen exclusief blank Vlaams gegeven.
Elio Di Rupo zal ook met de vlag van de Squadra zwaaien bij voetbalmatchen. Is dat een reden om Elio Di Rupo's kinderen in de kleuterklas te discrimineren?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 10:30   #324
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wij spreken en schrijven allemaal AN, met zuid-nederlandse invloeden. Zuid-Nederlands = Vlaams.
Daar denken je autochtone vrienden in deze draad heel anders over hoor...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Het Vlaams is onze taal en dat spreken we goed, het nederlands is een soort opgedrongen nederlands-antwerpse mengelvorm die moet doorgaan als een standaard taal.
Met een Vlaamse autochtoon in gesprek gaan over de Nederlandse taal op een forum, levert gegarandeerd zelfhaat op. Een bekend patroon.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
En omdat de meeste Vlaamse/Nederlandse dialecten tot de lelijkste door mensen uitgestoten klanken ter wereld behoren, natuurlijk.

En dit soort pipo´s wil jij bij jouw kinderen in de klas? Want de school zou daar beter van worden?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 10:31   #325
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet zeveren, het merendeel van die allochtonen blijft zichzelf als allochtoon beschouwen en loopt steevast met de vlag van hun oorspronkelijke land te zwaaien. Racisme is geen exclusief blank Vlaams gegeven.
Dus het feit dat het merendeel van de "allochtonen" zichzelf als "allochtoon" beschouwt, rechtvaardigt volgens jou het maken van een onderscheid als het over plaats in het kleuteronderwijs gaat?

Maar ik ben het trouwens ook niet eens met je stelling dat het merendeel van de allochtonen zichzelf als "allochtoon" beschouwt (ik heb het dan over mensen die hier geboren zijn voor alle duidelijkheid, de anderen zijn letterlijk allochtoon). Dan kan ik alleen maar concluderen dat jij nogal weinig echt in contact komt met die "allochtonen". Dat mensen tijdens bijvoorbeeld voetbalwedstrijden supporteren voor het land van hun ((over)groot)ouders noem ik nu niet bepaald een bewijs van zichzelf als allochtoon beschouwen. Dat zou impliceren dat je eigenlijk de afkomst van die ((over)groot)ouders moet verloochenen om jezelf als autochtoon te mogen beschouwen. Met de zeer grote kans om met schaamrood op de wangen te moeten afdruipen, stel ik voor dat je eens een paar van die "allochtonen" vraagt of ze zichzelf daadwerkelijk als allochtoon beschouwen.

En tenslotte zie ik niet in wat het vanzelfsprekende gegeven dat racisme geen exclusief blank Vlaams gegeven is een reden zou zijn om de blanke Vlaamse draadstarter niet (nogmaals) te mogen wijzen op haar racistische inborst.

Laatst gewijzigd door Edina : 4 april 2013 om 10:40.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 10:34   #326
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Elio Di Rupo zal ook met de vlag van de Squadra zwaaien bij voetbalmatchen. Is dat een reden om Elio Di Rupo's kinderen in de kleuterklas te discrimineren?
JA, Elio beschouwt zichzelf in de eerste plaats als Italiaan natuurlijk. en bovendien heeft Italie ook een heel ministerie dat beslist over "Italianen in het buitenland", en om niet te vergeten: 75% van de italiaanse allochtonen blijven na 7 generaties nog steeds hun bruiden en gommen uit het heimweeland halen natuurlijk. Daarom spreken ze na tien generaties ook nog steeds enkel Italiaans tegen hun kinderen zodat die in het eerste studiejaar de hele klas op non-actief kunnen zetten omdat zij eerst nog moeten leren wat "goede morgen" betekent.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 4 april 2013, 10:38   #327
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar ze geboren zijn is niet meer dan een administratief gegeven. Waar ze opgroeien is wel van belang, en zelfs na vier generaties moet ik vaststellen dat veel van die "nieuwe Belgen" of hoe je 't ook wil noemen zich nog steeds eerder met het land van (groot)ouderlijke oorsprong associeert dan met België of Vlaanderen.
En op welke manier is dat relevant voor mijn stelling waarop je reageerde dat het capaciteitsprobleem perfect te voorzien was aangezien zowat alle kleuters waarover het gaat hier geboren zijn?

En voor de rest: zie mijn voorgaande reactie. Je slaat de bal daar echt wel mis.
Oud 4 april 2013, 10:40   #328
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Is het een reden om om ze voorrang te geven in Vlaamse scholen?
Oud 4 april 2013, 10:41   #329
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, en dat gebeurt dus ook niet. Ik heb de voorrangsregels al in mijn eerste post uitgelegd.

Laatst gewijzigd door Edina : 4 april 2013 om 10:48.
Oud 4 april 2013, 10:50   #330
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar nee "ze krijgen geen voorrang" volgens Edina.

De enigen die voorrang krijgen zijn kinderen van moeders die nooit naar school zijn geweest in Marokko, of die geen diploma kregen in Marokko of degenen die thuis met zevenen zijn waarbij moeder niet uit gaat werken wegens geen kennis van het Nederlands, of degenen die onder een bepaald inkomen zitten... kortom, het heeft écht niks met Vlaamse kinderen te maken. Want ook deze kinderen zijn vlaamse kinderen wegens in de viswinkel pardon, in Vlaanderen geboren.

Edina heeft het u toch al allemaal netjes uitgelegd.

Het is dan ook zeer toevallig dat net de kinderen van tweeverdienende goed opgeleide personen uit de boot vallen, en stel je nu toch eens voor: TOEVALLIG spreken die thuis dan wèl Nederlands. Straf hé.

Oud 4 april 2013, 10:59   #331
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar nee "ze krijgen geen voorrang" volgens Edina.

De enigen die voorrang krijgen zijn kinderen van moeders die nooit naar school zijn geweest in Marokko, of die geen diploma kregen in Marokko of degenen die thuis met zevenen zijn waarbij moeder niet uit gaat werken wegens geen kennis van het Nederlands, of degenen die onder een bepaald inkomen zitten... kortom, het heeft écht niks met Vlaamse kinderen te maken. Want ook deze kinderen zijn vlaamse kinderen wegens in de viswinkel pardon, in Vlaanderen geboren.

Het is dan ook zeer toevallig dat net de kinderen van tweeverdienende goed opgeleide personen uit de boot vallen, en stel je nu toch eens voor: TOEVALLIG spreken die thuis dan wèl Nederlands. Straf hé.
Interessant dat volgens jou (kans)armoede niet bestaat onder Vlamingen. Wat zit je dan in andere draadjes te huilen dat arme Vlamingen worden benadeeld ten opzichte van arme allochtonen?

En volgens jou zijn er natuurlijk ook geen allochtonen waarvan de moeder een diploma heeft, of allochtone tweeverdieners (maar dan wel zagen over werkende allochtonen met hoofddoek). Maar racistisch ben je niet hoor!

Is het nu nog steeds niet doorgedrongen dat het artikel uit je openingspost niet correct was. Het aantal kleuters die geen plaats hebben, blijkt uiteindelijk meer dan het dubbel. En nee, dat zijn dus echt niet alleen kinderen van tweeverdienende goed opgeleide autochtonen.
Oud 4 april 2013, 11:04   #332
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het voor de meesten vrij duidelijk was ja.

Citaat:
TOEVALLIG spreken die thuis dan wèl Nederlands.
Vloms toch?

Het zijn de autochtonen zelf die dat zeggen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Maar racistisch ben je niet hoor!
Nee Circe is niet racistisch. Maar leidt wel aan een zeer ernstige vorm van islamofobie.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 11:27   #333
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij denkt dat je geen Vlaams spreekt, dat is het verschil.
Ik ben daar zeker van. Onze huistaal was Antwerps, op school heb ik AN moeten leren. Vlaams kwam daar nergens aan te pas.

Citaat:
Da's jou keuze dan, is het verboden om Vlaams te spreken dan? Ik ben van West Vlaanderen, de parking zeg maar.
Dat is gelukkig niet verboden nee. Meer nog, ik heb enkele jaren geleden zelf een congresje georganiseerd met de talenrijkdom van de lage landen als centraal thema. Ik ken dat talenpatrimonium vrij goed, heb er meerdere tijdschriften over volgeschreven en vindt het daarom beledigend wanneer de term Vlaams zo wordt gedegradeerd en fout gebruikt.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 11:29   #334
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik spreek niet over discrimineren, maar over het stopzetten van dat paternalistisch gezeik over die arme dutjes van allochtonen. Ze moeten zelf ook hun verantwoordelijkheid opnemen. Positieve discriminatie is ook discriminatie.
Oud 4 april 2013, 11:33   #335
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus het feit dat het merendeel van de "allochtonen" zichzelf als "allochtoon" beschouwt, rechtvaardigt volgens jou het maken van een onderscheid als het over plaats in het kleuteronderwijs gaat?
.
Huh, wié maakt er juist een onderscheid??? Schaf al die privileges voor zogenaamde "kansarmen" en allochtonen eens af, want deze draad gaat er over dat er een onderscheid wordt gemaakt waarbij een bepaalde groep gediscrimineerd wordt... beetje hypocriet, niet?

Citaat:
Maar ik ben het trouwens ook niet eens met je stelling dat het merendeel van de allochtonen zichzelf als "allochtoon" beschouwt (ik heb het dan over mensen die hier geboren zijn voor alle duidelijkheid, de anderen zijn letterlijk allochtoon). Dan kan ik alleen maar concluderen dat jij nogal weinig echt in contact komt met die "allochtonen".
Lol, ik woon in de meest allochtone buurt van Antwerpen. Van het hele land wellicht, Brussel niet meegerekend.

Citaat:
Dat mensen tijdens bijvoorbeeld voetbalwedstrijden supporteren voor het land van hun ((over)groot)ouders noem ik nu niet bepaald een bewijs van zichzelf als allochtoon beschouwen.
Dat is niet slechts een kwestie van voetbalsupporters. Allochtonen plooien zich gemakkelijk terug op hun eigen gemeenschap, hun eigen winkels.

Citaat:
Dat zou impliceren dat je eigenlijk de afkomst van die ((over)groot)ouders moet verloochenen om jezelf als autochtoon te mogen beschouwen. Met de zeer grote kans om met schaamrood op de wangen te moeten afdruipen, stel ik voor dat je eens een paar van die "allochtonen" vraagt of ze zichzelf daadwerkelijk als allochtoon beschouwen.
Dat heb ik al dikwijls gedaan hoor.

Citaat:
En tenslotte zie ik niet in wat het vanzelfsprekende gegeven dat racisme geen exclusief blank Vlaams gegeven is een reden zou zijn om de blanke Vlaamse draadstarter niet (nogmaals) te mogen wijzen op haar racistische inborst
Welke racistische inborst? Weet jij eigenlijk wat "ras" betekent?
Oud 4 april 2013, 11:41   #336
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Idd.
Het is geen toeval dat een obsessieve blankenhater zoals EL die taaldiscussies steeds aanwakkert.
Onder de dekmantel van 'liefde voor het NL', om de simpelen van geest om de tuin te leiden (de allersimpelsten geloven zelfs dat ze een 'medestander' gevonden hebben).
Als goede knecht van het poco establishment wil hij immers bereiken dat autochtonen 'verwantschap' niet langer op basis van iets natuurlijks en onveranderlijk zoals afkomst definiëren maar op basis van een menselijke constructie zoals taal (of een plastic id-kaartje).
En let op hoe men zich met dat discours steeds exclusief tot autochtonen richt.
Allochtonen blijven uiteraard steeds afkomst gebruiken als determinant voor verwantschap.
Moet ook wel als je zinnens bent om niet te 'integreren' maar 'over te nemen'
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 12:07   #337
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, en dat gebeurt dus ook niet. Ik heb de voorrangsregels al in mijn eerste post uitgelegd.
Dat is met een omweg hetzelfde als allochtonen en Roma voorrang geven, alleen anders geformuleerd. Belachelijk.
Oud 4 april 2013, 14:00   #338
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik spreek niet over discrimineren, maar over het stopzetten van dat paternalistisch gezeik over die arme dutjes van allochtonen. Ze moeten zelf ook hun verantwoordelijkheid opnemen. Positieve discriminatie is ook discriminatie.
Citaat:
Huh, wié maakt er juist een onderscheid??? Schaf al die privileges voor zogenaamde "kansarmen" en allochtonen eens af, want deze draad gaat er over dat er een onderscheid wordt gemaakt waarbij een bepaalde groep gediscrimineerd wordt... beetje hypocriet, niet?
Citaat:
Dat is niet slechts een kwestie van voetbalsupporters. Allochtonen plooien zich gemakkelijk terug op hun eigen gemeenschap, hun eigen winkels.
Na ongeveer een halve eeuw van Maghrebijnse en Turkse immigratie, is er (spijtig genoeg) nauwelijks wat veranderd, en dit ondanks de vele inspanningen van de Belgische/Vlaamse overheden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 14:26   #339
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Na ongeveer een halve eeuw van Maghrebijnse en Turkse immigratie, is er (spijtig genoeg) nauwelijks wat veranderd, en dit ondanks de vele inspanningen van de Belgische/Vlaamse overheden.
In plaats van de excessen te verbieden doen ze net het tegenovergestelde, natuurlijk veranderd er niets.
Oud 4 april 2013, 16:35   #340
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze draad gaat nu eenmaal over het gezeik van de intellectueel andersbegaafden van het forum die weer zitten zagen dat er "geen plaats is voor raszuivere Vlaamse kinderen in kleuterklas A'pen" omdat er teveel "arme dutjes van allochtonen" zouden zijn. Jij voegt er aan toe dat "ze" met de vlag van "hun land" zouden zwaaien.

Relevantie in deze draad over de A'pense kleuterklas? Nul, nul.

Ja, als Italië speelt, zie je overal Italiaanse vlaggen. En ja, ik vind dit persoonlijk ook ergerlijk. En ja, mensen van Italiaanse afkomst hebben evenveel recht om hun kinderen naar de kleuterklas te sturen als gelijk wie.

Het gaat overigens niet op van enerzijds te beweren dat "ze" hun kinderen niet naar de kleuterschool sturen (wat niet klopt) en anderzijds beweren dat "ze" de kleuterscholen zodanig overspoelen dat er voor de "raszuivere blonde Bestie" geen plaats meer is.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 april 2013 om 16:36.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be